Brokers met minste kosten?
TIP
-
- Jr. Member
Re: Brokers met minste kosten?
Ik begrijp niet waarom iedereen zo'n schrik heeft om rv te betalen. Bij Degiro kan je tenminste voor zeer kleine bedragen gratis trackers aankopen, daar waar dit elders veel geld kost, en dus niet doenbaar voor kleine bedragen.
Je kan bijvoorbeeld voor je kinderen een 'spaarboekje' van trackers aanleggen, en wekelijks/maandelijks kleine bedragen storten, en trackers aankopen. Dat kan je bij geen enkele andere bank, of je betaalt je blauw.
Je kan bijvoorbeeld voor je kinderen een 'spaarboekje' van trackers aanleggen, en wekelijks/maandelijks kleine bedragen storten, en trackers aankopen. Dat kan je bij geen enkele andere bank, of je betaalt je blauw.
Waarom RV betalen wanneer dat niet moet? Gaat niet over schrik hebben -- er is gewoonweg een verlies van 30% rendement.
Tot de regering doorheeft waardoor op een LEGALE manier de RV wordt ontlopen, dan maken ze weer een gedrocht van een wetgeving om de kleine man te pakken , en de grote met rust te laten
-
- Jr. Member
Je kan die rv niet omzeilen, niet in belgie niet elders, ook niet door dividenden in aandelen te laten omzetten. Dus betalen doe je toch, eender hoe!
in het buitenland kan je ze wel ontlopen, maar dan loop je een kleine 2 jaar later toch tegen de lamp door de gegevensuitwisseling die de eerste keer heeft plaatsgevonden in september 2017 ( de BBI zal daar in de komende tijd massaal brieven over schrijven aan de belastingslaven )
-
- Jr. Member
Trackers zijn wereldwijd het sterkst geliefd als ze wél dividend uitkeren. Dan heb je tenminste regelmatig je winst in handen. Zoek maar eens op Morningstar naar niet-accumulerende trackers...dat zijn er niet zoveel, verhoudingsgewijs.
Ishares dus? Heb vernomen dat Ishares in ireland is. Zat vanguard ook niet in europa? Of hebben die geen europese Etf's... ik nam aan van wel.B7H4long schreef: ↑4 november 2017, 09:45Vanguard heeft geen accumulerende ETFs. Dus je zal RV betalen.Crusty schreef: ↑4 november 2017, 08:42 Mijn strategie om te beginnen ga ik aanpassen. Etf's kopen en het simpel houden. Langer termijn etf's (ik houd deze dus voor 5-10-15-20-25-30 jaar), alleen world, is dat mogelijk en de moeite? Want dan zijn er minder transactiekosten en toch voldoende gedifferentieerd?
Fysieke aandelen geen synthetische, met herinvestering van dividend om kosten te besparen. In Euro als aankoop currency.
Welke kunnen er aangeraden worden? Ik dacht persoonlijk dat vanguard wel een goede zou zijn, misschien zijn er betere. Ik dacht vanguard hier veel over terug te vinden is maar er zijn misschien grotere pareltjes.
In de US is dit een van de basis portefeuilles:Crusty schreef: ↑4 november 2017, 08:42 Ps: Ik lees op deze moment dat Vanguard Total Stock Market Index Fund en Vanguard Total Bond Market Index Fund een mooi duo KAN zijn. Echter is deze total stock samengesteld uit US bedrijven enzo... zijn er ook zo 2 die dit doen voor de hele wereld in procentuele balans naargelang hun grootheid op de wereldmarkt?
1/ aandelen: omdat de US 50-60% van de wereldmarkt is kunnen zij zich veroorloven om de rest van de wereled links te laten liggen. voor Belgen lijkt het beter om over de volledige wereld te differentieren
2/ obligaties: voor US beleggers geven deze USD-obligaties de stabiliteit waarvoor de beleggers die obligaties aanhouden. Voor EUROpeanen zou je voor een gelijkaardig effect naar EURO-overheids-olbigaties moeten gaan.
Merk op dat de fondsen die je aanhaalt in de US gedomicileerd zijn. Niet ideaal voor belgen. Beter zijn UCITS fondsen die de aandelen dividenden accumuleren. Typisch hebben de fondsen die in ierland gedomicileerd staan vele voordelen.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ja ik bekeek het 1 minuut en ik dacht... waarom wordt dit hier gepost tegenover een beginner. Mijn vertrouwen in deze persoon is helemaal verdwenen.B7H4long schreef: ↑4 november 2017, 09:49Dit lijkt een list van zeer speculatieve fondsen: commodity fondsen, leveraged fondsen, inverse fondsen. Enkel gebruiken als je zowel de markten als de fondsen volledig verstaat zou ik zeggen.reteiP schreef: ↑3 november 2017, 09:12 Actie Bolero
De volledige lijst:
https://www.bolero.be/uploads/media/59f ... rities.pdf
Ja juist ja! Ben ook niet van plan andere ETF's te kopen. En als ik dan wil herbalanceren verkoop ik toch een stuk. En ik denk echt niet dat ik dat elk jaar zou doen. Voor mij is dit meer een goed slapen fonds en weten dat de een beetje aangroeit. Een beetje is voor mij goed, less than average zelfs.
Dat zijn er niet veel om dat net typisch aan de mens. Iets tastbaars hebben. Maar ik weet dat ook al ik dat tastbare niet heb de waarde in mijn ETF heb. Anders had ik al het geld omgezet in fysieke goudstaven.Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 11:25 Trackers zijn wereldwijd het sterkst geliefd als ze wél dividend uitkeren. Dan heb je tenminste regelmatig je winst in handen. Zoek maar eens op Morningstar naar niet-accumulerende trackers...dat zijn er niet zoveel, verhoudingsgewijs.

Dat mijn dividend terug naar ETF gaat vind ik niet erg. Naar bitcoins dividend uitkering daarentegen wel. Bitcoin imo is the worst you can do op lange termijn.
Mijn plan is duidelijk ETF's simpel, dividend herinvesterend en euro valuta. Ik wacht een beetje op voorstellen welke ik hiervoor kan aankopen. Jullie hebben meer ervaring in zulke denk ik. Zou een hulp zijn als ik de benamingen kan krijgen en zo kan ik zelf meer onderzoek doen naar de kosten. Bedankt!
in het buitenland kan je ze wel ontlopen, maar dan loop je een kleine 2 jaar later toch tegen de lamp door de gegevensuitwisseling die de eerste keer heeft plaatsgevonden in september 2017 ( de BBI zal daar in de komende tijd massaal brieven over schrijven aan de belastingslaven
Voor andere keuzes voor investeringen sta ik niet open. Ik denk persoonlijk en volgens wat ik waarneem en lees dat dit de betere keuze is. Toch bedankt voor het advies.
Graag de referenties van deze accumulerende ETFs van Vanguard.Incremental schreef: ↑4 november 2017, 10:29Zij hebben dit wel, sinds enkele jaren is er een europese tak van Vangaurd.B7H4long schreef: Vanguard heeft geen accumulerende ETFs. Dus je zal RV betalen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Bij mijn weten distribueren de ETFs van Vanguard hun dividenden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Vele fondsen bestaan in accumulerende en distribuerende versie. Deze laatste keert de dividenden uit aan de belegger. Als Belg betaal je hier 30% rv op. Op accumulerende fondsen betalen de dividenden niet aan de belegger, maar investeren deze direct in meer aandelen. Als Belg betaal je geen rv op deze geherinvesteerde dividenden.Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 11:19 Je kan die rv niet omzeilen, niet in belgie niet elders, ook niet door dividenden in aandelen te laten omzetten. Dus betalen doe je toch, eender hoe!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het hangt van land tot land af wat wettelijk en geliefd is.Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 11:25 Trackers zijn wereldwijd het sterkst geliefd als ze wél dividend uitkeren. Dan heb je tenminste regelmatig je winst in handen. Zoek maar eens op Morningstar naar niet-accumulerende trackers...dat zijn er niet zoveel, verhoudingsgewijs.
Bvb:
- in de Us zijn accumulerende fondsen verboden. Het is wettelijk verplicht dat de us belegger zijn dividenden ontvangt.
- in vele (Europese) landen zijn accumulerende fondsen toegelaten.
-- In sommige landen (uk, d,.. ) moet je de dividenden alsnog aangeven op je jaarlijkse belastingaangifte.
-- In andere landen betaald men enkel belastingen op de meerwaarde van het fonds.
Landen waar 100% van de dividenden geherinvesteerd kunnen worden houden van accumulerende fondsen.
-- België is een van de beste landen op dit vlak: geen rv op de dividenden van aandelen, geen meerwaardebelasting op de meerwaarde van aandelen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 4 november 2017, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door die lijst te posten wou ik helemaal geen advies geven, enkel de actie in het licht zetten.
Maar misschien helpt het wel om te realiseren dat jagen op de laagste kosten nutteloos is als je inferieure effecten koopt. De juiste aandelen selecteren is van groter belang dan de laagste kosten (wat er wellicht toch toe zal leiden dat je meer en meer transacties doet)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Vele fondsenaanbieders hebben Ierse fondsen. Ierland heeft unieke voordelen in fondsenaanbieders die Luxemburg of andere landen niet hebben.
Vanguard heeft ook Ierse units fondsen. Vwrl is er zo een. Spijtig genoeg niet accumulerend en ook met een jaarlijkse kost van 0.25%. Iwda is accumulerend en met jaarlijkse kost van 0.20%.