GameStop
TIP
Re: GameStop
Barnes & Noble
Beurskap: $476m
Net debt: $113m
EV: $589m
Verwachte EBITDA dit jaar: $147m
De winst bedroeg na 9 maanden $22,5m
CapEx/EBITDA: 79%
Gamestop
Beurskap: $524m
Net debt Q1: $ -74m (met een nettokaspositie die gedurende het jaar almaar verder zal stijgen)
EV: $450m
Verwachte EBITDA dit jaar: $328m
Verwachte winst: $158m
CapEx/EBITDA: 32%
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
I placed my bets @ 5$...
Hier, wat leesvoer: https://www.engadget.com/2019/06/04/gam ... ole-sales/
- Het einde van de cyclus in consoles
- De trend naar streaming (zie bvb Stadia van Google)
- De trend naar downloads ipv fysieke distributie
- Online verkoop van hardware
Geen enkele reden om aan te nemen dat het ooit beter gaat. Game-winkels zijn de videotheken van vandaag.
Bij ons in de buurt was er vroeger een videoland. Die doet nu games, maar tegenwoordig ook die vape-toestanden. Lijkt me kwestie van tijd eer dat ofwel verboden wordt als combinatie (ik geloof dat er een gescheiden ingang is, maar vroeger was dat 1 grote zaak), ofwel uit financiële redenen enkel nog vape zal zijn. Al lijkt dat mij ook geen type zaak die het 30 jaar gaat volhouden.
En Netflix verhuurde vroeger dvd's via de post. Niets van wat je zegt is nieuws voor mij.sintorama schreef:Geen enkele reden om aan te nemen dat het ooit beter gaat. Game-winkels zijn de videotheken van vandaag.
Omdat er geen netwerk beschikbaar was om streaming op te doen. Net zoals Uber nu ook nog met menselijke chauffeurs werkt omdat er nog geen goeie zelfrijdende auto's zijn. Wat is het grote toekomstplan van GameStop?
Rationaliseren. Store base verkleinen. SG&A drukken. En vooral: beschikbare cash efficiënt toewijzen.
Klinkt niet zo sexy als groeien, maar als je sector niet groeit kan je dat best zo snel mogelijk erkennen.
Streamen kan in de toekomst idd geleidelijk marktaandeel winnen. GameStop wordt nu gewaardeerd alsof ze het einde van het jaar niet halen. Alles hangt af van de prijs die je betaalt.
Klinkt niet zo sexy als groeien, maar als je sector niet groeit kan je dat best zo snel mogelijk erkennen.
Streamen kan in de toekomst idd geleidelijk marktaandeel winnen. GameStop wordt nu gewaardeerd alsof ze het einde van het jaar niet halen. Alles hangt af van de prijs die je betaalt.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
-
anonymous9
Ein-de-lijk een bedrijf dat een Dutchie toepast. Ik pleit er al jaren voor dat zoiets vaker moet gebruikt worden in plaats van in het wilde weg aandelen op te kopen op de markt.
Vorige week zelfs nog bij Moody's: https://seekingalpha.com/article/426914 ... flow-yield
Vorige week zelfs nog bij Moody's: https://seekingalpha.com/article/426914 ... flow-yield
Waarom? Op de dag dag ze 40% daalden, lag het volume op 35-40m. Ze hadden toen probleemloos die 12m stuks kunnen oprapen. Aan $5. Nu geven ze wel fondsen/ETF's de mogelijkheid om uit te stappen, als ze daartoe verplicht zijn.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Enerzijds kunnen ze zo tijdelijk er ne vloer onder steken en spotgoedkoop 11% van de markt halen. Anderzijds acht ik kans op ne short squeeze nu kleiner met dat plafond van 6$. Wel content dat ik zwaar heb ingezet @ 5. Andere views?
-
anonymous9
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Idealiter combineer je een DTA met een gewoon flexibel terugkoopprogramma. En zo ben je ook niet gebonden aan de maxima (doorgaans 20 of 25% van het gemiddeld dagelijks volume, en een maximaal volume per dag ook), dus gelet op het gemiddeld volume zouden ze zelfs op een dag van 40M stuks slechts 1-1.5M aandelen mogen kopen hebben.
En een DTA is ook handig voor beleggers die een capital gains willen vastklikken (en transactiekosten willen besparen).
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Qua incentive kan dit wel tellen... https://finance.yahoo.com/news/gamestop ... 00246.html
Kan wel niet afleiden of "depending on actual performance" over "stock performance" gaat of over andere KPI's..
Kan wel niet afleiden of "depending on actual performance" over "stock performance" gaat of over andere KPI's..
Nooit beter bediend dan door jezelf 
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer: