Boek over beleggen door 14-jarige
TIP
Re: Boek over beleggen door 14-jarige
Het is leuk dat je een boekje hebt geschreven met uitleg over beleggen, maar je belazert je familie als ze geld betalen voor wijsheden als: "20% zou toch moeten kunnen? Dat is 5% per kwartaal". Jouw resultaten hangen vooral van de markt af, dus de vraag is hoeveel beter jij het doet (risk-adjusted) dan de index. Voordat je vanalles begint te beweren, weet dat bijna geen actieve managers (professionele managers die miljarden in fondsen beheren) het na aftrek van kosten beter doen dan de index, vooral niet jaar in en jaar uit. 'Past performance [van een manager] is not an indicator for future results.'
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Jullie hebben gelijk, ik moet nog m'n sporen verdienen.
Dus haal ik het van mijn site...
Gewoon beursnieuws en zo en dat volstaat.
Mochten er dan mensen vragen naar beurstips van mij, hou ik ze niet tegen.
Dus haal ik het van mijn site...
Gewoon beursnieuws en zo en dat volstaat.
Mochten er dan mensen vragen naar beurstips van mij, hou ik ze niet tegen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Knap werk voor een 14-jarige. Dat zou ik zelf niet gekund hebben.
Ik heb het boek even oppervlakkig doorlezen en wat me opviel, was de grote herkenbaarheid. Heel wat stukjes komen zeer bekend voor en komen terug in boeken die ik zelf gelezen heb over beleggen. In het geval van de economische cyclus en welke aandelen je dan moet kopen wat het zelfs bijna copy/paste van Paul D'Hoore.
Ook zou je beter het perspectief van het boek aanpassen. Het is teveel een "ik zeg aan jou" verhaal, ik zou eerder schrijven vanuit de derde persoon, mij beperken tot de feiten. En maken dat die feiten ook correct zijn, her en der heb ik foutjes gelezen.
Zeker niet opgeven en binnen 4 jaar nog eens opnieuw proberen, als je stijl wat volwassener is en je zelf wat meer ervaring hebt. Want nu is het een beetje een boek over droogzwemmen heb ik de indruk.
Doe zo verder!
Ik heb het boek even oppervlakkig doorlezen en wat me opviel, was de grote herkenbaarheid. Heel wat stukjes komen zeer bekend voor en komen terug in boeken die ik zelf gelezen heb over beleggen. In het geval van de economische cyclus en welke aandelen je dan moet kopen wat het zelfs bijna copy/paste van Paul D'Hoore.
Ook zou je beter het perspectief van het boek aanpassen. Het is teveel een "ik zeg aan jou" verhaal, ik zou eerder schrijven vanuit de derde persoon, mij beperken tot de feiten. En maken dat die feiten ook correct zijn, her en der heb ik foutjes gelezen.
Zeker niet opgeven en binnen 4 jaar nog eens opnieuw proberen, als je stijl wat volwassener is en je zelf wat meer ervaring hebt. Want nu is het een beetje een boek over droogzwemmen heb ik de indruk.
Doe zo verder!
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Dank u.
Ja, ik wilde gewoon eens kijken waar ik nu sta en alles voor mezelf op een rijtje zetten.
Ja, ik wilde gewoon eens kijken waar ik nu sta en alles voor mezelf op een rijtje zetten.