Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Als de upper middle-class dan z'n geld op spaarboekjes heeft (wat voor grote kapitalen te min is om in te investeren) dan staat daar (enkel op de spaarboekjes) 230 miljard € te wachten (twv 1 miljoen woningen) om deels andere oorden op te zoeken. Meer dan voldoende.pattataolivia schreef:...
1) voorspellingen van maximaal 3% stijging per jaar. Grote vermogens halen gemakkelijk 4% per jaar. Ons familiefortuin is ondergebracht in een vennootschap, tot beheer van onze goederen. De afgelopen 10 jaar haalden we gemiddeld 17% jaar op ons actief door investeringen in aandelen, vennootschappen, goud, buitenlandse munten,...Ons vastgoed haalde het laagste rendement, gemiddeld 11% per jaar. Vastgoed is een typische belegging voor de upper middle-class, maar het groot kapitaal zal niet vluchten in vastgoed.
...
-
pattataolivia
- Sr. Member

Het zou vrij naief zijn te denken dat alle spaarboekjes leeggemaakt worden bij een crash
, mensen sparen nu eenmaal op alle niveau's. Vergeet niet, elk vermogen heeft cash, kapitaal dat ter beschikking moet zijn wanneer er investeringen gedaan moeten worden. Dat geld staat op de bank, omdat het in kas helemaal niets oplevert.
En let op: je zou verschieten welke percentages banken geven aan grote vermogens!
En let op: je zou verschieten welke percentages banken geven aan grote vermogens!
'United in diversity' - E.U.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
[quote="Pattaolivia]Dat geld staat op de bank, omdat het in kas helemaal niets oplevert.[/quote]
Jouw definitie van "cash" is lichtelijk anders dan de mijne. Cash is geld dat je in handen hebt en ten alle tijde kan uitgeven, geld op 'n spaarrekening is 'n belofte. Als iedereen z'n cash gaat afhalen zal je dat merken. Een deel van wat op de bank staat kan omgezet worden naar cash, de rest zijn louter digits.
De geldhoeveelheid van een land bestaat uit chartaal geld (bankbiljetten en munten) en direct opvraagbare depositorekeningen of 'bankgeld' (de balans in betaal- en spaarrekeningen). Deze direct opvraagbare depositorekeningen zijn bijna altijd veel groter dan de hoeveelheid chartaal geld. Bankgeld is niet tastbaar en bestaat alleen in de vorm van verschillende bankrecords.
Jouw definitie van "cash" is lichtelijk anders dan de mijne. Cash is geld dat je in handen hebt en ten alle tijde kan uitgeven, geld op 'n spaarrekening is 'n belofte. Als iedereen z'n cash gaat afhalen zal je dat merken. Een deel van wat op de bank staat kan omgezet worden naar cash, de rest zijn louter digits.
De geldhoeveelheid van een land bestaat uit chartaal geld (bankbiljetten en munten) en direct opvraagbare depositorekeningen of 'bankgeld' (de balans in betaal- en spaarrekeningen). Deze direct opvraagbare depositorekeningen zijn bijna altijd veel groter dan de hoeveelheid chartaal geld. Bankgeld is niet tastbaar en bestaat alleen in de vorm van verschillende bankrecords.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Ik kan in 1 muisklik al mijn geld van de bank halen, dat is cash. Als natuurlijk iedereen van vandaag op morgen dat gaat doen, gaat de bank failliet, en mag de overheid betalen
pattataolivia schreef:Ik kan in 1 muisklik al mijn geld van de bank halen, dat is cash. Als natuurlijk iedereen van vandaag op morgen dat gaat doen, gaat de bank failliet, en mag de overheid betalen
Vergeet het, met één muisklik wijzigen de banken je limiet per dag, je zou moeten weten, als er morgen een stormloop op bank xxx komt, de bank omvalt, of uit lijfsbehoud het bedrag per klant beperkt.
En de overheid betalen, meisje toch, 100.000 € per persoon, 1 miljoen klanten bij een grote bank, en een failliete overheid, ik hoop het voor jou, maar, eerst zien, en dan geloven, en onthou
Veel beloven en weinig geven, laat de zotten in vrede leven.
Laatst gewijzigd door patrick1 op 15 november 2012, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als je het in je hand kan houden is het cash.pattataolivia schreef:Ik kan in 1 muisklik al mijn geld van de bank halen, dat is cash.
Het is naïef te geloven dat de financiële wereld er is voor de burger. Drastische beslissen gebeuren altijd achter de rug van de belegger/burger om want het is nét die dat getroffen moet worden anders is de operatie mislukt.
Een hemelse uitvinding toch, die derivatenwereld.pattataolivia schreef:De afgelopen 10 jaar haalden we gemiddeld 17% jaar op ons actief door investeringen in aandelen, vennootschappen, goud, buitenlandse munten,...Ons vastgoed haalde het laagste rendement, gemiddeld 11% per jaar.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Ik verzet al heel mijn leven grote bedragen van bank A naar bank B, van mijzelf naar schuldeiser C, gebeurt van dag tot dag, nooit problemen mee gehad. Het enige rampscenario: iedereen wil tegelijk zijn kapitaal opvragen. Dat is zeer onwaarschijnlijk, gezien een bank al gered wordt, nog voor ze failliet gaat.
Het is trouwens niet omdat een bank failliet is, dat je geen schuldvorderingen kan overdragen. Ik koop gewoon een 2e woning, mijn verkoper treedt in mijn rechten als voormalige schuldeiser van de bank.
Het is trouwens niet omdat een bank failliet is, dat je geen schuldvorderingen kan overdragen. Ik koop gewoon een 2e woning, mijn verkoper treedt in mijn rechten als voormalige schuldeiser van de bank.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik rij elke dag veel te snel en met 20 pinten op met de wagen naar huis, nooit controle gehad of een ongeluk gehad.
Ik spuw elke dag in m'n buurman z'n gezicht, nooit problemen mee gehad.
Ik loopt elke middag naakt rond in m'n tuin, nooit problemen mee gehad.
Ik foefel altijd me m'n belastingsaangiften, nooit problemen mee gehad.
...
Ooit komt er een dag dat de situatie totaal anders is, terwijl je het eigenlijk normaal vond omdat er in het verleden niets mis ging.
Ps: de 4 bovenstaande voorbeelden zijn uit de lucht gegrepen en niet van toepassing op spruitekop.
Nog enkele weken en Sinterklaas komt.
Ik spuw elke dag in m'n buurman z'n gezicht, nooit problemen mee gehad.
Ik loopt elke middag naakt rond in m'n tuin, nooit problemen mee gehad.
Ik foefel altijd me m'n belastingsaangiften, nooit problemen mee gehad.
...
Ooit komt er een dag dat de situatie totaal anders is, terwijl je het eigenlijk normaal vond omdat er in het verleden niets mis ging.
Ps: de 4 bovenstaande voorbeelden zijn uit de lucht gegrepen en niet van toepassing op spruitekop.
Denk je dat je dan 'n gek gaat vinden die gaat willen verkopen in ruil voor een onzekere fiatmunt?Ik koop gewoon een 2e woning, mijn verkoper treedt in mijn rechten als voormalige schuldeiser van de bank.
Nog enkele weken en Sinterklaas komt.
En vastgoed stijgt gemiddeld 99% elke 10 jaar.
Daarom ook, Patrick1, blijft het een goed idee om je geld over meerdere banken te spreiden ...patrick1 schreef: Vergeet het, met één muisklik wijzigen de banken je limiet per dag, je zou moeten weten, als er morgen een stormloop op bank xxx komt, de bank omvalt, of uit lijfsbehoud het bedrag per klant beperkt.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Niet voor niks dat ze die bankreddingen steeds in het weekend doen, als je niet aan je geld kan. Nu, probeer maar eens een bank te redden tijdens bankuren, als iedereen zijn geld er van zit te halen.
Al veel rampscenario's gelezen. Maar nog geen prijsdaling van 30%.
30 % niet nodig!
10 a 15 % is aanvaardbaar.
Je moet nu ook niet alles willen hé!
greetz
jempi25
greetz
jempi25
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Bij een bankrun kan dit handig zijn maar dan moeten er wel tal van voorwaarden voldaan zijn:vlo schreef:Daarom ook, Patrick1, blijft het een goed idee om je geld over meerdere banken te spreiden ...patrick1 schreef: Vergeet het, met één muisklik wijzigen de banken je limiet per dag, je zou moeten weten, als er morgen een stormloop op bank xxx komt, de bank omvalt, of uit lijfsbehoud het bedrag per klant beperkt.
- Het een bank zijn met een kantoor! (Bankkaarten zullen geen optie zijn want de ATM's zullen ze dan mogelijk niet opvullen om de bankrun te vertragen)
- De wachtrijen niet ellendig lang zijn zodat je op dezelfde dag nog bij al die banken kan langs gaan.
- Het geen bank is die een strategie heeft dat je afhalingen aan kantoor moet reserveren. (De zgn: no-money banken, type: Belfius)
Bij overnight-beslissingen wordt de burger op snelheid gepakt, wat net de bedoeling is van de actie. Een visser gooit ook z'n netten uit met de bedoeling om zoveel mogelijk binnen te halen.
Jempi,jempi25 schreef:30 % niet nodig!
greetz
jempi25
aangenomen dat je bij een 10 - 15 % daling nog steeds moet lenen (indien niet, well done sir!), zie ik niet goed in hoe je van die daling gaat profiteren.