"Particulier kan beter niet zelf beleggen"
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: "Particulier kan beter niet zelf beleggen"
Dat van die 10% moet je eens vertellen tegen de mensen die tussen 2006 en 2008 begonnen zijn met beleggen.
En dan komt het fabeltje van gespreid instappen. Als je morgen naar de bank gaat zal je al direct een startbedrag gaan beleggen.
En dan vraagt men zich af waarom zovelen hun geld op een spaarboekje zetten.
En dan komt het fabeltje van gespreid instappen. Als je morgen naar de bank gaat zal je al direct een startbedrag gaan beleggen.
AXA WF FRM OPTIMAL INC.C gekocht in mei 2007, vandaag 5,78 % winst of /jaar ?
Dat is dus op 7 jaar tijd:AMA schreef:AXA WF FRM OPTIMAL INC.C gekocht in mei 2007, vandaag 5,78 % winst of /jaar ?
x^7 = 1.0578
7 log x = log 1.0578
log x = (log 1.0578) / 7
log x = 0.003486...
x = 10 ^ ...
x = 1.00806
Antwoord: 0,8% per jaar en dus een pover resultaat.
Ter vergelijking, een spaarrekening van 1% geeft over 7 jaar een meerwaarde van 7,2% !
edit: foutje aangepast
Laatst gewijzigd door reteiP op 11 juni 2014, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik bedoel dat is ver dan die 10 % of zelfs 5 %, ik heb er ook die wel wat meer opbrengen, maar uw gemiddelde kan snel naar beneden.
-
anonymous9
Nu zijt ge me kwijt... 1.01^7 is toch maar 7.2%?reteiP schreef: Dat is dus op 7 jaar tijd:
x^7 = 1.0578
7 log x = log 1.0578
log x = (log 1.0578) / 7
log x = 0.003486...
x = 10 ^ ...
x = 1.00806
Antwoord: 0,8% per jaar en dus een pover resultaat.
Ter vergelijking, een spaarrekening van 1% geeft over 7 jaar een meerwaarde van 14,4% !
Is dit niet meer dan 10 % ?
particulier-kan-beter-niet-zelf-belegge ... ml#p189991" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
particulier-kan-beter-niet-zelf-belegge ... ml#p189991" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
jempi25
Even herhalen, AXA WF FRM OPTIMAL INC.C gekocht in mei 2007, opbrengst tot 2014, een paar €, of slechter dan 1 spaarboekje.
Vandaag in De Tijd: Financiële opvoeding doet beter beleggen (blz 5)
Wetenschappelijk onderzoek zou onomstotelijk bewezen hebben dat professionele beleggers het beter doen dan particulieren.
zie ook: http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 2-3467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Wetenschappelijk onderzoek zou onomstotelijk bewezen hebben dat professionele beleggers het beter doen dan particulieren.
zie ook: http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 2-3467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
even mijn rendement berekend tussen 1/1/2008 en vandaag 4% geen vetpot maar geen drama.karine schreef:Dat van die 10% moet je eens vertellen tegen de mensen die tussen 2006 en 2008 begonnen zijn met beleggen.
Steeds 100 % in aandelen sinds nu bijna 20 jaar, Ik had fortis op bepaald moment met 10% grootste positie , dexia en KBC begin 2008
ze veel te lang gehouden met zwaar verlies verkocht maar gelukkig met lood in de schoenen onmiddellijk gestopt in de aandelen die toen volgens mij best buy waren
toch wel slikken als je terugkijkt : toen met ei in de broek en verstand op nul me gehouden aan de regel altijd 100 % in aandelen en nu blij dat ik het gedaan heb.
okt 2008 verkoop fortis 5.42 grootste verlies post ooit.
aankoop evs 50
nov 2008 verkoop kbc 33,5 aankoop barco 14.79
dexia 5 aankoop umicore 13.28
dexia 4,4 rtl 33.5
raad het niemand aan maar als je weet waar je mee bezig bent, je aan een paar basis regels houdt zoals spreiding , kalm kunt blijven en je situatie het toelaat zie ik niet in waarom je niet 100 % in aandelen zou kunnen gaan.
herfst 2008 heeft mijn geloof wel danig op de proef gesteld en heb toch getwijfeld om de handdoek te gooiengehad. Nu kan ik er mee lachen maar toen amai. enige periode op 19,5 jaar dat ik er niet van kon slapen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes