Beleggen met zo min mogelijk risico :)
TIP
Re: Beleggen met zo min mogelijk risico :)
Praat anders volledig langs mij door. Raad ik fondsen aan ofzo?
Welk bedrag wordt in de openingspost genoemd? €2500. Ik zeg niet dat je al je kapitaal in ABI moet steken als dat 100K of 1m is.
Welk bedrag wordt in de openingspost genoemd? €2500. Ik zeg niet dat je al je kapitaal in ABI moet steken als dat 100K of 1m is.
Ik zeg gewoon dat indexfondsen niet zo middelmatig zijn als je doet uitschijnen. Jij zit ook snel op je paard.
Top, dat was niet echt duidelijk uit je vorige posts.
Engelengeduld heb ik niet, dat klopt.
Threadstarter mag nu zelf eens posten wat hij denkt van de voorstellen. Uiteindelijk moet hij er zich comfortabel mee voelen.
Threadstarter mag nu zelf eens posten wat hij denkt van de voorstellen. Uiteindelijk moet hij er zich comfortabel mee voelen.
Wel, de poster die in een thread met titel "zo min mogelijk risico",jens_dev schreef: ↑21 augustus 2018, 21:45 Verlies de openingspost niet uit het oog. Jullie stellen een index voor, ik stel iets anders voor. En een zeer brede diversificatie is vooral nuttig wanneer je geen idee hebt waarmee je bezig bent. Ik ga alleszins niet settlen voor assured mediocrity. De rest van ons meningsverschil kan worden teruggevoerd op onze compleet verschillende interpretatie van risico.
een individueel aandeel voorstelt dat
- in de laatste 12 maand nog een duik van zo'n 20% maakte,
- en in 2007 twee derde van zijn waarde verloor
lijkt inderdaad de openingpost uit het oog verloren te hebben.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hier gaan we weer, volatiliteit als proxy voor risico. Jij hebt zeker aan de universiteit gestudeerd? Verder ga ik inhoudelijk niet meer reageren op je post; alles is al gezegd.
Ik heb niet meer gereageerd omdat het topic teveel aan het afdwalen was...
Wat heb ik zelf beslist:
Mixer & Flexer aangekocht twv 2500euro, met maandelijkse storting van 250euro per plan.
Juiste beslissing? Geen idee, ik zal dit topic over 5j nog eens oprakelen
Wat heb ik zelf beslist:
Mixer & Flexer aangekocht twv 2500euro, met maandelijkse storting van 250euro per plan.
Juiste beslissing? Geen idee, ik zal dit topic over 5j nog eens oprakelen

Denk niet dat je deze keuze kan catalogeren onder "zo min mogelijk risico", zelfs niet onder laag risico en als je horizon slechts 5 jaar is neem je naar mijn gevoel in de huidige markt zelfs een behoorlijk hoog risico. Nu ja, risico blindheid lijkt hier de laatste tijd alleen maar toe te nemen.
Achter 5j kom ik dit Topic oprakelen schrijf ik. Horizon is "oneindig", betreft geld dat ik normaal niet nodig heb de komende .... jaren.vortex schreef: ↑22 augustus 2018, 11:16 Denk niet dat je deze keuze kan catalogeren onder "zo min mogelijk risico", zelfs niet onder laag risico en als je horizon slechts 5 jaar is neem je naar mijn gevoel in de huidige markt zelfs een behoorlijk hoog risico. Nu ja, risico blindheid lijkt hier de laatste tijd alleen maar toe te nemen.
Klinkt bekend, een belegging die slecht uitpakt krijgt die het labeltje "voor de lange termijn" 

Begrijpend lezen is dezer dagen een zeldzaamheid geworden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Leunt dit onderwerp niet erg dicht aan bij 'beleggen met zo weinig mogelijk rendement'?
Waarom zeg je dat?doorwinterd schreef: ↑22 augustus 2018, 13:42 Leunt dit onderwerp niet erg dicht aan bij 'beleggen met zo weinig mogelijk rendement'?
Als je niet bereid bent wat risico te nemen zal het rendement nooit torenhoog zijn.
Nu, het gaat hier over 2500€. Zelfs als je die kwijt speelt zal dat je leven meestal niet veranderen.
Sowieso hou je een paar maand salaris als buffer aan zodat je je wasmachine kan vervangen als die kapot gaat.
En met de Flexer en Mixer is de kans dat je alles kwijt geraakt verschrikkelijk laag. Dat je geen 20% per jaar gaat halen is duidelijk hoop ik.
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet noodzakelijk, risico en rendement hebben weinig met elkaar te zien (artikel).doorwinterd schreef: ↑22 augustus 2018, 13:42 Leunt dit onderwerp niet erg dicht aan bij 'beleggen met zo weinig mogelijk rendement'?
De logica is, in tegenstelling tot wat de meute denkt: hoe minder risico je neemt, hoe hoger je potentieel rendement.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Zo zou ik het nu ook weer niet durven stellen, eerder iets als: hoe minder risico je neemt, hoe zekerder je weet wat je effectieve rendement zal zijn. De grafiek in bovenstaand artikel zegt het eigenlijk, nee?