KEY-PLAN
TIP
Re: KEY-PLAN
Meonline, ik heb 2 plannen per kind opgezet, al enkele jaren geleden (update nagekeken: 8 jaar geleden reeds). 50 eur in elk plan nu. Voordien 25 eur per plan. Ik heb dat bedrag verhoogd door omstandigheden
Voorzichtig en gedurfd zijn de plannen. Het is ook een soort van test om eens te kijken op langere termijn hoe dat allemaal gaat. Ik blijf gewoon automatisch hetzelfde bedrag maandelijks investeren zonder er naar om te kijken.
Evenwichtig is zeker ook te overwegen.

Voorzichtig en gedurfd zijn de plannen. Het is ook een soort van test om eens te kijken op langere termijn hoe dat allemaal gaat. Ik blijf gewoon automatisch hetzelfde bedrag maandelijks investeren zonder er naar om te kijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je voorzichtig en gedurft 50/50 combineert, zou dat dan niet op hetzelfde neerkomen als evenwichtig ?Jamesken schreef: ↑31 juli 2021, 11:49 Meonline, ik heb 2 plannen per kind opgezet, al enkele jaren geleden (update nagekeken: 8 jaar geleden reeds). 50 eur in elk plan nu. Voordien 25 eur per plan. Ik heb dat bedrag verhoogd door omstandigheden![]()
Ik kan het nog begrijpen als je zou gaan balanceren tussen je voorzichtig en je gedurft plan.
Je zou ook 1 keyplan met enkel "veilige" obligatie fondsen en 1 keyplan met enkel aandelen fondsen kunnen nemen en daartussen balanceren.
Edit: balanceren tussen 2 plannen is echter een pak ingewikkelder, balanceren binnen 1 plan is waar het systeem voor bedoeld is
De mogelijkheden zijn legio. Je kan ook zeggen dat aangezien de termijn lang is je zeker gedurfd kan nemen. Je zou zeker ook zelf je plannen kunnen samenstellen, maar dat doe ik op andere manieren en dus niet via een keyplan.
Ik balanceer niets aan die keyplannen en laat ze gewoon voortdoen zonder naar om te kijken.
Op zich is het voorzichtig plan meer de beleggingsstrategie van de vrouw des huizes. En is het gedurfd plan meer het profiel van Jamesken
Je eigen weg volgen en doen waar je je goed bij voelt is belangrijk.
Ik balanceer niets aan die keyplannen en laat ze gewoon voortdoen zonder naar om te kijken.
Op zich is het voorzichtig plan meer de beleggingsstrategie van de vrouw des huizes. En is het gedurfd plan meer het profiel van Jamesken

Je eigen weg volgen en doen waar je je goed bij voelt is belangrijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
David helemaal niet, ik heb totaal niets te zeggen hier. 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zou wel interessant zijn als je de graphs van die 2 plannen over de voorbije 8 jaar hier even zou kunnen posten ...
Zoals dit: beleggen-met-20-euro-per-maand-t29934.h ... ph#p504054
Zoals dit: beleggen-met-20-euro-per-maand-t29934.h ... ph#p504054
Welk plan je het best opent hangt af van hoe lang je de centen kan missen. Een keyplan lbehoud je owv onder meet de kosten 5 jaar. Momenteel zou ik voor het meest dynamische/ gedurfde plan kiezen. Houd er rekening mee dat afhankelijk van de markt je plan natuurlijk meer kan dalen of stijgen. Hoe dynamischer hoe meer aandelen je plan bevat. Momenteel verkies je best zoveel mogelijk van deze fondsen omdat obligatiefondsen owv de marktrente haast niets opbrengen. Er is geen alternatief. Op de zeer lange termijn presteren aandelen trouwens ook gemiddeld beter dan obligaties. Daar zijn genoeg bibliotheken over volgeschreven.
Bovendien doet keytrade regelmatig acties waarbij je geld krijgt als je een nieuw keyplan opent. In de veronderstelling dat je er 3 wil, kan je best deze acties afwachten en voorlopig slechts 1 plan openen.
Bovendien doet keytrade regelmatig acties waarbij je geld krijgt als je een nieuw keyplan opent. In de veronderstelling dat je er 3 wil, kan je best deze acties afwachten en voorlopig slechts 1 plan openen.
Op lange termijn, >10 jaar, zou ik het gedurfd plan nemen. Bij een correctie zakt dat sterker, maar stijgt daarna ook weer sterker. Plus, gaat dan nadien je plan ook mooier blijven stijgen met de bijkomende bedragen.
Misschien nog even wachten tot ze een actie doen en bepaald bedrag geven bij het openen van een nieuw KEYPLAN. Doen ze dat dikwijls? Of is dat niet geldig als je al een KEYPLAN hebt? Het zou om 2 bijkomende Keyplannen gaan voor de kids, dus...
Je horizon is, gezien hun leeftijd, meer dan 10 jaar. Ik zou niet twijfelen en voor de beste aandelenfondsen gaan.MeOnline schreef: ↑31 juli 2021, 09:41 Wijzelf hebben een zelf samengesteld KEYPLAN lopen waar we maandelijke 100euro in storten.
Nu zou ik de kids (6 en 8 jaar) hun spaargeld, wat ze voor hun verjaardagen en zo kregen van familie, betreft +/- 1500euro, ook in een KEY-PLAN willen steken aan een spreiding van 50euro per maand.
Goed idee in deze tijden?
Welk standaard KEYPLAN zouden jullie nemen op dit moment?
Voorzichtig, Evenwichtig, Gedurfd of Duurzaam?
Dank voor advies.
Welke dat zijn, kan je in de verschillende draadjes rond Keyplan terugvinden, en anders mag je mij ook altijd een pb sturen.
Goed idee in deze tijden ? Met een Keyplan surf je mee op de grillen van de beurs. Je kan ook nu 25 euro erin steken, en bij een serieuze correctie/crash (niet als het 5% lager gaat !) het bedrag verhogen naar 50 euro of zelfs 75 euro. Zo kan je optimaal genieten van de beursgrillen

Je kan ook wachten tot het serieus crasht, maar ik weet helaas niet wanneer dat gaat zijn...
Ik denk dat ik nog even de kat uit de boom ga kijken... Alles staat de laatste tijd zo hoog... Ongelooflijk...
We zullen nog maar wat wachten... Maar tot wanneer hé...
Jammer dat ze die glazen bol nergens verkopen 
We zullen nog maar wat wachten... Maar tot wanneer hé...