Perpetuals
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Perpetuals
Dank je wel voor deze informatie Robokat. Ken je nog meer van deze "notes" zoals RBS die uitgeeft. Dus geen echte perpetuals, maar wel een mooi rendement (in theorie). En dan bij andere financiële instellingen ivm met de door jou geadviseerde spreiding?
Hier is er eentje van het tegenwoordig o zo populaire NIBC:
perpetuals-t5249-75.html#p87294" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgepast, deze is wel achtergesteld, dus al een trap hoger op de risicoladder! En NIBC heeft rating BBB-.
perpetuals-t5249-75.html#p87294" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgepast, deze is wel achtergesteld, dus al een trap hoger op de risicoladder! En NIBC heeft rating BBB-.
Ik heb vandaag de KBC perpetual gekocht.. Lijkt mij wel een koopje indien KBC niet omver valt.. Dividendrendement rond de 15% aan deze koers. Bovendien hoge kans om gecalled te worden (te hoge rentelasten voor KBC). Welke RV is hier op van toepassing ? Ik vermoed gewoon 21%.. dus geen dubbele RV
Ok ik sta op 30% winst... denk dat ik allicht ga verkopen. Heb nog nooit zoveel winst gehad op zo een korte termijn. Wat denken jullie ?Dreamo87 schreef:Ik heb vandaag de KBC perpetual gekocht.. Lijkt mij wel een koopje indien KBC niet omver valt.. Dividendrendement rond de 15% aan deze koers. Bovendien hoge kans om gecalled te worden (te hoge rentelasten voor KBC). Welke RV is hier op van toepassing ? Ik vermoed gewoon 21%.. dus geen dubbele RV
Een goede maand terug dacht je dat het een goede koop was, rekening houdend met alle omstandigheden.
Als je denkt dat de huidige omstandigheden de koers niet verantwoorden moet je nu verkopen.
Via wie heb je gekocht? Op AEX?
Ikzelf heb deze indertijd via Binck gekocht op AEX, maar dit gaat nu niet meer, blijf er nog lange tijd in want reken op de call. volgend jaar en weet niet wat anders te kopen.
Als je denkt dat de huidige omstandigheden de koers niet verantwoorden moet je nu verkopen.
Ikzelf heb deze indertijd via Binck gekocht op AEX, maar dit gaat nu niet meer, blijf er nog lange tijd in want reken op de call. volgend jaar en weet niet wat anders te kopen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gaat nog steeds via Binck, maar maak gebruik van het geavanceerde order.
Re: Vragen over perpetuals
Ik heb vandaag deze obligatie gekocht.okke schreef:Hallo,
ik ben helemaal nieuw in de wereld van de perpetuals. Kreeg eerder deze week informatie over de RBS Range Accrual Notes 2005-2035. ISINcode NL0000116796.
Als ik het goed voor heb wordt de rente uitbetaald op 17/03 à rato van 5,5% verrekend met het aantal dagen in het voorbije jaar dat de 10CMS rente hoger was dan de 2 CMS rente.
Ik diende geen opgelopen rente te betalen ( alhoewel dit wel zou kunnen verrekend worden, men weet toch hoeveel dagen dat de 10 CMS rente hoger was dan de 2 CMS rente in de voorbije periode vanaf 17/03).
Ik neem dan aan dat er op 17/03 rente zal worden uitgekeerd en dat de koers van de obligatie gaat dalen daar de opgebouwde rente verrekend wordt in de koers.
Heb ik dit juist voor?
Correct, de prijs van de range accrual is "dirty".
Ik vind het moeilijk... in juni krijg ik er 400 euro bruto van uitgekeerd ( op een geinvesteerd bedrag van 2500). Ik vraag me af wat de koers dan gaat doen. Bij aandelen daalt die dan meestal na de ex-dividend datum. Stond in April toen KBC nog 40 eur stond aan 95 eur...ronnie schreef:Een goede maand terug dacht je dat het een goede koop was, rekening houdend met alle omstandigheden.
Ondertussen blijft KBC vlammen, dat zal ook niet blijven duren denk ik. Binnenkort correctie ?
Lees het topic ivm perpetuals eens volledig ( vooral wat robokat schrijft ), het uitbetalen van de coupon heeft in principe geen invloed op de koers. Meestal stijgt de koers zelfs lichtjes nadat de rente is uitbetaald, omdat er dan soms particulieren instappen die geen opgebouwde rente willen meebetalen omwille van de roerende voorheffing.Dreamo87 schreef: Ik vind het moeilijk... in juni krijg ik er 400 euro bruto van uitgekeerd ( op een geinvesteerd bedrag van 2500). Ik vraag me af wat de koers dan gaat doen. Bij aandelen daalt die dan meestal na de ex-dividend datum.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zo kan het ook lopen met perpetuals...
Ruime meerderheid obligatiehouders gaat in op uitrookbod Dexia
De obligatielening in kwestie dateert van 2005. Dexia gaf toen voor een bedrag van 700 miljoen euro perpetuele of eeuwigdurende obligaties uit die een coupon bevatten van 4,3%. Begin maart lanceerde de ‘restbank’ Dexia, die nog steeds noteert op de Brusselse beurs, een bod op deze obligaties tegen 24% van de nominale waarde. Niet echt veel, maar nog altijd meer dan de koers van 17% waaraan ze op dat moment noteerden.
lees meer
http://www.oblis.be/nl/ruime-meerderhei ... exia-14849" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruime meerderheid obligatiehouders gaat in op uitrookbod Dexia
De obligatielening in kwestie dateert van 2005. Dexia gaf toen voor een bedrag van 700 miljoen euro perpetuele of eeuwigdurende obligaties uit die een coupon bevatten van 4,3%. Begin maart lanceerde de ‘restbank’ Dexia, die nog steeds noteert op de Brusselse beurs, een bod op deze obligaties tegen 24% van de nominale waarde. Niet echt veel, maar nog altijd meer dan de koers van 17% waaraan ze op dat moment noteerden.
lees meer
http://www.oblis.be/nl/ruime-meerderhei ... exia-14849" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand een idee hoe Dexia haar dreigement om geen coupons meer uit te betalen hard maakt. Betreft het een niet-cumulaltieve perp of worden er andere trucken toegepast.
Ik vermoed dat de argumentatie van Dexia Holding om geen coupon meer te betalen op de perpetuals is dat Dexia nu een negatief eigen vermogen heeft. Meestal is in de prospectus van perpetuals een bepaling opgenomen die stelt dat er geen coupons worden uitbetaald als dit de continuïteit van de onderneming hiermee in gedrang komt. Dat is onder meer het geval als het eigen vermogen onder een bepaald peil zakt.
Laatst gewijzigd door Stier op 30 maart 2012, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb hier nog een ander vraagje. Zit nog altijd met USD en zie op Oblis dat AXA een eeuwigdurende obligatie in USD heeft gelanceerd met een opbrengst van 7.1%, en die momenteel a 99.210% verhandeld wordt. Interessant 

@Dreamo87 » 27 Januari 2012, 17:43
Ondertussen blijft KBC vlammen, dat zal ook niet blijven duren denk ik. Binnenkort correctie ?
Ik weet niet welke perpetual u gekocht heeft ( ISIN ), maar na de correctie van KBC misschien interessant om te kopen ?
Ik weet niet welke perpetual u gekocht heeft ( ISIN ), maar na de correctie van KBC misschien interessant om te kopen ?