Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
Belgie is het enige land dat ik ken dat de depositogarantie heeft uitgebreid tot van depositoes tot levensverzekeringen zoals tak21.MoreOrLess schreef: ↑27 oktober 2020, 11:05 Brits garantiestelsel voor spaargeld is op dit moment nog 100k euro: https://informatie.spaarrente.nl/brits- ... tiestelsel.
Na de Brexit kan dat er inderdaad anders uitzien. Over Tak21 vind ik niet direct iets terug.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
dat is nog van in de tijd dat Ehtias in de problemen zat met hun first rekeningen; men heeft toen ook arcopar gelijkgesteld met sparen (wat het ook was/is) maar dat laatste stak de ogen uit van Dexia-aandeelhouders die massaal veel geld verloren (nadat ze er vroeger veel hadden gewonnen; toen hoorde je ze niet) en dat hebben onderuit gehaald. De dexia-aandeelhouders waren toen nog het beste af want zij konden vlug verkopen terwijl de arcopar"aandeelhouders" hun aandelen niet konden verkopen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Als je meer dan 100.000 euro hebt staan dan wist je dat je een risico nam. Dat strookt niet met het gedrag van een "voorzichtige belegger". En waarom zou je niet kunnen spreken van "beleggen"?
Iedereen die 2 seconden nadacht kon weten dat in het huidige renteklimaat er een gevaar was dat Integrale zijn levenslange verplichtingen niet kon nakomen. Ook Test Aankoop heeft er steeds op aangedrongen die grens van 100.000 euro te respecteren.