Ervaring bij Fortuneo
Re: Ervaring bij Fortuneo
Beste allen,
Een erg dubieuze instelling, een online banking uit de middeleeuwen en een klantendienst met onbekwame mensen. Wegblijven, dit is geen betrouwbare bank.
Een erg dubieuze instelling, een online banking uit de middeleeuwen en een klantendienst met onbekwame mensen. Wegblijven, dit is geen betrouwbare bank.
Re: Ervaring bij Fortuneo
Ik weet niet waarom dit niet eerder ging.
Vrijdag iemand aan de lijn gehad die mijn account heeft omgezet van inloggen met sms naar inloggen met digipass.
Server past deze wijziging pas 's nachts toe.
Dus vandaag moeten terugbellen en hebben ze me via de telefoon geholpen zodat ik mijn digipass kan gebruiken. (Hoef dus niet meer te wachten op een brief die blijkbaar nooit aankomt)
We kunnen weer.
Vrijdag iemand aan de lijn gehad die mijn account heeft omgezet van inloggen met sms naar inloggen met digipass.
Server past deze wijziging pas 's nachts toe.
Dus vandaag moeten terugbellen en hebben ze me via de telefoon geholpen zodat ik mijn digipass kan gebruiken. (Hoef dus niet meer te wachten op een brief die blijkbaar nooit aankomt)
We kunnen weer.
Re: Ervaring bij Fortuneo
Mmm, ik wacht al 4 (!!) weken op een simpele digipass.
Ze wensen me al wel een fijn 2013 toe per mail.
Jongens toch.... Ik geef ze nog tot eind van de maand.
Ze wensen me al wel een fijn 2013 toe per mail.
Jongens toch.... Ik geef ze nog tot eind van de maand.
- Fortuneo Bank
- Woordvoerder

- Berichten: 97
- Lid geworden op: 23 mar 2011
- Contacteer:
Re: Ervaring bij Fortuneo
Geachte,
Via een forum is het onmogelijk om u verder te helpen. Om uw dossier te kunnen raadplegen hebben wij uw naam en adres nodig. Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst, bereikbaar op het nummer 02/225.18.18 van maandag tot vrijdag, van 9u tot 18u of via ons formulier.
Hiermee kan u uw gegevens doorgeven zodat wij contact met u kunnen opnemen en verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo Bank
Via een forum is het onmogelijk om u verder te helpen. Om uw dossier te kunnen raadplegen hebben wij uw naam en adres nodig. Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst, bereikbaar op het nummer 02/225.18.18 van maandag tot vrijdag, van 9u tot 18u of via ons formulier.
Hiermee kan u uw gegevens doorgeven zodat wij contact met u kunnen opnemen en verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo Bank
Re: Ervaring bij Fortuneo
Vandaag zowaar mijn digipass ontvangen!kekule schreef:Mmm, ik wacht al 4 (!!) weken op een simpele digipass.
Ze wensen me al wel een fijn 2013 toe per mail.
Jongens toch.... Ik geef ze nog tot eind van de maand.
Nu nog een pincode. Hopelijk weer geen 4 weken wachten.
-
gast9876
Re: Ervaring bij Fortuneo
31 december moeten jullie mijn documenten ontvangen hebben voor opening rekening...ondertussen zijn we 16 werkdagen verderFortuneo Bank schreef:Binnen de 10 werkdagen na ontvangst, zullen we u dan de rekeningnummers bezorgen.
heb 2 rekeningen op naam van de kinderen en 1 gemeenschappelijke rekening waar al ons spaargeld op komt aangevraagd..ondertussen tikt de verloren rente aan...nog 1 week wachten, en ik verander niet meer van bank. Benieuwd wat ze gaan aanbieden na de gegarandeerde rente eind maart! vorig jaar hadden ze toch al in januari bekendgemaakt tot eind maart 2,8% aan te bieden (gezinsbond)? Eenmalige stunt?
Heb een veel positievere ervaring met NIBC Direct vorig jaar (ook al kregen zij een massa aanvragen). De behandeltijd was in niets te vergelijken met Fortuneo.
vandaag gebeld, ze hebben mijn dossier niet ontvangen!!! al die moeite voor niets. Heb nog nooit iets voorgehad met post die verloren was, maar nu wel! hatelijk.
Ik bel eerst fortuneo, dienst gezinsbond, daar kunnen ze de stand van mijn dossier niet zien (ook goedemorgen is net iets te veel moeite). bel ik dan nadien het algemeen nummer, dan kunnen ze wel nakijken....?!
post in een postkantoor in de bus gedaan!
als ik pas in februari rekeningnummer krijg, krijg ik dan mijn getrouwheidspremie eind van het jaar?
Op 31.1 persoonlijk afgegeven op 4de verdieping in Brussel. Nu zijn we 12/2 (8 werkdagen later) en alle papieren via post ontvangen. Had vandaag nog gebeld naar helpdesk, en na 12 min. wachten (eerst 10' muziekje, dan 2' een beltoon, alsof er niemand wilde afhaken
Laatst gewijzigd door gast9876 op 12 februari 2013, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaring bij Fortuneo
Ondertussen pincode ontvangen, en telefonisch bevestigd. Ik kan zowaar bankieren sinds gisteren!kekule schreef:Vandaag zowaar mijn digipass ontvangen!kekule schreef:Mmm, ik wacht al 4 (!!) weken op een simpele digipass.
Ze wensen me al wel een fijn 2013 toe per mail.
Jongens toch.... Ik geef ze nog tot eind van de maand.
Nu nog een pincode. Hopelijk weer geen 4 weken wachten.
Dank u Fortuneo.
- Florentino
- Newbie

- Berichten: 42
- Lid geworden op: 20 dec 2012
- Contacteer:
Re: Ervaring bij Fortuneo
Ik verwijs naar mijn bericht van 30.12.2012 ; inmiddels is het ook hier gelukt met een digipass ; je moet hier dus behoorlijk wat geduld oefenen maar tja... wanneer een vraag gesteld wordt via het contactformulier op de website, kreeg ik telkens behoorlijk snel een antwoord en dit is aangenamer dan telefoneren naar de klantendienst die niet zo vlot bereikbaar was (tip) ;
Re: Ervaring bij Fortuneo
ik ben nu zo'n 2 dagen klant bij fortuneo. Het systeem van SMS code bij inloggen werkt goed. Je hebt geen sleutel nodig. De website is voor de eerste keer niet zo eenvoudig. Je moet het systeem van overschrijvingen, aankoop van fondsen wel wat kennen of je hebt vlug een probleem. Ik heb al zo'n 4 keer moeten bellen. De telefoondienst is soms druk bezet en moet je wat geduld hebben. Bij het kopen van een fonds moet je wel opletten of het in euro is of in vreemde munt. Het systeem zegt niet hoeveel je nu uiteindelijk in euro koopt.
- JulusCesar
- VIP member

- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: Ervaring bij Fortuneo
Luc mag ik hierbij deze ervaringsvragen stellen ?
- heb je iets extra moeten opsturen (bv een beleggers profiel) om het beleggers gedeelte te doen werken ?
-zijn er bepaalde fondsen die je enkel bij fortuneo kunt krijgen en die ik eigenlijk ook zou moeten hebben ?
Zelf heb ik een vast telefoonnummer opgegeven...de code wordt (door de mevr van het colruytvlees ?) netjes voorgelezen nadat ik de knop telefonische oproep indruk op de site van fortuneo.
- heb je iets extra moeten opsturen (bv een beleggers profiel) om het beleggers gedeelte te doen werken ?
-zijn er bepaalde fondsen die je enkel bij fortuneo kunt krijgen en die ik eigenlijk ook zou moeten hebben ?
Zelf heb ik een vast telefoonnummer opgegeven...de code wordt (door de mevr van het colruytvlees ?) netjes voorgelezen nadat ik de knop telefonische oproep indruk op de site van fortuneo.
Re: Ervaring bij Fortuneo
Ik heb een vragenlijst moeten invullen maar die was niet zo uitgebreid of men al dan niet kennis heeft van bepaalde producten en ook wat ik eigenaardig vond een paar vragen over je vermogen zoals bv. onroerende goederen.
Men heeft mij mede gedeeld aan de telefoon dat men alle fondsen kan kopen. Er zijn er 2000 in de lijst. De meeste fondsen aan 9,95 euro en 3 maatschappijen zoals Carmignac of Dexia aan 1%. Voorts kan men nog andere fondsen kopen niet in de lijst maar telefonisch aan 2,5% instapkosten.
Men heeft mij mede gedeeld aan de telefoon dat men alle fondsen kan kopen. Er zijn er 2000 in de lijst. De meeste fondsen aan 9,95 euro en 3 maatschappijen zoals Carmignac of Dexia aan 1%. Voorts kan men nog andere fondsen kopen niet in de lijst maar telefonisch aan 2,5% instapkosten.
- JulusCesar
- VIP member

- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: Ervaring bij Fortuneo
bedankt luc voor de info.
het is dus niet zo dat jij specifiek voor één of ander fonds naar fortuneo bent gegaan ?
het is dus niet zo dat jij specifiek voor één of ander fonds naar fortuneo bent gegaan ?
Re: Ervaring bij Fortuneo
In eerste instantie was het om een spaarrekening te openen en af en toe eens een fonds of een aandeel te kopen.
-
gast9876
Re: Ervaring bij Fortuneo
Ik heb heel veel problemen gehad om een rekening te openen (eerste brief was verloren gegaan met de post).
Dan persoonlijk afgegeven, en dit werkte wel!
Als ik probleem heb met inloggen (vb bij de rekening van de kinderen als mandaathouder), stuur ik mail, en binnen (kantooruren) 2 u. antwoord.
Bellen is een minder goed idee bij Fortuneo...lange wachttijden & ge voelt dat ze wat gestressed zijn & ge dus niet te veel moet vragen....
Spijtig van de daling, hopelijk blijven ze hoger dan NIBC direct (vanwaar ik kwam)
Dan persoonlijk afgegeven, en dit werkte wel!
Als ik probleem heb met inloggen (vb bij de rekening van de kinderen als mandaathouder), stuur ik mail, en binnen (kantooruren) 2 u. antwoord.
Bellen is een minder goed idee bij Fortuneo...lange wachttijden & ge voelt dat ze wat gestressed zijn & ge dus niet te veel moet vragen....
Spijtig van de daling, hopelijk blijven ze hoger dan NIBC direct (vanwaar ik kwam)
-
von Rompuy
- Newbie

- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 nov 2012
Re: Ervaring bij Fortuneo
Ik ben overtuigd. Ik blijf er weg.
