De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, ze mogen nu wel stilaan ophouden te zakken. Ik snap de paniek trouwens niet.
Het mocht allemaal wel een beetje zakken denk ik... Heb wat cash klaarstaan om opnieuw wat aankopen te kunnen doen. Als ik de grafieken van de verschillende beursindices erop nakijk liepen de laatste tijd toch ietwat te stijl op.
In januari is het abnormaal hard naar boven gegaan maar deze week gaat het abnormaal hard weer naar beneden. Waarom moeten de beurzen altijd overdrijven?
-
- VIP member
- Contacteer:
Ben wel klaar met deze week. deuren dicht en maandag zien we wel weer. 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik geef toe dat ik nu wel aan 'markettiming' doe. Zolang het zakt koop ik niet, de moment dat het stabiliseert of 2 dagen groen kleurt ben ik wel van plan om al een positie in te nemen. Maar dan vooral in fondsen, aandelen noteren nog altijd enorm hoog naar mijn mening. Er moet zeker nog 10% af kunnen bij aandelen.
Waar denk je dat fondsen voornamelijke uit bestaan? Roze olifanten?
-
- VIP member
- Contacteer:
Wereldhave -10%Henkie1984 schreef: ↑2 februari 2018, 12:36 Ben wel klaar met deze week. deuren dicht en maandag zien we wel weer.![]()
Ses -3.5%
Naspers (berlin) -3%
Bollore -1.2%
Ahold -1%
En dan de rest, wie doet beter?

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
@ Naick
@ euro/dollar
'Wij verwachten nu vier in plaats drie renteverhogingen in 2018, plus nog een extra verhoging begin 2019', zegt Paul Mortimer-Lee, hoofdeconoom bij BNP Paribas.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... an/9978539
als het effectief zo zou lopen, snap ik toch niet waarom UBS tegen eind dit jaar EUR/USD van 1,30 verwacht

@ euro/dollar
'Wij verwachten nu vier in plaats drie renteverhogingen in 2018, plus nog een extra verhoging begin 2019', zegt Paul Mortimer-Lee, hoofdeconoom bij BNP Paribas.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... an/9978539
als het effectief zo zou lopen, snap ik toch niet waarom UBS tegen eind dit jaar EUR/USD van 1,30 verwacht

Omdat de wisselkoers niet alleen afhangt van het rentebeleid maar bijvoorbeeld ook van de economische vooruitzichten. Voor Europa zijn die beter dan voor de VS.
Economische vooruitzichten is een vaag begrip. Volgens mij van groot belang; rente/inflatie, handelsbalans & politieke stabiliteit (mja Trump...)
Verschil tussen groei Eurozone & USA is ook niet gigantisch..
Als men acht dat de rentes in USD voldoende gestegen zijn ifv de wisselkoers, zal er ook wel meer Europese cash naar obligaties in USD vloeien. Wat ook weer invloed kan hebben.
Daarnaast zie ik de USA in de nabije toekomst geen crude meer importeren (dankzij de nieuwe schalie golf). Ze exporteren al een pak geraffineerd spul op de moment. Maar ook verbruik in USA zal dalen... Dus geen import van crude meer & nog meer export van refined oil. Hoe groot dit effect op hun handelsbalans is weet ik niet, maar het zal effect hebben.
Je kan evengoed darts gooien op een bord om de wisselkoersen te voorspellen. Enerzijds heb je de economische en politieke factoren, maar ook gewoon koersmanipulatie en andere items die absoluut niet te voorspellen zijn.
Was het niet goldman sachs die voorspelde dat er euro dollar pariteit zou zijn in 2018?
Was het niet goldman sachs die voorspelde dat er euro dollar pariteit zou zijn in 2018?
De daling van de beurzen is algemeen en wereldwijd. Hebben ze al eens een sterk banenrapport in de VS, zou je denken dat de beleggers euforisch worden omdat de economie het zo goed doet, nee dumpen ze hun aandelen omdat de Fed nu zeker de rente gaat verhogen.