Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
- We zitten al een tijdje in het positieve minded kamp op de fear&greed barometer.
- Men kijkt terug vanuit het perspectief van eind vorig jaar en heeft wat vertrouwen gewonnen gezien alle angsten toch doorstaan zijn om hier te komen.
- Er zijn enkele malen nieuwe all time highs gemaakt.
- Er was nieuws dat hedge fondsen massaal short gingen en hierdoor de beurzen een ferm stuk omhoog ging.
- Als de president Clinton of Trump zou worden, is vanuit beide kampen gezegd dat ze gingen werk maken om hun economie terug aan te sterken.
- Biotech, tech en emerging markets worden aangekaart als markten met stijgpotentieel
- Er zou nog erg veel geld op de zijlijn staan van zowel particulieren als hedgefondsen, men denkt dat die op een gegeven moment toch ook nog in de boot willen springen
Gelezen op een beursforum: "Het leven heeft zoveel positieve kanten dat pessimisten er moedeloos van worden."
Dan wordt het binnenkort tijd om winst te nemen en uit te stappen zeker? Als het positieve verhaal lang genoeg duurt en iedereen aandelen begint te kopen, is dat een aankondiging voor een correctie... Althans sommige theorieën
Dankzij mijn pessimisme wordt ik nooit teleurgesteld, maar heel dikwijls aangenaam verrastYaris schreef:Gelezen op een beursforum: "Het leven heeft zoveel positieve kanten dat pessimisten er moedeloos van worden."
-
pisa
Ik ben zelf zo ook een pessimist en word ook dikwijls aangenaam verrast
Maar deze keer niet. Ik dacht een paar weken geleden al dat dit niet kon blijven duren.
Mijn gekochte december put op de Eurostoxx 50, is ondertussen qua prijs al meer dan gehalveerd
Maar deze keer niet. Ik dacht een paar weken geleden al dat dit niet kon blijven duren.
Mijn gekochte december put op de Eurostoxx 50, is ondertussen qua prijs al meer dan gehalveerd
De week voor een aankondiging van de FED is er altijd een redelijke correctie bij goud
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Bedankt voor de toelichting !Cydox schreef:Het is echt risk-on. Degenen die geloven dat er vrijdag toch een sterk signaal komt voor een hike zullen wellicht grotendeels naar banken aandelen lopen ipv goud.
- We zitten al een tijdje in het positieve minded kamp op de fear&greed barometer.
- Men kijkt terug vanuit het perspectief van eind vorig jaar en heeft wat vertrouwen gewonnen gezien alle angsten toch doorstaan zijn om hier te komen.
- Er zijn enkele malen nieuwe all time highs gemaakt.
- Er was nieuws dat hedge fondsen massaal short gingen en hierdoor de beurzen een ferm stuk omhoog ging.
- Als de president Clinton of Trump zou worden, is vanuit beide kampen gezegd dat ze gingen werk maken om hun economie terug aan te sterken.
- Biotech, tech en emerging markets worden aangekaart als markten met stijgpotentieel
- Er zou nog erg veel geld op de zijlijn staan van zowel particulieren als hedgefondsen, men denkt dat die op een gegeven moment toch ook nog in de boot willen springen
Dat belooft nog interessant te worden, met al die onervaren beleggers, opgejaagd door de bijna-nul rente en heen en weer geslingerd tussen 'fear and greed'.
ps wie gelooft na al die leugentjes van de Fed nog dat er een renteverhoging komt ? Zou DE verrassing van het decennium zijn.
volgens sommigen gaan we 1000den % winst kunnen maken op goudmijnen, we shall see, ik zal al tevreden zijn met een bescheiden winst van enkele 100den %
opgelet voor diegenen die al grote winst hebben met aandelen (en fondsen?): er valt niet uit te sluiten dat de regering nav de begrotingscontrole hiervan een graantje zal willen meepikken
opgelet voor diegenen die al grote winst hebben met aandelen (en fondsen?): er valt niet uit te sluiten dat de regering nav de begrotingscontrole hiervan een graantje zal willen meepikken
Zo'n tien procent er af deze week...
dat gaat hier de dieperik in
, reeds 17% daling tov hoogste punt dit jaar (12 aug: 37,04 euro; vandaag: 30,73)
dilemma: verkopen voor damage control of hopen op remonte?
dilemma: verkopen voor damage control of hopen op remonte?
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
Tja, geloof je dat de goudprijs gaat stijgen of dalen. Als je overtuigd bent dat de goudprijs gaat stijgen, dan zal dit fonds ook terug stijgen. Als je echter denkt dat de goudprijs gaat dalen, dan kun je beter verkopen en later goedkoper terugkopen.
Zelf denk ik dat de goudprijs zal stijgen, en dus ook dat dit fonds weer zal stijgen. Maar ik moet wel eerlijk zijn dat mijn kristallen bol nog in reparatie is.
Zelf denk ik dat de goudprijs zal stijgen, en dus ook dat dit fonds weer zal stijgen. Maar ik moet wel eerlijk zijn dat mijn kristallen bol nog in reparatie is.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
mijn inziens zal het het nog verder zakken naar 25.
Dat fonds is zo zot als een achterdeur. Eergisteren -4%, vandaag +6%.
Ben al blij dak een groot stuk winst genomen heb want zoals je zegt, zo zot of een deur
Je zult maar net op de verkeerde dag kopen of verkopen.