Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan MoneYou
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Eerste indruk

MoneYou geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten en diensten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
172 berichten
  • Pagina 1 van 12
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende
anonymous

Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door anonymous » 5 september 2012, 13:21

Uit nieuwsgierigheid een spaarrekening geopend.
Om iedereen even te informeren en mijn ervaring te delen:

1/ Inschrijving ging tot hiertoe vlot. (Nog wachten tot mijn identiteitskaart gevalideerd wordt en wanneer eerste storting aankomt)
* Formulier invullen ging vlot, geen problemen ondervonden
* Je krijgt onmiddellijk een activatie e-mail met klantlogin.
* Je kan onmiddellijk inloggen op de beveiligde site, en ziet daar de status van je rekening (rekeningnr van je spaarrekening, status (ID nog niet gevalideerd, nog geen eerste storting))
* Bij doormailen van je ID, krijg je ook weer onmiddellijk een (geautomatiseerde) status e-mail, die je meldt dat ze je mail ontvangen hebben.

2/ Op eerste zicht (er is blijkbaar nog niet de volledige functionaliteit, totdat de rekening zal gevalideerd zijn) ziet de beveiligde site er duidelijk uit. Wel sober! Geen poespas, images, kleuren e.d. Gewoon een witte pagina, bovenaan het Moneyou logo en daaronder de gewone info.

3/ Positieve punten (in vergelijking met anderen):
* Bij rabo e.d. moest je eerst wachten tot de validatie van je ID gebeurd was, vooraleer je je rekingnr kreeg en je initiële storting kon doen. Hier krijg je onmiddellijk je rekingnr, en kan je tegelijkertijd je ID opsturen en een initiële storting doen. De tijd om een reking te openen zal dus korter zijn.
* Je kan meerdere spaarrekingen (van hetzelfde type) per persoon openen.

4/ Min puntjes:
* Ook bij deze bank kan je niet bij inschrijving tegelijkertijd een gewone én een plus spaarreking openen. Je dient dat apart te doen.
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.
* De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage.
EDIT: Eens je rekening volledig gevalideerd is, zou je de gebruikersnaam kunnen veranderen naar eigen keuze.
* Paswoord mag enkel cijfer/letters bevatten. Ik zie liever dat ook speciale karakters toegelaten worden.
EDIT: Volgens een ander topic, kunnen bepaalde tekens wel en andere niet. Toegelaten zijn: # ? * + -

5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator ;) )
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.

Ik zal een update geven als de rekening verder gevalideerd wordt.
EDIT: Inmiddels is mijn account actief. Duidelijke, no-nonsens interface, geen poespas. Tijd tussen formulier invullen en actieve spaarrekening was exact 48u.
Laatst gewijzigd door anonymous op 7 september 2012, 14:55, 6 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

udi
Full Member
Full Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jan 2012
Contacteer:
Contacteer udi
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door udi » 5 september 2012, 13:32

bij mij rekening (flex) ook in de maak, daarnet id doorgestuurd & 1 euro gestort, alles ging vlot.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Levine
Full Member
Full Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 nov 2011
Contacteer:
Contacteer Levine
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door Levine » 5 september 2012, 13:49

eerste indruk van het callcenter is daarentegen een heel pak minder :-\ Ik kreeg daarnet te horen dat je op de Plus rekening je geld MOET laten staan tot 1 januari, daarna pas kan je er terug aan. Dat kan niet juist zijn van informatie...
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4685
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 5 september 2012, 13:54

Levine schreef:Dat kan niet juist zijn van informatie...
Inderdaad, want het staat zelfs letterlijk op hun website (zie 4e vinkje):

http://www.moneyou.be/nl/plus-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
MoneYou
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 sep 2012
Contacteer:
Contacteer MoneYou
Verstuur privébericht Website

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door MoneYou » 5 september 2012, 14:08

Dat kan niet juist zijn
We vinden het vervelend dat u verkeerde informatie heeft ontvangen.
Uw geld is op ieder moment beschikbaar en opneembaar.
Omhoog

Gebruikersavatar
MoneYou
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 sep 2012
Contacteer:
Contacteer MoneYou
Verstuur privébericht Website

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door MoneYou » 5 september 2012, 15:10

De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage
De klantnummer (gebruikersnaam) is inderdaad lastig om te onthouden. Daarom raden we u aan om uw gebruikersnaam te wijzigen eens u klant bent geworden. Dit kunt u zelf doen in de beveiligde omgeving.

5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator )
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
Eens u klant bent, kunt u via het beveiligde gedeelte nog extra rekeningen openen zonder dat u heel het registratieproces opnieuw moet doorlopen.

Er kunnen bij MoneYou maximaal 5 spaarrekeningen per spaarproduct geopend worden (reeds afgesloten rekeningen meegeteld). Dus u kunt vijfmaal een MoneYou Flex Spaarrekening en vijfmaal een MoneYou Plus Spaarrekening aanvragen.
Als u één of meerdere spaarrekening(en) in gebruik hebt gehad maar deze rekeningnummers ondertussen hebt afgesloten, dan tellen deze rekeningen wel mee voor het maximum van 5.
Voorbeeld: Stel, u heeft 2 MoneYou Flex Spaarekeningen in gebruik en er is tevens reeds 1 MoneYou Flex Spaarekening afgesloten. Dan kunt u dus nog 2 rekeningen aanvragen voor Flex Sparen. Ook kunt u nog 5 MoneYou Plus Spaarrekeningen openen.
Omhoog

Gebruikersavatar
davido72
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 08 dec 2011
Contacteer:
Contacteer davido72
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door davido72 » 5 september 2012, 16:28

Zal MoneYou garantie geven dat ze de rente niet zullen zakken??
Vorig jaar was ik een ezel maar de steen is weg .
Omhoog

anonymous

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door anonymous » 5 september 2012, 16:56

MoneYou schreef:
De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage
De klantnummer (gebruikersnaam) is inderdaad lastig om te onthouden. Daarom raden we u aan om uw gebruikersnaam te wijzigen eens u klant bent geworden. Dit kunt u zelf doen in de beveiligde omgeving.
Aaah dat is wel positief dat je die kan veranderen.
Maar blijkbaar nu nog niet.Kan het zijn dat eerst je rekening volledig moet geactiveerd zijn vooraleer je dit kan?
Omhoog

Gebruikersavatar
MoneYou
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 sep 2012
Contacteer:
Contacteer MoneYou
Verstuur privébericht Website

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door MoneYou » 5 september 2012, 17:04

Aaah dat is wel positief dat je die kan veranderen.
Maar blijkbaar nu nog niet.Kan het zijn dat eerst je rekening volledig moet geactiveerd zijn vooraleer je dit kan?
Dat klopt, eerst moet uw rekening geactiveerd worden. Daarna kunt u de gebruikersnaam wijzigen.
Omhoog

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 5 september 2012, 19:17

*zucht*

net ingelogd om mijn rekeningnummer te weten en ook hier (idem als bij NIBC toendertijd) nergens de BIC code te vinden...
Ik snap niet dat die informatie niet ergens duidelijk zichtbaar is op de website...

De hele manier van werken lijkt wel een identieke copy van NIBC, inclusief met de 'tekortkomingen' :/

Dus beste moderator, graag de BIC code want ik heb geen zin om de hele site te doorzoeken om mijn eerste overschrijving te kunnen doen
Omhoog

johann
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 15 apr 2009
Contacteer:
Contacteer johann
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door johann » 5 september 2012, 19:27

Aangezien je de eerste overschrijving sowieso moet uitvoeren vanaf een Belgische zichtrekening en je daarvoor nooit een BIC moet ingeven, begrijp ik niet precies wat je daarmee wil aanvangen, maar dit is ze: ABNABE2AMYO. Tenminste: wanneer je rekeningnummer begint met BExx 639x want ABN Amro heeft nogal wat BIC'jes in omloop.
Omhoog

moonshadow
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jan 2010
Contacteer:
Contacteer moonshadow
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door moonshadow » 5 september 2012, 19:47

Ik kan mij best voorstellen dat er een overrompeling van aanvragen zullen zijn de eerste weken,met de nodige problemen her en der.
Waarom geen gratis 0800 nr. om telefonisch contact te hebben?
Omhoog

radixconvertor
Full Member
Full Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 dec 2011
Contacteer:
Contacteer radixconvertor
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door radixconvertor » 5 september 2012, 20:04

Wat gebeurt er met de 2 bestaande spaarrekeningen van Abnamro.be? (Directinvest)
Omhoog

Gebruikersavatar
dries944
Hero Member
Hero Member
Berichten: 566
Lid geworden op: 28 jan 2011
Contacteer:
Contacteer dries944
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door dries944 » 5 september 2012, 20:34

Bij deze heten we jullie van harte welkom op de belgische spaarmarkt, hopelijk zijn de hoge rentes niet van korte duur.
bij deze zal rabobank wel vele miljoenen verliezen ze...
Omhoog

Gebruikersavatar
dries944
Hero Member
Hero Member
Berichten: 566
Lid geworden op: 28 jan 2011
Contacteer:
Contacteer dries944
Verstuur privébericht

Re: Eerste indruk

  • Citeer

Bericht door dries944 » 5 september 2012, 21:59

Kan men ook een digipass aanvragen voor in te loggen en overschrijvingen uit te voeren?? in plaats van sms
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

172 berichten
  • Pagina 1 van 12
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan MoneYou”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy