Lehman Brothers en Ethias
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Lehman Brothers en Ethias
OF ROEPEN NODIG IS OF NIET LAAT IK IN HET MIDDEN, maar er is wel minstens reden tot ongerustheid.
Vandaag in netto : wat indien banken failliet, ook ivm ethias
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/budg ... 0-1767.art
Vandaag in netto : wat indien banken failliet, ook ivm ethias
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/budg ... 0-1767.art
Ik las dit op een ander forum:
Volgens hun bedienden, na telefonisch kontakt, had Ethias deze rommelhypotheken in hun portefeuille en hebben ze dan maar doorverkocht aan het klienteel! Iets voor de ombudsman en/of Deminor? Vele gedupeerden zullen deze weg moeten volgen.
Ik ben alleszinds mijn vertrouwen kwijt en heb daarboven een behoorlijk bedrag op mijn First en Invest rekening staan. Indien de RV regel er niet op van toepassing was, had ik mijn geld al lang weggehaald!
Volgens hun bedienden, na telefonisch kontakt, had Ethias deze rommelhypotheken in hun portefeuille en hebben ze dan maar doorverkocht aan het klienteel! Iets voor de ombudsman en/of Deminor? Vele gedupeerden zullen deze weg moeten volgen.
Ik ben alleszinds mijn vertrouwen kwijt en heb daarboven een behoorlijk bedrag op mijn First en Invest rekening staan. Indien de RV regel er niet op van toepassing was, had ik mijn geld al lang weggehaald!
Nog een interessante link :
Hier nog een topic over hetzelfde probleem
http://www.beursduivel.be/forum.php?pag ... atste=true
Hier nog een topic over hetzelfde probleem
http://www.beursduivel.be/forum.php?pag ... atste=true
Beursjongens doen zichzelf bonus van 2 miljard cadeau!
De top van het New Yorkse kantoor van Lehman Brothers, de Amerikaanse zakenbank die op de fles ging, doet zichzelf nog snel een bonuspot van 2,5 miljard dollar (zo'n 1,7 miljard euro) cadeau.
Misschien kan daar een deeltje teruggeeist worden en aan de ethiasgedupeerden teruggegeven worden ?
De top van het New Yorkse kantoor van Lehman Brothers, de Amerikaanse zakenbank die op de fles ging, doet zichzelf nog snel een bonuspot van 2,5 miljard dollar (zo'n 1,7 miljard euro) cadeau.
Misschien kan daar een deeltje teruggeeist worden en aan de ethiasgedupeerden teruggegeven worden ?
Andere mogelijkheid voor de mogelijke gedupeerden !
Neem ook contact op met DOLOR VZW, een vereniging zonder winstgevend doel die steunt op vrijwilligerswerk.
DOLOR VZW is gegroeid vanuit het besef dat ondermeer door de globalisering en door de schaalvergroting grote groepen van mensen in onze maatschappij vaak schade lijden en slechtoffer zijn zonder dat zij een reële mogelijkheid blijken te hebben om de aansprakelijke(n) ter verantwoording te roepen en om een correcte schadevergoeding te ontvangen.
http://www.dolorvzw.be
Maatschappelijke zetel
Lodewyck Van Berckenlaan 51
2600 Berchem
Telefoon: 03/239 36 04
Telefax: 03/218 50 27
E-mail: info@dolorvzw.be
Hendrik Boonen
Afgevaardigd bestuurder
Voorzitter
GSM: 0475/62 69 61
E-Mail: hendrik.boonen@dolorvzw.be
Neem ook contact op met DOLOR VZW, een vereniging zonder winstgevend doel die steunt op vrijwilligerswerk.
DOLOR VZW is gegroeid vanuit het besef dat ondermeer door de globalisering en door de schaalvergroting grote groepen van mensen in onze maatschappij vaak schade lijden en slechtoffer zijn zonder dat zij een reële mogelijkheid blijken te hebben om de aansprakelijke(n) ter verantwoording te roepen en om een correcte schadevergoeding te ontvangen.
http://www.dolorvzw.be
Maatschappelijke zetel
Lodewyck Van Berckenlaan 51
2600 Berchem
Telefoon: 03/239 36 04
Telefax: 03/218 50 27
E-mail: info@dolorvzw.be
Hendrik Boonen
Afgevaardigd bestuurder
Voorzitter
GSM: 0475/62 69 61
E-Mail: hendrik.boonen@dolorvzw.be
@De Mertens, bedankt , vooral dat laatste kan nuttig zijn!
Blijkbaar is de Europese tak van Lehman overgenomen door de Japanse bank Nomura.
De vraag is nu of de Multisecurity LB obligatie hier onder valt. Indien ja, dan ziet het er niet slecht uit.
Iemand meer info ?
De vraag is nu of de Multisecurity LB obligatie hier onder valt. Indien ja, dan ziet het er niet slecht uit.
Iemand meer info ?
Op de website van Ethias staat al een tijdje:
"Indien u een LIFT MultiSecurity 04/2008 en/of 07/2008 hebt onderschreven, zijn deze betrokken in het gerechtelijk akkoord van Lehman Brothers. In de loop van de week van 22 september zal u hierover een gepersonaliseerd schrijven ontvangen met informatie over de laatste ontwikkelingen."
Heeft iemand al een schrijven ontvangen ?
De meeste gedupeerden weten nog van niets en gaan ervan uit dat ze nog steeds 101,1 % veilig zijn.
"Indien u een LIFT MultiSecurity 04/2008 en/of 07/2008 hebt onderschreven, zijn deze betrokken in het gerechtelijk akkoord van Lehman Brothers. In de loop van de week van 22 september zal u hierover een gepersonaliseerd schrijven ontvangen met informatie over de laatste ontwikkelingen."
Heeft iemand al een schrijven ontvangen ?
De meeste gedupeerden weten nog van niets en gaan ervan uit dat ze nog steeds 101,1 % veilig zijn.
Ik lees vandaag dat dit probleem ook invloed zal hebben op de first rekening.
Hun winst zal kleiner zijn en de bonus op de first rek zal dus ook kleiner zijn.
Vraag me af of ze dan nog aan 4,25% komen ?
Hun winst zal kleiner zijn en de bonus op de first rek zal dus ook kleiner zijn.
Ethias zal het rendement van de First rekening wel hoger houden dan spaarboekjes, ze zullen wel nog reserves staan hebben voor in tijden zoals nu 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Ethias heeft bijna 1/2 in financiële obligaties geïnvesteerd. Er vallen 2 dingen te vrezen:karine schreef: Ik lees vandaag dat dit probleem ook invloed zal hebben op de first rekening.
1/ of ze inderdaad nog aan een aantrekkelijke rente zullen komen
2/ melding van de grootte van de rente begin volgend jaar
Het blijft een investering op minimaal 8 jaar vrij van RV, ik vind het voornamelijk interessant na die 8jaar omdat je dan een spaarrekening hebt die vrij van RV is ook boven €1660. Je kan op dat ogenblik beslissen of je er geld bij op zet of afhaalt voor 12 maanden, al naargelang de marktsituatie.
Van Test-Aankoop moet er weinig steun verwacht worden:
"De hierboven genoemde instellingen valt weinig te verwijten. Toen zij deze producten lanceerden, stond Lehman Brothers nog als een zeer kredietwaardige uitgever geboekstaafd."
zie: http://www.budget-net.com/map/show/90901/src/579520.htm
"De hierboven genoemde instellingen valt weinig te verwijten. Toen zij deze producten lanceerden, stond Lehman Brothers nog als een zeer kredietwaardige uitgever geboekstaafd."
zie: http://www.budget-net.com/map/show/90901/src/579520.htm
Tot daar aan toe is het correct. Waar het wel fout gaat is dat de banken tot 1 maand voor het faillissement deze producten verkochten. Ik ben er zeker van dat de betrokken banken de donderwolk al zagen hangen, maar het toch verkocht hebben om een dikkere percent winst te halen."De hierboven genoemde instellingen valt weinig te verwijten. Toen zij deze producten lanceerden, stond Lehman Brothers nog als een zeer kredietwaardige uitgever geboekstaafd."
Al even frauduleus is de credit rating (A-) tot op de laatste dag voor het failissement. Wat zegt een creditrating dan nog?
In ieder geval zijn er vuile zaakjes gebeurd bij de zakenbanken in kwestie:
FBI onderzoekt fraude
Ook de doorverkoop komt in sommige landen in opspraak:
onderzoek citibank in turkije
Essentieel bij de beoordeling van deze zaak zijn enerzijds de verschafte informatie (de promotiefolder) en anderzijds de contractvoorwaarden van de polis.
Graag bereid en en ander te onderzoeken voor gedupeerde beleggers.
Samen sterk!
Graag bereid en en ander te onderzoeken voor gedupeerde beleggers.
Samen sterk!
Laatst gewijzigd door Polis23 op 25 september 2008, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.