Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Test-aankoop raadt al veel langer aan van niet meer bij te storten op de first rekening, wat voor zijn heeft het met zo een rendement ?
Ik vraag me stilaan af wanneer ik kan berekenen wat de opnamen kosten zijn ?
Dit vakje is nog steeds niet actief op hun site.
Ik vraag me stilaan af wanneer ik kan berekenen wat de opnamen kosten zijn ?
Dit vakje is nog steeds niet actief op hun site.
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Als je bent ingeschreven op My Ethias dan kan je je polissen online raadplegen.
Ga dan naar de First rekening en klik op Opname en daarna op Simulatie.
Zo kan je zien hoeveel het jou gaat kosten om je kapitaal geheel of gedeeltelijk op te vragen.
Ga dan naar de First rekening en klik op Opname en daarna op Simulatie.
Zo kan je zien hoeveel het jou gaat kosten om je kapitaal geheel of gedeeltelijk op te vragen.
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
is 3% dan zo slecht???? Nog altijd beter dan de veelbelovende AXA crest!
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Die opname functie is niet beschikbaar.Tope schreef:Als je bent ingeschreven op My Ethias dan kan je je polissen online raadplegen.
Ga dan naar de First rekening en klik op Opname en daarna op Simulatie.
Zo kan je zien hoeveel het jou gaat kosten om je kapitaal geheel of gedeeltelijk op te vragen.
Heb vandaag een mailtje gestuurd.
5 minuten later, reactie:
Geachte,
er zijn uitstapkosten maar wel roerende voorheffing.
Kan je mij het contractnummer eens bezorgen, zodat we een exacte berekning kunnen maken.
mvg
5 min later :
de afkoopwaarde berekend op 17/01/2011 bedraagt :
netto 5081,24 EUR (roerende voorheffing = 97,67 EUR)
netto 9449,12 EUR (roerende voorheffing = 218,32 EUR)
In de eerste reactie zal hij GEEN vergeten zijn.
Dus alleen RV te betalen.
Netto 2010 : 2,65%
Heb deze nu 3 jaar, zit dus nog 5 jaar vast.
Overweeg sterk om deze in te ruilen voor Carmignac Patrimoine.
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Klopt Karin, kan die simulatie enkel gebruiken op mijn gewone First rekening die al 8 jaar bestaat en ik dus zonder kosten geld kan afhalen maar wegens netto opbrengst van zo'n 3.4% hou ik die rekening voorlopig aan.
Bij mijn First Fiscaal en First Pensioenrekening kan ik die simulatie niet gebruiken, wellicht omdat die rekeningen nog geen 10 jaar oud zijn, de voorziene minimumduur.
In ieder geval snelle reactie van Ethias, iets wat ik kan bevestigen, krijg ook altijd reactie binnen max 2 werkdagen.
Bij mijn First Fiscaal en First Pensioenrekening kan ik die simulatie niet gebruiken, wellicht omdat die rekeningen nog geen 10 jaar oud zijn, de voorziene minimumduur.
In ieder geval snelle reactie van Ethias, iets wat ik kan bevestigen, krijg ook altijd reactie binnen max 2 werkdagen.
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Ik heb de vraag gesteld hoe ik de rekening kan stopzetten.
Antwoord :
Conform de algemene voorwaarden dient dit schriftelijk te gebeuren.
Bestaat hier één of ander formulier voor of is dit gewoon een standaardbrief ?
Antwoord :
Conform de algemene voorwaarden dient dit schriftelijk te gebeuren.
Bestaat hier één of ander formulier voor of is dit gewoon een standaardbrief ?
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Allemaal goed en wel, wat ik hier lees aan "gezaag en klachten" over de winstdeelname van Ethias.
Maar voor dit jaar moet ik toch nog (best) de storting voor het LT Sparen doen!
Tot nu gebeurde dit steeds via mijn Ethias First Fiscaal rekening.
Op bestaande contracten kan blijkbaar wel worden bijgestort.
Eerder deed ik aan LT Sparen bij Argenta, echter daar moet u de kosten en de instap% eens goed bekijken !!! Niet mis !!!
MAAR, wat is dan een goed alternatief en bij welke instelling?
Bij Ethias is er geen instapkost, en de beheerskosten zijn ook erg beperkt: max.12,39 Eur/jaar.
Wie kan hierover berichten?
Maar voor dit jaar moet ik toch nog (best) de storting voor het LT Sparen doen!
Tot nu gebeurde dit steeds via mijn Ethias First Fiscaal rekening.
Op bestaande contracten kan blijkbaar wel worden bijgestort.
Eerder deed ik aan LT Sparen bij Argenta, echter daar moet u de kosten en de instap% eens goed bekijken !!! Niet mis !!!
MAAR, wat is dan een goed alternatief en bij welke instelling?
Bij Ethias is er geen instapkost, en de beheerskosten zijn ook erg beperkt: max.12,39 Eur/jaar.
Wie kan hierover berichten?
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Test-Aankoop Invest adviseert het volgende voor wie First of Top First heeft:PJP schreef:Maar voor dit jaar moet ik toch nog (best) de storting voor het LT Sparen doen!
Tot nu gebeurde dit steeds via mijn Ethias First Fiscaal rekening.
(...)
MAAR, wat is dan een goed alternatief en bij welke instelling?
"Doe geen nieuwe stortingen meer. Gezien de lagere gewaarborgde rente toegekend op nieuwe stortingen (2,50 % op FIRST, 2,80 % op Top FIRST) is het beter zich te verzekeren van een goede winstdeelname. We hebben echter geen enkel zicht daarop zolang Ethias geen verzekeraar heeft gevonden, zoals Europa dat voor 2013 eist, om de lopende contracten over te nemen. We raden u in de plaats de 786-rekening van Integrale aan."
Over First Fiscaal en First Pensioensparen, schrijven ze:
"FIRST Fiscaal en FIRST Pensioensparen, twee pensioenspaarproducten met fiscaal voordeel, hebben evenmin een winstdeelname voor 2010 geboden. We raden de 786-rekening van Integrale aan in plaats van FIRST Fiscaal en Self Life Dynamico van Generali in plaats van First Pensioensparen. Indien u 55 jaar of ouder bent, dan is het evenwel aangewezen om te blijven beleggen in uw oude product van Ethias, want gezien uw leeftijd is het niet interessant meer om een nieuw contract aan te gaan."
"Indien u de producten van Ethias wil verlaten, let dan op dat de uitstaptaks, als uw contract minder dan 8 jaar loopt, niet te zwaar doorweegt. Wat FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscal betreft, doet u er beter aan te wachten tot er geen (zware) belasting meer is (op 60 jaar voor de meesten)."
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
De netto opbrengst bij de meeste verzekeringsproducten zijn niet echt hoog te noemen tegenwoordig en zullen in de nabije toekomst ook niet te snel toenemen, vrees ik.PJP schreef:Allemaal goed en wel, wat ik hier lees aan "gezaag en klachten" over de winstdeelname van Ethias.
Maar voor dit jaar moet ik toch nog (best) de storting voor het LT Sparen doen!
Tot nu gebeurde dit steeds via mijn Ethias First Fiscaal rekening.
Op bestaande contracten kan blijkbaar wel worden bijgestort.
Eerder deed ik aan LT Sparen bij Argenta, echter daar moet u de kosten en de instap% eens goed bekijken !!! Niet mis !!!
MAAR, wat is dan een goed alternatief en bij welke instelling?
Bij Ethias is er geen instapkost, en de beheerskosten zijn ook erg beperkt: max.12,39 Eur/jaar.
Wie kan hierover berichten?
Heb ook LT Ethias First Fiscaal gestart in 2002 zodat ik naast het fiscale voordeel ook een netto opbrengst heb van zo'n 3.4% per jaar. Ben 60 jaar en blijf gewoon bij Ethias aan LT sparen doen met fiscaal voordeel. Is voor mij het voordeligste en bovendien waarborg tot 100.000 euro, maar indien minder dan 55 jaar is het mogelijk voordelige om over te schakelen.
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
Ethias First FiscaalBij Ethias is er geen instapkost, en de beheerskosten zijn ook erg beperkt: max.12,39 Eur/jaar.
Goed gezien, als ge een bestaand contract hebt, en staat er reeds 2500 euro op, dan zijn er dus helemaal geen bijkomende kosten meer, voor bijkomende stortingen, buiten de taks van 1,1%. Wat voor elke bank geldt.
Trouwens voor mij komt het hoogste rendement via de personenbelasting.
Dat men dan 3% of 3,25% krijgt, doet weinig terzake. Als er teveel opstaat, of ik zie een betere belegging, kan ik een deel afhalen zonder het kontract te verbreken, vanaf 2015.(kontract gesloten op mijn 57ste, getaxeerd na 10 jaar)

