Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Brokers met minste kosten?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
346 berichten
  • Pagina 10 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • …
  • 24
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Eloadaintavi
Jr. Member
Jr. Member

Re: Brokers met minste kosten?

• Citeer

Bericht door Eloadaintavi » 4 november 2017, 10:49

Ik begrijp niet waarom iedereen zo'n schrik heeft om rv te betalen. Bij Degiro kan je tenminste voor zeer kleine bedragen gratis trackers aankopen, daar waar dit elders veel geld kost, en dus niet doenbaar voor kleine bedragen.
Je kan bijvoorbeeld voor je kinderen een 'spaarboekje' van trackers aanleggen, en wekelijks/maandelijks kleine bedragen storten, en trackers aankopen. Dat kan je bij geen enkele andere bank, of je betaalt je blauw.

Roo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Roo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Roo » 4 november 2017, 11:16

Waarom RV betalen wanneer dat niet moet? Gaat niet over schrik hebben -- er is gewoonweg een verlies van 30% rendement.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 4 november 2017, 11:18

Tot de regering doorheeft waardoor op een LEGALE manier de RV wordt ontlopen, dan maken ze weer een gedrocht van een wetgeving om de kleine man te pakken , en de grote met rust te laten

Eloadaintavi
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Eloadaintavi » 4 november 2017, 11:19

Je kan die rv niet omzeilen, niet in belgie niet elders, ook niet door dividenden in aandelen te laten omzetten. Dus betalen doe je toch, eender hoe!

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 4 november 2017, 11:22

in het buitenland kan je ze wel ontlopen, maar dan loop je een kleine 2 jaar later toch tegen de lamp door de gegevensuitwisseling die de eerste keer heeft plaatsgevonden in september 2017 ( de BBI zal daar in de komende tijd massaal brieven over schrijven aan de belastingslaven )

Eloadaintavi
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Eloadaintavi » 4 november 2017, 11:25

Trackers zijn wereldwijd het sterkst geliefd als ze wél dividend uitkeren. Dan heb je tenminste regelmatig je winst in handen. Zoek maar eens op Morningstar naar niet-accumulerende trackers...dat zijn er niet zoveel, verhoudingsgewijs.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 4 november 2017, 12:35

B7H4long schreef: ↑4 november 2017, 09:45
Crusty schreef: ↑4 november 2017, 08:42 Mijn strategie om te beginnen ga ik aanpassen. Etf's kopen en het simpel houden. Langer termijn etf's (ik houd deze dus voor 5-10-15-20-25-30 jaar), alleen world, is dat mogelijk en de moeite? Want dan zijn er minder transactiekosten en toch voldoende gedifferentieerd?

Fysieke aandelen geen synthetische, met herinvestering van dividend om kosten te besparen. In Euro als aankoop currency.

Welke kunnen er aangeraden worden? Ik dacht persoonlijk dat vanguard wel een goede zou zijn, misschien zijn er betere. Ik dacht vanguard hier veel over terug te vinden is maar er zijn misschien grotere pareltjes.
Vanguard heeft geen accumulerende ETFs. Dus je zal RV betalen.
Crusty schreef: ↑4 november 2017, 08:42 Ps: Ik lees op deze moment dat Vanguard Total Stock Market Index Fund en Vanguard Total Bond Market Index Fund een mooi duo KAN zijn. Echter is deze total stock samengesteld uit US bedrijven enzo... zijn er ook zo 2 die dit doen voor de hele wereld in procentuele balans naargelang hun grootheid op de wereldmarkt?
In de US is dit een van de basis portefeuilles:
1/ aandelen: omdat de US 50-60% van de wereldmarkt is kunnen zij zich veroorloven om de rest van de wereled links te laten liggen. voor Belgen lijkt het beter om over de volledige wereld te differentieren
2/ obligaties: voor US beleggers geven deze USD-obligaties de stabiliteit waarvoor de beleggers die obligaties aanhouden. Voor EUROpeanen zou je voor een gelijkaardig effect naar EURO-overheids-olbigaties moeten gaan.

Merk op dat de fondsen die je aanhaalt in de US gedomicileerd zijn. Niet ideaal voor belgen. Beter zijn UCITS fondsen die de aandelen dividenden accumuleren. Typisch hebben de fondsen die in ierland gedomicileerd staan vele voordelen.
Ishares dus? Heb vernomen dat Ishares in ireland is. Zat vanguard ook niet in europa? Of hebben die geen europese Etf's... ik nam aan van wel.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 4 november 2017, 12:39

B7H4long schreef: ↑4 november 2017, 09:49
reteiP schreef: ↑3 november 2017, 09:12 Actie Bolero

De volledige lijst:
https://www.bolero.be/uploads/media/59f ... rities.pdf
Dit lijkt een list van zeer speculatieve fondsen: commodity fondsen, leveraged fondsen, inverse fondsen. Enkel gebruiken als je zowel de markten als de fondsen volledig verstaat zou ik zeggen.
Ja ik bekeek het 1 minuut en ik dacht... waarom wordt dit hier gepost tegenover een beginner. Mijn vertrouwen in deze persoon is helemaal verdwenen.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 4 november 2017, 12:43

Roo schreef: ↑4 november 2017, 11:16 Waarom RV betalen wanneer dat niet moet? Gaat niet over schrik hebben -- er is gewoonweg een verlies van 30% rendement.
    Ja juist ja! Ben ook niet van plan andere ETF's te kopen. En als ik dan wil herbalanceren verkoop ik toch een stuk. En ik denk echt niet dat ik dat elk jaar zou doen. Voor mij is dit meer een goed slapen fonds en weten dat de een beetje aangroeit. Een beetje is voor mij goed, less than average zelfs.

Crusty
    Hero Member
    Hero Member
    Contacteer:
    Contacteer Crusty
    Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 4 november 2017, 12:49

Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 11:25 Trackers zijn wereldwijd het sterkst geliefd als ze wél dividend uitkeren. Dan heb je tenminste regelmatig je winst in handen. Zoek maar eens op Morningstar naar niet-accumulerende trackers...dat zijn er niet zoveel, verhoudingsgewijs.
    Dat zijn er niet veel om dat net typisch aan de mens. Iets tastbaars hebben. Maar ik weet dat ook al ik dat tastbare niet heb de waarde in mijn ETF heb. Anders had ik al het geld omgezet in fysieke goudstaven. :)

Dat mijn dividend terug naar ETF gaat vind ik niet erg. Naar bitcoins dividend uitkering daarentegen wel. Bitcoin imo is the worst you can do op lange termijn.

Mijn plan is duidelijk ETF's simpel, dividend herinvesterend en euro valuta. Ik wacht een beetje op voorstellen welke ik hiervoor kan aankopen. Jullie hebben meer ervaring in zulke denk ik. Zou een hulp zijn als ik de benamingen kan krijgen en zo kan ik zelf meer onderzoek doen naar de kosten. Bedankt!

in het buitenland kan je ze wel ontlopen, maar dan loop je een kleine 2 jaar later toch tegen de lamp door de gegevensuitwisseling die de eerste keer heeft plaatsgevonden in september 2017 ( de BBI zal daar in de komende tijd massaal brieven over schrijven aan de belastingslaven

Voor andere keuzes voor investeringen sta ik niet open. Ik denk persoonlijk en volgens wat ik waarneem en lees dat dit de betere keuze is. Toch bedankt voor het advies.

B7H4long
    VIP member
    VIP member
    Contacteer:
    Contacteer B7H4long
    Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 4 november 2017, 13:39

Incremental schreef: ↑4 november 2017, 10:29
    B7H4long schreef: Vanguard heeft geen accumulerende ETFs. Dus je zal RV betalen.
    Zij hebben dit wel, sinds enkele jaren is er een europese tak van Vangaurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
    Graag de referenties van deze accumulerende ETFs van Vanguard.
    Bij mijn weten distribueren de ETFs van Vanguard hun dividenden.
    Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
    Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
    VIP member
    VIP member
    Contacteer:
    Contacteer B7H4long
    Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 4 november 2017, 13:45

Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 11:19 Je kan die rv niet omzeilen, niet in belgie niet elders, ook niet door dividenden in aandelen te laten omzetten. Dus betalen doe je toch, eender hoe!
    Vele fondsen bestaan in accumulerende en distribuerende versie. Deze laatste keert de dividenden uit aan de belegger. Als Belg betaal je hier 30% rv op. Op accumulerende fondsen betalen de dividenden niet aan de belegger, maar investeren deze direct in meer aandelen. Als Belg betaal je geen rv op deze geherinvesteerde dividenden.
    Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
    Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
    VIP member
    VIP member
    Contacteer:
    Contacteer B7H4long
    Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 4 november 2017, 13:50

Eloadaintavi schreef: ↑4 november 2017, 11:25 Trackers zijn wereldwijd het sterkst geliefd als ze wél dividend uitkeren. Dan heb je tenminste regelmatig je winst in handen. Zoek maar eens op Morningstar naar niet-accumulerende trackers...dat zijn er niet zoveel, verhoudingsgewijs.
    Het hangt van land tot land af wat wettelijk en geliefd is.
    Bvb:
    - in de Us zijn accumulerende fondsen verboden. Het is wettelijk verplicht dat de us belegger zijn dividenden ontvangt.
    - in vele (Europese) landen zijn accumulerende fondsen toegelaten.
    -- In sommige landen (uk, d,.. ) moet je de dividenden alsnog aangeven op je jaarlijkse belastingaangifte.
    -- In andere landen betaald men enkel belastingen op de meerwaarde van het fonds.
    Landen waar 100% van de dividenden geherinvesteerd kunnen worden houden van accumulerende fondsen.
    -- België is een van de beste landen op dit vlak: geen rv op de dividenden van aandelen, geen meerwaardebelasting op de meerwaarde van aandelen.
    Laatst gewijzigd door B7H4long op 4 november 2017, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

reteiP
    VIP member
    VIP member
    Contacteer:
    Contacteer reteiP
    Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 4 november 2017, 13:51

Crusty schreef: ↑4 november 2017, 12:39
    B7H4long schreef: ↑4 november 2017, 09:49
    Dit lijkt een list van zeer speculatieve fondsen: commodity fondsen, leveraged fondsen, inverse fondsen. Enkel gebruiken als je zowel de markten als de fondsen volledig verstaat zou ik zeggen.
    Ja ik bekeek het 1 minuut en ik dacht... waarom wordt dit hier gepost tegenover een beginner. Mijn vertrouwen in deze persoon is helemaal verdwenen.
    Door die lijst te posten wou ik helemaal geen advies geven, enkel de actie in het licht zetten.

Maar misschien helpt het wel om te realiseren dat jagen op de laagste kosten nutteloos is als je inferieure effecten koopt. De juiste aandelen selecteren is van groter belang dan de laagste kosten (wat er wellicht toch toe zal leiden dat je meer en meer transacties doet)
    72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

B7H4long
    VIP member
    VIP member
    Contacteer:
    Contacteer B7H4long
    Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 4 november 2017, 13:56

Crusty schreef: ↑4 november 2017, 12:35 Ishares dus? Heb vernomen dat Ishares in ireland is. Zat vanguard ook niet in europa? Of hebben die geen europese Etf's... ik nam aan van wel.
    Vele fondsenaanbieders hebben Ierse fondsen. Ierland heeft unieke voordelen in fondsenaanbieders die Luxemburg of andere landen niet hebben.
    Vanguard heeft ook Ierse units fondsen. Vwrl is er zo een. Spijtig genoeg niet accumulerend en ook met een jaarlijkse kost van 0.25%. Iwda is accumulerend en met jaarlijkse kost van 0.20%.

Plaats reactie
    • Afdrukweergave

346 berichten
    • Pagina 10 van 24
      • Ga naar pagina:
    • Vorige
    • 1
    • …
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • …
    • 24
    • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
    • Sparen
    • ↳   Spaarrekeningen
    • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
    • ↳   Vraag het aan Assuralia
    • ↳   Vraag het aan BinckBank
    • ↳   Vraag het aan Evi
    • ↳   Vraag het aan MeDirect
    • ↳   Vraag het aan MoneYou
    • ↳   Vraag het aan NIBC
    • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
    • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
    • ↳   Tak21
    • ↳   Pensioensparen
    • ↳   Langetermijnsparen
    • ↳   VAPZ
    • Beleggen
    • ↳   Fondsen en aandelen
    • ↳   Tak23
    • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
    • Betalen & Kaarten
    • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
    • ↳   Kredietkaarten
    • Lenen
    • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
    • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
    • Verzekeringen
    • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
    • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
    • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
    • Spaargids
    • ↳   Aankondigingen
    • ↳   Besparingstips
    • ↳   Kroeg
    • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
    Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
    • Financiën
    • Telecom
    • Verzekeringen
    • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
    • Sparen
    • Beleggen
    • Betalen
    • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
    • Contact
    • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
    • Privacybeleid
    • Gebruiksvoorwaarden
    • Cookiebeleid
    • Privacy-instellingen
    • Hoe vergelijken we
    DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
    Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy