Colruyt Mobile
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Colruyt Mobile
Satsurfer, op gevaar af te technisch te worden, maar hoe bel je met je smartphone via weepee naar huis? Welke app gebruik je daarvoor? Een soort intern gesprek? Maar weepee registreert toch maar op 1 locatie tegelijk? Heb trouwens ook al met succes gebruik gemaakt van betaallijn!
-
gast9876
Csipsimple night version
(wel zeker HSDPA nodig, eigenlijk veel beter wifi) heb toegang tot tn hotspots en belgacom fon, dus dat helpt
Je hebt wel 2 -gratis- SIP-accounts nodig bij weepee. Dus bel je 'on-net' gratis...Je kan sinds enkele maanden deze koppelen in 1 pro-account. Vroeger betaalde je dan connectiekosten bij 'on-net' bellen (niet bij de niet-pro accounts)
Dan heb ik mijn sip username: 32********** in de online module ingegeven, en daar een sneltoets van gemaakt...dus ik tik 20 in, en dan belt hij naar huis....., omgekeerd lukt dat ook (als ik ingelogd ben), zo'n 12 cijferig nummer zie ik niet zitten om in te geven
(wel zeker HSDPA nodig, eigenlijk veel beter wifi) heb toegang tot tn hotspots en belgacom fon, dus dat helpt
Je hebt wel 2 -gratis- SIP-accounts nodig bij weepee. Dus bel je 'on-net' gratis...Je kan sinds enkele maanden deze koppelen in 1 pro-account. Vroeger betaalde je dan connectiekosten bij 'on-net' bellen (niet bij de niet-pro accounts)
Dan heb ik mijn sip username: 32********** in de online module ingegeven, en daar een sneltoets van gemaakt...dus ik tik 20 in, en dan belt hij naar huis....., omgekeerd lukt dat ook (als ik ingelogd ben), zo'n 12 cijferig nummer zie ik niet zitten om in te geven
een goedkope app om te bellen vanuit bvb buitenland als wifi beschikbaar is bvb easy call back.
kijk op die webstek maar eens naar kostprijs.
kijk op die webstek maar eens naar kostprijs.
Estate Guru believer.
-
gast9876
Ik gebruik stuntcalls (waarmee je kan inloggen met alle betamax'en).
In duitsland kan je ook met lidl sim aan 9 Cent / Min. naar EU bellen! (wel adres in DE ter registratie nodig)
In duitsland kan je ook met lidl sim aan 9 Cent / Min. naar EU bellen! (wel adres in DE ter registratie nodig)
-
gast9876
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... tijn.shtml
U krijgt nu 50% Extra-korting op 2 Start Packs met uw 'Extra korting'-kaart. De Start Packs zijn verkrijgbaar in elke Colruyt-winkel.
Deze actie is geldig van 30/1 t.e.m. 12/2/2013 in alle Colruyt-winkels in België. Uw korting wordt automatisch verrekend aan de kassa. 1 korting per kasticket. Niet cumuleerbaar.
U krijgt nu 50% Extra-korting op 2 Start Packs met uw 'Extra korting'-kaart. De Start Packs zijn verkrijgbaar in elke Colruyt-winkel.
Deze actie is geldig van 30/1 t.e.m. 12/2/2013 in alle Colruyt-winkels in België. Uw korting wordt automatisch verrekend aan de kassa. 1 korting per kasticket. Niet cumuleerbaar.
Ze hebben nu ook een laagste prijs garantie (tot een bepaald verbruik)
Toch wel ideaal voor de kleiner verbruiker.
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... rijs.shtml
Toch wel ideaal voor de kleiner verbruiker.
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... rijs.shtml
Als ze voor die belminuten alleen de prijs van de oproepen naar Colruyt Mobile nemen, dan is dit gewoon een goede marketingstunt die hen niet veel zal kosten. Alhoewel, als je dat pakket eens samenstelt:
200 min x 0,05€ = 10€
200 sms x 0,045€ = 9€
200 MB surfen kost 15€
Totaal: 34€/maand
Dat is dus de richtprijs. Maar met wat gaan ze dit vergelijken? Als ze zeggen dat er 800 tariefplannen zijn, dan zal dit incl. abonnementen zijn.
Ik neem maar 1vb: B-9 van Base (abonnement): 9€/maand = onbeperkt sms'en, onbeperkt bellen 's avonds en weekend naar Base en 120 min naar alle netwerken + 50 mb surfen
Reken daar dan nog 150 MB "on the go" mee aan 0,03€/MB = 4,5€
Totaalprijs: 13,50€
Laten we dezelfde tariefplannen vergelijken met 200 min met de prijs naar alle netwerken. Dan komt Colruyt Mobile aan 50€/maand (200 min. aan 0,13€/min) en B-9 aan 33,50€/maand...
EDIT: ongetwijfeld zullen er nog andere tariefplannen bestaan, zelfs bij Base (Base Check 22€ abo bv: 26€ (incl 20 extra minuten bovenop bundel) en je hebt veel meer dan hierboven. Ik geef het enkel maar als voorbeeld.
200 min x 0,05€ = 10€
200 sms x 0,045€ = 9€
200 MB surfen kost 15€
Totaal: 34€/maand
Dat is dus de richtprijs. Maar met wat gaan ze dit vergelijken? Als ze zeggen dat er 800 tariefplannen zijn, dan zal dit incl. abonnementen zijn.
Ik neem maar 1vb: B-9 van Base (abonnement): 9€/maand = onbeperkt sms'en, onbeperkt bellen 's avonds en weekend naar Base en 120 min naar alle netwerken + 50 mb surfen
Reken daar dan nog 150 MB "on the go" mee aan 0,03€/MB = 4,5€
Totaalprijs: 13,50€
Laten we dezelfde tariefplannen vergelijken met 200 min met de prijs naar alle netwerken. Dan komt Colruyt Mobile aan 50€/maand (200 min. aan 0,13€/min) en B-9 aan 33,50€/maand...
EDIT: ongetwijfeld zullen er nog andere tariefplannen bestaan, zelfs bij Base (Base Check 22€ abo bv: 26€ (incl 20 extra minuten bovenop bundel) en je hebt veel meer dan hierboven. Ik geef het enkel maar als voorbeeld.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Databundels vervallen. Dus in mijn ogen worden ze ineens een stuk duurder. Heb een voorbeeldje naar hun gestuurd via twitter. Benieuwd of ik antwoord krijg.
Vraagje @ColruytMobileNL 30min + 200sms + 200MB = 32,9€ wordt dan 10€? (Valt in bundel 10€ van MV).
Ik normaal databundel van 150 dat op was na 3 maanden.
Zou me nu over die 3 maanden meer als 30€ kosten
Vraagje @ColruytMobileNL 30min + 200sms + 200MB = 32,9€ wordt dan 10€? (Valt in bundel 10€ van MV).
Ik normaal databundel van 150 dat op was na 3 maanden.
Zou me nu over die 3 maanden meer als 30€ kosten
Dat had ik ook nog niet gezien. Als het idd klopt dan je dan maar 10€ moet betalen, lijkt het mij interessanter dat je MV wordt. Dan heb je tenminste meer SMS en data voor dezelfde prijs. Bovendien heb je dan ook nog de speciale vikingbundels (300 sms en 60 bellen naar MV per dag).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
gast9876
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130509_00574216
Test-Aankoop: 'Colruyt hanteert niet laagste gsm-tarieven'
Test-Aankoop: 'Colruyt hanteert niet laagste gsm-tarieven'
Zijn er hier Colruyt Mobile gebruikers?
Houden jullie je verbruik in het oog?
Mijn maandverbruik ligt op minder dan 5€.
29/10 herladen voor 10€.
Momenteel nog een belwaarde van 1,80€.
Vreemd dat ik op een maand tijd zo'n 10€ kwijt ben.
Terwijl als ik naar mijn colruyt omgeving ga maar voor iets minder dan 5€ aanrekeningen zie.
Heb een gedetailleerde lijst van mijn dagverbruik opgevraagd.
Maar nog niets gehoord tot nu toe.
Houden jullie je verbruik in het oog?
Mijn maandverbruik ligt op minder dan 5€.
29/10 herladen voor 10€.
Momenteel nog een belwaarde van 1,80€.
Vreemd dat ik op een maand tijd zo'n 10€ kwijt ben.
Terwijl als ik naar mijn colruyt omgeving ga maar voor iets minder dan 5€ aanrekeningen zie.
Heb een gedetailleerde lijst van mijn dagverbruik opgevraagd.
-
gast9876
hoe makkelijk kunnen ze een mens het maken?JurgenC79 schreef:Heb een gedetailleerde lijst van mijn dagverbruik opgevraagd.
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... lantenzone
als ze voor iedere klant het verbruik zullen moeten doormailen, terwijl je het zelf online kan raadplegen

Tja, colruyt zal dat express doenJurgenC79 schreef:Vreemd dat ik op een maand tijd zo'n 10€ kwijt ben.
Als ik uw vraag probeer te begrijpen.....je vrienden verbruiken minder dan 5 € en jij niet?JurgenC79 schreef:Terwijl als ik naar mijn colruyt omgeving ga maar voor iets minder dan 5€ aanrekeningen zie.
Tja, zo kan je ook uw verwarmingskosten vergelijken met uw buren/vrienden....de ene woont in flat, de andere in villa,.... of uw brandstofverbruik,....
Post blijkbaar niet duidelijk.
Wat op je screenshot toont is niet het verbruik op dagbasis.
Voor SMS kun je niet zien wanneer die juist aangerekend zijn.
Aangezien daar mijn verbruik hoger ligt dan bij het bellen heb ik dus niets aan die screenshot om te bepalen wat wanneer is aangerekend.
Wat betreft de data. Dat verbruik kun je ook zien op de site.
Maar daar kom ik bijlange niet over de 200MB die je momenteel gratis krijgt.
Ook vorige periode was hier de aanrekening niet noemenswaardig.
Dus daar ligt het zeker niet.
Met mijn omgeving bedoel ik niet men vrienden of zo.
Maar hetgene waarvan je net de screenshot hebt doorgestuurd.
Korte schets:
- herladen op 29/10 voor 10€ (totaal belwaarde iets van 12€)
- verbruik sinds 06/11
- > OPROEPEN: 6 min: 0,7204
- > SMS: 90 stuks: 4,0500
- > DATA: 24 MB: 0,0000
- huidig belkrediet 1,84.
Zoals ik zei. Minder dan 5€.
Er is nog natuurlijk nog die periode van 29/10 tot 0/11.
Maar aangezien ik een redelijk constant profiel heb, en ook de volledige vorige periode (07/10 tot 06/11) minder dan 5€ verbruik was verklaart dit niet waarom er 10€ van mijn belkrediet is op minder dan een maand.
Wat op je screenshot toont is niet het verbruik op dagbasis.
Voor SMS kun je niet zien wanneer die juist aangerekend zijn.
Aangezien daar mijn verbruik hoger ligt dan bij het bellen heb ik dus niets aan die screenshot om te bepalen wat wanneer is aangerekend.
Wat betreft de data. Dat verbruik kun je ook zien op de site.
Maar daar kom ik bijlange niet over de 200MB die je momenteel gratis krijgt.
Ook vorige periode was hier de aanrekening niet noemenswaardig.
Dus daar ligt het zeker niet.
Met mijn omgeving bedoel ik niet men vrienden of zo.
Maar hetgene waarvan je net de screenshot hebt doorgestuurd.
Korte schets:
- herladen op 29/10 voor 10€ (totaal belwaarde iets van 12€)
- verbruik sinds 06/11
- > OPROEPEN: 6 min: 0,7204
- > SMS: 90 stuks: 4,0500
- > DATA: 24 MB: 0,0000
- huidig belkrediet 1,84.
Zoals ik zei. Minder dan 5€.
Er is nog natuurlijk nog die periode van 29/10 tot 0/11.
Maar aangezien ik een redelijk constant profiel heb, en ook de volledige vorige periode (07/10 tot 06/11) minder dan 5€ verbruik was verklaart dit niet waarom er 10€ van mijn belkrediet is op minder dan een maand.
Ben al van bij het begin bij Colruyt Mobile en heb nog nooit problemen ondervonden.
Ook mijn andere familieleden zijn aangesloten en kunnen voor 0,05 cent/minuut naar elkaar bellen.
Tegenwoordig krijg ik zelfs iedere maand geld terug gestort bij mijn beltegoed doordat
ze hun tarieven maandelijks gaan vergelijken met die van de concurrentie.
Momenteel loopt er een actie van 200 Mb gratis data per maand.
Ook mijn andere familieleden zijn aangesloten en kunnen voor 0,05 cent/minuut naar elkaar bellen.
Tegenwoordig krijg ik zelfs iedere maand geld terug gestort bij mijn beltegoed doordat
ze hun tarieven maandelijks gaan vergelijken met die van de concurrentie.
Momenteel loopt er een actie van 200 Mb gratis data per maand.
Even ter vervollediging.
Rekening klopt.
Sinds ik bij colruytmobile ben krijg ik af en toe een spam sms .
Ringtone of the month. To stop recieving sent STOP TONE to 8800 (1.5e).
Blijkbaar kost het ook al 1.5€ om het bericht te ontvangen.
Deze kosten mbt inkomende SMS'en is niet op hun site te zien.
Nu zit ik dus met een ander probleem.
Van die SPAM afgeraken.
In het begin al ooit SMS gestuurd maar hielp niet.
Spamming na een tijdje wel stil gevallen. Maar nu enkele maanden later krijg is ze weer.
Nummer kan jammer genoeg niet geblokt worden bij colruyt.
Rekening klopt.
Sinds ik bij colruytmobile ben krijg ik af en toe een spam sms .
Ringtone of the month. To stop recieving sent STOP TONE to 8800 (1.5e).
Blijkbaar kost het ook al 1.5€ om het bericht te ontvangen.
Deze kosten mbt inkomende SMS'en is niet op hun site te zien.
Nu zit ik dus met een ander probleem.
Van die SPAM afgeraken.
In het begin al ooit SMS gestuurd maar hielp niet.
Spamming na een tijdje wel stil gevallen. Maar nu enkele maanden later krijg is ze weer.
Nummer kan jammer genoeg niet geblokt worden bij colruyt.