De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
davos, naast ecb speelt idd ook een rol, mnuchin zegt het ene, trump het andere..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
denk dat trump en mnuchin hetzelfde zeggen.. america first.. vs beleggers denken daar blijkbaar anders over want euro rally vandaag is al volledig uitgewist.
Trump said the dollar would strengthen in line with the U.S. economy and called for the buck to get “stronger and stronger,” in an excerpt from an interview with CNBC at the World Economic Forum in Davos. Trump also said that previous comments by Treasury Secretary Steven Mnuchin, who said a weaker dollar was beneficial for U.S. trade, were taken out of context
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Dan heeft Trump zijn kar weer eens gedraaid want in het verleden heeft hij gezegd dat hij de dollar naar omlaag wilde.
Even advocaat van de duivel spelen: misschien heeft Trump beseft dat de overwaardering van de dollar t.o.v. andere grote munten zoals de Euro ondertussen is afgenomen?
Of waarschijnlijker: Trump snapt geen snars van wisselkoersen en draait met de wind.
Of waarschijnlijker: Trump snapt geen snars van wisselkoersen en draait met de wind.
Wellicht heeft hij gelezen dat een sterke dollar gelinkt wordt aan een sterk presidentschap (bv. Reagan) en een zwakke dollar aan een zwak presidentschap (bv. Carter).
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
We blijven in een band zitten van een goeie $10, wat is er raar?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Woz
Ik ken niet de details van wisselkoersen en hou er eigenlijk weinig rekening mee.
Als je wereldwijd belegt (in fondsen en holdings in mijn geval) maakt het toch niet zoveel uit, relatief sterke euro of zwakke euro, het heeft allebei zijn voor en zijn nadelen?
Als je wereldwijd belegt (in fondsen en holdings in mijn geval) maakt het toch niet zoveel uit, relatief sterke euro of zwakke euro, het heeft allebei zijn voor en zijn nadelen?
Maakt wel uit als je in vreemde valuta belegt.
Bvb Je koopt aandelen van J&J in USD. Die stijgen op een jaar tijd, met laat ons zeggen 11%. Maar de USD verliest tijdens die periode 12% aan waarde tov de euro . > geen al te beste beurt voor uw portefeuille ! En ik neem aan dat er hier velen zijn die aandelen bezitten in vreemde valuta.
Maar als je gelooft dat dat we nu zo wat aan het uiterste zitten van wat een EUR waard kan zijn tov een USD dan maakt dat het nu wel aantrekkelijk om in USD-aandelen te beleggen zoals bv. J&J.pukkie007 schreef: ↑26 januari 2018, 14:39Maakt wel uit als je in vreemde valuta belegt.
Bvb Je koopt aandelen van J&J in USD. Die stijgen op een jaar tijd, met laat ons zeggen 11%. Maar de USD verliest tijdens die periode 12% aan waarde tov de euro . > geen al te beste beurt voor uw portefeuille ! En ik neem aan dat er hier velen zijn die aandelen bezitten in vreemde valuta.
Wie zegt dat de euro niet nog verder kan stijgen? In 2008 stond hij op een zucht van 1,60 dollar.
De Big Mac Index acht de dollar nog steeds ongeveer 10 % overgewaardeerd t.o.v. de Euro, dus de kans op verdere stijging is nog steeds significant. Uiteraard wel altijd in het achterhoofd houden dat twee munten jarenlang onder- of overgewaardeerd kunnen blijven t.o.v elkaar. En relatieve waardering bepalen is ook geen exacte wetenschap, er kunnen serieuze verschillen optreden afhankelijk van hoe je je index samenstelt. De Big Mac index heeft echter een verrassend goed track record, ondanks (dankzij?) haar eenvoud.
Ik volg in deze echter Woz: wie belegt op lange termijn hoeft niet al te veel wakker te liggen van wisselkoerseffecten. Soms win je wat, soms verlies je wat, maar op lange termijn zijn wisselkoersen marginaal in verhouding tot de waardeverandering van het aandeel zelf. Enfin, toch als je het op munten zoals dollar of pond houdt. In bananenrepublieken kan er wel eens extreme muntontwaarding optreden...
Ik volg in deze echter Woz: wie belegt op lange termijn hoeft niet al te veel wakker te liggen van wisselkoerseffecten. Soms win je wat, soms verlies je wat, maar op lange termijn zijn wisselkoersen marginaal in verhouding tot de waardeverandering van het aandeel zelf. Enfin, toch als je het op munten zoals dollar of pond houdt. In bananenrepublieken kan er wel eens extreme muntontwaarding optreden...
Toen de euro in de jaren na zijn lancering hard aan waarde verloor en naar 0,80 dollar dook, heeft iemand in het Europees Parlement gezegd dat de eenheidsmunt op die van een bananenrepubliek begon te gelijken. 
Ziet iemand waarom dollar steeg vandaag. Trump houdt morgen om 9 pm EST zijn State of the Union speech waarbij ik niet bepaald verwacht dat hij de dollar omhoog zal praten. Zwakke dollar is goed voor hun export.
De laatste twee dagen zijn de beurzen telkens met 1% gezakt. Niet dramatisch, we zijn het enkel niet meer gewoon. Enkele gebeurtenissen in de komende dagen die het negatieve sentiment kunnen keren of juist versterken:
- De State of the Union van Trump vannacht.
- De vergadering van de Fed morgen.
- Bedrijfsresultaten: woensdag van ING, KPN, Unibail Rodamco, Boeing, Paypal, AT&T, Facebook, Microsoft, Mondelez en Qualcomm. Donderdag van Wereldhave Belgium, Shell, Unilever, Daimler, Alibaba, Mastercard, Time Warner, UPS, Blackstone, Alphabet, Amazon, Apple, GoPro, Mattel en Visa. Vrijdag van WDP, Deutsche Bank, Merck, ExxonMobil en Chevron.