Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
Belgie is het enige land dat ik ken dat de depositogarantie heeft uitgebreid tot van depositoes tot levensverzekeringen zoals tak21.MoreOrLess schreef: ↑27 oktober 2020, 11:05 Brits garantiestelsel voor spaargeld is op dit moment nog 100k euro: https://informatie.spaarrente.nl/brits- ... tiestelsel.
Na de Brexit kan dat er inderdaad anders uitzien. Over Tak21 vind ik niet direct iets terug.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
dat is nog van in de tijd dat Ehtias in de problemen zat met hun first rekeningen; men heeft toen ook arcopar gelijkgesteld met sparen (wat het ook was/is) maar dat laatste stak de ogen uit van Dexia-aandeelhouders die massaal veel geld verloren (nadat ze er vroeger veel hadden gewonnen; toen hoorde je ze niet) en dat hebben onderuit gehaald. De dexia-aandeelhouders waren toen nog het beste af want zij konden vlug verkopen terwijl de arcopar"aandeelhouders" hun aandelen niet konden verkopen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Als je meer dan 100.000 euro hebt staan dan wist je dat je een risico nam. Dat strookt niet met het gedrag van een "voorzichtige belegger". En waarom zou je niet kunnen spreken van "beleggen"?
Iedereen die 2 seconden nadacht kon weten dat in het huidige renteklimaat er een gevaar was dat Integrale zijn levenslange verplichtingen niet kon nakomen. Ook Test Aankoop heeft er steeds op aangedrongen die grens van 100.000 euro te respecteren.
ik heb dat nog gestort toen dat de algemene renten hoger waren dan 3,25%. maw je kon meer krijgen bij de KBC; dat zegt veel, of niet.? Het risico zat hem in winstdeelname. Ik kon evengoed minder krijgen dan bij de KBC.
Wil integrale van die contracten af? Dan moeten ze maar met voorstellen komen. Ik ben bereid om te luisteren.
Wil integrale van die contracten af? Dan moeten ze maar met voorstellen komen. Ik ben bereid om te luisteren.
ja, mocht ik Lukske zijn, ik zou binnenkort toch dat gedeelte afhalen zodat je onder die 100k-grens komt. In het ander geval neem je toch wel een risico met je spaargeld.
More or Less heeft ook gelijk wat Integrale en die levenslange interesten betreft, sedert de afwikkeling van Ethias/First is dit een risico geworden.
Ik vind het wel anders voor wie iets bij Ethias/Certiflex aangekocht heeft ... die 0,75% garantie deed bij mij (helaas) geen alarmbellen afgaan.
More or Less heeft ook gelijk wat Integrale en die levenslange interesten betreft, sedert de afwikkeling van Ethias/First is dit een risico geworden.
Ik vind het wel anders voor wie iets bij Ethias/Certiflex aangekocht heeft ... die 0,75% garantie deed bij mij (helaas) geen alarmbellen afgaan.
Het risico voor jou is dat Certiflex in vereffening/failliet gaat. Je zal dan 100000 Euro uit het garantiefonds krijgen en riskeert om de rest daarboven te verliezen.
Het is mogelijk dat ze een deel van hun contracten verkopen. Eventueel naar een bedrijf in een land dat geen 100000 Euro garandeert. Bij failliet van dat bedrijf kan je alles verliezen.
Het is mogelijk dat ze een deel van hun contracten verkopen. Eventueel naar een bedrijf in een land dat geen 100000 Euro garandeert. Bij failliet van dat bedrijf kan je alles verliezen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
ach, als het overgedragen wordt, vraag ik alles op. In briefjes van 5 Euro; en steek het in een zak en ga die zak gebruiken als kussen. Dan moet ik geen nieuw kussen kopen.
dat is blijkbaar tegenwoordig nog veiliger dan bij die rotte commerciële ondernemingen je geld te plaatsten.
dat is blijkbaar tegenwoordig nog veiliger dan bij die rotte commerciële ondernemingen je geld te plaatsten.
Voor alle duidelijkheid, ik zit gelukkig niet boven die 100k. Inderdaad eerst af te wachten wie dit gaat overnemen en op deze basis te beslissen om uit te stappen of het nog 5 jaar verder uit te zweten.
Een aantal van jullie weten al dat dat ik pas dit jaar voor een groot bedrag ingestapt in Certiflex - Ik heb dus die 3% (premietaks+instapkost) betaald. Vaste rente is 0.5 % en beheerskost is 0.18 % ; een ramp dus …zonder winstdeelname
Als ik uitstap betaal ik 1.5% uitstapkost maar weinig RV . Ik heb gewacht tot nu maar allicht komt het er op neer dat Integrale zal melden dat River Rock Capital overneemt voor nul Euro maar 200 Meuro inbrengt zodat NBB wel zal tevreden zijn . Ik ken dat bedrijf niet .
Ik kan afkopen en termijnrekening op 10 jaar voor 0.84% nemen . Wat zou ik doen als idd River Rock overneemt en Integrale wel de depositogarantie blijft geven ? Ik geraak er niet uit
Als ik uitstap betaal ik 1.5% uitstapkost maar weinig RV . Ik heb gewacht tot nu maar allicht komt het er op neer dat Integrale zal melden dat River Rock Capital overneemt voor nul Euro maar 200 Meuro inbrengt zodat NBB wel zal tevreden zijn . Ik ken dat bedrijf niet .
Ik kan afkopen en termijnrekening op 10 jaar voor 0.84% nemen . Wat zou ik doen als idd River Rock overneemt en Integrale wel de depositogarantie blijft geven ? Ik geraak er niet uit
Vandaag is de eerste dag van de toekomst. Wat je in het verleden hebt betaald, heeft geen belang. Je bent het kwijt. Het kan hoogstens achteraf gebruikt worden om het behaalde rendement te berekenen.
Je moet dus kijken: wat brengt het op tussen NU en de toekomst, wat kost het om eventueel uit te stappen en wat zijn de alternatieve beleggingen.
Het is zoals met een aandeel. Als het slecht begint te gaan met een bedrijf, zonder veel hoop, heeft het ook geen belang aan welke prijs je het aandeel gekocht hebt. En of dat verlies was of winst. Het enige dat telt is tussen vandaag en de toekomst.
De rest is bijna puur emotioneel: winst gemaakt (oh, wat ben ik slim) of verlies gemaakt (oei, ik heb pech gehad). Behalve als men objectief het behaalde rendement wil berekenen.
De mens is een raar beestje. Zelfs over iets puur cijfermatig en objectief zoals beleggen, steken emoties altijd stokken in de wielen.
Test Aankoop heeft nu ook over het bod op Integrale geschreven.
Er staat niet veel nieuws in. Alleen de inleiding vind ik wel getuigen van hoop:
Er staat niet veel nieuws in. Alleen de inleiding vind ik wel getuigen van hoop:
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... -ontvangenAls de Nationale Bank van België (NBB) en de aandeelhouders van Integrale akkoord gaan, kan de verzekeraar de activiteiten voortzetten en is een liquidatie afgewend.
U dient niet te vrezen voor uw tegoeden bij Integrale. Zet wel uw stortingen tijdelijk stop tot er meer duidelijkheid is.
Hopelijk is de overnemer niet Dirk Bron
Maw door allerlei regeltjes verdwijnen Belgische bedrijven nu naar een of ander buitenland, de belg die in dat Belgisch bedrijf vertrouwen had zit daardoor in de shit.
Moest dit nu echt????
Moest dit nu echt????
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ge had het destijds beter in goud geïnvesteerd, geen tegenpartijrisico's, geen slapeloze nachten.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat klopt maar mijn problem is dat ik geen idee heb of na de overname , er bovenop mijn vaste rente van 0.5% nog een stuk winstdeelname mag verwacht worden - Dat bepaalt wat ik best doe .Weverke schreef: ↑27 oktober 2020, 16:49Vandaag is de eerste dag van de toekomst. Wat je in het verleden hebt betaald, heeft geen belang. Je bent het kwijt. Het kan hoogstens achteraf gebruikt worden om het behaalde rendement te berekenen.
Je moet dus kijken: wat brengt het op tussen NU en de toekomst, wat kost het om eventueel uit te stappen en wat zijn de alternatieve beleggingen.
.
Hoe schatten jullie dat in ?
Op Certiflex wordt de vaste rente 0% vanaf 1/1/21 , als ze dan geen winstdeelname geven is dat product toch dood ?