meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
TIP
Re: meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
Gaan ze iedereen over dezelfde kam scheren?
Ttz, iemand die eens aan gang gaat met 1000 euro InBev, is toch anders dan ene met 10000 of 50000 euro inbev.
Er moet toch zeker een bepaalde vrijstelling zijn.
Ttz, iemand die eens aan gang gaat met 1000 euro InBev, is toch anders dan ene met 10000 of 50000 euro inbev.
Er moet toch zeker een bepaalde vrijstelling zijn.
Re: meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
tja, en die "sociale gevallen " die 1000 euro inbev hebben, maar dan telkens bij 50 verschillende banken in een land en dat dan nog eens in 10 verschillende landen en dan telkens in 200 verschillende aandelen
en dan alles nog eens verdelen over tak21, pensioensparen, levensverzekeringen, fondsen enz
Iedereen zal wel vinden dat zij/hij vrijgesteld moet worden zeker en dat het enkel de anderen zijn die moeten betalen
en dan alles nog eens verdelen over tak21, pensioensparen, levensverzekeringen, fondsen enz
Iedereen zal wel vinden dat zij/hij vrijgesteld moet worden zeker en dat het enkel de anderen zijn die moeten betalen
Re: meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
frank schreef:
Als dit er zelfs in lichtere vorm doorkomt dan is het hier stilletjesaan erger als Di Rupo 2 aan het worden. De meeste (centrum)rechtste regels worden onder druk van de vakbonden al 'centrum' gemaakt. Nu er nog een echt linkse maatregel bovenop en we zijn vertrokken. Waarom stemmen we eigenlijk nog? Dit zou echt een super verraad zijn van NVA en OVLD. Laat voor mijn part zelf de regering hiervoor vallen.
Maar Acro voor eigen kosten laten opdraaien en de mensen te volle hun geld teruggeven, of vakbonden een rechtspersoonlijkheid geven? Hoo maar!!
Volledig akkoord, maar wat Jhn zegt, klopt ook denk ik. Eerst torenhoge tarieven en zeer korte looptijden opgeven en daarna psychologisch een beetje aanpassen. 't Is totaal onaanvaardbaar en absurd zelfs met aanpassingen. Beleggers zullen anders gaan beleggen:
- ofwel beleggen in dividendaandelen zoals Zeezout
- ofwel aandelen nooit meer verkopen waardoor de Belgisch Staat veel minder zal ontvangen aan beurstaksen die overigens nu reeds bijzonder hoog zijn
- ofwel stoppen met beleggen in aandelen.
Re: meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
het zal er zeker komen, alleen de % zijn nog niet 100% zeker
en winsten en verliezen compenseren, ik zou er zeker niet op rekenen
maar zoals altijd, als het er dan is dan slikken we het toch allemaal weer mooi, brave Belgen
misschien mogen we wel blij zijn dat we geld hebben om aandelen te kunnen kopen
werken via holding zal momenteel nog de enige mogelijkheid zijn maar om dan het geld naar privé te halen kost het ook weer veel en hou je nog minder over
en winsten en verliezen compenseren, ik zou er zeker niet op rekenen
maar zoals altijd, als het er dan is dan slikken we het toch allemaal weer mooi, brave Belgen
misschien mogen we wel blij zijn dat we geld hebben om aandelen te kunnen kopen
werken via holding zal momenteel nog de enige mogelijkheid zijn maar om dan het geld naar privé te halen kost het ook weer veel en hou je nog minder over
Re: meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
Laat ons hopen van niet. De geschiedenis leert ons dat dit soort uitzonderingen het "creatieve" in de burger naar boven haalt. Denk maar aan het verspreiden van spaarcenten over verschillende rekeningen om te ontsnappen aan het > 1800€ rente verhaal. Misschien nu minder van toepassing door lage interesten maar enkele jaren geleden was dat zéker een punt.Jhn schreef:Gaan ze iedereen over dezelfde kam scheren?
Ttz, iemand die eens aan gang gaat met 1000 euro InBev, is toch anders dan ene met 10000 of 50000 euro inbev.
Er moet toch zeker een bepaalde vrijstelling zijn.
Dit land zou véél beter af zijn met een eenvoudige wetgeving.
Re: meerwaarde op aandelen belastbaar ?!!!
Inderdaad een pijnlijke zaak. Wie hard werkt en succesvol is, wordt geviseerd. Volgens sommigen is dat allemaal niet eerlijk en zou het beter zijn om die rijkdom te verdelen.stany schreef:Nog een paar jaar en iedereen die werkt, spaart en belegt wordt beschouwd als een crimineel.
Meestal worden die argumenten op tafel gegooid vanop hun eigen boot. Zo gaat dat dan.

