grondstoffen fondsen
TIP
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: grondstoffen fondsen
Zwiertje schreef:Op lange termijn kan je meer zinnige dingen zeggen: grondstoffen worden steeds schaarser en heel wat landen (BRIC) staan te popelen (en hebben het potentieel) om hun welvaartsniveau op te krikken tot ons niveau. De schaarste is dus structureel.
Momenteel staan de grondstoffenfondsen laag, en het opwaarts potentieel is groot.
Zo zie je maar.... niks schaarste.... er is een gigantisch overaanbod om de markt.
De fondsen stonden blijkbaar niet laag.... ze zijn nog gehalveerd.
En wie in de grondstofhypejaren 2010-2011 geloofde in het doomverhaaltje dat je je vooral moest indekken tegen het "gratis geld drukken" van de fed met 'harde assets' als olie, goud, grondstoffen, mijnen tegen de onvermijdelijke hyperinflatie....
wel die heeft zijn vermogen op een paar jaar tijd zien VERDAMPEN !
Ik heb op bepaalde forums portefeuilles gezien in die jaren waar zogoed als niks anders meer inzat... en winst dat ze daarmee gingen maken :-)
volgens sommigen is het nu HET moment om in goudmijnfondsen te stappen,
nog verder dalen zou bijna niet meer kunnen, een koersexplosie kan elk moment komen en dan zijn er gigantische winsten voor het oprapen
nog verder dalen zou bijna niet meer kunnen, een koersexplosie kan elk moment komen en dan zijn er gigantische winsten voor het oprapen
De goudmijnfondsen dalen al vier jaar, zie grafiek. Waarom zouden ze vanaf nu niet verder meer dalen?

Van de spaarrente heb ik ook jarenlang gelezen dat ze niet verder meer kon dalen.
Van de spaarrente heb ik ook jarenlang gelezen dat ze niet verder meer kon dalen.
Idd Yaris. Geïnteresseerden moeten er maar eens een grafiek over heel lange termijn bij nemen: je zal zien dag er heelwat neerwaartse ruimte overblijft.
@soja: zijn dat dezelfde partijen die dat al jaren zitten te roepen en totnogtoe enkel hun lezers met verlies opzadelden?
(en toen net dezelfde claims uitriepen...)
Opletten met goud. Niet in beleggen uit puur sentiment...
Carl
@soja: zijn dat dezelfde partijen die dat al jaren zitten te roepen en totnogtoe enkel hun lezers met verlies opzadelden?
(en toen net dezelfde claims uitriepen...)
Opletten met goud. Niet in beleggen uit puur sentiment...
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Op de grafiek hierboven zie je dat de koers van BlackRock World Gold Fund twee jaar geleden even laag stond als nu. De mensen die toen ingestapt zijn dachten ook dat het HET moment was en dat er een koersexplosie zat aan te komen. Ze wachten nu nog altijd op hun gigantische winsten.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Gelukkig dat BlackRock geen verlies heeft gemaakt. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
als dat geld is dat anders op een spaarboekje had gestaan, geeft dat eigenlijk nietYaris schreef:Op de grafiek hierboven zie je dat de koers van BlackRock World Gold Fund twee jaar geleden even laag stond als nu. De mensen die toen ingestapt zijn dachten ook dat het HET moment was en dat er een koersexplosie zat aan te komen. Ze wachten nu nog altijd op hun gigantische winsten.
BlackRock World Gold Fund gisteren alweer -6,65%, World Mining Fund -2,40%. Ja ja, nog verder dalen kon bijna niet meer.

Het rendement van mijn portefeuille wordt door mijn grondstoffenfondsen de dieperik in getrokken zoals een schip door een zeemonster.
Als je het geld niet nodig hebt, niet van wakker liggen. Op de lange termijn moet dat goed komen. Maar zeg je dat zelf ook niet altijd? Nu niet beginnen twijfelen...
Ik twijfel niet hoor. Ik beschouw grondstoffenfondsen nog altijd als een verrijking van mijn portefeuille. Als is het momenteel eerder een verarming.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Tot zolang je niet 24/24 en 7/7 100% weet wat er in het fonds zit en je niet weet wat een fondsbeheerder doet met fondsen sta je naar je portefeuille te turen als 'n koe op 'n trein. Over welke fondsbeheerder je het ook hebt, op het eind van het boekjaar willen ze allemaal eindigen met een sterk boekjaar en niet zozeer met sterke fondsen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Kan me niet deren. Ik hou zo van mijn fondsjes. ^^
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En de fondsbeheerders houden van jou wat kan er mooier zijn dan de liefde. 
De neergang gaat verder. Volgende week koersexplosie?