Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Ja, heel erg, net op deze top verkoop dagen loopt de boel vast, hoeveel pech kun je hebben?
'Site en maintenance'
Het kan wel zijn dat de premies gaan stijgen, (tijdelijk?), door de schaarste nu iedereen koopt.
'Site en maintenance'
Het kan wel zijn dat de premies gaan stijgen, (tijdelijk?), door de schaarste nu iedereen koopt.
Als je terugbladert, vind je vast posts van mij waarin ik dit voorspel. Dealers willen klanten helpen, maar moeten niet ten onder gaan aan 1 kunstmatige prijsdip.reppiepeppie schreef:Ja, heel erg, net op deze top verkoop dagen loopt de boel vast, hoeveel pech kun je hebben?
'Site en maintenance'
In de VS zijn ALLE bullion dealers dicht. Zelfs 100oz bars uitverkocht, tot een eind in de toekomst. 20% premie op junk, ALS ze het zouden hebben. Heb je het zelf, bieden ze je 10-15% boven spot. Dat is ongehoord. DIT is de ontkoppeling van papier en fysiek.
GSB zet de prijzen wat hoger en blijft klanten netjes antwoorden. Ik heb vandaag met 2 Duitse dealers te maken gehad die mij de slechts mogelijk service boden. In de wacht, en na een paar minuten de verbinding steeds verbroken. Nul antwoorden op emails, en fouten in orderbevestigingen ook als ik ze net aan de lijn gehad heb. Echt heel vreselijke service.
Ik heb mensen steeds gewaarschuwd niet te lang te wachten met te grote aankopen, dat er op een echte diepe dip (waar we allemaal op hoopten) weinig zilver te krijgen zou zijn. Wel, in de VS kijken ze nu 2 dagen naar deze prijzen en kunnen ze nergens heen met hun geld. En denk dat je da juweliers ineens goedkoop zijn? Droom verder.
Ik heb deze 2 dagen mijn laatste centen nog in zilver gestoken. Het wordt een gevecht om daaruit geleverd te gaan worden, maar ik probeer het liever dan wachten op een droomscenario waar ik zelf niet in geloof.
Misschien ben je wel beter af nu iets duurder bij GSB te kopen en gewoon je spul te krijgen. Of via Marktplaats, waar mensen paniekverkopen doen of heel bescheiden winstjes maken, uit eigen voorraad.
Op ebay, wat betaal je daar voor een Eagle? Nog steeds $30+. Dat zegt wat...
Bovenstaande post is zeer interessant! Heb je bronnen?
Als dit echt klopt, dan zien we -eindelijk- de loskoppeling van de papiermarkt.
Ik ben blij dat ik niet enkel in baren heb geïnvesteerd, maar ook in internationale munten
Als dit echt klopt, dan zien we -eindelijk- de loskoppeling van de papiermarkt.
Ik ben blij dat ik niet enkel in baren heb geïnvesteerd, maar ook in internationale munten

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De non-believers zitten allemaal naar die Comex-handel te turen en zichzelf te vermaken met rode cijfers in double digits maar ze zien niet wat zich afspeelt in de fysiekhandel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Even 'n dag tijd gekregen om te denken... DIT speelt er zich af op ze zilvermarkt in de VS en bij ons zijn we op dezelfde weg.
Meestal zetten ze dan op de reclame OP=OP.
___ De premies op de zilveren Maple Leafs.
Fysiek ontrekt zich van de papierhandel op de COMEX, hoelang houdt de COMEX dit nog vol?
Meestal zetten ze dan op de reclame OP=OP.

Fysiek ontrekt zich van de papierhandel op de COMEX, hoelang houdt de COMEX dit nog vol?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- VIP member
- Contacteer:
dat lijkt dan ook wel op een bubbel. Geen vertrouwen hier in zilver.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hmmm ik ben nog niet volledig overtuigd.
Hier zie ik dergelijke premies nog niet.
Zie t als solden, dan ligt de verkoop ook hoger.
Maar men (dealers) wil toch ook wat zn nominale usd winst erop behouden. Gelijke % op lager bedrag is minder winst per oz he. 20% op 25eu is meer dan 20% op 20eu. Dus premie wat omhoog.
Kijk naar kleine goudbaartjes, die hebben ook meer premie dan een klomp van een kilo.
En tekorten? Ik zou eerder zeggen dat de minters effe de vraag niet kunnen volgen, dat drijft ook op.
Het spel van vraag en aanbod.
Toont wel dat fysiek en papier niet zoveel meer met elkaar te maken hebben.
Hier zie ik dergelijke premies nog niet.
Zie t als solden, dan ligt de verkoop ook hoger.
Maar men (dealers) wil toch ook wat zn nominale usd winst erop behouden. Gelijke % op lager bedrag is minder winst per oz he. 20% op 25eu is meer dan 20% op 20eu. Dus premie wat omhoog.
Kijk naar kleine goudbaartjes, die hebben ook meer premie dan een klomp van een kilo.
En tekorten? Ik zou eerder zeggen dat de minters effe de vraag niet kunnen volgen, dat drijft ook op.
Het spel van vraag en aanbod.
Toont wel dat fysiek en papier niet zoveel meer met elkaar te maken hebben.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is op die manier dat 2 (totaal verschillende) producten zich afscheiden van elkaar. Zoals een appelbloesem en een perebloesem gaan ze elk een andere weg op. Mooi uitgedrukt hé? Krijg ik hier 'n prijs voor?Frisse Freddy schreef:dat lijkt dan ook wel op een bubbel. Geen vertrouwen hier in zilver.
-
- VIP member
- Contacteer:
Een zoen van patatoliva?
Vandaag een bestelling geplaatst bij The House (gouden maple leafs): weekje wachten
Nu cash betalingen nog kunnen, vooral dààrom ook: overheid wil alles weten wat we bezitten, geen lekker gevoel
Vandaag een bestelling geplaatst bij The House (gouden maple leafs): weekje wachten

Nu cash betalingen nog kunnen, vooral dààrom ook: overheid wil alles weten wat we bezitten, geen lekker gevoel

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ze kennen dat lief kind haar naam al niet meer voor de volle 100%.
Inderdaad wachten, cash kan nog bij tot 5.000€/mnd. Ik wacht op 2 mei...
Tja, Big Brother hé.

Inderdaad wachten, cash kan nog bij tot 5.000€/mnd. Ik wacht op 2 mei...

Tja, Big Brother hé.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
The Silvermountain levert op rantsoen.
De munthuizen werken 24/24 en 7/7. Als dat geen jobcreatie is.
De munthuizen werken 24/24 en 7/7. Als dat geen jobcreatie is.

Kwestie van de fysieke zilverprijs wat in het oog te houden: ik ga hier proberen dagelijks de prijs bij Argentor voor enkele beleggingsmunten proberen posten, zo kunnen we zien of er een evolutie in zit.
18/04/2013 23:
*Philharmoniker: 22.35 vs 17.8 => 25.56% premie
*Silver Eagle: niet beschikbaar
*Maple Leaf: niet beschikbaar
18/04/2013 23:
*Philharmoniker: 22.35 vs 17.8 => 25.56% premie
*Silver Eagle: niet beschikbaar
*Maple Leaf: niet beschikbaar
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of misschien in 'n excel-werkblad gieten? Kwestie van d'er 'n grafiekje bij te maken.
Juist maar 'n idee. 

bij gold-silver.be alle geplaatste bestellingen geannuleerd, betalingen worden terug gestort wegens 'uitverkocht'.
"We hebben momenteel geen Maple Leafs of Wieners meer en weten niet wanneer we er opnieuw op voorraad krijgen."

"We hebben momenteel geen Maple Leafs of Wieners meer en weten niet wanneer we er opnieuw op voorraad krijgen."

prijs is ook wel twee euro gestegen tegenover gisteren. nu kunnen ze ietske meer verdienen. :-)