Black Rock World gold fund.
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Black Rock World gold fund.
Ja wadde!JulusCesar schreef:http://www.maxhavelaar.be/nl/fairtradep ... rouwringen

Ik vind ze nog mooi ook.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Trouwringen... het blijven schakels uit 'n ketting.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Grondstoffen vandaag opnieuw onderuit. Goud -2,50% en zilver -4% omstreeks 17h30.
Ik vind dit alvast een zeer moeilijk in te schatten activa-klasse. Ben er persoonlijk altijd afgebleven en maar best ook.
Ik vind dit alvast een zeer moeilijk in te schatten activa-klasse. Ben er persoonlijk altijd afgebleven en maar best ook.
Goud (en andere grondstoffen) kenden een zeer sterke en opmerkelijke remonte gedurende de laatste 2 dagen (na zware verliezen in 2013).
Velen kochten goud omdat het zogezegd een veilige haven is, maar de koers heeft duidelijk aangetoond dat dit echter niet het geval is.
Vandaag bestaan helaas geen veilige havens meer.
Persoonlijk heb ik geen goud, maar wel een gezonde spreiding over cash, obligaties, termijnrekeningen en aandelen.
Velen kochten goud omdat het zogezegd een veilige haven is, maar de koers heeft duidelijk aangetoond dat dit echter niet het geval is.
Vandaag bestaan helaas geen veilige havens meer.
Persoonlijk heb ik geen goud, maar wel een gezonde spreiding over cash, obligaties, termijnrekeningen en aandelen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Goud is een veilige haven, het is een verzekering tegen de overheid, vraag het maar in Indië en Indonesië.Piper schreef:Vandaag bestaan helaas geen veilige havens meer.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
'Veilige haven' wordt in deze context eerder gebruikt in de zin van waardehebbend en/of waardehoudend in tijden dat andere financiële instrumenten er onderdoor gaan.
Ik denk dat wel wat Cyprioten achteraf bekeken maar wat graag 10-15% van hun vermogen in goudmunten hadden gestoken...
Ik denk dat wel wat Cyprioten achteraf bekeken maar wat graag 10-15% van hun vermogen in goudmunten hadden gestoken...

Dat zal afhangen van hun aankoopmoment...Joris schreef:Ik denk dat wel wat Cyprioten achteraf bekeken maar wat graag 10-15% van hun vermogen in goudmunten hadden gestoken...
Sommigen zouden met hun goud meer geld verloren hebben dan op hun spaarrekening ....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Terloops: de haircut in Cyprus was 47,5%
Uw stelling klopt dus in de verste verte niet.
Wie (gelijk wanneer) goud kocht voor z'n bedrag boven de 100.000€ mocht zelfs op de ATH gekocht hebben.
Uw stelling klopt dus in de verste verte niet.
Wie (gelijk wanneer) goud kocht voor z'n bedrag boven de 100.000€ mocht zelfs op de ATH gekocht hebben.

You're right: ik zat idd met verkeerde cijfers in het hoofd.Spruitekop schreef:Uw stelling klopt dus in de verste verte niet.
Mijn stelling blijft enkel overeind voor deposito's onder over een beetje boven 100.000 €.
Mijn Punt is dat die 47,5% ook niet representatief is.Zwiertje schreef:Dat zal afhangen van hun aankoopmoment...Joris schreef:Ik denk dat wel wat Cyprioten achteraf bekeken maar wat graag 10-15% van hun vermogen in goudmunten hadden gestoken...
Sommigen zouden met hun goud meer geld verloren hebben dan op hun spaarrekening ....
Het kan ook 70% of 100% zijn.
Goud is zoals je aangeeft uiteraard ook ontzettend volatiel.
Maar als al de rest onderuit gaat, blijft goud een veilige haven.
Beleg 10-15% in goud en je schermt je papieren geld in bepaalde mate af.
Ik beleg in cash, goud, aandelen- en obligatiefondsen. Mijn grootste portefeuille meerwaarden boek ik echter in kortlopende aandelen, vooral Amerikaanse Bio Technology.
Iemand een idee wat de shutdown en schuldenplafond gaat doen met goudprijs/goudmijnaandelen...
voorlopig weinig van te merken... September was weer een drama voor dit fonds...
Advies?
voorlopig weinig van te merken... September was weer een drama voor dit fonds...
Advies?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kortom een te mijden fonds dus? De meesten hebben er zich hier blijkbaar al flink op miskeken als ik het hier zo allemaal lees...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Eigenlijk beleg je beter in fysiek goud dan in dit fonds?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kortom een te mijden fonds dus? De meesten hebben er zich hier blijkbaar al flink op miskeken als ik het hier zo allemaal lees...
beter in goud beleggen dus?
beter in goud beleggen dus?