Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
En heb je dan aan de kassa een rechtzetting gevraagd of heb je de volle pot betaald om een bewijsstuk in handen te hebben ?dwerg_XL schreef:... In die drie gevallen werd aan de kassa het volle pond aangerekend. Ik heb dus de ganse handel, met alle relevante stukken, doorgestuurd naar de economische inspectie. ...
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
zelfstandigen ( althans sommigen ) een ras apart :
sommigen gaan zelfs hun vuilbakken bij de buren LATEN zetten , zodat ze geen (gas)boete kunnen krijgen, en zo de huisvuilwetgeving omzeilen
http://juridischforum.be/forum/viewtopi ... 11&t=65960" onclick="window.open(this.href);return false;
sommigen gaan zelfs hun vuilbakken bij de buren LATEN zetten , zodat ze geen (gas)boete kunnen krijgen, en zo de huisvuilwetgeving omzeilen
http://juridischforum.be/forum/viewtopi ... 11&t=65960" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Heeft er alle schijn van dat u overschot van gelijk heeft.
Voor de duidelijkheid:
Ging het telkens om hetzelfde artikel?
U heeft dit dan ook 3x gemeld aan de kassa?
Uit curieusheid:
Hoe vaak bent u de afgelopen maanden nog in die winkel geweest waarbij het kasticket wel 100% correct was?
Misschien ook een kat een kat noemen en de winkel/keten vermelden?
Kan handig zijn voor andere Spaargidsers om ook hun kasticket in het oog te houden.
Voor de duidelijkheid:
Ging het telkens om hetzelfde artikel?
U heeft dit dan ook 3x gemeld aan de kassa?
Uit curieusheid:
Hoe vaak bent u de afgelopen maanden nog in die winkel geweest waarbij het kasticket wel 100% correct was?
Misschien ook een kat een kat noemen en de winkel/keten vermelden?
Kan handig zijn voor andere Spaargidsers om ook hun kasticket in het oog te houden.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Inderdaad, dit is niet goed te keuren en we kunnen er allemaal iets uit leren als we weten bij welke winkel/keten we extra uit de doppen moeten kijken. Dus hoop ik dat Dwerg graag man en paard noemt.TNTim schreef:Heeft er alle schijn van dat u overschot van gelijk heeft.
Voor de duidelijkheid:
Ging het telkens om hetzelfde artikel?
U heeft dit dan ook 3x gemeld aan de kassa?
Uit curieusheid:
Hoe vaak bent u de afgelopen maanden nog in die winkel geweest waarbij het kasticket wel 100% correct was?
Misschien ook een kat een kat noemen en de winkel/keten vermelden?
Kan handig zijn voor andere Spaargidsers om ook hun kasticket in het oog te houden.
Zelf heb ik in die zin vooral mindere ervaringen met de vaak onmogelijk aan te treffen "promoties" in de supermarkten van Lidl, zoals ook iemand hier al gepost heeft.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Is volgens mij ook een groot deel nonchalance of afwezigheid van scherpte van het aanwezige personeel. Als er een klacht komt wordt verwacht dat je de prijs inderdaad direct aanpast in de rayon zodat er geen fouten meer gebeuren. Maar wie doet dat als er nog volk aan de kassa staat en je daar staat tot wanneer je naar huis mag. Zo kan dat gemakkelijk een tijd blijven aanslepen.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Het ging drie keer over hetzelfde artikel en drie keer over dezelfde promotie.
Ik heb de fout niet gemeld aan de kassa.
Een tijdje geleden heb ik de mevrouw aan de kassa wel opmerkzaam gemaakt op een korting. Er was toen een promotie van fruit, iets in de trant van € 0,79 i.p.v. € 1,29. Peanuts, maar toch... Natuurlijk wist ze dat en natuurlijk werd die korting verrekend. Naderhand kon ik vaststellen dat ik toch de volle pot betaald had...
Niet voor het eerst. Er is daar een afdeling groente en fruit, waar je zelf je spullen weegt en etiketteert. Als er een promotie van iets is, je weegt je handel en je drukt op de toets van, ik zeg maar wat, conférence-peren, wordt de volle pot aangerekend. De conférencen in promotie, daar moet nog even een stickertje voor gemaakt worden en het programma aangepast. "Ik ga het zo meteen doen!". Keer op keer, elke keer opnieuw is het van dat. Dat stickertje komt er soms wel, maar even vaak niet. Zo lijkt het toch.
Ik vermijd zoveel mogelijk om daar nog boodschappen te doen, maar soms kan het niet anders.
En dat het mogelijk weleens het personeel zou kunnen zijn, dat wat laks is... De uitbater loopt heelder dagen zelf rond in zijn winkel, vult de rayons aan en zo. Hij is zelf personeel in zijn zaak. Trouwens: wat kan het mij als consument schelen hoe hij zijn personeel scherp houdt? Dat zijn gewoon mijn zaken niet.
Ik heb kopieën van de promotiefolder, foto's van de promotie-aanduiding in de winkel en kopieën van mijn kassaticketten bezorgd aan de economische inspectie.
De naam van de zaak? Dat ligt moeilijk. Ook al vind ik het inmiddels een aartssjoemelaar,dat geeft mij nog niet het recht (niet juridisch en niet moreel) om hem zomaar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Ik heb de fout niet gemeld aan de kassa.
Een tijdje geleden heb ik de mevrouw aan de kassa wel opmerkzaam gemaakt op een korting. Er was toen een promotie van fruit, iets in de trant van € 0,79 i.p.v. € 1,29. Peanuts, maar toch... Natuurlijk wist ze dat en natuurlijk werd die korting verrekend. Naderhand kon ik vaststellen dat ik toch de volle pot betaald had...
Niet voor het eerst. Er is daar een afdeling groente en fruit, waar je zelf je spullen weegt en etiketteert. Als er een promotie van iets is, je weegt je handel en je drukt op de toets van, ik zeg maar wat, conférence-peren, wordt de volle pot aangerekend. De conférencen in promotie, daar moet nog even een stickertje voor gemaakt worden en het programma aangepast. "Ik ga het zo meteen doen!". Keer op keer, elke keer opnieuw is het van dat. Dat stickertje komt er soms wel, maar even vaak niet. Zo lijkt het toch.
Ik vermijd zoveel mogelijk om daar nog boodschappen te doen, maar soms kan het niet anders.
En dat het mogelijk weleens het personeel zou kunnen zijn, dat wat laks is... De uitbater loopt heelder dagen zelf rond in zijn winkel, vult de rayons aan en zo. Hij is zelf personeel in zijn zaak. Trouwens: wat kan het mij als consument schelen hoe hij zijn personeel scherp houdt? Dat zijn gewoon mijn zaken niet.
Ik heb kopieën van de promotiefolder, foto's van de promotie-aanduiding in de winkel en kopieën van mijn kassaticketten bezorgd aan de economische inspectie.
De naam van de zaak? Dat ligt moeilijk. Ook al vind ik het inmiddels een aartssjoemelaar,dat geeft mij nog niet het recht (niet juridisch en niet moreel) om hem zomaar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Je hebt absoluut het recht om man en paard te noemen. Je moet wel de bewijzen hebben dat je geen lasterlijke (in de zin van 'onware') uitspraken doet.dwerg_XL schreef:
De naam van de zaak? Dat ligt moeilijk. Ook al vind ik het inmiddels een aartssjoemelaar,dat geeft mij nog niet het recht (niet juridisch en niet moreel) om hem zomaar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Voor de rest heb je groot gelijk: ik vind het een schande dat je als klant telkens weer op je hoede moet zijn om niet genaaid te worden door de plaatselijke zelfstandige.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
zoek een niet sjoemelende spaargidser zou me meer geloofwaardiger overkomen ....
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Verklaar je nader, kweeni?kweeni schreef:zoek een niet sjoemelende spaargidser zou me meer geloofwaardiger overkomen ....
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Dat is het grote voordeel van de zelfscan bij Carrefour, je ziet onmiddellijk het te betalen bedrag.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Er is gewoon een algemeen probleem met de vlaamse middenstander: die heeft een hekel aan klanten.
Wij doen vaak boodschappen bij de Aldi en dat gaat meestal goed met de bon. Een keer ging het fout: een streepjescode was niet leesbaar, dus de kassier typte dat handmatig in. Het product kwam netjes op de bon PLUS een six-pack waterflessen. Ietsje te veel getypt dus...
Mijn vrouw pakt de hele caddy in, terwijl ik de bon controleer en ik zie die fout dus.
Moest ze de hele caddy uitpakken van mevrouw de filiaalcheffin, niet alleen om te zien of er niet toevallig een six-pack mineraalwater in zit (dat kan je toch niet gemakkelijk verstoppen), maar ook om te zien of dat item niet misschien iets anders was wat toch niet op de bon stond.
En zie daar... er stond inderdaad een item te veel op de bon, te weten een pak waterflessen.
Met veel gezucht, gesteun, een chagrijnige smoel en geen excuses kregen we ons geld terug en mijn vrouw kon de hele santenboetiek weeral passen en meten in de caddy.
Voor wat betreft namen en rugnummers: wij gaan sinds 2010 niet meer naar de Carrefour aan de Lange Lozannastraat te Antwerpen. Daar was het *elke* keer raak.
Los deze ongein eens klantvriendelijk op. Product verkeerd geprijsd = product gratis.
Zo doen ze dat bij de Jumbo in Nederland. Nog nooit een fout van meegemaakt (Jumbo heeft overigens ook handscanners).
Wij doen vaak boodschappen bij de Aldi en dat gaat meestal goed met de bon. Een keer ging het fout: een streepjescode was niet leesbaar, dus de kassier typte dat handmatig in. Het product kwam netjes op de bon PLUS een six-pack waterflessen. Ietsje te veel getypt dus...
Mijn vrouw pakt de hele caddy in, terwijl ik de bon controleer en ik zie die fout dus.
Moest ze de hele caddy uitpakken van mevrouw de filiaalcheffin, niet alleen om te zien of er niet toevallig een six-pack mineraalwater in zit (dat kan je toch niet gemakkelijk verstoppen), maar ook om te zien of dat item niet misschien iets anders was wat toch niet op de bon stond.
En zie daar... er stond inderdaad een item te veel op de bon, te weten een pak waterflessen.
Met veel gezucht, gesteun, een chagrijnige smoel en geen excuses kregen we ons geld terug en mijn vrouw kon de hele santenboetiek weeral passen en meten in de caddy.
Voor wat betreft namen en rugnummers: wij gaan sinds 2010 niet meer naar de Carrefour aan de Lange Lozannastraat te Antwerpen. Daar was het *elke* keer raak.
Los deze ongein eens klantvriendelijk op. Product verkeerd geprijsd = product gratis.
Zo doen ze dat bij de Jumbo in Nederland. Nog nooit een fout van meegemaakt (Jumbo heeft overigens ook handscanners).
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
bij de Jumbo in nederland kan je zelfs een gratis winkelkarretje krijgen , als er teveel volk staat aan te schuiven. Van horen zeggen gaat er elke dag iemand van Gent naar de Jumbo
"
Electronica goedkoper in nederland
Berichtdoor xyper » 1 Augustus 2008, 14:13
@ Paul: bedankt voor de tip over Jumbo!!! Ik heb niet alleen goedkoper gewinkeld , ik heb nog eens mijn boodschappen twv 175 euro gratis gekregen.
Dit is hun politiek: http://www.jumbosupermarkten.nl/page/pa" onclick="window.open(this.href);return false; ... jlCode=PAG
We hadden twee karren vol, ik kijk omhoog en zie er een bord hangen met de melding dat de vijfde klant aan de kassa zijn boodschappen gratis krijgt, als er nog een andere kassa gesloten is. Net een ingeving zo... heel toevallig dat ik dat bord boven de kassa zag hangen.
Ik roep een kassière , die op haar beurt de manager riep;... die is het blijkbaar op band gaan bekijken en ja, hoor.... hij kwam ons vertellen dat alles gratis was!
Spijtig dat ik me nog ingehouden had met winkelen !!! 
Kleefzegeltjes heb ik wel niet meer gekregen;
"
"
Electronica goedkoper in nederland
Berichtdoor xyper » 1 Augustus 2008, 14:13
@ Paul: bedankt voor de tip over Jumbo!!! Ik heb niet alleen goedkoper gewinkeld , ik heb nog eens mijn boodschappen twv 175 euro gratis gekregen.
Dit is hun politiek: http://www.jumbosupermarkten.nl/page/pa" onclick="window.open(this.href);return false; ... jlCode=PAG
We hadden twee karren vol, ik kijk omhoog en zie er een bord hangen met de melding dat de vijfde klant aan de kassa zijn boodschappen gratis krijgt, als er nog een andere kassa gesloten is. Net een ingeving zo... heel toevallig dat ik dat bord boven de kassa zag hangen.
Ik roep een kassière , die op haar beurt de manager riep;... die is het blijkbaar op band gaan bekijken en ja, hoor.... hij kwam ons vertellen dat alles gratis was!


Kleefzegeltjes heb ik wel niet meer gekregen;

"
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Goed van Jumbo : gratis artikel als het fout geprijsd staat. Dat zouden ze hier ook moeten doen.
Van die winkels waar het 'altijd prijs' is hebben wij hier ook.
In het verleden heb ik ook de economische inspectie hiervoor aangeschreven. Er is niets veranderd.
Ik kreeg een standaardbrief terug waarin stond dat ze er mee bezig waren, dat mijn inbreng ten zeerste geapprecieerd werd, maar dat ze nooit zouden laten weten welke actie tegen een bepaalde winkelier werd ondernomen.
Ter verdediging van Aldi :
Een paar weken geleden kocht ik een product dat niet herkend werd met de streepjescode.
De kassierster had wat moeite met het invoeren van de code.. Toen ik thuis was zag ik dat ik het artikel in kwestie 18 keer had betaald.
Nadeel van Bancontact : je denkt niet na en voert gewoon je code in.
Omdat we hier in een dorp wonen en niet in een stad, kent iedereen wel iedereen een klein beetje.
De kassierster gaf direct toe dat ze een vergissing begaan had en zei dat ik zeker dat artikel geen 18 keer gekocht had. Ik kreeg geld terug met 4x verontschuldigingen (die ik overigen niet eens nodig vond omdat iedereen een foutje kan maken).
Zoals vaak het geval is : het hangt er allemaal van af in welk filiaal je iets koopt. Van elke keten zijn er winkels die knudde draaien en andere die erg goed personeel hebben.
Zelfs in één ziekenhuis kan je soms zien dat de ene afdeling erg goed draait en een andere belabberd.
Zoiets ligt vaak aan de mensen die er werken. Voor wat de verantwoordelijkheid van het bedrijf betreft : enkel die bepaalde mensen in één groep ergens samenbrengen is hun fout, wat hen waarschijnlijk geen moer kan schelen.
Klantentevredenheid scoort maar een vierde zo hoog als winstbejag en korte termijnvisie is troef bij de vetbetaalde managers. Vaak eerder gezien in werksituaties.
Van die winkels waar het 'altijd prijs' is hebben wij hier ook.
In het verleden heb ik ook de economische inspectie hiervoor aangeschreven. Er is niets veranderd.
Ik kreeg een standaardbrief terug waarin stond dat ze er mee bezig waren, dat mijn inbreng ten zeerste geapprecieerd werd, maar dat ze nooit zouden laten weten welke actie tegen een bepaalde winkelier werd ondernomen.
Ter verdediging van Aldi :
Een paar weken geleden kocht ik een product dat niet herkend werd met de streepjescode.
De kassierster had wat moeite met het invoeren van de code.. Toen ik thuis was zag ik dat ik het artikel in kwestie 18 keer had betaald.
Nadeel van Bancontact : je denkt niet na en voert gewoon je code in.
Omdat we hier in een dorp wonen en niet in een stad, kent iedereen wel iedereen een klein beetje.
De kassierster gaf direct toe dat ze een vergissing begaan had en zei dat ik zeker dat artikel geen 18 keer gekocht had. Ik kreeg geld terug met 4x verontschuldigingen (die ik overigen niet eens nodig vond omdat iedereen een foutje kan maken).
Zoals vaak het geval is : het hangt er allemaal van af in welk filiaal je iets koopt. Van elke keten zijn er winkels die knudde draaien en andere die erg goed personeel hebben.
Zelfs in één ziekenhuis kan je soms zien dat de ene afdeling erg goed draait en een andere belabberd.
Zoiets ligt vaak aan de mensen die er werken. Voor wat de verantwoordelijkheid van het bedrijf betreft : enkel die bepaalde mensen in één groep ergens samenbrengen is hun fout, wat hen waarschijnlijk geen moer kan schelen.
Klantentevredenheid scoort maar een vierde zo hoog als winstbejag en korte termijnvisie is troef bij de vetbetaalde managers. Vaak eerder gezien in werksituaties.
Re: Hoe besparen? Zoek een niet sjoemelende winkelier...
Gisteren weer prijs: verse sperziebonen aan € 1/kg. Betaald: €1,39/kg.