De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Was ik nog vergeten: de halvering van de olierekening. Nog meer geld dat hier blijft.
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
@fientje
kijken en herbekijken tot je het snapt
https://www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0" onclick="window.open(this.href);return false;
Is geen advies van het soort waar ik wat mee doe. Geef me een jaartje, of anderhalf. Kijken we nog eens wie wat 'snapt'. Wie het niet eens is met mijn stelling, kan altijd wat tegenargumenten leveren. Zeggen dat ik niet slim genoeg ben om de tekenen te zien, bwaaah.Duvellover schreef:@fientje
Ik volg ongeveer dezelfde gedachtegang als Fientje ...
ik begrijp Fientje ook wel en ben het ook met haar eens.
Maar maakt ons dat niet extra gevoelig voor een rentestijging?
Niet dat deze er zit aan te komen, maar als er nog maar enige stijging in zit, zie ik
toch heel wat mensen afscheid nemen (terecht?) van de beurs met serieuze dalingen als gevolg (aankoopmomenten ?)
Maar maakt ons dat niet extra gevoelig voor een rentestijging?
Niet dat deze er zit aan te komen, maar als er nog maar enige stijging in zit, zie ik
toch heel wat mensen afscheid nemen (terecht?) van de beurs met serieuze dalingen als gevolg (aankoopmomenten ?)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Alhoewel het de basis van onze economie is.
Eigenlijk kan je dat niet negeren.
Grote gevaren schuilen in de overwaardering van de beurzen, overheidsschulden (vertrouwen in de overheid), maar vooral de derivatenhandel. Er wordt veel gratis geld in het systeem gegooid maar we mogen niet vergeten dat er ook veel geldvernietiging tot stand komt door het niet nakomen van betalingsverplichtingen.
De renteswaps zouden wel eens een ernstig probleem kunnen vormen...
Eigenlijk kan je dat niet negeren.
Grote gevaren schuilen in de overwaardering van de beurzen, overheidsschulden (vertrouwen in de overheid), maar vooral de derivatenhandel. Er wordt veel gratis geld in het systeem gegooid maar we mogen niet vergeten dat er ook veel geldvernietiging tot stand komt door het niet nakomen van betalingsverplichtingen.
De renteswaps zouden wel eens een ernstig probleem kunnen vormen...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Duitsland zou dus naar alle waarschijnlijkheid opnieuw toegeven. Dat is (op korte termijn) ongetwijfeld goed voor de beurs.
Maar als Schäuble een man van eer is, dan neemt hij in dat geval toch ontslag ?
Maar als Schäuble een man van eer is, dan neemt hij in dat geval toch ontslag ?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
@Spruitekop Binnenkort champagne om je 4000ste bericht !
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De beurs vandaag ... volgens Geert Noels.
Pas als excessen imploderen, wordt hardop gevraagd waarom niemand ervoor heeft gewaarschuwd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Conclusie?Spruitekop schreef:De beurs vandaag ... volgens Geert Noels.
Pas als excessen imploderen, wordt hardop gevraagd waarom niemand ervoor heeft gewaarschuwd.
Had je dat geld nodig ? Juiste beslissing.optibear schreef:@ Fientje: twee weken geleden heb ik toch mijn resterende Delhaizes verkocht. Niemand kan de toekomst voorspellen doch ik vind dat een pak aandelen peperduur staan. 34 euro voor Belgacom? Op basis van het dividend? Pffff!!!!
Had het niet nodig ? Niet zo slim geweest.
Je zet dan beter een bodem onder het aandeel (een stop-loss bv. 5 of 10% onder de topkoers, en dit order laat je mee evolueren met de koers als deze stijgt). Had je dat toegepast en zakte het aandeel onder die stop-loss dan is er kans dat je toch nog meer winst overhield dan je nu had.
Deze werkwijze vraagt een beetje discipline (alhoewel, er zijn brokers waar je zo'n order kan ingeven (x % onder de topkoers dus).
Ik ben lid van een beleggingsclub en deze werkwijze wordt strikt toegepast, met succes. Onfeilbaar is het niet, soms verdwijnt er een aandeel met winst, en staat het de dag daarop terug boven de stop-loss koers.
wie gisteren in de De Tijd de grafiek op pagina 24 zag (beurskoers van laatste 20 jaar met internetbubbel van 2000 en kredietbubbel van 2008 en de huidige hausse), beseft dat de kans zeer reeel is dat het feestje bijna ten einde is...
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
De toestand is toch anders dan in 2002 (veelal verlieslatende internetbedrijven) of 2007 (bel20 > 4500) ? Zolang het dividendrendement > 2% zijn aandelen m.i. koopwaardig. Vergeet ook niet dat in Duitsland een enorme, nog niet aangeboorde markt van spaarders bestaat. Zie o.a. http://www.wiwo.de/themen/Riedls-Dax-Radar" onclick="window.open(this.href);return false;
De oorlogszuchtige VS zou weliswaar roet in het eten kunnen strooien.
De oorlogszuchtige VS zou weliswaar roet in het eten kunnen strooien.
Als dat waar is: reden te meer om met stop-losses te werken.soja schreef: beseft dat de kans zeer reeel is dat het feestje bijna ten einde is...
Nuja hoeveel zijn die artikels allemaal waard. De Tijd bijvoorbeeld dat waren die gasten die in zomer 2008 hele artikels schreven over hoe goedkoop Dexia, KBC en in het bijzonder Fortis wel niet waren. Met daarnaast gigantische grafieken over hoeveel deze aandelen onder hun boekwaarde noteerden 
Misschien gaat de beurs nog eens crashen maar er zijn evengoed vele redenen te bedenken waarom dat niet het geval hoeft te zijn.
Misschien gaat de beurs nog eens crashen maar er zijn evengoed vele redenen te bedenken waarom dat niet het geval hoeft te zijn.