Geen woonbonus; geen registratie aan 3%
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Geen woonbonus; geen registratie aan 3%
Retroactief of niet maakt geen bal uit.Popkwiskampioen schreef: ↑30 september 2021, 10:49 Als de regels retroactief worden aangepast, klaagt men m.i. terecht.
Regels worden aangepast => dit kan negatief/neutraal/positief zijn voor een persoon of een groep of de hele maatschappij (edit: en niet noodzakelijk hetzelfde voor iedereen)
Meestal klaagt men enkel als men de aanpassing negatief vind voor zichzelf inderdaad.
Of het klagen terecht of niet is een interpretatie.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ik ben het niet eens met je "statements" (vooral dan de reactie op de post van m-peeters).
In het geval van de zonnepanelen bv. waren er velen die klaagden, blijkbaar was dat als "terecht" aanzien door de bevoegden, want met die klachten werd iets gedaan.
Maar goed... de zonnepanelen werden op dit forum al uitvoerig besproken in andere topics.
Als dat voor jou nog niet "uitgeklaard" is, dan stel ik voor dat je dat terug oprakelt in de topics die daar over gaan.
Laat het ons in dit topic hebben over "Geen woonbonus; geen registratie aan 3%"

Ik zou iedereen die een woning wenst te kopen en er momenteel enigszins de middelen voor heeft, aanraden dit zo snel mogelijk te doen. In de vorige berichten zijn er hiervoor al redenen uiteen gezet : de woonbonus is afgeschaft; de vastgoedprijzen blijven alsmaar stijgen. Daartegenover staat inderdaad de verlaging van de registratierechten bij de aankoop van de eerste woning maar dit betekent niet altijd een lagere "totaalprijs" voor de kopers: sommige verkopers verhogen gewoon de prijs met het bedrag dat de kopers zouden kunnen uitsparen aan registratierechten.
Daarbij komt nu ook de stijgende inflatie wat een verhoging met de te betalen interesten voor de hypothecaire leningen zal meebrengen. Ik denk dat de periode waarin men kon lenen rond de 1 tot max. 2% binnenkort voorbij is.
(En in de rand hiervan dezelfde opmerking als bij de verlaging van de registratierechten: toen de interesten laag stonden (en voorlopig is dit nog een tijdje zo) stegen de prijzen ook omdat sommige verkopers ervan uitgingen dat de kopers dankzij de lage interestvoet sowieso meer konden lenen...)
Daarbij komt nu ook de stijgende inflatie wat een verhoging met de te betalen interesten voor de hypothecaire leningen zal meebrengen. Ik denk dat de periode waarin men kon lenen rond de 1 tot max. 2% binnenkort voorbij is.
(En in de rand hiervan dezelfde opmerking als bij de verlaging van de registratierechten: toen de interesten laag stonden (en voorlopig is dit nog een tijdje zo) stegen de prijzen ook omdat sommige verkopers ervan uitgingen dat de kopers dankzij de lage interestvoet sowieso meer konden lenen...)
-
- Newbie
- Contacteer:
Je hoeft niets te verwachten hoor, had net hetzelfde voor met het kindergeld.
Anyhows ik heb mijn gedachten over de nieuwe registratierechten in een video gegoten, indien interesse ==> https://www.youtube.com/watch?v=7Vge1et0sjA
Anyhows ik heb mijn gedachten over de nieuwe registratierechten in een video gegoten, indien interesse ==> https://www.youtube.com/watch?v=7Vge1et0sjA
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ach ja...polaroid22 schreef: ↑23 oktober 2021, 23:41 Je hoeft niets te verwachten hoor, had net hetzelfde voor met het kindergeld.

Los van de inhoud (waar ik verder niet wens op in de gaan, want ik maak geen video's) , geef ik je de raad om je uitspraak in het Engels te verbeteren. Niet dat het slecht is, maar het klinkt niet natuurlijk/vloeiend.
Daarnaast (en mogelijks nog belangrijker dan het vorige) gaat het ook veel te snel, je moet je publiek de tijd geven om de dingen die je aangeeft te verwerken.
Inderdaad. En ik zie het nut niet van een Engels filmpje over een Belgische belastingssysteem, tenzij je net anderstalige hierover wilt informeren. Een Nederlandstalige variant, of Nederlandse ondertitels, zouden interessant zijn;-).EarthNvstr1 schreef: ↑24 oktober 2021, 23:41Ach ja...polaroid22 schreef: ↑23 oktober 2021, 23:41 Je hoeft niets te verwachten hoor, had net hetzelfde voor met het kindergeld.
Los van de inhoud (waar ik verder niet wens op in de gaan, want ik maak geen video's) , geef ik je de raad om je uitspraak in het Engels te verbeteren. Niet dat het slecht is, maar het klinkt niet natuurlijk/vloeiend.
Daarnaast (en mogelijks nog belangrijker dan het vorige) gaat het ook veel te snel, je moet je publiek de tijd geven om de dingen die je aangeeft te verwerken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik neem het niemand kwalijk om een poging te ondernemen om met "zo aantrekkelijk mogelijke" filmpjes een bron van inkomsten te genereren.guest0306 schreef: ↑26 oktober 2021, 21:05Inderdaad. En ik zie het nut niet van een Engels filmpje over een Belgische belastingssysteem, tenzij je net anderstalige hierover wilt informeren. Een Nederlandstalige variant, of Nederlandse ondertitels, zouden interessant zijn;-).EarthNvstr1 schreef: ↑24 oktober 2021, 23:41
Ach ja...
Mij lijkt het dat slechts een klein deel er in slaagt om dat op langere termijn voldoende rendabel te maken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Thanks, dat is wel feedback waar ik iets mee kan. Hopelijk kan ik mezelf daar in verbeteren!EarthNvstr1 schreef: ↑24 oktober 2021, 23:41Ach ja...polaroid22 schreef: ↑23 oktober 2021, 23:41 Je hoeft niets te verwachten hoor, had net hetzelfde voor met het kindergeld.