Tegenoffensief Electrabel
Re: Tegenoffensief Electrabel
Bij de energieleveranciers en bij de banken, en daar niet alleen, zijn de grootsten de duurste.
Alleen is maar een kleine meerderheid slim en allert genoeg om de goedkoopste te zoeken, en het jammere, het zijn meestal de armsten die niet vergelijken, en dus veel te veel betalen.
http://www.samengaanwegroener.be" onclick="window.open(this.href);return false; groepsaankoop vopor electriciteit en aardgas
Alleen is maar een kleine meerderheid slim en allert genoeg om de goedkoopste te zoeken, en het jammere, het zijn meestal de armsten die niet vergelijken, en dus veel te veel betalen.
http://www.samengaanwegroener.be" onclick="window.open(this.href);return false; groepsaankoop vopor electriciteit en aardgas
-
- Sr. Member
- Contacteer:
.
Denk je dat hierbij alles weer ok is voor Electrabel ! Bijlange niet ! Eenmaal de trein van leegloop vertrokken is die niet meer te stoppen. Ik begrijp niet dat zij niet door hebben dat ze, door de meerderheid van hun klanten te laten opdraaien voor die korting die ze aan een minderheid geven, zelf alle vertrouwen verder aan het verliezen zijn. Een klant moet geen vast contract hebben om al jaren trouwe klant te zijn en bij deze krijgt hij nu duidelijk te zien hoe men trouwe klanten behandelt. Want evenzeer als bij banken is het spreekwoord ook hier : 'Vertrouwen komt te voet, maar vertrekt te paard !'
Bij de energieleveranciers en bij de banken, en daar niet alleen, zijn de grootsten de duurste.
Alleen is maar een kleine meerderheid slim en allert genoeg om de goedkoopste te zoeken
Denk je dat hierbij alles weer ok is voor Electrabel ! Bijlange niet ! Eenmaal de trein van leegloop vertrokken is die niet meer te stoppen. Ik begrijp niet dat zij niet door hebben dat ze, door de meerderheid van hun klanten te laten opdraaien voor die korting die ze aan een minderheid geven, zelf alle vertrouwen verder aan het verliezen zijn. Een klant moet geen vast contract hebben om al jaren trouwe klant te zijn en bij deze krijgt hij nu duidelijk te zien hoe men trouwe klanten behandelt. Want evenzeer als bij banken is het spreekwoord ook hier : 'Vertrouwen komt te voet, maar vertrekt te paard !'
Heb dit weekend ook mijn aanvraag bij Eneco online ingediend! Hierbij zijn ze een jarenlange trouwe klant voorgoed kwijt...Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik nu al enkele jaren de vergelijkende test op de VREG website deed en het nu pas voor het eerst is dat het verschil de moeite is om te veranderen.
De druppel, die daarnaast ook echt de emmer heeft doen overlopen, was hun arrogantie om hun gelijk te halen bij de 3% verhoging vanaf 1 april en hun recente prijsdaling, enkel voor diegenen met een vast contract. Zelfs voor 100 € per jaar waren ze me kwijt, nu blijkt het zelfs om nog veel meer te gaan...
De druppel, die daarnaast ook echt de emmer heeft doen overlopen, was hun arrogantie om hun gelijk te halen bij de 3% verhoging vanaf 1 april en hun recente prijsdaling, enkel voor diegenen met een vast contract. Zelfs voor 100 € per jaar waren ze me kwijt, nu blijkt het zelfs om nog veel meer te gaan...
ik zit bij lampiris, ben er niet content over en ga overschakelen naar eneco. daar zijn het tenminste geen betaallijnen en lang wachten op inlichtingen
Momenteel stormloop naar Eneco denk ik want al 10 dagen aan het wachten op antwoord via mail.
betaallijnen?cartmen schreef:ik zit bij lampiris, ben er niet content over en ga overschakelen naar eneco. daar zijn het tenminste geen betaallijnen en lang wachten op inlichtingen
http://www.lampiris.be/nl/contact.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een 078 nummer. Is gewoon zonaal tarief. Geen 0900 lijn.
Maar je moet inderdaad (vaak) betalen als je ergens "gratis minuten" hebt voor te bellen. Maar het is niet zo dat deze de pan uit swingen. Een betaallijn is het toch ook niet.
Ben eigenlijk heel tevreden over Lampiris, bel wel nooit en doe alles online of per email. Lampiris is al jaren aan de top voor gas en ben dus onlangs via groepsaankoop terug overgeschakeld niettegenstaande ik 75 euro aan Nuon moest betalen, maar Nuon nu of nooit meer.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
We hebben momenteel, weer eens een betwisting met electrabrol. Er zijn twee accounts. Bij de ene, het huis dat we verlaten hebben,is er een tegoed van een paar honderd Euro. Bij de andere, het huis dat we betrokken hebben, is er een tekort < 100 Euro.
Je zou verwachten dat dat intern verrekend wordt, maar "Chez nous à Paris", werkt dat zo niet.
Dus ondanks het feit dat we een tegoed hebben van Electrabel, blljven de brieven van incassobureau's binnenkomen. De interne administratie van dat zootje is dermate een puinhoop, dat ze zich vaak geen rechtsgang kunnen permitteren (know it: been there). Dus laat die deerniswekkende klojo's voor wat ze zijn.
Overigens is Electrabrol niet de enige waarmee we miserie hebben. Ook Eandis en Belgacom doen hun uiterste best om toch maar geen tevreden klanten te hebben...
Van Eandis ontving ik een intimiderend schrijven, dat erop neerkwam dat ik de wanbetaling van de vorige eigenaar mocht betalen ("U bent aangeduid als de verantwoordelijke voor dit verbruik").
Belgacom moest er nog even over nadenken of ze hier wel een aansluiting hadden. Ze denken daar traag: dat duurt een week of vier... Godgeklaagd! Inmiddels hebben we weer aansluiting. Min of meer. Maar wel aan vol tarief.
Excusez-moi, maar het wordt hoog tijd, dat we met zijn allen die sociopaten aan de top eens wegwerken!
Je zou verwachten dat dat intern verrekend wordt, maar "Chez nous à Paris", werkt dat zo niet.
Dus ondanks het feit dat we een tegoed hebben van Electrabel, blljven de brieven van incassobureau's binnenkomen. De interne administratie van dat zootje is dermate een puinhoop, dat ze zich vaak geen rechtsgang kunnen permitteren (know it: been there). Dus laat die deerniswekkende klojo's voor wat ze zijn.
Overigens is Electrabrol niet de enige waarmee we miserie hebben. Ook Eandis en Belgacom doen hun uiterste best om toch maar geen tevreden klanten te hebben...
Van Eandis ontving ik een intimiderend schrijven, dat erop neerkwam dat ik de wanbetaling van de vorige eigenaar mocht betalen ("U bent aangeduid als de verantwoordelijke voor dit verbruik").
Belgacom moest er nog even over nadenken of ze hier wel een aansluiting hadden. Ze denken daar traag: dat duurt een week of vier... Godgeklaagd! Inmiddels hebben we weer aansluiting. Min of meer. Maar wel aan vol tarief.
Excusez-moi, maar het wordt hoog tijd, dat we met zijn allen die sociopaten aan de top eens wegwerken!
eviva ecopower, vrij goedkoop voor elektriciteit,
vennootschapsaandeel kopen, maar wel 6% rent krijgen.
ik heb in ecopower het maximum geinvesteerd
*
eviva eneco, vrij goedkoop voor gas
zit er al bij sinds december 2011
geen problemen
ik heb in ecopower het maximum geinvesteerd
*
eviva eneco, vrij goedkoop voor gas
zit er al bij sinds december 2011
geen problemen
Wie zegt dat je 6% krijgt?Op de laatste AV is beslist dat het redement voor 2011 4% bedraagt.Er is nooit maar dan ook nooit ergens vermeld dat je altijd 6% gaat krijgen.Alhoewel veel mensen dit denken.treetje schreef:eviva ecopower, vrij goedkoop voor elektriciteit,
iemand elektriciteit van euphony?
"Van Eandis ontving ik een intimiderend schrijven, dat erop neerkwam dat ik de wanbetaling van de vorige eigenaar mocht betalen ("U bent aangeduid als de verantwoordelijke voor dit verbruik"). "
Eandis stuurt helaas inderdaad derlijke brieven - heb er ooit ongeveer zo eentje gehad.
Ze schrijven er meestal wel bij BEHALVE als je hen een geregistreerd huurcontract - en einde huur, of een notariele verkoopsovereenkomst kan laten zien, dat ze dan de verantwoordelijkheid bij de niewe eigenaar leggen.
Spijtig genoeg hebben ze wel min of meer helaas de wet aan hun kant.
Bij mij waren ze er in geslaagd om dat zo twee keer te lappen. De eerste keer was eindelijk in orde gekomen, en een half jaar laten doen ze of ze weten van niets en beginnen over hetzelfde geval nog eens. Was natuurlijk wel waterdicht te weerleggen de tweede keer. Gewoon omdat e.......l , hen de gegevens niet had doorgestuurd.
Dus omdat E............. l de gegevens niet doorstuurd op een correcte wijze, moet de klant, en dan liefst nog de verkeerde ervoor opdraaien.
Eandis stuurt helaas inderdaad derlijke brieven - heb er ooit ongeveer zo eentje gehad.
Ze schrijven er meestal wel bij BEHALVE als je hen een geregistreerd huurcontract - en einde huur, of een notariele verkoopsovereenkomst kan laten zien, dat ze dan de verantwoordelijkheid bij de niewe eigenaar leggen.
Spijtig genoeg hebben ze wel min of meer helaas de wet aan hun kant.
Bij mij waren ze er in geslaagd om dat zo twee keer te lappen. De eerste keer was eindelijk in orde gekomen, en een half jaar laten doen ze of ze weten van niets en beginnen over hetzelfde geval nog eens. Was natuurlijk wel waterdicht te weerleggen de tweede keer. Gewoon omdat e.......l , hen de gegevens niet had doorgestuurd.
Dus omdat E............. l de gegevens niet doorstuurd op een correcte wijze, moet de klant, en dan liefst nog de verkeerde ervoor opdraaien.
Er wordt soms wel eens vergeten om bij intrede( overhandiging van de sleutels) door de nieuwe bewoner de meterstanden door beide partijen op te nemen en te laten ondertekenen. Dit vermijdt mizerie achteraf,en zo erkennen beide partijen ( in en uit tredende partij ) de juiste meterstanden.
4% netto, waar vind je dat nog?Davy V schreef:Op de laatste AV is beslist dat het redement voor 2011 4% bedraagt.
De Leterme-kasbons brengen 4% bruto op...
ludo schreef:Er wordt soms wel eens vergeten om bij intrede( overhandiging van de sleutels) door de nieuwe bewoner de meterstanden door beide partijen op te nemen en te laten ondertekenen. Dit vermijdt mizerie achteraf,en zo erkennen beide partijen ( in en uit tredende partij ) de juiste meterstanden.
klopt, maar zelfs dan als je AANGETEKEND naar E...................l de door beide partijen ondertekende meterstanden doorgeeft,- met namen enz en je een drietal maanden later een dreigbrief krijgt van Eandis, dat ze van hun vrienden E..................l niet op electronische wijze de eventuele verandering van de bewoners hebben doorgekregen.
Omdat E.....................l hun gegevens niet tijdig electronisch doorgeeft, dreigen ze gewoon met afsluiten van de energietoevoer
( met verwijzing naar de wetgeving )