db m@x intresten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: db m@x intresten
Snös schreef:Afschriften voor de zichtrekening komen standaard om de 3 maand en dit is volledig gratis.Campzie schreef: WAT ?!?
Alles was toch gratis zeiden ze?
Hoe vaak zijn die van plan rekeninguittreksels te sturen? Ik wist niet dat ik er moest voor betalen.
Ik heb al spijt dat ik bij die bedriegers klant geworden ben.
Afschriften voor hun spaarrekeningen komen asap en hebben altijd geld gekost, staat zo toch ook op hun website en vroeger stond daar net hetzelfde.
Dus per overboeking naar/van je spaarrekening bij Deutsche Bank sturen ze je uittreksels op? (aan telkens 69 cent?)
Dat klopt, tenzij je ook voor je spaarrekening aanvraagd om enkel nog trimestrieel de afschriften te verzenden. Op de spaarrekening moet je dat aanvragen, op de zichtrekening is dat standaard zo.Campzie schreef:Snös schreef:
Afschriften voor de zichtrekening komen standaard om de 3 maand en dit is volledig gratis.
Afschriften voor hun spaarrekeningen komen asap en hebben altijd geld gekost, staat zo toch ook op hun website en vroeger stond daar net hetzelfde.
Dus per overboeking naar/van je spaarrekening bij Deutsche Bank sturen ze je uittreksels op? (aan telkens 69 cent?)
Snös schreef:Dat klopt, tenzij je ook voor je spaarrekening aanvraagd om enkel nog trimestrieel de afschriften te verzenden. Op de spaarrekening moet je dat aanvragen, op de zichtrekening is dat standaard zo.Campzie schreef:
Wel jammer dan dat het dan zolang duurt vooraleer ze verrichtingen verwerken.
Zo had ik enkele dagen geleden nog geld overgeschreven naar mijn Intensiv plus spaarrekening maar nu heb ik een e-savings spaarrekening geopend (plots veel betere voorwaarden, zonder dat ik werd verwittigd, heb het op dit forum moeten vernemen). Het geld dat op de Intensiv plus staat heb ik dus getransfereerd naar e-savings in de veronderstelling dat zoiets meteen gaat, niet bij Deutsche Bank blijkbaar. Het geld dat ik enkele dagen geleden overgeschreven heb naar mijn intensiv plus er dan eindelijk op staat kan ik het nogmaals transferen (naar e-savings), wetende dat het weer een aantal dagen zal duren... op manier kunnen ze me dan al meteen 3x rekeninguittreksels aanrekenen voor iets wat bij eender welke bank gratis is... Als ze dit effectief doen zeg ik die "gratis" bank meteen vaarwel en tot nooit meer...
-
t417919
Een totaal ander vraagje:
Ik zit nog met een db plus boekje. (Ik denk dat dit niet meer bestaat). Er staat een klein bedrag op. Is het niet beter dit te transfereren naar dat nieuwe soort rekening en mijn plus boekje op te zeggen?
En, hoe moet ik dan eigenlijk dat plus boekje opzeggen? Kan dit per post, of moet ik daarvoor naar het kantoor gaan?
Ik zit nog met een db plus boekje. (Ik denk dat dit niet meer bestaat). Er staat een klein bedrag op. Is het niet beter dit te transfereren naar dat nieuwe soort rekening en mijn plus boekje op te zeggen?
En, hoe moet ik dan eigenlijk dat plus boekje opzeggen? Kan dit per post, of moet ik daarvoor naar het kantoor gaan?
db Intensiv Plus bestaat nog wel, maar tenzij je geld nog onder een gegarandeerde promo is, is het idd beter een db e-saving aan te maken (kan online, duurt wel 2 dagen ofzo voor je het nieuwe boekje zal zien).t417919 schreef: Een totaal ander vraagje:
default rente van plus is 2.25 + 0.75
default rente van e-saving is 3 + 1.5
Snös schreef:Dat klopt, tenzij je ook voor je spaarrekening aanvraagd om enkel nog trimestrieel de afschriften te verzenden. Op de spaarrekening moet je dat aanvragen, op de zichtrekening is dat standaard zo.Campzie schreef:
In de praktijk is het bij mij in ieder geval niet zo. Ik heb elke trimester de afschriften gekregen. En ik moet 4 X 0,69 Euro betalen.
pff wat een gedoe bij die deutsche bank, ik geraak er niet wijs uit. Ik zet mijn spaarcenten ergens anders, en hou de bank waar ze wel nog goed voor is:
hoogrentende zichtrekening, gratis mastercard en goedkope beursorders.
hoogrentende zichtrekening, gratis mastercard en goedkope beursorders.
je had vroeger bij db 2 spaarrekeningen: de intensiv plus enerzijds en het plusboekje anderzijds. een plusboekje kan je niet meer openen, maar wie er nog een heeft, blijft dit gewoon behouden. ik heb wel geen idee welke rente dat momenteel geeft.SilverX schreef:db Intensiv Plus bestaat nog wel, maar tenzij je geld nog onder een gegarandeerde promo is, is het idd beter een db e-saving aan te maken (kan online, duurt wel 2 dagen ofzo voor je het nieuwe boekje zal zien).t417919 schreef: Een totaal ander vraagje:
-
t417919
Vandaag gebeld: 2% basisinterest en 2% aangroeipremie. Dus, als de 6 maanden om zijn voor 31 maart, best laten staan ...Dobredjen schreef:je had vroeger bij db 2 spaarrekeningen: de intensiv plus enerzijds en het plusboekje anderzijds. een plusboekje kan je niet meer openen, maar wie er nog een heeft, blijft dit gewoon behouden. ik heb wel geen idee welke rente dat momenteel geeft.SilverX schreef:
db Intensiv Plus bestaat nog wel, maar tenzij je geld nog onder een gegarandeerde promo is, is het idd beter een db e-saving aan te maken (kan online, duurt wel 2 dagen ofzo voor je het nieuwe boekje zal zien).