Bij welke banken ben je klant? (Tot en met 15/10/2009)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bij welke banken zit je?
Ik heb mijn laatste zin fout geformuleerd "Ik zou zeggen: doe het bij een internetbank: succes!". Ik wil zeggen: probeer eens die service van een internetbank te krijgen... Je zal van een kale reis terugkomen... Aan de andere kant van een internetbank zit toch iemand van een call center die je aanvraag komende weken wel eens zal bekijken. Bij mijn bank weten ze dat ik service wil en ik krijg die dan ook binnen het uur...Misterv schreef:U zegt het zelf "De beste service ontvang ik via mijn eigen computer en eigen printer. ". U zoekt het zelf op. Als ik geen zin heb om iets op te zoeken, stuur ik een mailtje naar mijn bankkantoor, en ik heb telkens binnen de twee uur een correct antwoord. Daarvoor betaal ik peanuts meer voor een rekening bij een service bank. Vraag die info eens aan Credit Europe... Die zullen je nogal uitlachen... Of koop een on-line bijvoorbeeld een obligatieaan van ABinbev bij een internetbank... Die horen het in Keulen donderen. Ik heb er per mail bij Fortis Bank exact 45min over gedaan tussen sturen van mijn mail tot aankoop ABinbev en de moment dat ik ze op mijn effectenrekning kon zien.centenkliever schreef: een serviceloze internetbank...
ik ben + 30 jaar klant geweest bij ING(BBL), KBC(KB), Axa- de laatste 15 jaar ben ik overgeschakeld op thuisbankieren.
Als ik informatie nodig heb stuur ik een e-mail bericht (tijdens of buiten de openingsuren van een klassieke bank) en krijg een duidelijk en snel antwoord op mijn vraag. Voorheen als je informatie nodig had over wisselkoersen, buitenlandse aangelegenheden of andere niet-dagelijkse zaken mocht je nog eens later terugkomen als de collega de goedheid had om een antwoord te willen geven.
Het laatste voorval: via erfenis kwam ik in het bezit van antieke aandelen van rubberplantages genoteerd op de beurs van Maleisië. Na 3 weken meldde de grootbank van Nederlandse origine mij: het zal niet veel meer waard zijn en de kosten om ze te verkopen zullen waarschijnlijk niet opwegen. Wat ze precies waard waren ben ik nooit te weten gekomen! Een andere grootbank van belgische oorsprong: in volle vertrouwen gaf ik een couponneke van de aandelen om het op te zoeken. Het couponneke heeft de bankbediende uiteindelijk kwijtgespeeld. Vraag en couponneke verdwenen....
Na controle op het internet vond ik uiteindelijk de informatie binnen de 15 minuten.
De beste service ontvang ik via mijn eigen computer en eigen printer.
Ik zou zeggen: doe het bij een internetbank: succes!
Bij de internetbank Credit Europe krijg ik altijd correcte info op mijn vragen via mail, (wel niet altijd binnen de 2 uur) en ze hebben me nog nooit uitgelachen....!Misterv schreef: Als ik geen zin heb om iets op te zoeken, stuur ik een mailtje naar mijn bankkantoor, en ik heb telkens binnen de twee uur een correct antwoord. Daarvoor betaal ik peanuts meer voor een rekening bij een service bank. Vraag die info eens aan Credit Europe... Die zullen je nogal uitlachen... Of koop een on-line bijvoorbeeld een obligatieaan van ABinbev bij een internetbank... Die horen het in Keulen donderen. Ik heb er per mail bij Fortis Bank exact 45min over gedaan tussen sturen van mijn mail tot aankoop ABinbev en de moment dat ik ze op mijn effectenrekning kon zien.
Ook bij internetbank Rabobank krijg ik correcte info op al mijn vragen via on-line mail, en wel heel vlug.
Deze 2 internetbanken hebben wél een beperkt aanbod.
En tenslotte : bij internetbank Keytrade krijg ik altijd onmiddellijk correcte info op al mijn on-line mails. En daar kun je ook al de diensten die jij opnoemt snel online verrichten.
En deze 3 banken bieden volledig gratis rekeningen aan. (dus minder dan peanuts)
Bij Keytrade kan je al na 2 seconden ( 45 minuten bij Foertis ) je aandelen op je effectenrekening zien.louise schreef:Bij de internetbank Credit Europe krijg ik altijd correcte info op mijn vragen via mail, (wel niet altijd binnen de 2 uur) en ze hebben me nog nooit uitgelachen....!Misterv schreef: Als ik geen zin heb om iets op te zoeken, stuur ik een mailtje naar mijn bankkantoor, en ik heb telkens binnen de twee uur een correct antwoord. Daarvoor betaal ik peanuts meer voor een rekening bij een service bank. Vraag die info eens aan Credit Europe... Die zullen je nogal uitlachen... Of koop een on-line bijvoorbeeld een obligatieaan van ABinbev bij een internetbank... Die horen het in Keulen donderen. Ik heb er per mail bij Fortis Bank exact 45min over gedaan tussen sturen van mijn mail tot aankoop ABinbev en de moment dat ik ze op mijn effectenrekning kon zien.
Ook bij internetbank Rabobank krijg ik correcte info op al mijn vragen via on-line mail, en wel heel vlug.
Deze 2 internetbanken hebben wél een beperkt aanbod.
En tenslotte : bij internetbank Keytrade krijg ik altijd onmiddellijk correcte info op al mijn on-line mails. En daar kun je ook al de diensten die jij opnoemt snel online verrichten.
En deze 3 banken bieden volledig gratis rekeningen aan. (dus minder dan peanuts)
Kostprijs bij Keytrade 24,95 euro per schijf van 50 000 EURO, bij Foertis ongeveer
het twintigvoudige aankostprijs. kEYTrade rekent geen bewaarloon aan.
-
Tux
MetMisterv schreef: Ik heb mijn laatste zin fout geformuleerd
kunnen fouten aangepast worden.YMMVMisterv schreef: Bij mijn bank weten ze dat ik service wil en ik krijg die dan ook binnen het uur...
Bij Keytrade kan men wel obligaties op de secundaire markt kopen.Misterv schreef:Beste man, als je me citeert, moet je ALLES lezen. Ik had het over obligaties. Staan bij Keytrade ook onmiddelijk erbij? Ahnee, ik denk het niet, ze bieden die service niet eens aan...paul schreef:
Bij Keytrade kan je al na 2 seconden ( 45 minuten bij Fortis ) je aandelen op je effectenrekening zien.
Kostprijs bij Keytrade 24,95 euro per schijf van 50 000 EURO, bij Fortis ongeveer
het twintigvoudige aankostprijs. kEYTrade rekent geen bewaarloon aan.
En by the way, u toont zich weinig respectvol ten opzichte van andere banken. U noemt Fortis Bank "Foertis"... Wat moet ik dan zeggen van Keytrade? Dat is een bank voor boeren? Letterlijk dochter van Landbouwkrediet, dusja. Ik zou zeggen, noem de banken correct bij naam of onthou u van dit forum.
De bank die door de belgische belastingbetaler moest beschermd worden tegen omvallen, is tot 2000 % duurder bij aandelentransacties dan Keytrade.
We vergeten soms ook wel dat ook ING recht is gehouden door Nederland.
bij mij is keytrade erbij gekomen d.m.v. klantenactie. Zijn er nog nieuwelingen bij keytrade?
Zeker weten.Maarten schreef: bij mij is keytrade erbij gekomen d.m.v. klantenactie. Zijn er nog nieuwelingen bij keytrade?