Pensioensparen Ergo
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
pineappleboom
- Newbie

- Contacteer:
Re: DRINGEND :Pensioensparen Ergo
alvh schreef:pineappleboom schreef:ik moest een stuk of 20 vragen oplossen en daarbij persoonlijke gegevens. ik ben zo dom geweest om erop in te gaan.
[...]
De 15 de juni kwam de adviseur terug voor de eerste betaling via internetbankieren te doen en een foto te nemen van de betaling..
En je bent 100% zeker dat dit een adviseur was en geen oplichter? Ik vind het raar klinken dat ze een foto zouden moeten nemen van de betaling. Klinkt eerder als een excuus om aan je online bankgegevens te komen...
ze had alles van ergo, ze had mijn nummer via een vriend die bij ergo al was. ze wist het perfect uit te leggen en de site leek alles in orde samen met een simulatie hoeveel ik tegen dan zou hebben, naar wie het geld doorging als ik moest sterven,...
consult van ergo, perfect zoals een echte adviseur. op dit moment heeft ze niets aan mijn online bankgegevens want ze heeft enkel mijn rekeningnummer gewoon zoals op een bankkaart staat.
ze gaf als antwoord van fotografisch bewijs van de betaling : de betaling kan 2 tot 3 dagen duren moest er iets in in die tussentijd gebeuren bent u meteen verzekerd met bewijs.
ik heb vandaag ook naar de klantendienst van ergo gebeld en mijn verhaal gedaan. Ik heb nu ook een mail gestuurd met de annulatie met mijn handtekening dat ik het wil annuleren en dat ze het daar dan gingen blokkeren en dan zou ik er vanaf zijn.
nog 1 vraagje hoelang duurt het voordat een aanvraagformulier bij hun in het systeem komt?
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Pensioensparen Ergo
En hoe ist?
-
yschepkens01
- Newbie

- Contacteer:
beste,
ben bij Ergo begonnen in 1996 (zekerheidsplan T50) zou nu eens willen weten wat mijn mogelijkheden zijn op dit moment?
Wat zie ik nog terug van mijn geld, kan ik dit verhaal stopzetten ?
groeten
ben bij Ergo begonnen in 1996 (zekerheidsplan T50) zou nu eens willen weten wat mijn mogelijkheden zijn op dit moment?
Wat zie ik nog terug van mijn geld, kan ik dit verhaal stopzetten ?
groeten
Van wat ik er van begrepen had is premievrij maken het voordeligst, daar gaat dan jaarlijks een vaste kost van uw opgebouwde reserve af. Maar de exacte kost ken ik niet.
Beste spaarders,
Ik en mijn vriendin hebben ons een tijd geleden laten overtuigen om aan Ergo pensioensparen te doen.
Nu wanneer we het eerste verzoek tot betaling kregen en de effectieve polis hadden we hier toch een minder goed gevoel bij, zeker na raadplegen van een aantal fora.
Voor het verzakingsbeding van 14 dagen is het te laat.
Ik lees hier dat de polis maar effectief ingaat bij betaling van de 1e premie, dit hebben we dus vooralsnog niet betaald.
Wat zijn onze mogelijkheden? Moeten we de niet ingegane polis opzeggen of gewoon niet betalen?
Ze hebben van ons nog geen enkele € ontvangen, wat zijn de mogelijke consequenties?
Hoe zeker zijn jullie van het feit dat de polis niet ingaat zonder 1e betaling?
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik en mijn vriendin hebben ons een tijd geleden laten overtuigen om aan Ergo pensioensparen te doen.
Nu wanneer we het eerste verzoek tot betaling kregen en de effectieve polis hadden we hier toch een minder goed gevoel bij, zeker na raadplegen van een aantal fora.
Voor het verzakingsbeding van 14 dagen is het te laat.
Ik lees hier dat de polis maar effectief ingaat bij betaling van de 1e premie, dit hebben we dus vooralsnog niet betaald.
Wat zijn onze mogelijkheden? Moeten we de niet ingegane polis opzeggen of gewoon niet betalen?
Ze hebben van ons nog geen enkele € ontvangen, wat zijn de mogelijke consequenties?
Hoe zeker zijn jullie van het feit dat de polis niet ingaat zonder 1e betaling?
Alvast bedankt voor de reactie.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Zoals er staat ... Ingang vanaf betaling eerste premie.
Dus niet betalen,zullen wel ff "dreigende" brieven sturen maar daar moet je je niets van aantrekken.
Dus niet betalen,zullen wel ff "dreigende" brieven sturen maar daar moet je je niets van aantrekken.
Inderdaad, gewoon geen storting maken. Dan lost het 'probleem' zich vanzelf op. Je zal daar niets meer van vernemen en als je dan toch al een brief zou krijgen negeer je die gewoon.
Bedankt voor de reacties, gaan we het zeker niet betalen. 
Ook wij zijn in een mooie discussie verzeild geraakt.
een gesimplificeerd cijfervoorbeeld:
60/40 sparen/fonds a 940EUR totaal per jaar
2.25% gegarandeerd rendement
Laten we rekenen 564EUR per jaar a rato van 2.25%, op 65 jaar: 35KEUR.
Brief Ergo: gegarandeerd kapitaal: 20KEUR
15KEUR gaat volgens hen (gedeeltelijk) naar levensverzekering, dat is 33EUR per maand (natuurlijk best kort door de bocht, want dit gaat er van uit dat je niet sterft en elke maand betaalt tot je 65ste), voor 60KEUR bij overlijden.
Dit is toch bij zijn haren getrokken?
Als ik het goed voor heb, krijg ik bij mijn groepsverzekering ook kapitaal bij overlijden en is mijn gegarandeerd kapitaal toch 35KEUR. (+- zelfde bedragen gestort)
Hoe kan ik dit counteren?
Het gedeelte van het "golden"
fonds raak ik hier niet aan. Daar hoef ik geen discussie over te hebben, dat is zo klaar als een klontje dat ze je rendementen voorhouden die nu misschien van toepassing zijn, maar geen steek houden op andere termijnen (e.g. langere periode, voor de crisis) en tevens minder goed presteren dan de index.
Thanks voor jullie hulp!
een gesimplificeerd cijfervoorbeeld:
60/40 sparen/fonds a 940EUR totaal per jaar
2.25% gegarandeerd rendement
Laten we rekenen 564EUR per jaar a rato van 2.25%, op 65 jaar: 35KEUR.
Brief Ergo: gegarandeerd kapitaal: 20KEUR
15KEUR gaat volgens hen (gedeeltelijk) naar levensverzekering, dat is 33EUR per maand (natuurlijk best kort door de bocht, want dit gaat er van uit dat je niet sterft en elke maand betaalt tot je 65ste), voor 60KEUR bij overlijden.
Dit is toch bij zijn haren getrokken?
Als ik het goed voor heb, krijg ik bij mijn groepsverzekering ook kapitaal bij overlijden en is mijn gegarandeerd kapitaal toch 35KEUR. (+- zelfde bedragen gestort)
Hoe kan ik dit counteren?
Het gedeelte van het "golden"
Thanks voor jullie hulp!
-
ErgoMedewerker
- Newbie

- Contacteer:
Beste mensen,
Graag had ik via deze weg even gereageerd op de zaken die op dit forum vermeld staan, als medewerker van de maatschappij met een klantenbestand van om en rond de 700 klanten, om bepaalde zaken te duiden/te weerleggen.
Waarom reageer ik enkel op dit forum? De anderen zijn van 2012 en dus allesbehalve actueel. En bovendien zijn vele zaken die hieronder vermeld werden op z'n minst ongebruikelijk te noemen.
Ik geef hieronder louter een woordje uitleg omtrent de werkwijze bij de polissen pensioensparen (daar gaat dan ook het forum over) die in voege zijn sinds de zomer van 2014. Ik sta steeds open voor CORRECTE feedback en beleefde kritiek daar die op iets slaat. Iets wat hieronder vaak niet het geval is in alle eerlijkheid.
Het pensioensparen is een spaarplan waarop steeds een fiscaal voordeel te genieten is van 30%. Dit bij elke commerciële instantie en aldus ook bij de maatschappij ERGO.
De bedragen die een persoon kan sparen zijn maximaal op maandbasis €78,33 (€940 op jaarbasis) én dus kan het fiscaal voordeel oplopen tot €282. Bij ERGO bestaat de optie tot pensioensparen vanaf €35 maandelijks.
Er bestaan 2 vormen van pensioensparen; een pensioenspaarverzekering en een pensioenspaarfonds. Het eerste is pensioensparen via TAK21 zijnde een vaste intrestvoet die éénzijdig kan worden gewijzigd per premiebetaling van de klant. Het andere is pensioensparen via fondsen zijnde (bij ERGO); MEAG Flexconcept Eurogrowth, Golden Future en Petercam European Opportunities.
De rendementen hiervan vindt U steeds zeer transparant terug via http://www.morningstar.be en via de website van de maatschappij ERGO zelf. De belangrijkste peilers om deze fondsen concurrentieel te kunnen beoordelen zijn het rendement op 10 jaar geannualiseerd én de sharpe-ratio (verhouding van de winst t.a.v. het potentieel rendement). Deze zijn simpelweg Zéér marktconform te noemen. U krijgt dan op Uw polis 3 mogelijke uitkomsten te zien nl; een pessimistisch, een neutrale en een optimistische. Deze goedgekeurd door het FSMA. Dat er aldus bij de optimistische prognose van Golden Future 8,92% staat is NIET het verwachte rendement maar het MEEST OPTIMISTISCHE. Indien Uw consulent U vertelde dat dit de verwachte prognose was dient U die consulent zelf op de vingers te tikken en niet de maatschappij. De neutrale prognose van 3,29% op einddatum is eerder verwacht. Vond U het zelf niet vreemd dat Uw kapitaal tegen pensioenleeftijd volgens de optimistische prognose verviervoudigt was? Geen kritiek op de klant, deze zit immers niet in de financiële/fiscale sector maar toch... gezond verstand hebben we allemaal wel, toch?
Ook zag ik vaak kritiek op de kosten van ERGO, dit is misschien wel de meest hardnekkige kritiek. Wisten jullie dat de instapkost door de consulent zelf kan gekozen worden tussen 1% en 5%. Deze wordt door de maatschappij aangeraden op 2% wat de laagste instapkost op de markt is. Tenzij U uw pensioensparen via Argenta aan uw hypothecaire lening koppelt. Toch geen kleine kanttekening mijn inziens. Ook qua beheerskosten zitten deze fondsen opnieuw onder de gemiddelde kosten t.a.v. de commerciële banken. Deze varieert tussen 1,15% en 1,43% bij de eerder genoemde pensioenspaarfondsen.
Dat er bij de maatschappij ERGO een vast contactpersoon is die U steeds met raad en daad kan bijstaan én U mede kan adviseren omtrent de maatschappijen DKV, DELA, P&V, Van Schoote en DAS zijn louter pluspunten. Of zijn deze maatschappijen die door diezelfde consulenten geadviseerd worden ook allemaal verzekeringsvergif? Daarover vond ik nochtans geen fora?
Bovendien kan U via de maatschappij ERGO tevens verzekeringswaarborgen aan Uw pensioenspaarplan koppelen zoals een inkomenswaarborg en een overlijdensdekking. Ook daarover niets gelezen... Jammer dat er een zeer éénzijdige visie wordt opgehangen van de maatschappij.
Zoals gezegd zijn alle vormen van kritiek op deze post welkom, daar ze gegrond zijn. Dank bij voorbaat.
Graag had ik via deze weg even gereageerd op de zaken die op dit forum vermeld staan, als medewerker van de maatschappij met een klantenbestand van om en rond de 700 klanten, om bepaalde zaken te duiden/te weerleggen.
Waarom reageer ik enkel op dit forum? De anderen zijn van 2012 en dus allesbehalve actueel. En bovendien zijn vele zaken die hieronder vermeld werden op z'n minst ongebruikelijk te noemen.
Ik geef hieronder louter een woordje uitleg omtrent de werkwijze bij de polissen pensioensparen (daar gaat dan ook het forum over) die in voege zijn sinds de zomer van 2014. Ik sta steeds open voor CORRECTE feedback en beleefde kritiek daar die op iets slaat. Iets wat hieronder vaak niet het geval is in alle eerlijkheid.
Het pensioensparen is een spaarplan waarop steeds een fiscaal voordeel te genieten is van 30%. Dit bij elke commerciële instantie en aldus ook bij de maatschappij ERGO.
De bedragen die een persoon kan sparen zijn maximaal op maandbasis €78,33 (€940 op jaarbasis) én dus kan het fiscaal voordeel oplopen tot €282. Bij ERGO bestaat de optie tot pensioensparen vanaf €35 maandelijks.
Er bestaan 2 vormen van pensioensparen; een pensioenspaarverzekering en een pensioenspaarfonds. Het eerste is pensioensparen via TAK21 zijnde een vaste intrestvoet die éénzijdig kan worden gewijzigd per premiebetaling van de klant. Het andere is pensioensparen via fondsen zijnde (bij ERGO); MEAG Flexconcept Eurogrowth, Golden Future en Petercam European Opportunities.
De rendementen hiervan vindt U steeds zeer transparant terug via http://www.morningstar.be en via de website van de maatschappij ERGO zelf. De belangrijkste peilers om deze fondsen concurrentieel te kunnen beoordelen zijn het rendement op 10 jaar geannualiseerd én de sharpe-ratio (verhouding van de winst t.a.v. het potentieel rendement). Deze zijn simpelweg Zéér marktconform te noemen. U krijgt dan op Uw polis 3 mogelijke uitkomsten te zien nl; een pessimistisch, een neutrale en een optimistische. Deze goedgekeurd door het FSMA. Dat er aldus bij de optimistische prognose van Golden Future 8,92% staat is NIET het verwachte rendement maar het MEEST OPTIMISTISCHE. Indien Uw consulent U vertelde dat dit de verwachte prognose was dient U die consulent zelf op de vingers te tikken en niet de maatschappij. De neutrale prognose van 3,29% op einddatum is eerder verwacht. Vond U het zelf niet vreemd dat Uw kapitaal tegen pensioenleeftijd volgens de optimistische prognose verviervoudigt was? Geen kritiek op de klant, deze zit immers niet in de financiële/fiscale sector maar toch... gezond verstand hebben we allemaal wel, toch?
Ook zag ik vaak kritiek op de kosten van ERGO, dit is misschien wel de meest hardnekkige kritiek. Wisten jullie dat de instapkost door de consulent zelf kan gekozen worden tussen 1% en 5%. Deze wordt door de maatschappij aangeraden op 2% wat de laagste instapkost op de markt is. Tenzij U uw pensioensparen via Argenta aan uw hypothecaire lening koppelt. Toch geen kleine kanttekening mijn inziens. Ook qua beheerskosten zitten deze fondsen opnieuw onder de gemiddelde kosten t.a.v. de commerciële banken. Deze varieert tussen 1,15% en 1,43% bij de eerder genoemde pensioenspaarfondsen.
Dat er bij de maatschappij ERGO een vast contactpersoon is die U steeds met raad en daad kan bijstaan én U mede kan adviseren omtrent de maatschappijen DKV, DELA, P&V, Van Schoote en DAS zijn louter pluspunten. Of zijn deze maatschappijen die door diezelfde consulenten geadviseerd worden ook allemaal verzekeringsvergif? Daarover vond ik nochtans geen fora?
Bovendien kan U via de maatschappij ERGO tevens verzekeringswaarborgen aan Uw pensioenspaarplan koppelen zoals een inkomenswaarborg en een overlijdensdekking. Ook daarover niets gelezen... Jammer dat er een zeer éénzijdige visie wordt opgehangen van de maatschappij.
Zoals gezegd zijn alle vormen van kritiek op deze post welkom, daar ze gegrond zijn. Dank bij voorbaat.
-
pisa
Even diagonaal gelezen en al vastgesteld dat dit al zeker gewoon niet waar is: vet onderstreept.ErgoMedewerker schreef:(...)
Ook zag ik vaak kritiek op de kosten van ERGO, dit is misschien wel de meest hardnekkige kritiek. Wisten jullie dat de instapkost door de consulent zelf kan gekozen worden tussen 1% en 5%. Deze wordt door de maatschappij aangeraden op 2% wat de laagste instapkost op de markt is. Tenzij U uw pensioensparen via Argenta aan uw hypothecaire lening koppelt. Toch geen kleine kanttekening mijn inziens. (...)
Bij Argenta kan men op 2 manieren aan pensioensparen doen:
1)De pensioenspaarfondsen Arpe en Arpe Defensief. Bij beiden is de instapkost 0%, ongeacht of men bij hen een hypothecaire lening aangaat of niet. Wat wel gebeurt is dat om van het profijttarief van Argenta te kunnen genieten bij een hypotheeklening, ze soms één van de eisen daarvan laten vallen (zoals bijv. die van een SSV) , en in de plaats daarvan als voorwaarde stellen dat men bij hen aan pensioenparen doet.
2) De pensioenspaarverzekering Argenta Flexx. Zelfde bemerking als bij de pensioenspaarfondsen, maar met nog een aanvulling. Als men zo een contract aangaat in het kader van pensioensparen (wat dus geen conditio sine qua non is) omdat ze één van hun eisen laten vallen om van hun profijttarief bij een hypotheeklening toch te kunnen genieten, is de instapkost perfect onderhandelbaar. Onderhandel je niet dan is het sowieso 4,00%. Onderhandel je wel en doe je dat goed, dan kan het gerust ook maar 1,00 of 1,25%zijn.
Voila: beleefd geantwoord en u beleefd kritiek gegeven dat alvast deze informatie van u manifest onjuist is.
In het verleden he 'k me ook bijna laten inpakken, echter tijdig kunnen annuleren.
Ik heb nu een AG pensionverzekering met 0,5% kosten op de jaarlijkse premie en 2,5% gegarandeerd (zie website spaargids).
Opbrengesten kunenn met fondsen misschien hoger, maar 'k heb geen kosten bij niet betalen van premie, geen extra vereisten of koppelverkoop praktijken én geen stress over volatiele fondsen...
Ben benieuwd om binnen een jaar of +20 eens te kunnen vergelijken met ERGO (kennis) wanneer er uitbetaald zal worden.
Ik heb nu een AG pensionverzekering met 0,5% kosten op de jaarlijkse premie en 2,5% gegarandeerd (zie website spaargids).
Opbrengesten kunenn met fondsen misschien hoger, maar 'k heb geen kosten bij niet betalen van premie, geen extra vereisten of koppelverkoop praktijken én geen stress over volatiele fondsen...
Ben benieuwd om binnen een jaar of +20 eens te kunnen vergelijken met ERGO (kennis) wanneer er uitbetaald zal worden.
In het verleden heb 'k me ook laten inpakken, echter tijdig kunnen annuleren.
Opbrengsten kunnen met fondsen misschien hoger, maar 'k heb geen kosten bij niet betalen van premie, geen extra vereisten of koppelverkoop praktijken én geen stress over volatiele fondsen...
Opbrengsten kunnen met fondsen misschien hoger, maar 'k heb geen kosten bij niet betalen van premie, geen extra vereisten of koppelverkoop praktijken én geen stress over volatiele fondsen...