gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Inderdaad : dat was mij als Belgacom klant ook al opgevallen.Geertje schreef: ... Belgacom biedt dit aan via hun Happytime XL ...
Maar wat ik niet wist en waar dankzij dit topic nu pas mijn aandacht op getrokken werd :
bij Belgacom moet deze dienst óók eerst geactiveerd worden (zelfs als je al de gewone Happytime had).
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Ik denk dat klanten die al Freephone Europe hebben nu automatisch ook gratis met de GSM kunnen bellen na 16u.
Ik vind trouwens nergens op de site een optie waar ik ook maar iets van Telefonie kan aanpassen.
Ik vind trouwens nergens op de site een optie waar ik ook maar iets van Telefonie kan aanpassen.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Ik heb net 015 66 66 66 gebeld.
"Ja meneer, dat kan u niet zelf aanpassen. Ik heb het nu voor u gedaan. Vanaf vanavond is dat in orde."
Ik vermoed dat het daar nog druk zal worden de komende dagen.
"Ja meneer, dat kan u niet zelf aanpassen. Ik heb het nu voor u gedaan. Vanaf vanavond is dat in orde."
Ik vermoed dat het daar nog druk zal worden de komende dagen.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Heb ook gebeld hiervoor, hebben ze ook in orde gebracht.
Moet je blijkbaar inderdaad specifiek aanvragen - wordt niet automatisch toegekend.
Moet je blijkbaar inderdaad specifiek aanvragen - wordt niet automatisch toegekend.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
@ DeJos: ipv mensen te desinformeren en bang te maken, zou je beter goed lezen wat er staat...DeJos schreef:Ik dacht de dienst met GSM extra gratis de activeren maaaaar....
Dan moet je Telenet Europe activeren met optie FreePhone Mobile aan 20€/maand maar dan valt het gratis bellen naar de vaste nummers weg.
Dus dan is het van 16htot 8h gratis naar GSM bellen maar betalen voor vaste oproepen.
http://userbase.be/nieuws/telecom/817-t ... le-nummers
FreePhone aan 18,85 euro per maand verdwijnt uit het aanbod, terwijl FreePhone Europe aan 20 euro per maand een upgrade krijgt. Naast onbeperkt bellen naar Belgische vaste lijnen en 2000 minuten bellen naar Europese, Turkse en Marokkaanse vaste lijnen - beide tijdens de daluren -, kan je voortaan ook 1000 minuten bellen naar mobiele Belgische nummers tussen 16 en 8u.
Bij belgacom is dat idem zo (behalve 1 u. later bij BGC)
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Lukske, je kan dit nakijken op mijn.telenet.be. Hier vind je dan een overzicht van alle diensten die je hebt. Als je kijkt bij vaste telefonie zie je een optie freephone mobile. Als hier ja staat wil dit zeggen dat de optie is geactiveerd.Lukske schreef: Ivm het gratis bellen zou ik wel wachten tot ik een bevestigingsmail krijg van Telenet.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Gebeurt niet automatisch. Je moet het zelf (laten) activeren.WebsterMC schreef:Ik denk dat klanten die al Freephone Europe hebben nu automatisch ook gratis met de GSM kunnen bellen na 16u.
Ik vind trouwens nergens op de site een optie waar ik ook maar iets van Telefonie kan aanpassen.
En het is niet gratis bellen MET GSM, maar NAAR GSM vanaf je vast toestel.
Als je het niet terugvind om te activeren in "mijn telenet", dan gebruik je waarschijnlijk een verkeerde login (login van je internet).
Als je nog geen correcte login heb kun je die zelf nog aanmaken op hun site. Als je op de login pagina staat van mijn telenet dan zie je ergens "nog geen telenet-login"
Zeeer handing van telenet om mensen met verschillende logins te laten inloggen op mijn telenet (NOT).
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Klopt! ik log nu in met onze andere login (vroeg mij al altijd af waarom ik er twee had opgeschreven) en dan zie ik wel alle opties. Dan maar Freephone Mobile geactiveerd...JurgenC79 schreef:Als je het niet terugvind om te activeren in "mijn telenet", dan gebruik je waarschijnlijk een verkeerde login (login van je internet).
Als je nog geen correcte login heb kun je die zelf nog aanmaken op hun site. Als je op de login pagina staat van mijn telenet dan zie je ergens "nog geen telenet-login"
Zeeer handing van telenet om mensen met verschillende logins te laten inloggen op mijn telenet (NOT).
Rare jongens die telenetters!
Bedankt voor de tips!
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Opgelet: in mijn bevestigingsmail stond het volgende: "U stemt hiermee in dat de dienst binnen de 14 kalenderdagen die volgen op het sluiten van de overeenkomst wordt geactiveerd, wat inhoudt dat u niet over een verzakingsrecht beschikt om van de koop af te zien vanaf activering van de dienst."Geertje schreef:Lukske, je kan dit nakijken op mijn.telenet.be. Hier vind je dan een overzicht van alle diensten die je hebt. Als je kijkt bij vaste telefonie zie je een optie freephone mobile. Als hier ja staat wil dit zeggen dat de optie is geactiveerd.Lukske schreef: Ivm het gratis bellen zou ik wel wachten tot ik een bevestigingsmail krijg van Telenet.
Dus best nog 14 dagen wachten met naar GSM's te bellen.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Je moet helemaal geen 14 dagen wachten om naar GSM te bellen, zenne.
Ik kon dat al één uur na activering.
Als je toch twijfelt bel dan naar het klantendienstnr 015 66 66 66 om het nog eens extra na te vragen.
TER INFO:
Ik zie nu dat men met een Telenetabonnement gratis kan surfen wanneer men wil op de 1200 Telenet-hotspots: http://onlinesupport.telenet.be/support ... en/wi-free" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb die functie indertijd laten activeren en toen werd het surfen via hotspots nog aangerekend via de Telemeter. Nu is het blijkbaar gratis.
Ik kon dat al één uur na activering.
Als je toch twijfelt bel dan naar het klantendienstnr 015 66 66 66 om het nog eens extra na te vragen.
TER INFO:
Ik zie nu dat men met een Telenetabonnement gratis kan surfen wanneer men wil op de 1200 Telenet-hotspots: http://onlinesupport.telenet.be/support ... en/wi-free" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb die functie indertijd laten activeren en toen werd het surfen via hotspots nog aangerekend via de Telemeter. Nu is het blijkbaar gratis.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Ik wil er nog even aan toevoegen dat voor oudere gebruikers die nog onder een contract vallen met bezit van de digicorder, deze funktie NIET kunnen activeren! Het geldt dus enkel als men het totale pakket neemt zoals het vandaag bestaat met huur van de digicorder wat een meerkost is van zo'n 2.5 €per maand...
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
mouche schreef:Ik wil er nog even aan toevoegen dat voor oudere gebruikers die nog onder een contract vallen met bezit van de digicorder, deze funktie NIET kunnen activeren! Het geldt dus enkel als men het totale pakket neemt zoals het vandaag bestaat met huur van de digicorder wat een meerkost is van zo'n 2.5 €per maand...
Welke functie bedoel je eigenlijk?
Begrijp niet goed wat digitale TV te maken heeft met:
1) het activeren van de gratis WIFI in je internet abo
2) het activeren van de FreePhone Mobile in je vaste telefoon abo
Of begrijp ik jou verkeerd?
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Klopt niet, ik heb een contract zonder digibox. Enkel telefoon en internet en bij mij werd het (freephone mobile) ook direct geactiveerd.
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Ik heb nog eens terug geinformeerd en inderdaad, je moet Freephone Europe hebben...ik heb de gewone vaste lijn met gratis naar vast tijdens de daluren. Daar gaat het dus niet mee!
Re: gratis bellen naar GSM na 16 uur bij Telenet
Je hebt misschien een medewerker getroffen die (nog) niet al te goed op de hoogte is.
Bel nog eens terug naar de klantendienst.
Het is trouwens niet slecht om meerdere klokjes te horen luiden.
Ik heb nu digitale TV bij mijn internet en vaste telefoon genomen en wel 3 - 4 keer naar de klantendienst gebeld vooraleer te beslissen.
Ik moet zeggen dat de Telenet klantendienst er erg is op vooruit gegaan.
Het enige wat mij nog stoort is het feit dat oude Telenetklanten nooit voor hun vertrouwen beloond worden.
Toen ik in 2001 klant heb ik mijn modem moeten betalen en bestond er nog geen draadloos internet.
Nieuwe klanten krijgen dat er gratis bij, terwijl de oude getrouwen daar extra kosten voor moeten maken.
Daar een technieker moet komen om mijn digitale TV aan te sluiten, had ik gedacht ook meteen draadloos internet te kunnen krijgen, maar dat is mij niet gelukt.
Bel nog eens terug naar de klantendienst.
Het is trouwens niet slecht om meerdere klokjes te horen luiden.
Ik heb nu digitale TV bij mijn internet en vaste telefoon genomen en wel 3 - 4 keer naar de klantendienst gebeld vooraleer te beslissen.
Ik moet zeggen dat de Telenet klantendienst er erg is op vooruit gegaan.
Het enige wat mij nog stoort is het feit dat oude Telenetklanten nooit voor hun vertrouwen beloond worden.
Toen ik in 2001 klant heb ik mijn modem moeten betalen en bestond er nog geen draadloos internet.
Nieuwe klanten krijgen dat er gratis bij, terwijl de oude getrouwen daar extra kosten voor moeten maken.
Daar een technieker moet komen om mijn digitale TV aan te sluiten, had ik gedacht ook meteen draadloos internet te kunnen krijgen, maar dat is mij niet gelukt.