beleggen kinderen lange termijn
TIP
Re: beleggen kinderen lange termijn
De kans dat gespreid beleggen in een breed gespreid aandelenfonds het slechter doet dan in een spaarboekje over de komende 10 jaar is heel erg klein hoor

- Het is niet zijn spaargeld maar uw spaargeld dat u aan hem cadeau geeft. Hij moet dus niets zeggen.
- Als hij een grote mond zou opzetten, zou ik hem niets geven.
- Voor een serieuze aankoop moet hij eerst zelf maar werken/sparen.
Volledig analoog indien de overheid mij zou zeggen wat ik met door mij verdiend geld moet doen omdat het toch uiteindelijk bij de staatskas terechtkomt! Dit proberen ze onrechtstreeks via taksen maar ik doe toch wat ik wil.
Volledig akkoord met Yarris. Spaarboekjes zijn tegenwoordig een zonde waar men effectief geld op verliest.
Akkoord mocht je kind een som geld erven van een derde. In dat geval kan je kind je op zijn/haar 18de verjaardag aansprakelijk achten voor wanbeheer/verliezen.
Niet akkoord wanneer je als ouder spaart en belegt voor je kind.
Ik denk dat we hiermee kunnen besluiten.
Niet akkoord wanneer je als ouder spaart en belegt voor je kind.
Ik denk dat we hiermee kunnen besluiten.
Kinderen zijn niet onderworpen aan personenbelasting, en kunnen dus helaas ook geen RV terugvorderen.
Als het spaarboekje op naam van de kinderen staat, zal de bank dat weigeren, omdat U voor beleggen van spaargeld van het kind de toelating van de vrederechter moet hebben.
Het spaargeld van het kind is wettelijk beschermd. Zou daar voorzichtig mee zijn als je dat gaat beleggen.
Het spaargeld van het kind is wettelijk beschermd. Zou daar voorzichtig mee zijn als je dat gaat beleggen.
Heb extra rekeningen, met telkens een alias op naam vd kinderen.
Blijft dus wel mijn eigen rekening.
Ik spaar een vast bedrag per maand, en als er een 'koopmomentje' is, en voldoende beschikbaar, kan ik wat beleggen.
vb.
IWDA aankoop 15/11/2016, dus net geen 3j. +35,47%, geannualiseerd 10,77%
aankoop 08/02/2018, +25,57%, geannualiseerd 14,03%
Ik besef ook dat dit geen zekerheden zijn naar de toekomst toe, maar sparen op een boekje aan 0,30% of zo is ook niet echt verstandig. Maar dat is mijn mening, iedereen mag daar anders over denken.
En ja, stel dat er een op het slechte pad zou geraken, kan ik ook besluiten niks te geven.
Ze hebben ook geen weet van die rekening.
Blijft dus wel mijn eigen rekening.
Ik spaar een vast bedrag per maand, en als er een 'koopmomentje' is, en voldoende beschikbaar, kan ik wat beleggen.
vb.
IWDA aankoop 15/11/2016, dus net geen 3j. +35,47%, geannualiseerd 10,77%
aankoop 08/02/2018, +25,57%, geannualiseerd 14,03%
Ik besef ook dat dit geen zekerheden zijn naar de toekomst toe, maar sparen op een boekje aan 0,30% of zo is ook niet echt verstandig. Maar dat is mijn mening, iedereen mag daar anders over denken.
En ja, stel dat er een op het slechte pad zou geraken, kan ik ook besluiten niks te geven.
Ze hebben ook geen weet van die rekening.
Wij beleggen het geld voor de kinderen op een aparte effectenrekening. Blijft ons geld, tot we beslissen om het te schenken. Zo heb ik de vrijheid om een goed rendement te halen.
Spaarrekening is geld weggooien vind ik. Dan verlies je jaarlijks 2%. Terwijl ik nu de inleg bijna verdubbeld heb op 5 jaar tijd.
Spaarrekening is geld weggooien vind ik. Dan verlies je jaarlijks 2%. Terwijl ik nu de inleg bijna verdubbeld heb op 5 jaar tijd.
Als ze ten laste zijn, dan kunnen de ouders RV terugvorderen via hun belastingsaangifte imho (in de veronderstelling dat er nog ruimte is).
Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen zelf een belastingsbrief invullen?
Is dat vanaf ze niet meer ten laste zijn of wanneer ze een schamel inkomen (cq opbrengst roerende inkomsten) kunnen aangeven?
Deels beleggen in fysiek goud en zilver gezien de aankomende crisis niet te overzien zal zijn, en de rest in Turkse Lira, afgelopen jaar was een nooit geziene topper met een netto intrest van maar liefst 28% zonder taxen! ondertussen helaas gezakt naar 11% met 10% tax
Groetjes uit het zonnige Antalya
Groetjes uit het zonnige Antalya
Eigenlijk zou men het kindergeld op een rekening van het betrokken kind moeten plaatsen.Davy V schreef: ↑3 november 2019, 14:23 Vraag aan de Arco's, Fortis en Dexia's en Lernouts eens hoeveel ze over hebben na 20 jaar.
Neem desnoods een termijnrekening van 10 jaar. Als het met fondsen en/of aandelen misloopt tegen de tijd dat uw kinderen het geld nodig hebben mag je het uitleggen waarom den ouwe destijds het nodig vond om te beleggen.
Kunnen de ouders er geen grote sier mee maken.
Als we uw redenering volgen.
Estate Guru believer.
kunnen ze na verloop van tijd een auto kopen van het geld om het kind veilig en wel naar de crèche te brengen.
Alles voor het kind, op de eerste plaats hé...