Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Ik lees nergens in dat artikel het woord "zonnepanelen".
"Hoogstwaarschijnlijk is de brand ontstaan aan de roofing van de bovenste verdieping"
"Hoogstwaarschijnlijk is de brand ontstaan aan de roofing van de bovenste verdieping"
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Werd gezegd op Radio1. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De dakbrand gisteren in het Parkhotel in Izegem was het gevolg van een oververhitte luchtinstallatie. Dat heeft het parket van West-Vlaanderen bevestigd.
De Limburgse netwerkbeheerder Infrax heeft een klacht ingediend met burgerlijke partijstelling bij de Hasseltse onderzoeksrechter vanwege een massale fraude met installaties van zonnepanelen in Limburg, Antwerpen en Vlaams Brabant.
...
Van alle tot nu toe bekende fraudedossiers bedraagt het reeds geleden nadeel aan uitbetaalde bedragen circa 500.000 € en zou het bedrag van het over 20 jaar te verwachten nadeel oplopen tot minstens 5.000.000 €.
...
Opvallend is dat schijnbaar enkel Infrax, dat voornamelijk in Limburg actief is, de moeite heeft genomen om de subsidieaanvragen van zonnepanelen onder de loupe te nemen en zo nodig strafklacht neer te leggen. Diverse andere (grotere) netwerkbeheerders in het land zouden tot op heden hiervoor geen enkele inspanning hebben gedaan.
Artikel uit HBVL
Huiszoekingen naar massale fraude met zonnepanelen
Update:
Trends/Knack
Vijf aanhoudingen in onderzoek naar grootschalige fraude met zonnepanelen
...
Van alle tot nu toe bekende fraudedossiers bedraagt het reeds geleden nadeel aan uitbetaalde bedragen circa 500.000 € en zou het bedrag van het over 20 jaar te verwachten nadeel oplopen tot minstens 5.000.000 €.
...
Opvallend is dat schijnbaar enkel Infrax, dat voornamelijk in Limburg actief is, de moeite heeft genomen om de subsidieaanvragen van zonnepanelen onder de loupe te nemen en zo nodig strafklacht neer te leggen. Diverse andere (grotere) netwerkbeheerders in het land zouden tot op heden hiervoor geen enkele inspanning hebben gedaan.
Artikel uit HBVL
Huiszoekingen naar massale fraude met zonnepanelen
Update:
Trends/Knack
Vijf aanhoudingen in onderzoek naar grootschalige fraude met zonnepanelen
Even een tussendoortje:
Na 3jaar is de omvormer van de zonnepanelen al stuk; geen probleem dacht ik want in het contract staat omvormer 10 jaar garantie en service contract voor de 1ste 5 jaar (standaardgarantie op de gehele installatie, service en verplaatsing inbegrepen)
Maar de plaatser wilt toch een kost aanrekenen (+/-100€) ondanks het contract; zijn argument: ik mag al blij zijn dat de fabrikant van de omvormer nier failliet is...want die klanten moeten een volledige nieuwe omvormer kopen... en 80% van de bedrijven zijn ook al failliet mag blij zijn dat zijn bedrijf nog niet failliet is...waarschijnlijk zinloos om te argumenteren want wil natuurlijk zo snel mogelijk herstel van installatie
toont natuurlijk wel de waarde van een contract aan...
enne toch beter met grote bedrijven dan kleine in zee te gaan...
Na 3jaar is de omvormer van de zonnepanelen al stuk; geen probleem dacht ik want in het contract staat omvormer 10 jaar garantie en service contract voor de 1ste 5 jaar (standaardgarantie op de gehele installatie, service en verplaatsing inbegrepen)
Maar de plaatser wilt toch een kost aanrekenen (+/-100€) ondanks het contract; zijn argument: ik mag al blij zijn dat de fabrikant van de omvormer nier failliet is...want die klanten moeten een volledige nieuwe omvormer kopen... en 80% van de bedrijven zijn ook al failliet mag blij zijn dat zijn bedrijf nog niet failliet is...waarschijnlijk zinloos om te argumenteren want wil natuurlijk zo snel mogelijk herstel van installatie
toont natuurlijk wel de waarde van een contract aan...
enne toch beter met grote bedrijven dan kleine in zee te gaan...
En wat is het merk en type van de omvormer ?
Als je een service contract hebt zou ik toch niet direct akkoord gaan met die kost ?
Is dat een service contract met een maandelijkse vergoeding ?
Als je een service contract hebt zou ik toch niet direct akkoord gaan met die kost ?
Goh, je weet dat nooit, hé? Sommigen hebben gigantische bedrijven uit de grond gestampt toen er met subsidies werd gesmeten. Kwestie van als grotere op te vallen tussen de kleinere.Katleen schreef:enne toch beter met grote bedrijven dan kleine in zee te gaan...
De vraag is wat je liever wil? Een grote die mogelijks snel in de problemen komt als subsidies worden afgebouwd omdat hij personeel moet ontslaan? Of een kleintje die klein wil blijven, die misschien nog een paar andere ijzers in het vuur heeft, en die het wegvallen van de subsidies wél overleeft?
Je weet dat gewoon nooit. De zonnepanelen industrie is dan nog een uitzondering omwille van subsidies die kwamen en terug gingen.
Als je voor 100€ je installatie terug aan de praat krijgt, dan zou ik zelf niet twijfelen. Maar ik zou dan wel zeggen tegen de firma in kwestie dat je de manier van werken niet correct vindt gezien de garantie en dat je voor volgende herstellingen elders gaat gaan. Dat hij maw een klant kwijt is.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Wijze woorden, Inmaken.
Zonnepanelen hebben wij niet gezet wegens te beperkte oppervlakte op het zuiden, maar voor onze zonneboiler hebben wij beroep gedaan op onze vertrouwde installateur, niet op een cowboyfirma die 20 jaar garantie beloofde maar intussen failliet is. Het stond in de sterren geschreven dat deze opgeklopte markt ooit in elkaar zou stuiken. Zeepbellen komen niet alleen op de beurs voor.
Zonnepanelen hebben wij niet gezet wegens te beperkte oppervlakte op het zuiden, maar voor onze zonneboiler hebben wij beroep gedaan op onze vertrouwde installateur, niet op een cowboyfirma die 20 jaar garantie beloofde maar intussen failliet is. Het stond in de sterren geschreven dat deze opgeklopte markt ooit in elkaar zou stuiken. Zeepbellen komen niet alleen op de beurs voor.
Delta 3.3 omvormer; in het contract staat bij garantie duidelijk omschreven: 5 jaar garantie op de gehele installatie, service en verplaatsing inbegrepen...Bartd schreef:En wat is het merk en type van de omvormer ?
U kunt U ook richten tot Delta zelf. Delta Solivia geeft zelf 5 jaar. Voor de jongere modellen 10 jaar na registratie. De voertaal zag waarschijnlijk Duits of Engels zijn, denk ik.
http://www.solar-inverter.com/en-GB/726.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.solar-inverter.com/en-GB/726.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb idd eens gebeld naar solar (keuze tss engels en duits
)
De omvormer heeft 5 jaar garantie (in mijn contract staat 10 jaar - zal ik dus ook mooi knn vergeten); je kan een nieuw toestel aanvragen online, dit word je dan toegestuurd, installatie voor eigen rekening...

De omvormer heeft 5 jaar garantie (in mijn contract staat 10 jaar - zal ik dus ook mooi knn vergeten); je kan een nieuw toestel aanvragen online, dit word je dan toegestuurd, installatie voor eigen rekening...
Heel wat installateurs beloofden 10 jaar garantie, maar gaven dat dan niet door naar de fabrikant van de omvormer om alzo 250 euro uit te sparen. Je kreeg dus wel 10 jaar garantie van de installateur maar eigenlijk slechts 5 jaar fabrieksgarantie.
Ik heb 3 installaties en 2 ervan waren niet aan de fabrikant doorgegeven.
Je hoeft gewoon maar je serienummer van de omvormer door te bellen aan de fabrikant en die bevestigt dan of je 5 of 10 jaar garantie hebt. Ik confronteerde de installateurs hiermee en ze zeiden dat ze het door het vele werk vergeten waren. Het kwam uiteindelijk toch goed. Gelukkig voor mij, want die 2 installateurs bestaan nu niet meer.
Ik heb 3 installaties en 2 ervan waren niet aan de fabrikant doorgegeven.
Je hoeft gewoon maar je serienummer van de omvormer door te bellen aan de fabrikant en die bevestigt dan of je 5 of 10 jaar garantie hebt. Ik confronteerde de installateurs hiermee en ze zeiden dat ze het door het vele werk vergeten waren. Het kwam uiteindelijk toch goed. Gelukkig voor mij, want die 2 installateurs bestaan nu niet meer.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb zo'n overlevende installateur als klant. In een onbewaakte bui liet hij eens vallen dat alle depannages die hij nu uitvoert van installaties waar hij destijds geen keur van had, met een dikke vette rekening gepaard gingen. En dat de uren al liepen vanaf hij naar zijn camionette liep.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb ook mn panelen laten installeren door mn electricien die tijdelijk op de PV hype meesurfte. Hij bestaat nog maar legt waarschijnlijk geen PV meer
Ik heb me altijd verwonderd over die manie ivm "10+ jaars garantie" en mensen die daarvoor bijbetaalden.
Doen we dat ook voor een wasmachine of een vaatwas? Nee. als de herstelling te duur is vervangen we m. Maar ja, de omvormer zit in de ROI. Het moet opbrengen.
Een vervanging omvormer heb ik gewoon ingecalculeerd. Hout vasthouden.

Ik heb me altijd verwonderd over die manie ivm "10+ jaars garantie" en mensen die daarvoor bijbetaalden.
Doen we dat ook voor een wasmachine of een vaatwas? Nee. als de herstelling te duur is vervangen we m. Maar ja, de omvormer zit in de ROI. Het moet opbrengen.
Een vervanging omvormer heb ik gewoon ingecalculeerd. Hout vasthouden.
Ik weet niet of ge de vervanging documenten gelezen hebt. Maar Delta voorziet 80 € voor inverters lager dan 50kg. Misschien valt er daarmee iets te regelen met uw installateur.Katleen schreef:Ik heb idd eens gebeld naar solar (keuze tss engels en duits)
http://www.solar-inverter.com/download/ ... 015_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;