Eerste indruk
-
anonymous
Eerste indruk
Uit nieuwsgierigheid een spaarrekening geopend.
Om iedereen even te informeren en mijn ervaring te delen:
1/ Inschrijving ging tot hiertoe vlot. (Nog wachten tot mijn identiteitskaart gevalideerd wordt en wanneer eerste storting aankomt)
* Formulier invullen ging vlot, geen problemen ondervonden
* Je krijgt onmiddellijk een activatie e-mail met klantlogin.
* Je kan onmiddellijk inloggen op de beveiligde site, en ziet daar de status van je rekening (rekeningnr van je spaarrekening, status (ID nog niet gevalideerd, nog geen eerste storting))
* Bij doormailen van je ID, krijg je ook weer onmiddellijk een (geautomatiseerde) status e-mail, die je meldt dat ze je mail ontvangen hebben.
2/ Op eerste zicht (er is blijkbaar nog niet de volledige functionaliteit, totdat de rekening zal gevalideerd zijn) ziet de beveiligde site er duidelijk uit. Wel sober! Geen poespas, images, kleuren e.d. Gewoon een witte pagina, bovenaan het Moneyou logo en daaronder de gewone info.
3/ Positieve punten (in vergelijking met anderen):
* Bij rabo e.d. moest je eerst wachten tot de validatie van je ID gebeurd was, vooraleer je je rekingnr kreeg en je initiële storting kon doen. Hier krijg je onmiddellijk je rekingnr, en kan je tegelijkertijd je ID opsturen en een initiële storting doen. De tijd om een reking te openen zal dus korter zijn.
* Je kan meerdere spaarrekingen (van hetzelfde type) per persoon openen.
4/ Min puntjes:
* Ook bij deze bank kan je niet bij inschrijving tegelijkertijd een gewone én een plus spaarreking openen. Je dient dat apart te doen.
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.
* De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage.
EDIT: Eens je rekening volledig gevalideerd is, zou je de gebruikersnaam kunnen veranderen naar eigen keuze.
* Paswoord mag enkel cijfer/letters bevatten. Ik zie liever dat ook speciale karakters toegelaten worden.
EDIT: Volgens een ander topic, kunnen bepaalde tekens wel en andere niet. Toegelaten zijn: # ? * + -
5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator
)
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.
Ik zal een update geven als de rekening verder gevalideerd wordt.
EDIT: Inmiddels is mijn account actief. Duidelijke, no-nonsens interface, geen poespas. Tijd tussen formulier invullen en actieve spaarrekening was exact 48u.
Om iedereen even te informeren en mijn ervaring te delen:
1/ Inschrijving ging tot hiertoe vlot. (Nog wachten tot mijn identiteitskaart gevalideerd wordt en wanneer eerste storting aankomt)
* Formulier invullen ging vlot, geen problemen ondervonden
* Je krijgt onmiddellijk een activatie e-mail met klantlogin.
* Je kan onmiddellijk inloggen op de beveiligde site, en ziet daar de status van je rekening (rekeningnr van je spaarrekening, status (ID nog niet gevalideerd, nog geen eerste storting))
* Bij doormailen van je ID, krijg je ook weer onmiddellijk een (geautomatiseerde) status e-mail, die je meldt dat ze je mail ontvangen hebben.
2/ Op eerste zicht (er is blijkbaar nog niet de volledige functionaliteit, totdat de rekening zal gevalideerd zijn) ziet de beveiligde site er duidelijk uit. Wel sober! Geen poespas, images, kleuren e.d. Gewoon een witte pagina, bovenaan het Moneyou logo en daaronder de gewone info.
3/ Positieve punten (in vergelijking met anderen):
* Bij rabo e.d. moest je eerst wachten tot de validatie van je ID gebeurd was, vooraleer je je rekingnr kreeg en je initiële storting kon doen. Hier krijg je onmiddellijk je rekingnr, en kan je tegelijkertijd je ID opsturen en een initiële storting doen. De tijd om een reking te openen zal dus korter zijn.
* Je kan meerdere spaarrekingen (van hetzelfde type) per persoon openen.
4/ Min puntjes:
* Ook bij deze bank kan je niet bij inschrijving tegelijkertijd een gewone én een plus spaarreking openen. Je dient dat apart te doen.
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.
* De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage.
EDIT: Eens je rekening volledig gevalideerd is, zou je de gebruikersnaam kunnen veranderen naar eigen keuze.
* Paswoord mag enkel cijfer/letters bevatten. Ik zie liever dat ook speciale karakters toegelaten worden.
EDIT: Volgens een ander topic, kunnen bepaalde tekens wel en andere niet. Toegelaten zijn: # ? * + -
5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.
Ik zal een update geven als de rekening verder gevalideerd wordt.
EDIT: Inmiddels is mijn account actief. Duidelijke, no-nonsens interface, geen poespas. Tijd tussen formulier invullen en actieve spaarrekening was exact 48u.
Laatst gewijzigd door anonymous op 7 september 2012, 14:55, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Eerste indruk
bij mij rekening (flex) ook in de maak, daarnet id doorgestuurd & 1 euro gestort, alles ging vlot.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Eerste indruk
eerste indruk van het callcenter is daarentegen een heel pak minder
Ik kreeg daarnet te horen dat je op de Plus rekening je geld MOET laten staan tot 1 januari, daarna pas kan je er terug aan. Dat kan niet juist zijn van informatie...
Re: Eerste indruk
Inderdaad, want het staat zelfs letterlijk op hun website (zie 4e vinkje):Levine schreef:Dat kan niet juist zijn van informatie...
http://www.moneyou.be/nl/plus-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Eerste indruk
We vinden het vervelend dat u verkeerde informatie heeft ontvangen.Dat kan niet juist zijn
Uw geld is op ieder moment beschikbaar en opneembaar.
Re: Eerste indruk
De klantnummer (gebruikersnaam) is inderdaad lastig om te onthouden. Daarom raden we u aan om uw gebruikersnaam te wijzigen eens u klant bent geworden. Dit kunt u zelf doen in de beveiligde omgeving.De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage
Eens u klant bent, kunt u via het beveiligde gedeelte nog extra rekeningen openen zonder dat u heel het registratieproces opnieuw moet doorlopen.5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator )
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
Er kunnen bij MoneYou maximaal 5 spaarrekeningen per spaarproduct geopend worden (reeds afgesloten rekeningen meegeteld). Dus u kunt vijfmaal een MoneYou Flex Spaarrekening en vijfmaal een MoneYou Plus Spaarrekening aanvragen.
Als u één of meerdere spaarrekening(en) in gebruik hebt gehad maar deze rekeningnummers ondertussen hebt afgesloten, dan tellen deze rekeningen wel mee voor het maximum van 5.
Voorbeeld: Stel, u heeft 2 MoneYou Flex Spaarekeningen in gebruik en er is tevens reeds 1 MoneYou Flex Spaarekening afgesloten. Dan kunt u dus nog 2 rekeningen aanvragen voor Flex Sparen. Ook kunt u nog 5 MoneYou Plus Spaarrekeningen openen.
Re: Eerste indruk
Zal MoneYou garantie geven dat ze de rente niet zullen zakken??
Vorig jaar was ik een ezel maar de steen is weg .
Vorig jaar was ik een ezel maar de steen is weg .
-
anonymous
Re: Eerste indruk
Aaah dat is wel positief dat je die kan veranderen.MoneYou schreef:De klantnummer (gebruikersnaam) is inderdaad lastig om te onthouden. Daarom raden we u aan om uw gebruikersnaam te wijzigen eens u klant bent geworden. Dit kunt u zelf doen in de beveiligde omgeving.De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage
Maar blijkbaar nu nog niet.Kan het zijn dat eerst je rekening volledig moet geactiveerd zijn vooraleer je dit kan?
Re: Eerste indruk
Dat klopt, eerst moet uw rekening geactiveerd worden. Daarna kunt u de gebruikersnaam wijzigen.Aaah dat is wel positief dat je die kan veranderen.
Maar blijkbaar nu nog niet.Kan het zijn dat eerst je rekening volledig moet geactiveerd zijn vooraleer je dit kan?
Re: Eerste indruk
*zucht*
net ingelogd om mijn rekeningnummer te weten en ook hier (idem als bij NIBC toendertijd) nergens de BIC code te vinden...
Ik snap niet dat die informatie niet ergens duidelijk zichtbaar is op de website...
De hele manier van werken lijkt wel een identieke copy van NIBC, inclusief met de 'tekortkomingen' :/
Dus beste moderator, graag de BIC code want ik heb geen zin om de hele site te doorzoeken om mijn eerste overschrijving te kunnen doen
net ingelogd om mijn rekeningnummer te weten en ook hier (idem als bij NIBC toendertijd) nergens de BIC code te vinden...
Ik snap niet dat die informatie niet ergens duidelijk zichtbaar is op de website...
De hele manier van werken lijkt wel een identieke copy van NIBC, inclusief met de 'tekortkomingen' :/
Dus beste moderator, graag de BIC code want ik heb geen zin om de hele site te doorzoeken om mijn eerste overschrijving te kunnen doen
Re: Eerste indruk
Aangezien je de eerste overschrijving sowieso moet uitvoeren vanaf een Belgische zichtrekening en je daarvoor nooit een BIC moet ingeven, begrijp ik niet precies wat je daarmee wil aanvangen, maar dit is ze: ABNABE2AMYO. Tenminste: wanneer je rekeningnummer begint met BExx 639x want ABN Amro heeft nogal wat BIC'jes in omloop.
-
moonshadow
- Newbie

- Berichten: 34
- Lid geworden op: 16 jan 2010
- Contacteer:
Re: Eerste indruk
Ik kan mij best voorstellen dat er een overrompeling van aanvragen zullen zijn de eerste weken,met de nodige problemen her en der.
Waarom geen gratis 0800 nr. om telefonisch contact te hebben?
Waarom geen gratis 0800 nr. om telefonisch contact te hebben?
-
radixconvertor
- Full Member

- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 dec 2011
- Contacteer:
Re: Eerste indruk
Wat gebeurt er met de 2 bestaande spaarrekeningen van Abnamro.be? (Directinvest)
Re: Eerste indruk
Bij deze heten we jullie van harte welkom op de belgische spaarmarkt, hopelijk zijn de hoge rentes niet van korte duur.
bij deze zal rabobank wel vele miljoenen verliezen ze...
bij deze zal rabobank wel vele miljoenen verliezen ze...
Re: Eerste indruk
Kan men ook een digipass aanvragen voor in te loggen en overschrijvingen uit te voeren?? in plaats van sms



