onderhandel met je notaris!
Re: onderhandel met je notaris!
Niet goed gekeken Paul, de link is een Nederlandse website...paul schreef: ↑9 augustus 2019, 16:54 soms 600,00 euro verschil per notaris
Het zijn niet allemaal miljonairs die op spaargids zitten, en die voor die 600 euro vele uren moeten werken
https://www.businessinsider.nl/prijsver ... den-euros/
en toen werd het stil, bij de verdediger van het notariaat
@paul .....Dergelijke maffia stunten kan je hier in Belgie nooit voorhebben.
De tarieven zijn door de overheid wettelijk vastgelegd en voor alle notarissen hetzelfde.
De onkosten (dossierkosten) kan je op voorhand vragen aan je notaris, afhankelijk van je persoonlijke situatie en wat er allemaal moet gebeuren en of opgevraagd worden..
Enkel die dossierkosten kunnen van notaris tot notaris beetje verschillen,maar dat kan paar honderd euro zijn,maar zeker geen verschil van duizenden euro's.
Hier weet je tenminste op voorhand wat je moet betalen, je moet er enkel om vragen. Ik heb in het verleden al verschillende malen (zeker 15 x )onroerend kopen -verkopen/ Oprichting en verkoop bvba/ echtscheiding/ testament enz. ) met een notaris kantoor te maken gehad,en heb mij nooit geript gevoeld.En altijd op voorhand schriftelijk de berekeningen en alle kosten gekregen..Ik wist op voorhand wat ik de notaris moest betalen en voor wat.
Prijsstunters Nederland
Het is belangrijk de offerte kritisch door te lezen, want de laagst geprijsde
offerte hoeft uiteindelijk niet de goedkoopste te zijn. Er zijn notarissen
actief die reclame maken met lage prijzen, maar veel bijkomende kosten in
rekening brengen, waardoor de rekening uiteindelijk een stuk hoger uitvalt.
De tarieven zijn door de overheid wettelijk vastgelegd en voor alle notarissen hetzelfde.
De onkosten (dossierkosten) kan je op voorhand vragen aan je notaris, afhankelijk van je persoonlijke situatie en wat er allemaal moet gebeuren en of opgevraagd worden..
Enkel die dossierkosten kunnen van notaris tot notaris beetje verschillen,maar dat kan paar honderd euro zijn,maar zeker geen verschil van duizenden euro's.
Hier weet je tenminste op voorhand wat je moet betalen, je moet er enkel om vragen. Ik heb in het verleden al verschillende malen (zeker 15 x )onroerend kopen -verkopen/ Oprichting en verkoop bvba/ echtscheiding/ testament enz. ) met een notaris kantoor te maken gehad,en heb mij nooit geript gevoeld.En altijd op voorhand schriftelijk de berekeningen en alle kosten gekregen..Ik wist op voorhand wat ik de notaris moest betalen en voor wat.
Prijsstunters Nederland
Het is belangrijk de offerte kritisch door te lezen, want de laagst geprijsde
offerte hoeft uiteindelijk niet de goedkoopste te zijn. Er zijn notarissen
actief die reclame maken met lage prijzen, maar veel bijkomende kosten in
rekening brengen, waardoor de rekening uiteindelijk een stuk hoger uitvalt.