Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Op 11 augustus 2012 diende ik via mail een klacht in bij Vanden Borre over de herstelling van mijn PC (in garantie)
PC herstelling verbrod pc
Op 7/08/2012 kreeg ik mijn ACER desktop PC terug uit herstelling (nr x)Deze PC werkte bij inlevering normaal behalve zoals gemeld was er een probleem met de grafische kaart die vastliep wanneer er zwaardere grafische toepassingen werden gebruikt. Schakelde zichzelf uit omdat ze te warm werd (werd door mij wel gezegd, maar niet genoteerd).Volgens mij duidelijk een hardware probleem.Bij teruggave stond voor uitgevoerde herstelling: "De software van uw toestel onderging een update en een renieging" (de tikfout komt niet van mij!)Groot is mijn verbazing dan ook dat wanneer ik mijn toestel opstart een volledige herinstallatie blijkt gedaan. M.a.w. ALLES is verdwenen, mijn programma's, mijn data, alles!!!! Of het probleem zelf opgelost is(wat ik betwijfel) heb ik zelfs nog niet kunnen testen, want ik moet van alles herinstalleren!!Telefonisch kreeg ik van jullie hersteldienst te horen dat de herstelling is gebeurt door ACER en dat die als antwoord geven dat het de verantwoordelijkheid is van de klant om een backup te nemen.Ik heb een backup van gegevensbestanden, maar dat een hersteldienst zonder verwittiging en volgens mij ook totaal overbodig een hardwareprobleem oplost (wat ik in dit geval zelfs betwijfel)door een volledige herinstallatie, dat vind ik ongehoord en ongezien.Het is vanzelfsprekend dat deze oplossing mij meer tijd en ongemak oplevert dan wanneer ik zelf een nieuwe grafische kaart had gestoken.Jullie hebben mijn PC verbrod en niet herstelt.Uw artikel 8 in de akte van vertrouwen klopt dus langs geen kanten en was zeker geen garantie voor "totale tevredenheid".
Gewenste Oplossing
Moeilijk, er is geen oplossing. Dat ze hun klanten voorlichten over de radicale stappen die de "hersteldienst" onderneemt.
Na mijn klacht kreeg ik nu op 29/08 het voorstel op een waardebon van 40€ ter tegemoetkoming.
mooi vind ik, want het is niet te herstellen (verlies van data en programma's) en uiteindelijk was het hardwareprobleem wel opgelost.
PC herstelling verbrod pc
Op 7/08/2012 kreeg ik mijn ACER desktop PC terug uit herstelling (nr x)Deze PC werkte bij inlevering normaal behalve zoals gemeld was er een probleem met de grafische kaart die vastliep wanneer er zwaardere grafische toepassingen werden gebruikt. Schakelde zichzelf uit omdat ze te warm werd (werd door mij wel gezegd, maar niet genoteerd).Volgens mij duidelijk een hardware probleem.Bij teruggave stond voor uitgevoerde herstelling: "De software van uw toestel onderging een update en een renieging" (de tikfout komt niet van mij!)Groot is mijn verbazing dan ook dat wanneer ik mijn toestel opstart een volledige herinstallatie blijkt gedaan. M.a.w. ALLES is verdwenen, mijn programma's, mijn data, alles!!!! Of het probleem zelf opgelost is(wat ik betwijfel) heb ik zelfs nog niet kunnen testen, want ik moet van alles herinstalleren!!Telefonisch kreeg ik van jullie hersteldienst te horen dat de herstelling is gebeurt door ACER en dat die als antwoord geven dat het de verantwoordelijkheid is van de klant om een backup te nemen.Ik heb een backup van gegevensbestanden, maar dat een hersteldienst zonder verwittiging en volgens mij ook totaal overbodig een hardwareprobleem oplost (wat ik in dit geval zelfs betwijfel)door een volledige herinstallatie, dat vind ik ongehoord en ongezien.Het is vanzelfsprekend dat deze oplossing mij meer tijd en ongemak oplevert dan wanneer ik zelf een nieuwe grafische kaart had gestoken.Jullie hebben mijn PC verbrod en niet herstelt.Uw artikel 8 in de akte van vertrouwen klopt dus langs geen kanten en was zeker geen garantie voor "totale tevredenheid".
Gewenste Oplossing
Moeilijk, er is geen oplossing. Dat ze hun klanten voorlichten over de radicale stappen die de "hersteldienst" onderneemt.
Na mijn klacht kreeg ik nu op 29/08 het voorstel op een waardebon van 40€ ter tegemoetkoming.
mooi vind ik, want het is niet te herstellen (verlies van data en programma's) en uiteindelijk was het hardwareprobleem wel opgelost.
Laatst gewijzigd door Obby op 30 augustus 2012, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Tja... Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de gebruiker om backup's te maken.
Bij al de overbodige dingen die ik ooit gedaan heb hoort ook een opleiding "PC en Netwerktechniek" bij de VDAB in Wondelgem bij Gent (verloren tijd: de VDAB cursussen staan of vallen met het talent van de instructeur. Die van ons bleek bijzonder incompetent). Daaraan was gekoppeld een stage van een paar weken bij een computerboer. We maakten daar sowieso van elke binnenkomende PC een ghost, maar andere cursisten kwamen uit stage terug met verhalen van "geen gedoe of backupgezever: formatteren is repareren". Tja...
Bij al de overbodige dingen die ik ooit gedaan heb hoort ook een opleiding "PC en Netwerktechniek" bij de VDAB in Wondelgem bij Gent (verloren tijd: de VDAB cursussen staan of vallen met het talent van de instructeur. Die van ons bleek bijzonder incompetent). Daaraan was gekoppeld een stage van een paar weken bij een computerboer. We maakten daar sowieso van elke binnenkomende PC een ghost, maar andere cursisten kwamen uit stage terug met verhalen van "geen gedoe of backupgezever: formatteren is repareren". Tja...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
hardwareprobleem kan wel degelijk "opgelost" worden door softwareupdate, in dit geval zou het kunnen zijn: tragere werking, ventilator continu laten draaien...
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
@ Yaris: Mocht de pc niet meer opstarten denk ik dat slechts een minderheid de kennis heeft om de harde schijf d'er uit te halen en eventjes in te pluggen in een andere pc (slave) om alzo de gegevens te wissen. En wissen is dan nog niet "wissen", iemand met slechte wil haalt je gegevens d'er dan nog af. Tenzij je de gehele harde schijf overschrijft natuurlijk met gespecialiseerde software, maar over hoeveel percent van de pc-gebruikers spreken we dan nog?
@Obby: tenzij je natuurlijk wil dat iedereen die werkt bij Vanden Borre of de hersteldienst van Vanden Borre jouw adresgegevens kent ben je beter dat je de herstellingsnummer hier van het forum haalt.
@Obby: tenzij je natuurlijk wil dat iedereen die werkt bij Vanden Borre of de hersteldienst van Vanden Borre jouw adresgegevens kent ben je beter dat je de herstellingsnummer hier van het forum haalt.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Inderdaad, wanneer je uw PC formatteert en vervolgens opnieuw windows installeert, dan kan praktisch alles van bestanden nog gemakkelijk teruggehaald worden.
Net zoals Spruitekop zegt, met de juiste software kan je er pas alles onomkeerbaar afhalen. (x-aantal keer overschrijven,...)
Wanneer je documenten zodanig privé zijn en je wil uw PC verkopen, kan je deze best verkopen zonder harde schijf.
Net zoals Spruitekop zegt, met de juiste software kan je er pas alles onomkeerbaar afhalen. (x-aantal keer overschrijven,...)
Wanneer je documenten zodanig privé zijn en je wil uw PC verkopen, kan je deze best verkopen zonder harde schijf.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Toevallig ook juist een ervaring met herstellingen, maar dan met een TV toestel.
Een dikke 4 jaar geleden had ik een Samsung LCD tv gekocht. Enkele dagen geleden weigerde die aan te gaan, als ik op de powerknop drukte. Alles geprobeerd, op internet gezocht en waarschijnlijk is het een defecte condensator.
Daar ik er zelf liever niet aan begin te prutsen, bel ik naar de Dienst Na Verkoop van Vanden Borre.
Er kan een technieker langskomen aan 37€ voorrij kosten en 20€ per 20 min werk.
Ik dacht toen bij mezelf: Laat ik ook eens naar de helpdesk van Samsung zelf bellen, misschien is dat goedkoper?
Ik krijg daar iemand aan de lijn met de gekende vragen: typenr, serienr, datum aankoop etc. Als laatste vraagt die "hoeveel heb je die indertijd betaald?" zeg ik: "Huh?? Nu heb ik alle gegevens genoteerd behalve dat. Waarom speelt dat een rol?"
"Zo kan ik de herstellingskost berekenen"
Ik heb neergelegd
Een dikke 4 jaar geleden had ik een Samsung LCD tv gekocht. Enkele dagen geleden weigerde die aan te gaan, als ik op de powerknop drukte. Alles geprobeerd, op internet gezocht en waarschijnlijk is het een defecte condensator.
Daar ik er zelf liever niet aan begin te prutsen, bel ik naar de Dienst Na Verkoop van Vanden Borre.
Er kan een technieker langskomen aan 37€ voorrij kosten en 20€ per 20 min werk.
Ik dacht toen bij mezelf: Laat ik ook eens naar de helpdesk van Samsung zelf bellen, misschien is dat goedkoper?
Ik krijg daar iemand aan de lijn met de gekende vragen: typenr, serienr, datum aankoop etc. Als laatste vraagt die "hoeveel heb je die indertijd betaald?" zeg ik: "Huh?? Nu heb ik alle gegevens genoteerd behalve dat. Waarom speelt dat een rol?"
"Zo kan ik de herstellingskost berekenen"



Ik heb neergelegd

- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Waarschijnlijk had je na het vermelden van de kostprijs een aanbieding gekregen!
"Mijnheer kijk: d'er gaan zeker XXX € kosten aan zijn, maar d'er loopt momenteel 'n actie (actiecode: bla-bla-bla...) en dan krijgt ge XX€ korting op 'n nieuw toestel als ge uw toestel binnenbrengt, dan hebt ge weer 2 jaar garantie, moderner toestel, meer mogelijkheden...etc, etc".
"Mijnheer kijk: d'er gaan zeker XXX € kosten aan zijn, maar d'er loopt momenteel 'n actie (actiecode: bla-bla-bla...) en dan krijgt ge XX€ korting op 'n nieuw toestel als ge uw toestel binnenbrengt, dan hebt ge weer 2 jaar garantie, moderner toestel, meer mogelijkheden...etc, etc".
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Dat hoop je: ik liet onlangs een technieker langskomen van Zanussi (Electrolux) voor een afwasmachine die niet meer warmde, alleen nog koud water sproeide. €75- verplaatsingskosten, daarna €21- per kwartier (en desnoods onderdelen). De man besliste meteen dat het onherstelbaar was en schakelde het toestel volledig uit, dus zelfs geen spoelen meer mogelijk. Ik zou een voorstel krijgen.Spruitekop schreef:Waarschijnlijk had je na het vermelden van de kostprijs een aanbieding gekregen!
"Mijnheer kijk: d'er gaan zeker XXX € kosten aan zijn, maar d'er loopt momenteel 'n actie (actiecode: bla-bla-bla...) en dan krijgt ge XX€ korting op 'n nieuw toestel als ge uw toestel binnenbrengt, dan hebt ge weer 2 jaar garantie, moderner toestel, meer mogelijkheden...etc, etc".
5 dagen later een brief op de bus: sowieso de €75 euro + als ik wou, een nieuw toestel voor €600. Ik heb het toestel opgezocht dat zij aanboden, geen enkele winkel in België ging over de €550 voor dat apparaat, als je in de online shops zocht vond je het zelfde voor €450.
Vriendelijk gebeld en gezegd dat wat zij mij hadden gestuurd geen voorstel was maar een grap en dat ik mij wel zou beperken tot het betalen van de verplaatsingskosten.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Verleden week ben ik bij VandenBorre geweest met een digitale keukenweegschaal van het merk 'Terraillon'.
Dit toestel werkt totaal niet meer, maar helaas is de garantieperiode van 2 jaar sinds 15/01/2012 afgelopen.
Mijn argumentatie dat het toch wel al te gek was dat een keukenweegschaal na 2,5 jaar klaar was voor de vuilbak, maakte absoluut geen indruk.
Daar de garantieperiode verlopen was, konden ze voor mij niks meer doen.
Op eigen initiatief heb ik dan een mail gestuurd aan de dienst kwaliteitscontrole van Terraillon en die gaan mij een nieuw toestel opsturen.
Daar het niet de eerste keer is dat ik een negatieve ervaring heb met een aankoop in 'supermarkt' VandenBorre, staat v oor mij één ding vast: in de toekomst koop ik bij een gespecialiseerde zaak die mij achteraf nog wel de nodige ondersteuning kan geven als er iets fout loopt.
Dit toestel werkt totaal niet meer, maar helaas is de garantieperiode van 2 jaar sinds 15/01/2012 afgelopen.
Mijn argumentatie dat het toch wel al te gek was dat een keukenweegschaal na 2,5 jaar klaar was voor de vuilbak, maakte absoluut geen indruk.
Daar de garantieperiode verlopen was, konden ze voor mij niks meer doen.
Op eigen initiatief heb ik dan een mail gestuurd aan de dienst kwaliteitscontrole van Terraillon en die gaan mij een nieuw toestel opsturen.
Daar het niet de eerste keer is dat ik een negatieve ervaring heb met een aankoop in 'supermarkt' VandenBorre, staat v oor mij één ding vast: in de toekomst koop ik bij een gespecialiseerde zaak die mij achteraf nog wel de nodige ondersteuning kan geven als er iets fout loopt.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
@ tope: enkele jaren geleden min of meer hetzelfde meegemaakt bij VDB maar wat het pijnlijkst is het de totale imcompetentie van het personeel. 3 of 4 jaar geleden microgolf gekocht (toonzaalmodel /was in solden en het was het laatste exemplaar) en toen bleek thuis dat bepaalde onderdelen ontbrak. Wat ben je met een toestel als je dit niet kan gebruiken?
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
@ optibear
Hoe heeft VDB dat probleem voor jou opgelost? Ging dat gemakkelijk?
Hoe heeft VDB dat probleem voor jou opgelost? Ging dat gemakkelijk?
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Het personeelsprobleem vind je terug in alle grote Electro-ketens. Meestal zijn het zeer jonge mensen die de job doen in afwachting van iets beters. Als je vraagt naar de verschillen tussen verschillende modellen, komen ze meestal niet verder dan: "Deze is veel beter", wijzende naar het duurste model. Er wordt zelf ronduit gelogen: "Oh, u wilt ook op het internet surfen met je nieuwe laptop? Dan moet u zeker een krachtig model kopen!". Daarenboven proberen ze u een totaal nutteloze 'garantie-uitbreiding' te verkopen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb me laten vertellen dat die 'garantie-uitbreiding' in de praktijk zelden wordt toegepast, omdat men dan wel steeds een reden vindt om er vanonder te muizen. Zo wordt het hebben van 4 kinderen al beschouw als 'abnormaal gebruik' van je wasmachine.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Ik heb ook eens 'n ganse uitleg gehoord over het premiestelsel waarin de verkopers vallen. Blijkbaar krijgen die 'n bonus (punten) als ze 'n verkoop kunnen afsluiten. Ze hangen bijgevolg dus altijd aan de Plasma, LCD, LED-tv's. Daar zijn de meeste punten te verdienen.
Als je nog maar eens wat beter naar zo'n toestel durft te kijken springen ze langs alle kanten naar jou: "Kan ik U helpen?" ("Ja! Door een beetje uit de weg te gaan!"
)
Als je een ander toestel wil dat niet veel kost (mixer, hoofdtelefoontje voor Ipod, ...) dan mag je staan wenken om ze bij jou te krijgen om wat meer uitleg over kwaliteit, gebruik ed... ze kijken dikwijls gewoon over je over en laten de tv's maar moeilijk los.
Als je nog maar eens wat beter naar zo'n toestel durft te kijken springen ze langs alle kanten naar jou: "Kan ik U helpen?" ("Ja! Door een beetje uit de weg te gaan!"


Als je een ander toestel wil dat niet veel kost (mixer, hoofdtelefoontje voor Ipod, ...) dan mag je staan wenken om ze bij jou te krijgen om wat meer uitleg over kwaliteit, gebruik ed... ze kijken dikwijls gewoon over je over en laten de tv's maar moeilijk los.
Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
@ Tope:
Antwoord: nee.
Eerst zitten bellen naar het lokaal kantoor om te klagen maar weinig effect gehad. Daarna brief (met de post) gestuurd naar de hoofdzetel in Lot en daarna een tegoedbon gekregen van 15 euro. Wat ik me wel nog herinner is dat die verkoper toen persoonlijk een missend onderdeel is bij ons komen afleveren. Dus ik zou zeggen: klaag bij de hoofdzetel. Dit helpt, de rest niet! Overigens de clown die ons dit heeft gelapt werkte er 1 jaar later nog altijd in hetzelfde filiaal. Toevallig ondekt toen we ad interim op het einde van de solden een koelkast nodig hadden. Gelukkig met de koelkast nooit problemen gehad.
Mijn advies is: als je een deftig toestel nodig hebt (wasmachine/ TV, enz....) ga eens kijken bij een zelfstandige lokale verkoper. Qua service zijn ze beter en deze liggen wel wakker van hun klanten. Vorig jaar tv en droogkast gekocht eind juni (aan soldenprijs) bij een elektrozaak in ons dorp en erg tevreden van de service. Gezien de korte afstand hebben ze het zelfs gratis komen afleveren. Enkele maanden geleden zijn ze naar aanleiding van een raar geluid met onze TV (GRATIS !!!!) komen kijken. Het was 2 keer niets maar het is de service die telt.
Overigens inzake korting in de solden op deftige merken à la Miele, dit wordt gegeven door de fabrikant en niet door de winkel. Het is dat je het maar weet.
Antwoord: nee.
Eerst zitten bellen naar het lokaal kantoor om te klagen maar weinig effect gehad. Daarna brief (met de post) gestuurd naar de hoofdzetel in Lot en daarna een tegoedbon gekregen van 15 euro. Wat ik me wel nog herinner is dat die verkoper toen persoonlijk een missend onderdeel is bij ons komen afleveren. Dus ik zou zeggen: klaag bij de hoofdzetel. Dit helpt, de rest niet! Overigens de clown die ons dit heeft gelapt werkte er 1 jaar later nog altijd in hetzelfde filiaal. Toevallig ondekt toen we ad interim op het einde van de solden een koelkast nodig hadden. Gelukkig met de koelkast nooit problemen gehad.
Mijn advies is: als je een deftig toestel nodig hebt (wasmachine/ TV, enz....) ga eens kijken bij een zelfstandige lokale verkoper. Qua service zijn ze beter en deze liggen wel wakker van hun klanten. Vorig jaar tv en droogkast gekocht eind juni (aan soldenprijs) bij een elektrozaak in ons dorp en erg tevreden van de service. Gezien de korte afstand hebben ze het zelfs gratis komen afleveren. Enkele maanden geleden zijn ze naar aanleiding van een raar geluid met onze TV (GRATIS !!!!) komen kijken. Het was 2 keer niets maar het is de service die telt.
Overigens inzake korting in de solden op deftige merken à la Miele, dit wordt gegeven door de fabrikant en niet door de winkel. Het is dat je het maar weet.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: Probleem met Vanden Borre- vrij goed opgelost
Veel van die verkopers in de grote electroketens lezen gewoon de plakkaatjes af om te zeggen waar het verschil zit. Nuja, dat kan ik zelf ook wel... Vaak weet ik, door vooraf op internet wat te lezen, al een pak meer dan hen. Veel advies zit er dan niet meer in...
Maar ach, VDB houdt zich wel aan hun woord betreffende de prijs. Ik weet niet meer over welk product het precies ging, maar binnen de 30 dagen ging de prijs naar omlaag. Via hun website een aanvraag ingediend en kreeg zonder pardon een tegoedbon met het verschil in prijs. Dus check steeds regelmatig de website na een aankoop bij VDB, dat kan je altijd een onverwachte tegoedbon opleveren.
Maar ach, VDB houdt zich wel aan hun woord betreffende de prijs. Ik weet niet meer over welk product het precies ging, maar binnen de 30 dagen ging de prijs naar omlaag. Via hun website een aanvraag ingediend en kreeg zonder pardon een tegoedbon met het verschil in prijs. Dus check steeds regelmatig de website na een aankoop bij VDB, dat kan je altijd een onverwachte tegoedbon opleveren.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!