Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fonds met een deftige (maandelijkse) uitkering.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
61 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
anonymous

Re: Fonds met een deftige (maandelijkse) uitkering.

• Citeer

Bericht door anonymous » 15 november 2020, 16:24

lop schreef: ↑15 november 2020, 15:59 Belgie veiliger dan Italie ? Zou eerder omgekeerd zeggen !
Bij Syntra, de Centra voor Avondonderwijs, de VDAB, beleggingsclubs e.d. zijn er basiscursussen beleggen. Misschien iets voor jou?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 15 november 2020, 16:41

Weverke schreef: ↑15 november 2020, 16:15
lop schreef: ↑15 november 2020, 15:59 Belgie veiliger dan Italie ? Zou eerder omgekeerd zeggen !
De Belgische staatsobligaties op 10 jaar hebben een negatieve rente: -0,34%.

De Italiaanse hebben een positieve rente: 0,63%.
Inderdaad, de markt geeft duidelijk aan waar het risico zit.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 15 november 2020, 16:44

lop schreef: ↑15 november 2020, 15:59 Dat ik veel bezit wil niet zeggen dat Belgie veel bezit , als ik morgen verhuis naar Frankrijk of dergelijke heeft Belgie 0.
De internationale markten zullen u zelf niet aanspreken om uw spaargeld op te eisen of uw bezittingen ten gelde te maken. Ze zullen ervoor zorgen dat de Belgische overheid zo'n keihard besparingsbeleid moet doorvoeren dat het vele burgers ten gronde richt. Als dat niet het geval is zal België zijn schulden niet meer kunnen herfinancieren en dan gaat het hele land ten onder. Het wordt dan hier zoals Argentinië rond het jaar 2000 of Griekenland in 2010. Uw geld en bezittingen dan veilig overbrengen naar 'Frankrijk of dergelijke' zal u niet lukken. En laten we hopen dat dit allemaal nooit zal moeten gebeuren.

Voor de rest schrijft u volgens mij gewoon nog meer onzin. Maar wat mij betreft, ga uw gang, u belegt natuurlijk zelf zoals u wil, het zijn mijn centen niet. Maar hebt u er ook bijv aan gedacht dat als de obligatiemarkten crashen dat het hoogstwaarschijnlijk is dat ook aandelen crashen. Preferente aandelen zullen u daar niet tegen beschermen. En over trackers die die preferente aandelen volgen is deze discussie toch juist begonnen.

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door lop » 16 november 2020, 00:04

De schulden zijn bijna even hoog .
En Italie bezit een grote hoeveelheid goud die niet in cijfers word verrekend.
Dat ik veel bezit wil niet zeggen dat Belgie veel bezit , als ik morgen verhuis naar Frankrijk of dergelijke heeft Belgie 0.
Geloof je nu echt dat iemand 5% zal betalen voor obligaties van landen die praktisch bankroet zijn .
Duitsland zit ok met cijfers MAAR alles in Duisland is verouderd , de mensen leven in armoedige toestanden .
Als ze dit ooit willen rechttrekken staat Duisland in der rij bij de rest van de landen .
De enige die negatieve rente betaald zijn de mensen die geen obligaties bezitten trek toch je ogen open .
Nu betaald iedereen hiervoor via de inflatie maar ooit veranderd de wind .
Als intussen die mensen ook nog investeren in zulk schuldpapier dan heb je , dubbel kasa >:D >:D

En dan ? De itaiaantjes zitten op een berg goud dat ze niet opnemen in hun activia . Toen ze noodhulp moesten krijgen was dat een hele discussie daarrond . Maar toch hebben ze hun gedacht gekregen wat betekend dat Italie nog steeds veel meer bezit dat ze laten uitschijnen . Daarom is italie een land die daadwerkelijker kapitaal krachtiger is dat het laat uitschijnen . De reden daarrond is welom gekend. Zoek eens verder dan wat de cijfers zeggen

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 16 november 2020, 00:04

B7H4long schreef: ↑15 november 2020, 16:41

Weverke welke job doe jij ?

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 16 november 2020, 01:25

MoreOrLess schreef: ↑15 november 2020, 10:19
AlFonds schreef: ↑13 november 2020, 19:37 Dat semi-junk bonds dat heeft Poldermol er bij gevoegd zonder dat ie weet waarover hij schrijft, da's alzo niet correct.
Die leverage is wel juist.
Voor de goede orde: dit was geen vondst of tip van onzentwege: men vroeg ons gewoon ons idee.
AlFonds, je bent terug?
Met dezelfde nickname maar met een andere account?
Een land waarvan de schulden boven de 110% zitten bestempel jij als veilig ! Maar als een fonds een hefboom gebruikt van 30% dan is dat onveilig ?
Dus Duisland is veilig met een schuldgraad van rond de 65% terwijl dat dit fonds met 30% onveilig is ???
Je spreekt jezelf tegen .
Als een fonds rendement wil halen in vastredeneerde activa kan dit onmogelijk door op kwaliteitsbedrijven in te zetten .
Aan de andere kant hangt af wat je kwaliteit noemt want in Belgie is het ook ver te zoeken als je de bedrijven bekijkt qua rating . Aan de andere kant is een obligatie van Ab inbev onveilig ? BBB rating ! Telenet ? Heeft GEEN rating . Je kan zo de hele BEL 20 aflopen . Denk dat KBC de beste rating heeft Delaize heeft nog niet zo lang geleden een upgrade gekregen naar BBB+
Was voordien ook rommel ;D
Aan de andere kant kun je kijken bijvoorbeeld naar NLY is rommel maar blijft winstgevend ! NLY heeft prefs uitstaan die momenteel rond de 22,8$ noteren of 8,64% veiligheidsmarge als het ooit wordt afgelost aan 25$ . Deze pref heeft een vaste coupon van 6,95% op de huidige koers heb je dus een rendement van 7,61% waar geen bronrente wordt van afgehouden !
Deze word per kwartaal uitbetaald .
Het bedrijf heeft een marktkapitalisatie van boven de 10 miljard . De pref in kwestie " serie F wordt aangehouden door maar liefst 57 EFT's . De serie F is de enige die onder de boekwaarde noteert ! Het is hoogst onwaarschijnlijk dat dit zo zal blijven want de serie D heeft een coupon van 7,5% en noteert aan 25.6$ dus aan een rendement van 7,32% . Dit verschil zal rap weer goedgemaakt worden als serie F stijgt .
NLY is geen kwaliteit maar het bedrijf is kwestie is winstgevend en bovendien heeft het bedrijf een financiële sterktecijfer van 5 op 10 ter vergelijking AB Inbev scoort hier een 4 op 10
Of met andere woorden dit is misschien rommel , maar het is rommel waar ik 100% zeker van weet het het geld zal opbrengen .
En als pref houder ben je nog altijd extra beschermt .
In de overzichten van een fonds staat zoiets genoteerd als rommel maar in werkelijkheid is dit praktisch zo veilig als een staatsbon .En nu met de lage rente zelfs veiliger ! Als alles wit en zwart zou zijn zou de wereld heel simpel zijn ! Maar er zijn nog vele kleuren ertussen . Maar goed al leef ik ervan ,blijkbaar weet ik niet waar ik over praat .
Gelukkig zeggen al mijn voorbeelden in het verleden toch anders , is ten slotte dat, dat telt en niet dit forum.
Want resultaten zeggen meer dan woorden .

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 16 november 2020, 07:19

lop schreef: ↑16 november 2020, 00:04
B7H4long schreef: ↑15 november 2020, 16:41
Weverke welke job doe jij ?
Ik heb een gewone job :-)

Die rentevoeten geven aan hoe "de markt" de risico's ziet, rekening houdend met de schuldgraad.

Japan is een extreem geval. Schuldgraad 236% van GDP, en toch een rentevoet van ongeveer 0 voor Japanse staatsobligaties op 10 jaar: 0,02%.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 16 november 2020, 08:43

Ik heb geen idee tegen wie het geraaskal van lop nu eigenlijk bedoeld is. De inhoud van zijn bericht is voor mij ook totaal onbegrijpelijk. En dat voor een maandagochtend. Pffft.

Philippe1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Philippe1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Philippe1 » 16 november 2020, 09:45

Aan de andere kant kun je kijken bijvoorbeeld naar NLY is rommel maar blijft winstgevend ! NLY heeft prefs uitstaan die momenteel rond de 22,8$ noteren of 8,64% veiligheidsmarge als het ooit wordt afgelost aan 25$ . Deze pref heeft een vaste coupon van 6,95% op de huidige koers heb je dus een rendement van 7,61% waar geen bronrente wordt van afgehouden !
De NLY-PF wordt op 30/9/22 floating ipv fixed coupon rate. De coupon gaat van 6.95% naar 4.993% + 3M LIBOR. Met de huidige lage stand van de 3M LIBOR (0.22%) wordt dat een coupon van 5.21%, een pak lager dan de huidige coupon. Misschien daarom dat investeerders de NLY-PD verkiezen die fixed blijft.

Ikzelf heb de NLY-PI die maar naar floating rate gaat vanaf 30/6/2024. Ik heb die gekocht toen alles naar beneden ging in maart 20 en heb nu een brutocoupon van 8.58%. Met de koerswint erbij zit ik aan een winst van meer dan 20% en de hoge coupon heb ik alvast tot juni 24 vastgeklikt.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 16 november 2020, 11:14

lop schreef: ↑16 november 2020, 01:25
Het bedrijf heeft een marktkapitalisatie van boven de 10 miljard . De pref in kwestie " serie F wordt aangehouden door maar liefst 57 EFT's . De serie F is de enige die onder de boekwaarde noteert ! Het is hoogst onwaarschijnlijk dat dit zo zal blijven want de serie D heeft een coupon van 7,5% en noteert aan 25.6$ dus aan een rendement van 7,32% . Dit verschil zal rap weer goedgemaakt worden als serie F stijgt .
Niet echt, de D heeft een vaste uitbetaling, de F begint over 2 jaar te floaten naar 3M LIBOR +4.993%, dus slechts 5,3% op de $25 face value. Dus hoewel de YTC nu hoger ligt op de F, zal dit over 2 jaar bij een reset aan huidige LIBOR-tarieven al veel minder zijn.

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 16 november 2020, 14:58

Poldermol schreef: ↑16 november 2020, 11:14
Niet echt, de D heeft een vaste uitbetaling, de F begint over 2 jaar te floaten naar 3M LIBOR +4.993%, dus slechts 5,3% op de $25 face value. Dus hoewel de YTC nu hoger ligt op de F, zal dit over 2 jaar bij een reset aan huidige LIBOR-tarieven al veel minder zijn.
Daarom dat beheer nodig is , Daarbij met de huidige lage rentestand is een floter geen slechte investering aan de huidige stand komt het rendement nog steeds op 5,72% , en kan maar 1 richting uit . En de 8% korting is een mooie bescherming van het wisselrisico .
De verwachting is dat serie F rond de 25$ zal noteren na die 2 jaar . ARR heeft ook interessante prefs uitstaan , risico ligt wel iets hoger maar rendement ook . Het is mogelijk om mooie rendementen te boeken maar je moet er tijd insteken en beheren .

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 16 november 2020, 15:21

Trouwens ook al eens gekeken naar Canadese preferreds? Daar waren ook fenomenale koopjes te doen in Maart/April. Fairfax preferreds opgepikt aan 12-14% yield als ik het me goed herinner. Nu nog altijd een paar interessante die het bekijken waard zijn. Natuurlijk een extra munt om in het oog te houden, maar goed...

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 16 november 2020, 19:21

Noteert nog altijd veel lager zie ik, NRZ had ook enkele interessante maar heb voor de aandelen gekozen in plaats zijn al 150% gestegen intussen . Is eindelijk spijtig dat de beurs zo rap zich heeft herstelt . Maar was te verwachten er is geen alternatief

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jozefien1969 » 18 november 2020, 20:11

MoreOrLess schreef: ↑14 november 2020, 20:11
Jozefien1969 schreef: ↑14 november 2020, 20:09 Bij deze heel veel dank!!!
Ik denk dat B7H4long en ik het deze keer juist wel heel eens met elkaar zijn, Jozefien :)
Maar ook dank aan jou voor jouw bijdrages hier !
[/quote

En ik snap er nog steeds niets van! Maar ik leer door jullie!

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 23 november 2020, 15:09

Poldermol schreef: ↑16 november 2020, 11:14
En daar wordt de NLY-D gecalled op par ($25.00). Spijtig voor degenen die vorige week kochten. Alweer een reden waarom ik callable prefs nooit boven par wens aan te kopen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

61 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy