Correctie in de sterkste waarden voorbij
TIP
Re: Correctie in de sterkste waarden voorbij
The buy to sell ratio is het aantal aandelen die nu ergens koopwaardig staan. (bv bij analisten) gedeeld door het aantal die daar op sell staan. Met degenen die op hold staan wordt geen rekening gehouden.
De buy to sell ratio in het software pakket Vectorvest Europa bv. staat nu op 0,32 door 114 buys gedeeld door 361 sells = 0,32.
Zie afbeelding van Vectorvest. Daar komen ze door fundamentele en technische analyse te samen aan hun ratings.
Onder de 1 wordt in vele gevallen niet aangeraden om in aandelen te investeren door risico op verder zakken en als men aan de 0,10 komt wordt het een contraindicator waarbij de markten aan een bodem kunnen staan. Aan 0,2 is het te laat om nog te shorten.
In mijn context bedoelde ik dat er alsmaar meer aandelen niet meer meedoen aan de index stijging. De stijging van de Amerikaanse indexen wordt dus maar door een handvol aandelen maar meer gedragen. Dit kan ook door de hogere weging zijn van zo een buy aandeel als bv Apple dat een index toch nog stijgt, terwijl er bijna geen aandelen meer op buy staan.
Voor mij is buy een mooi stijgende grafiek boven het 200 daags.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 16 augustus 2018, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja maar met de overgrote meerderheid op "Hold" is jouw buy/sell ratio statistisch niet erg zinvol.
Elke kleine wijziging in buy en/of sell kan die ratio compleet doen omslaan terwijl het grootste gewicht nog steeds in hold zit.
Elke kleine wijziging in buy en/of sell kan die ratio compleet doen omslaan terwijl het grootste gewicht nog steeds in hold zit.
De winst van 2018 is intussen GEPAKT.
Nu die van 2017 aan de beurt?
Nu die van 2017 aan de beurt?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf