Defensief consumentenaandeel gezocht
TIP
Re: Defensief consumentenaandeel gezocht
Je moet eigenlijk ook het verschil in €/£ meerekenen en het effect daarvan op de bottomline.ThomasDM schreef:Dat bedoel ik dus, het hangt af van het vergelijkingspunt. In het geval van Diageo, stond 10 dagen geleden aan £17.50 toen exit de overhand kreeg vlak voor Jo Cox, wat toen ongeveer 22EUR was. Vandaag staat het £18.44 (22.86EUR) dus eigenlijk zelfs duurder dan toen. RB staat in eurotermen nu ook ietsje duurder dan toen.reteiP schreef: Je hebt wel nog 6% korting door de gedaalde pond.
Veel van deze aandelen doen vooral export dus zij zijn weinig beïnvloedt door het resultaat, en dan uiteindelijk in positieve zin.
Bij de crash van de Zwitserse frank gingen heel veel bedrijven daar recht evenredig omhoog.
Waarschijnlijk meer winst in £ door de daling nu.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik ga eens Gruppo La Doria (BIT:LD) onderzoeken. Conserven, schijnen nogal agressief te zijn: o.a. een dispuut met Australië die hen beschuldigt van dumping. Maar fijne balans, beetje cash niet nodig voor onmiddellijk operaties, bedrijf verhoogt zijn efficiëntie jaar na jaar,... Is misschien nog net niet koopwaardig, moet voor mij eerst nog even onder de 10€ zakken. Maar zou alles nog eens moeten bekijken, want bv 2011 was niet zo'n goed jaar, ik wil weten waarom.
Alleen... Je weet wat Raymond van het Groenewoud zong... Vertrouw geen Italianen, ze knoeien met conserven.
Alleen... Je weet wat Raymond van het Groenewoud zong... Vertrouw geen Italianen, ze knoeien met conserven.
Ik zou dan zeker dit fonds aanraden: http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 4B5O&tab=1 dan heb je een "super-aandeel" met spreiding. Presteert zelfs beter (!) dan de consumer staples index en belegt voor alle duidelijkheid in alle groepen consumer staples dus niet alleen voeding ondanks zijn naam. Is het beste wat je volgens mij kan doen. Hopelijk hebben jij en anderen hier iets aan. 
-
pisa
Op het eerste zicht mooi fonds, idd.
Maar een deelbewijs kost bijna 9.000 USD. Moeilijk dan om gedeeltelijk posities aan te kopen of te verkopen.
Ook 1,83% lopende kosten. K/W van 20,95 . K/Cash Flow 14,35.
Maar zeer mooie Sharpe Ratio van 1,43.
Zoals altijd dus wikken en wegen.
Maar een deelbewijs kost bijna 9.000 USD. Moeilijk dan om gedeeltelijk posities aan te kopen of te verkopen.
De KAP variant kost maar 2000 USD per deelbewijs. Ik had link naar de DIS gepost.pisa schreef:Op het eerste zicht mooi fonds, idd.
Deelbewijzen hoeven geen ronde som te zijn. Bij Keytrade zou je bvb 3000 kunnen investeren en dan krijg je 1,5 aandelen op je beursrekening. Uitstappen net hetzelfde. Zoveel als jij verkiest.
Waarom zou je het zo ver gaan zoeken? Nooit gedacht aan Greenyard Foods?
Het heeft weliswaar wat dure overnames achter de rug maar dit zou de komende jaren toch moeten beginnen lonen. Vooral het Fresh segment is 'in' en heeft nog veel groeimarge, alsook hun Horticulture segment (tuinbouw).
Het noteert nu onder de 14, maar over de waardering is men het eens over een koers van 17euro.
Wel nog geen echt dividend, maar dat komt nog :-) (0,20/aandeel).
Het heeft weliswaar wat dure overnames achter de rug maar dit zou de komende jaren toch moeten beginnen lonen. Vooral het Fresh segment is 'in' en heeft nog veel groeimarge, alsook hun Horticulture segment (tuinbouw).
Het noteert nu onder de 14, maar over de waardering is men het eens over een koers van 17euro.
Wel nog geen echt dividend, maar dat komt nog :-) (0,20/aandeel).
terugval van Total Produce (T7O) door de Brexit, maakt het ook terug interessant vind ik.
Ter Beke zit ook nog een mooie groei in met de toekomstige overname (in schijven) van Stefano Toselli & het aanboren van de Oost-Europese markt...
ter-beke-t15763.html
total-produce-t18239.html
@ hierboven. bij Greenyard Foods zullen vooral de synergievoordelen belangrijk zijn de komende periode. In N-Amerika is de markt nog zeer versnipperd bij Fresh. Hier kan zowel T7O als Greenyard foods van profiteren.
Ik wacht nog op het jaarverslag bij Greenyard foods.
ik zit in alle 3 long. Ter Beke & T70 vertegenwoordigen zowat 25% van mn port.
edit; & wat met Baron de Ley? grote cashpositie...
Ter Beke zit ook nog een mooie groei in met de toekomstige overname (in schijven) van Stefano Toselli & het aanboren van de Oost-Europese markt...
ter-beke-t15763.html
total-produce-t18239.html
@ hierboven. bij Greenyard Foods zullen vooral de synergievoordelen belangrijk zijn de komende periode. In N-Amerika is de markt nog zeer versnipperd bij Fresh. Hier kan zowel T7O als Greenyard foods van profiteren.
Ik wacht nog op het jaarverslag bij Greenyard foods.
ik zit in alle 3 long. Ter Beke & T70 vertegenwoordigen zowat 25% van mn port.
edit; & wat met Baron de Ley? grote cashpositie...
Laatst gewijzigd door Umi op 4 juli 2016, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ziet er interessant uit op het eerste zicht (als ik de cijfers op 4traders bekijk... )Inversor schreef:Ik ga eens Gruppo La Doria (BIT:LD) onderzoeken.
Hun site werkt helaas niet, dus kan ik geen jaarverslagen bekijken :/
Daarnaast valt op; een kleine free float. (60% is in handen van de Familia..) Maar dat hoeft geen probleem te zijn voor een kleine belegger
-
pisa
@omega6,
Ik beleg al jaren niet meer in fondsen, maar nu overweeg ik, dank zij uw suggestie, dit om dat dan toch nog eens te doen.
Weet u waar NN (L) Food & Beverages nog verkrijgbaar is behalve bij Keytrade, ik ben daar namelijk geen klant.
Ik beleg al jaren niet meer in fondsen, maar nu overweeg ik, dank zij uw suggestie, dit om dat dan toch nog eens te doen.
Weet u waar NN (L) Food & Beverages nog verkrijgbaar is behalve bij Keytrade, ik ben daar namelijk geen klant.
Dat aandeel staat niet goedkoop. K/W 36, K/VKS 13. Met een groei van 9% (omzetcijfertje gepakt) in DCF kom ik aan aan een faire waarde van ongeveer €14. Wordt dus momenteel op zijn correcte prijs verhandeld.Maxwell35 schreef:Waarom zou je het zo ver gaan zoeken? Nooit gedacht aan Greenyard Foods?
Over welke terugval heb je het hier? van 133 naar 118 vind ik nog meevallen als terugval.Umi schreef:terugval van Total Produce (T7O) door de Brexit, maakt het ook terug interessant vind ik.
Die groei betaal je wel. TB wordt volgens mij verhandeld rond zijn faire waarde.Ter Beke zit ook nog een mooie groei in met de toekomstige overname (in schijven) van Stefano Toselli & het aanboren van de Oost-Europese markt...
Neen, ik vind van niet. €0,2 per aandeel cash is geen grote cashpositie. En het aandeel is volgens mij €100-€105 waard bij een snelle berekening.edit; & wat met Baron de Ley? grote cashpositie...
Dat is een beetje het probleem dat ik heb: zowat alles wat ik onderzoek, is duur.
-
Laatst gewijzigd door omega6 op 5 juli 2016, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit nieuwsgierigheid, welke VKS neem je? Nog geen kasstroomtabel voorhanden voor 2015. En cijfers uit het verleden zijn irrelevant door inbreng van Univeg en Peatinvest.Inversor schreef:Dat aandeel staat niet goedkoop. K/W 36, K/VKS 13. Met een groei van 9% (omzetcijfertje gepakt) in DCF kom ik aan aan een faire waarde van ongeveer €14. Wordt dus momenteel op zijn correcte prijs verhandeld.
Als BDL volgens jou te duur is ligt het eerder aan je maatstaven imo. Waar denk je nog spotgoedkope aandelen te vinden na een jarenlange bull market? Uitstekend bedrijf aan een redelijke prijs vs. middelmatig bedrijf aan een spotprijs.Inversor schreef:Neen, ik vind van niet. €0,2 per aandeel cash is geen grote cashpositie. En het aandeel is volgens mij €100-€105 waard bij een snelle berekening. Dat is een beetje het probleem dat ik heb: zowat alles wat ik onderzoek, is duur.Umi schreef:edit; & wat met Baron de Ley? grote cashpositie...
http://www.greenyardfoods.com/frontend/ ... -%20NL.pdfjens_dev schreef:Uit nieuwsgierigheid, welke VKS neem je? Nog geen kasstroomtabel voorhanden voor 2015. En cijfers uit het verleden zijn irrelevant door inbreng van Univeg en Peatinvest.Inversor schreef:Dat aandeel staat niet goedkoop. K/W 36, K/VKS 13. Met een groei van 9% (omzetcijfertje gepakt) in DCF kom ik aan aan een faire waarde van ongeveer €14. Wordt dus momenteel op zijn correcte prijs verhandeld.
Ben wel met die summiere gegevens wat slordig geweest, zo heb ik capex=investeringsuitgaven genomen.
Je hebt gelijk, ik doe moeilijk. Maar het gaat dan ook over mijn geld he. Daar moet je moeilijk over doen. Hoewel ik me voorgenomen heb regelmatig te beleggen, wil ik ook niet gelijk wat kopen. Liefst uitstekende bedrijven aan spotprijsAls BDL volgens jou te duur is ligt het eerder aan je maatstaven imo. Waar denk je nog spotgoedkope aandelen te vinden na een jarenlange bull market? Uitstekend bedrijf aan een redelijke prijs vs. middelmatig bedrijf aan een spotprijs.
Je maakt hier wel een fout door de koers in Londen als referentie te nemen.Inversor schreef:Over welke terugval heb je het hier? van 133 naar 118 vind ik nog meevallen als terugval.Umi schreef:terugval van Total Produce (T7O) door de Brexit, maakt het ook terug interessant vind ik.
13% terugval in Londen (zonder wisselkoersschommelingen)
de koers in Dublin (in €)
1,70 naar 1,43 -> geeft 19% terugval. (dag na breXit op te pikken aan 1,25euro)
UK is goed voor 15% vd omzet voor T7O. Die mensen gaan daar groenten en fruit blijven eten me dunkt!
Management verwacht een WPA van 0,11 a 0,115euro (werd bij Q1 bijgesteld, komende van 0,105 à 0,115)
dus een k/w van 12,5 a 13 voor een groeiaandeel met amper schulden?!
Op basis van de FCF is de onderwaardering nog duidelijker trouwens.
Aan welke ratio's acht ge een aandeel koopwaardig?
Moest ge nog ergens iets "koopwaardiger" vinden. Laat het mij weten