Het KBC topic
TIP
Re: Het KBC topic
Filip3, uiteraard is er een verband maar de onderwaardering van KBC Ancora moet mijn inziens op termijn wel afnemen.
Dit is bijvoorbeeld ook wat in het laatste analistenrapport van Bank De Groof stond. Ik zit alvast reeds lang op deze golflengte.
Hebt u KBC of KBC Ancora?
Dit is bijvoorbeeld ook wat in het laatste analistenrapport van Bank De Groof stond. Ik zit alvast reeds lang op deze golflengte.
Hebt u KBC of KBC Ancora?
nee geen KBC of Ancora. Voor de crisis handelde ik er regelmatig in. Maar met de crisis heb ik er een hoop mee verloren, te lang blijven zitten. Daarna schrik gehad om terug in te stappen....
--Quote verwijderd. Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat, dat vermindert de leesbaarheid van het forum--
Ik heb ook lang schrik gehad, maar vanaf bepaalde momenten (koers noteerde toen +/- 20 euro), was het voor mij duidelijk dat KBC gered was en een volledige turn-around ging maken.
Ik heb ook lang schrik gehad, maar vanaf bepaalde momenten (koers noteerde toen +/- 20 euro), was het voor mij duidelijk dat KBC gered was en een volledige turn-around ging maken.
KBC wordt opnieuw op de kooplijst gezet bij Bank of America Merrill Lynch, met koersdoel 58,3 euro.
KBC en vooral KBC Ancora zijn mijn inziens sterk koopwaardig.
Voor wie zijn aandelenportefeuille verder wil opbouwen en gezond uitbreiden: KBC Ancora aan huidige koersen van -/+ 27,50 euro is voor mij een echte koopje.
Ver moeten zoeken... Had de kwartaalresultaten gezien, en vond ze goed. Heb ik iets gemist? Koersreactie -5%. Oké gedaalde nettowinst, maar dat ligt aan eenmalige winsten vorig jaar. Voorts mooi.
Fientje, de kwartaalresultaten waren inderdaad zeer puik. Dat vond ik alvast ook.
De reden dat KBC gezakt is, is volgens mij enkel te wijten aan de huidige correctie.
Wat gebeurde bij KBC, gebeurde bijvoorbeeld ook bij Aegon en Ageas. Ook deze laatste 2 aandelen kwamen met zeer puike resultaten.
De financials (banken en verzekeringsmaatschappijen) stijgen gewoon meer dan gemiddeld wanneer de beurzen stijgen en dalen op hun beurt gewoon meer dan het beursgemiddelde wanneer de beurzen dalen.
P.S.: veel leden vroegen mij via pb om terug te reageren. Ik wil dit echter wel doen, maar verwacht dan van iedereen hier ook wat reactie. Minimum één bericht per dag van eenieder zou toch mogelijk moeten kunnen zijn.
De reden dat KBC gezakt is, is volgens mij enkel te wijten aan de huidige correctie.
Wat gebeurde bij KBC, gebeurde bijvoorbeeld ook bij Aegon en Ageas. Ook deze laatste 2 aandelen kwamen met zeer puike resultaten.
De financials (banken en verzekeringsmaatschappijen) stijgen gewoon meer dan gemiddeld wanneer de beurzen stijgen en dalen op hun beurt gewoon meer dan het beursgemiddelde wanneer de beurzen dalen.
P.S.: veel leden vroegen mij via pb om terug te reageren. Ik wil dit echter wel doen, maar verwacht dan van iedereen hier ook wat reactie. Minimum één bericht per dag van eenieder zou toch mogelijk moeten kunnen zijn.
Ik ga alvast van de koerszwakte gebruik maken om KBC terug op te pikken. Hopelijk in de toekomst terug een stabiel en vooral jaarlijks dividend.
Ik vraag mij trouwens af hoe lang de financials nog last gaan blijven ondervinden van het gegeven dat Piper hier aanhaalt (het overdreven reageren op zowel positief als negatief beurssentiment).
Ik vraag mij trouwens af hoe lang de financials nog last gaan blijven ondervinden van het gegeven dat Piper hier aanhaalt (het overdreven reageren op zowel positief als negatief beurssentiment).
Waarom men aandelen van een dure, voor clienten niet interessante, bank moet kopen is me een groot raadsel.
De groter dan verwachte daling van de kernkapitaalratio bij KBC zal toch wel een deel van de recente daling verklaren.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
-
- VIP member
- Contacteer:
aan welke KW noteert KBC nu?
16.50Frisse Freddy schreef:aan welke KW noteert KBC nu?
KBC zal volgend jaar 2 euro dividend uitbetalen (1 euro over 2013 en 1 euro over 2014).Stijn227 schreef:Ik ga alvast van de koerszwakte gebruik maken om KBC terug op te pikken. Hopelijk in de toekomst terug een stabiel en vooral jaarlijks dividend.
Daarna zal KBC wellicht met een continue, jaarlijks en stijgend dividend hervatten.
Mijn ander bankaandeel ING heeft reeds een stuk van de correctie goedgemaakt. KBC en KBC Ancora ergens nog niet.