Brokers met minste kosten?
TIP
Re: Brokers met minste kosten?
Prachtige argumentatie... het idee idioot noemen.Incremental schreef: ↑1 november 2017, 11:51Misschien moet je even kijken naar een "zonne energie fonds" om te zien hoe idioot jouw investerings methodiek is.
https://finance.yahoo.com/quote/TAN?p=TAN
Robotica, renewables and autonomous driving zijn dan misschien de hype.
Maar net zoals 3D video, Virtual reality, fuel cells, ... brengt het geen klop op.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Wellicht iemand met een conservatieve portefeuille die hoopt door het idee idioot te noemen aandacht te vestigen op zijn portfolio? Ik denk toch dat er meer aandacht zal komen op de toekomst dan het verleden. Ik ga gerust wel eerst als je niet durft en struikelen doe ik niet meer... hooguit eens lachen met de clowns die ik onderweg tegenkom in mijn tovenaar kostuum.
De hype is misschien voorbij maar ik denk dat de wind gewoon even gaan liggen is. Wind zal altijd bestaan en daar zal vaak energie uit gehaald blijven worden. Fossiele brandstoffen raken in minderheid. Misschien niet nu maar weldra. Dus hoezo idioot idee. Tevens de robotica... nadat we te lui werden om onze eigen tapijten te maken met hand deden machine's het voor ons in de industriële revolutie. Ja de robotische revolutie komt sneller dan die nee knikkers het willen.... het zal mij een worst wezen of ze het willen of niet. Het komt, kijk nu naar de zelf checkout balies in de winkels... weldra komt er een systeem dat je door een poortje rijd en je rekening op 1 seconde opgemaakt is. Geen fouten meer, geen misrekeningen, geen klachten van klanten. Dus lach maar dwaas die ideeën idioot noemt.vortex schreef: ↑1 november 2017, 12:32Hangt er maar van af wanneer je ingestapt bent. TAN: YTD +30% en FAN: YTD +15%. Maar het klopt wel dat instappen aan het begin van een hype best risicovol is. Nu de hype van zon en wind is reeds voorbij, het kaf is al grotendeels van het koren gescheiden terwijl de markt nog volop aan het groeien is, denk maar aan de vele wind en zonne projecten die overal aan de gang zijn en door klimaat doelstellingen nog gerealiseerd zullen worden. Robotica en autonomous driving zijn nog jonge hypes, daar moeten in feite de producten nog volop op de markt komen en bestaat er altijd het risico dat een of ander product of bedrijf totaal flopt.Incremental schreef: ↑1 november 2017, 11:51
Misschien moet je even kijken naar een "zonne energie fonds" om te zien hoe idioot jouw investerings methodiek is.
Maar net zoals 3D video, Virtual reality, fuel cells, ... brengt het geen klop op.
Ik denk dat deze markten alles behalve uitgespeeld zijn en de bedrijven die floppen zijn niet opgevolgd door de belegger. Uiteraard moet je de bedrijven waarin je investeert opvolgen. Anders kan je er maar van wegblijven met de angst die men je inboezemt. Of je kan gewoon even wijs zijn als deze kikker hier. Ja mijn ego is momenteel opgeblazen en maar lekker ook. Heb al veel te danken aan mijn overontwikkelt ego. Hoewel ik niks te bewijzen heb en zelf onderzoek ga doen dan domweg nu maar te doen wat hij niet zegt met volle vertrouwen in mezelf. Want dit lijkt me toch wel het doel te zijn van personen die zowat komen trollen.
In ieder geval ga ik dus nogeens mijn vraag stellen. Wat zijn interessante ETF's voor beleggers vanuit België. Mijn voorkeur gaat beleggen in EUR want de EUR staat ondergewaardeerd imo en er zijn zoveel europese beleggers de omhoog reis in USD gevolgd dat ik denk dat deze zo goed als heel snel terug gaat dalen en de EUR zal stijgen. In een land waar het niet goed gaat moet geïnvesteerd worden omdat daar rendement is. Waar het goed gaat daar blijft rendement achter omdat er geen doel en nut is van verbetering.
Dank u iemand met een eerlijk antwoord.dw schreef: ↑1 november 2017, 12:34Zoals in alle jonge sectoren is in de zonne-energiesector het kaf nog niet van het koren gescheiden. Er zijn zeer winstgevende en goed bestuurde bedrijven in die sector (First Solar, om er maar eentje te noemen), maar ook nog veel kansloze cowboys.Incremental schreef: ↑1 november 2017, 11:51 Misschien moet je even kijken naar een "zonne energie fonds" om te zien hoe idioot jouw investerings methodiek is.
Kijk eens naar windenergie, een al wat oudere en meer volwassen hernieuwbare energie. Ga jij iemand die in een solide fabrikant als Vestas belegt een idioot noemen?
Beleggen in jonge sectoren is moeilijk maar potentieel bijzonder rendabel. Klassieke waarderingsmethodes gebaseerd op kasstromen werken niet voor jonge ondernemingen en je moet een vrij goed inzicht hebben in de technologie om de juiste spelers te identificeren.
Voor wie dat kon was hernieuwbare energie de voorbije jaren bijzonder winstgevend. Voor de rest van ons, mezelf incluis, is het wachten tot de sector volwassen is om er dan alsnog in te stappen met minder risico maar ook minder rendement.
Inderdaad er zijn bedrijven die deze zonnepanelen etc nog steeds leveren en grote overheidscontracten kunnen binnenhalen. Deze bedrijven maken net zoals in de bouwsector (die overheidscontracten ophalen) uitermate goede jaarrapporten dewelke aandelen de hoogte in KUNNEN jagen. Dit wil niet alles zeggen want uiteraard zal de overheid het meer warm krijgen van efficiëntere windturbines en zonnepanelen een jaar later. Dus op vlak van innovatie moet het bedrijf waarin ik beleggen wil ook elk jaar mee zijn. Een dividend verwacht ik van zulke bedrijven dus niet in ruil voor innovatieve technologieën, hiermee onderscheidt het bedrijf zich van de competitie en dan bewijzen deze aandelen zich en worden dan uiteraard waardevoller. Hoe dom is zoiets nu? Toch D'OH zo DOM. (Ja u ziet daar wel wat ik daar oh zo creatief zeg. Ik ben nog jong, heb nog wat testosterone in mijn bloed.

Ik kom er graag achter welke zulke bedrijven zijn. Om dan al in de beginfase van mijn onderzoek benaderd te worden als idioot met grote dromen dan kan ik er wel wat van krijgen. Moet die eens voor mijn neus komen beweren. Zou ik direct zeggen dat ik met hem geen gesprek wil. Hier moet ik dat dus ook duidelijk maken dat ik zulke argumentloos labeltje niet apprecieer. Ik denk dat U meer eervol bent daarentegen Dw.
Ik denk dat je hier meer over weet of me kan weg wijzen naar eerder interessante artikels die ik kan doornemen. Het zou me erg aangenaam bevinden als je me dat kopje koffie kan schenken.
Indien je geen artikels weet zoals je me al schijnt aan te geven in je bericht dan mag je me nog altijd een collega van u voorstellen die me hier wel mee kan helpen als u die heeft. Hartelijk dank.

Ik kan mezelf geen expert in de sector noemen. Desondanks zou ik toch zeker volgende algemene aandachtspunten voorstellen:Crusty schreef: ↑1 november 2017, 14:38 Dank u iemand met een eerlijk antwoord.
Dus op vlak van innovatie moet het bedrijf waarin ik beleggen wil ook elk jaar mee zijn. Een dividend verwacht ik van zulke bedrijven dus niet in ruil voor innovatieve technologieën, hiermee onderscheidt het bedrijf zich van de competitie en dan bewijzen deze aandelen zich en worden dan uiteraard waardevoller. Hoe dom is zoiets nu? Toch D'OH zo DOM. (Ja u ziet daar wel wat ik daar oh zo creatief zeg. Ik ben nog jong, heb nog wat testosterone in mijn bloed.)
Ik kom er graag achter welke zulke bedrijven zijn. Om dan al in de beginfase van mijn onderzoek benaderd te worden als idioot met grote dromen dan kan ik er wel wat van krijgen. Moet die eens voor mijn neus komen beweren. Zou ik direct zeggen dat ik met hem geen gesprek wil. Hier moet ik dat dus ook duidelijk maken dat ik zulke argumentloos labeltje niet apprecieer. Ik denk dat U meer eervol bent daarentegen Dw.
1) Staar je ook niet té blind op innovatie. Uiteindelijk is elektriciteit een simpele business: het moet zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden, en liefst ook nog groen. Het zijn niet altijd de meest innovatieve of 'beste' bedrijven die succesful zijn, wel diegenen die hun kosten goed onder controle hebben (en die uiteraard ook niet al te ver achterop raken technologisch gezien). Daarom vermeld ik bijvoorbeeld First Solar: dat bedrijf heeft een goed doordacht businessmodel, lage kosten en stabiele inkomsten. Helaas zeldzaam in jonge sectoren.
2) Mocht je in individuele aandelen willen beleggen: er zijn drie manieren om in hernieuwbare energie te beleggen. Je kan investeren in bedrijven die de panelen, turbines, batterijen en consoorten maken, je kan investeren in hun leveranciers of in hun klanten (elektriciteitsbedrijven, infastructuurfondsen en dergelijke).
Staar je niet enkel blind op dat tweede stapje in de keten. De toeleveranciers zijn vaak veel winstgevender - denk aan het Belgische topbedrijf Umicore, dat een marktleider is in kathodematerialen (belangrijke onderdelen van batterijen voor energie-opslag en elektrische wagens). Met de groei van offshore wind zijn ook de klassieke ingenieursbedrijven zoals het Nederlandse Sif een leuke manier om op de sector in te spelen. Zij doen dingen zoals funderingen en aansluitingen voor offshore windparken leveren.
Ook bij de eindklanten, de uitbaters van de energiecentrales dus, worden mooie winsten gemaakt. Terug een Belgisch voorbeeldje: TINC is een fonds dat belegt in infrastructuurprojecten, waaronder heel wat windturbineparken. Het bedrijf is misschien niet de snelste groeier, maar het is een relatief veilige investering met een mooi dividend.
Wat de tweede stap betreft: hier is de kwaliteit heel wisselvallig. Windturbines zijn ondertussen een volwassen business. De grootste spelers zoals Vestas, Nordex, Goldwind en Siemens-Gamesa zijn structureel winstgevend en groeien nog steeds behoorlijk. Vestas is hier mijn favoriet, omwille van de sterke positie in offshore wind (het snelst groeiende en meest innovatieve segment).
Zonnepanelen zijn jonger, maar ook hier zijn al sterke bedrijven zoals First Solar te vinden. Batterijen en elektrische wagens zou ik voorlopig nog afblijven, op een paar sterke spelers als Panasonic na misschien. Investeer misschien indirect via toeleveranicers als Umicore.
3) Misschien vind je zelf aandelen kiezen te veel werk, of te riskant (ik geef je geen ongelijk!). Dan kan je beter beleggen via een fonds, holding of ETF.
Ik ben geen groot fondsenkenner, maar ik heb een kleine en vrij rendabele positie in dit hernieuwbare energiefonds: http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... f0gbr04kf3
Holdings zijn fantastische dingen (lees eens de topic hierover op dit forum). Gelet op jouw voorkeuren kan ik Quest for Growth aanbevelen. Dit is een Belgische investeringsmaatschappij die belegt in opkomende technologie (niet enkel energie, maar ook gezondheid, milieu etc.). Nogal wisselvallige koers en dividend, maar op lange termijn heel winstgevend en fiscaal voordelig (belastingvrij dividend). Dit was destijds voor mij ook het aandeel waarmee het allemaal is begonnen

Ook GIMV is een leuke holding. Belegt in jonge bedrijven, waaronder veel in toekomstgerichte sectoren (maar soms ook eens in iets ouderwets zoals voeding, als het bedrijf zelf maar jong en vernieuwend is).
Zo beleggen is uiteraard een pak gemakkelijker en veiliger dan zelf aandelen kiezen.
Normaal ben ik fan van ETFs, maar niet voor modieuze sectoren. Er is te nog veel rommel in jonge bedrijfstakken en een goed beheerd fonds of zelfstandige aandelenselectie zijn nodig om die rommel te vermijden.
4) Wees realistisch. Ik ga hier geen mensen idioten noemen omdat ze enthousiast zijn, integendeel. Maar wees realistisch: in 'hippe' sectoren ga je onvermijdelijk af en toe geld verliezen, en gaan winsten vaak pas op lange termijn komen.
Warren Buffet zei ooit:
Elke succesvolle belegger heeft wel een variant op die quote. Heb realistische verwachtingen en wees voorzichtig.It's pretty easy to get well-to-do slowly. But it's not easy to get rich quick.
5) Lees je eerst en vooral in in beleggen in het algemeen, alvorens je naar specifieke sectoren gaat kijken. Begin misschien met de klassieker The Intelligent Investor. Het is een wat saai boek, maar erg goed geschreven en het geeft alle basisprincipes weer. En het is al een kleine zelftest: als je geen saai boek met veel cijfertjes kan lezen, heb je misschien niet het temperament om te beleggen

Volg ook sites met beleggingsnieuws en -analyse, zoals Seeking Alpha.
@DW
1) Klopt de innovatie moet opgenomen worden door het publiek en uiteraard als het te duur is wil het publiek dat niet. Mensen zijn nog algemeen egoïstisch ingesteld.
Ik ben voorvechter van individualisering maar ook van opbouw, altruïsme en ethisch bewustzijn Ik zoek hier internationale invloed op uit te oefen en daar ben ik al jaren mee bezig. Het lijkt mij dan ook wijs in deze sectoren te beleggen. Met die beleggingen wil ik prive herinvesteren in deze sectors door donaties te doen. Ooit als ik rendable wordt. Een soort van zelf-bevloeiende sector door behulp van de aandeelhouders.
Maw stukje van je winsten afstaan voor het goede doel. Beetje alla warren buffet maar wellicht eerst in het kleintjes. Zoals je hoort heb ik een heel duidelijk plan. Alleen ontbreekt mij expertise op verschillende vlakken. Uiteraard hoor je dat ik druk in de weer ben.
2) Hier moet ik dus nog veel in bijleren. Het lijkt me inderdaad interessant na te gaan in welk onderdeel van de chain ik wil investeren (ook financieel wil backen). Het lijkt mij interessant alle onderdelen van de chain als vertegenwoordiging te zien en te kijken welke bedrijven het beste met elkaar handelen en wat en hoe hun management is en wat hun doelen zijn binnen en buiten hun organisaties. Anders herinvesteer ik niet in de bedrijven waar ik aandelen van koop
uiteraard!
3) Ja in het begin zijn er al deze verschillende bedrijven en tjah let's be honest pas als ik internationaal en ik zeg als, ik internationaal mezelf laat gelden met mijn doelstelling voor de wereld dan is het pas interessant om via wat meer kapitaalkrachtigheid individuele bedrijven te backen en daar eventueel via een eigen mutual fonds bij te gaan investeren. Mijn oog met die fondsen ligt op een zelfvloeiend, mutual funds dat kiest voor duurzame en rendabele bedrijven die ecologisch kapitalistisch ingesteld zijn en dus hun markt willen uitbreiden.
Ik geloof niet alleen uitdrukkelijk in een duurzame maar ook in een meer ecologische toekomst voor het kapitalisme. De donkerheid van het hedendaags kapitalisme blijft niet duren er komen maar meer en meer bewust armen bij die meer geneigd zijn nee te zeggen en die zeggen uiteraard ja tegen innovatie. Althans dat is mijn overtuiging en persoonlijke ervaring.
Dus om te beginnen lijkt me op individueel niveau etf's het beste. Ik sta er momenteel nog maar alleen voor maar zo kan ik al erg veel bijleren over deze markten omdat mijn focus er al op gericht blijft.
Over GIMV heb ik ook gelezen bij de holdings... deze sloot enorm aan bij mijn visies. Ik heb bij de belgische holdings in deze het meeste vertrouwen. Uiteraard is het persoonlijk getint.
4) Ik ben ambitieus en realistisch. Het is nu nog maar kleine stapjes maar ik heb wel een prima uitgelijnd toekomst plan.
Het get rich quick spelletje wil ik niet spelen. Ik weet dat dit risico terreinen zijn maar aan de andere kant weet ik ook dat ik voorvechter ben voor deze sectoren en erin geloof. Als niemand erin gelooft zal het nooit wat worden. Ik zet me persoonlijk ook in voor de vooruitgang van deze sectoren. Later nog actiever dan nu.
Uiteraard moet ik niet dom beginnen beleggen dat besef ik ook maar al te goed. En als ik ernaast grijp... ja... zoals ik al zij snel rijk worden is niet mijn doel. Ik wil niet rijk worden, ik wil financiële zekerheid opbouwen. Dus voorzichtig zal ik zijn. Ik heb geen nood aan belachelijk veel geld om onzin te kopen die te duur is. Ik koop liever kwaliteit dat lang mee zal gaan en me veel zal uitsparen dan de laatste nieuwe iphone. (Sorry apple)
5) Ik heb al 2 boeken gelezen over beleggen. De basis informatie stond erin over beleggen. Misschien is the intelligent investor wat uitgebreider. Hopelijk hebben ze dat boek in de BIB. Ik kijk volgende keer eens. Ben momenteel het boek Samen voor ons eigen aan het lezen. Een sociaal psychologisch boek.
Ik was het ff beu om over beleggen te lezen na die 2 boeken en ettelijke internetartikelen.
Bedankt voor je uitgebreide informatie!
1) Klopt de innovatie moet opgenomen worden door het publiek en uiteraard als het te duur is wil het publiek dat niet. Mensen zijn nog algemeen egoïstisch ingesteld.
Ik ben voorvechter van individualisering maar ook van opbouw, altruïsme en ethisch bewustzijn Ik zoek hier internationale invloed op uit te oefen en daar ben ik al jaren mee bezig. Het lijkt mij dan ook wijs in deze sectoren te beleggen. Met die beleggingen wil ik prive herinvesteren in deze sectors door donaties te doen. Ooit als ik rendable wordt. Een soort van zelf-bevloeiende sector door behulp van de aandeelhouders.
Maw stukje van je winsten afstaan voor het goede doel. Beetje alla warren buffet maar wellicht eerst in het kleintjes. Zoals je hoort heb ik een heel duidelijk plan. Alleen ontbreekt mij expertise op verschillende vlakken. Uiteraard hoor je dat ik druk in de weer ben.
2) Hier moet ik dus nog veel in bijleren. Het lijkt me inderdaad interessant na te gaan in welk onderdeel van de chain ik wil investeren (ook financieel wil backen). Het lijkt mij interessant alle onderdelen van de chain als vertegenwoordiging te zien en te kijken welke bedrijven het beste met elkaar handelen en wat en hoe hun management is en wat hun doelen zijn binnen en buiten hun organisaties. Anders herinvesteer ik niet in de bedrijven waar ik aandelen van koop
uiteraard!
3) Ja in het begin zijn er al deze verschillende bedrijven en tjah let's be honest pas als ik internationaal en ik zeg als, ik internationaal mezelf laat gelden met mijn doelstelling voor de wereld dan is het pas interessant om via wat meer kapitaalkrachtigheid individuele bedrijven te backen en daar eventueel via een eigen mutual fonds bij te gaan investeren. Mijn oog met die fondsen ligt op een zelfvloeiend, mutual funds dat kiest voor duurzame en rendabele bedrijven die ecologisch kapitalistisch ingesteld zijn en dus hun markt willen uitbreiden.
Ik geloof niet alleen uitdrukkelijk in een duurzame maar ook in een meer ecologische toekomst voor het kapitalisme. De donkerheid van het hedendaags kapitalisme blijft niet duren er komen maar meer en meer bewust armen bij die meer geneigd zijn nee te zeggen en die zeggen uiteraard ja tegen innovatie. Althans dat is mijn overtuiging en persoonlijke ervaring.
Dus om te beginnen lijkt me op individueel niveau etf's het beste. Ik sta er momenteel nog maar alleen voor maar zo kan ik al erg veel bijleren over deze markten omdat mijn focus er al op gericht blijft.
Over GIMV heb ik ook gelezen bij de holdings... deze sloot enorm aan bij mijn visies. Ik heb bij de belgische holdings in deze het meeste vertrouwen. Uiteraard is het persoonlijk getint.
4) Ik ben ambitieus en realistisch. Het is nu nog maar kleine stapjes maar ik heb wel een prima uitgelijnd toekomst plan.

Het get rich quick spelletje wil ik niet spelen. Ik weet dat dit risico terreinen zijn maar aan de andere kant weet ik ook dat ik voorvechter ben voor deze sectoren en erin geloof. Als niemand erin gelooft zal het nooit wat worden. Ik zet me persoonlijk ook in voor de vooruitgang van deze sectoren. Later nog actiever dan nu.
Uiteraard moet ik niet dom beginnen beleggen dat besef ik ook maar al te goed. En als ik ernaast grijp... ja... zoals ik al zij snel rijk worden is niet mijn doel. Ik wil niet rijk worden, ik wil financiële zekerheid opbouwen. Dus voorzichtig zal ik zijn. Ik heb geen nood aan belachelijk veel geld om onzin te kopen die te duur is. Ik koop liever kwaliteit dat lang mee zal gaan en me veel zal uitsparen dan de laatste nieuwe iphone. (Sorry apple)
5) Ik heb al 2 boeken gelezen over beleggen. De basis informatie stond erin over beleggen. Misschien is the intelligent investor wat uitgebreider. Hopelijk hebben ze dat boek in de BIB. Ik kijk volgende keer eens. Ben momenteel het boek Samen voor ons eigen aan het lezen. Een sociaal psychologisch boek.

Bedankt voor je uitgebreide informatie!
Actie Bolero
https://www.bolero.be/uploads/media/59f ... rities.pdf
De volledige lijst:Van 1 november tot en met 31 december 2017 betaalt u geen makelaarsloon voor uw aankooporders tussen 1.000 en 70.000 euro in 122 ETF’s van ETF Securities
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Die markten zijn nu niet echt fantastisch te noemen. :/ Althans niet voor waar ik naar zoek! Toch bedankt!reteiP schreef: ↑3 november 2017, 09:12 Actie BoleroDe volledige lijst:Van 1 november tot en met 31 december 2017 betaalt u geen makelaarsloon voor uw aankooporders tussen 1.000 en 70.000 euro in 122 ETF’s van ETF Securities
Mijn strategie om te beginnen ga ik aanpassen. Etf's kopen en het simpel houden. Langer termijn etf's (ik houd deze dus voor 5-10-15-20-25-30 jaar), alleen world, is dat mogelijk en de moeite? Want dan zijn er minder transactiekosten en toch voldoende gedifferentieerd?
Fysieke aandelen geen synthetische, met herinvestering van dividend om kosten te besparen. In Euro als aankoop currency.
Welke kunnen er aangeraden worden? Ik dacht persoonlijk dat vanguard wel een goede zou zijn, misschien zijn er betere. Ik dacht vanguard hier veel over terug te vinden is maar er zijn misschien grotere pareltjes.
Qua bank zit ik te twijfelen of ik binck of degiro neem. Ik kan misschien ook gewoon een bankrekening openen in het buitenland en/of daar een broker nemen? Is dit mogelijk?
Geld in het buitenland zetten waar ze geen belastingen halen op de bankrekening waarna ik ooit het geld terug op een belgische rekening zet als ik het gebruiken zou? Moet ik dan geld betalen als ik het naar belgie breng of hoe werkt dit? Ik kan aannemen dat dit misschien voordeliger werkt, maar is dat ook zo?
Bedankt
Ps: Ik lees op deze moment dat Vanguard Total Stock Market Index Fund en Vanguard Total Bond Market Index Fund een mooi duo KAN zijn. Echter is deze total stock samengesteld uit US bedrijven enzo... zijn er ook zo 2 die dit doen voor de hele wereld in procentuele balans naargelang hun grootheid op de wereldmarkt?
Fysieke aandelen geen synthetische, met herinvestering van dividend om kosten te besparen. In Euro als aankoop currency.
Welke kunnen er aangeraden worden? Ik dacht persoonlijk dat vanguard wel een goede zou zijn, misschien zijn er betere. Ik dacht vanguard hier veel over terug te vinden is maar er zijn misschien grotere pareltjes.
Qua bank zit ik te twijfelen of ik binck of degiro neem. Ik kan misschien ook gewoon een bankrekening openen in het buitenland en/of daar een broker nemen? Is dit mogelijk?
Geld in het buitenland zetten waar ze geen belastingen halen op de bankrekening waarna ik ooit het geld terug op een belgische rekening zet als ik het gebruiken zou? Moet ik dan geld betalen als ik het naar belgie breng of hoe werkt dit? Ik kan aannemen dat dit misschien voordeliger werkt, maar is dat ook zo?
Bedankt

Ps: Ik lees op deze moment dat Vanguard Total Stock Market Index Fund en Vanguard Total Bond Market Index Fund een mooi duo KAN zijn. Echter is deze total stock samengesteld uit US bedrijven enzo... zijn er ook zo 2 die dit doen voor de hele wereld in procentuele balans naargelang hun grootheid op de wereldmarkt?
Laatst gewijzigd door Crusty op 4 november 2017, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
Bij Degiro kan je etf's aankopen zonder kosten. Doe ik al lang, en zonder uitzondering (een 20-tal) zijn die allemaal gestegen en de meesten keren ook nog dividend uit. Goedkoper investeren bestaat niet.
Ja maar je moet zelf aangifte doen heb ik vernomen. En ik wil geen dividend uitgekeerd krijgen eerder wil ik dat het geherinvesteerd wordt. Om zo 30% te vermijden. Heb er ook niks aan dat ik dividend terug in handen krijg want al het extra dat ik kan sparen zou toch in de etf gaan.Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 08:45 Bij Degiro kan je etf's aankopen zonder kosten. Doe ik al lang, en zonder uitzondering (een 20-tal) zijn die allemaal gestegen en de meesten keren ook nog dividend uit. Goedkoper investeren bestaat niet.
-
- Jr. Member
dan zal je bij Degiro in de serie 'gratis' trackers moeten zoeken naar de niet distribuerende etf's. Die zijn er met hopen.
-
- Jr. Member
Jaarlijks krijg je een overzicht van ontvangen dividenden. Eén bedragje aangeven in je belastingsaaangifte is écht niet veel werk.
als je plus 500K hebt dan kan je nog eens zelf de effectentaks gaan uitrekenen bij de Giro
als je belgische en buitenlandse dividenden hebt, kan je toch een beetje puzzelen voor je aan het éne getal komt waarop je de RV moet boetten
als je belgische en buitenlandse dividenden hebt, kan je toch een beetje puzzelen voor je aan het éne getal komt waarop je de RV moet boetten
-
- Jr. Member
de belgische beurstax wordt bij degiro ook afgehouden