Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed
Als je al 100-en keren hetzelfde hebt gezegd of van anderen hebt gehoord, is het verstandig andere oorden op te zoeken. D'r zitten er hier overigens nog enkelen die beter de eer aan zichzelf zouden houden. De verstandigen hebben al lang de plaat gepoetst of komen hier hoogstens nog af en toe eens piepen, al dan niet onder een alias zoals bvb vlo en nog 10-tallen anderen ...paul schreef:om gratis water te krijgen zeker?
Dan weet ik al wie het was ? misschien zit die nu achter slot en grendel want ik zie hem hier nu niet meer
Zolang er niet te veel van die aliassen komen spammen is het perfect doenbaar om 'n 3-tal keer per dag de recente berichten te lezen.
Veel nieuws haal ik er inderdaad niet uit, maar als het forum tenminste actief blijft kan het anderen helpen.
Jammer dat sommige anderen nog niet het verstand hebben om weg te blijven, en grappig om zien hoe ze zich binnen de 10 posts terug verraden.
Er zijn nog zekerheden in het leven.
Veel nieuws haal ik er inderdaad niet uit, maar als het forum tenminste actief blijft kan het anderen helpen.
Jammer dat sommige anderen nog niet het verstand hebben om weg te blijven, en grappig om zien hoe ze zich binnen de 10 posts terug verraden.
Er zijn nog zekerheden in het leven.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je zou haast denken dat de wipmaster die mensen zelf betaalt om het aantal posts en het aantal 'leden' te laten stijgen. Kwestie van de reclame-inkomsten elk jaar exponentieel te laten doorstijgen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Daar zeg je zoiets. Voor 't zelfde geld IS het de webmaster. Die naakte deernes destijds waren misschien z' n eigen ladyboy. ;-)
Naar het schijnt zullen door de taxshift de lonen voor de lage- en middenklasse met zo'n 100 euro netto stijgen.
Deze verhoging van de koopkracht zou tot een een stijging van de huizenprijzen moeten leiden.
Daarnaast wordt niet geraakt aan de huurinkomstenbelasting, dus het zal nog niet meteen zover komen dat verhuurders massaal hun panden aanbieden.
Deze taxshift lijkt dus goed voor wie vastgoed bezit /verhuurt.
Deze verhoging van de koopkracht zou tot een een stijging van de huizenprijzen moeten leiden.
Daarnaast wordt niet geraakt aan de huurinkomstenbelasting, dus het zal nog niet meteen zover komen dat verhuurders massaal hun panden aanbieden.
Deze taxshift lijkt dus goed voor wie vastgoed bezit /verhuurt.
Het is vooral ook goed nieuws voor de huurders, want zodra een verhuurder kan, zal hij deze meerkost van extra belastingen wel moeten gaan doorrekenen aan zijn huurder. De verhuurder zal er geen boterham minder om eten, maar vooral voor de eenoudergezinnen als huurder zou deze huuropslag toch pijn doen.
@jonas.c
Reken er maar niet op dat het 'beloofde' extra nettoloon de extra belastingen zullen compenseren...
Vier dagen geleden was de regering nog op zoek naar 978 miljoen euro. Nu hebben ze die blijkbaar gevonden én zullen de gezinnen daarbovenop nog extra koopkracht krijgen. Sinterklaas bestaat niet.
Reken er maar niet op dat het 'beloofde' extra nettoloon de extra belastingen zullen compenseren...
Vier dagen geleden was de regering nog op zoek naar 978 miljoen euro. Nu hebben ze die blijkbaar gevonden én zullen de gezinnen daarbovenop nog extra koopkracht krijgen. Sinterklaas bestaat niet.

Dat dit de bijkomende taksen zal compenseren laat ik in het midden, daar heb ik het ook niet over.TNTim schreef:@jonas.c
Een gezin dat meer verdient kan in principe meer ontlenen. Net zoals de lage rente een positieve invloed heeft/de kleinere woonbonus compenseert.
Of zullen de banken hun 1/3 regel ook bijstellen?
@jonas.c
Als je er van uitgaat dat vele gezinnen het maximaal haalbare huis proberen te kopen, dan heb je inderdaad gelijk.
Banken zullen waarschijnlijk iets zwaardere leningen toestaan. 67€ extra maandlast voor modale tweeverdieners.
Als je er van uitgaat dat vele gezinnen het maximaal haalbare huis proberen te kopen, dan heb je inderdaad gelijk.
Banken zullen waarschijnlijk iets zwaardere leningen toestaan. 67€ extra maandlast voor modale tweeverdieners.
Wat een kort door de bocht reactie zeg, normal lees ik vooral mee maar ik heb me special geregistreerd om hierop te antwoorden. Aub niet alle zelfbouwers over dezelfde kam scheren. Ik doe namelijk ook zeer veel zelf. Momenteel ruwbouw metselen. Ok ik doe minder (6-8 m²) dan de aannemer (14-18m²) maar die moet ik er wel 360 euro per dag voor betalen. En ik kan u garanderen dat mijn metselwerk kwalitatief beter is. Idem met afwerking, je hebt zelfbouwers die snel tevreden zijn, en zij die naar kwaliteit streven.Spruitekop schreef:Ik ken er zo nog die fier waren dat ze overal gaan stelen waren met hun ogen. Ze gingen zelf hun deuren plaatsen maar d'er is geen enkel deurkader dat in 'n hoek van 90° staat. Overal kieren. Als je nadien je huis verkoopt dan kan je je niet inbeelden hoe zoiets de waarde van je huis naar beneden haalt.
Maar ja, ze kunnen alles zelf, ze zijn niet dom en stelen met hun ogen. "Het zijn de dommeriken die geld over de balk gooien door het door professionelen te laten doen. Maar ja, als je 2 linkse handen hebt dan moet je het wel laten doen, ik heb veel geld in mijn zak gestoken" zeggen ze dan.
Ik knik dan "Ja" en denk er het mijne van. Ik ben geen stielman en zie een gebrekkige afwerking, en als ik dat zie dan ziet 'n ander dat ook.
Tja weet je, wat is geluk he. Ik heb in 2010 voor een bedrag met 5 nullen langlopende obligaties in mijn portefeuille gestoken, en perpetuals gekocht tegen 40-50% nominale waarde (waaronder de Ageas Hybrid 8%). Deze heb ik geleidelijk verkocht (of ze zijn gecalled tegen 100%) in 2012 en 2013. Op het moment dat in deze kocht, had ik nooit durven dromen dat die zoveel zouden opbrengen. Ik had toen wel het idee dat de rente lichtelijk zou gaan dalen (maar had nooit durven hopen dat deze zo extreem laag zou worden). Bij beleggen heb je een deel inzicht, en een deel "geluksfactor" daar ben ik van overtuigd.Poldermol schreef:Oh pas op, ik wou JB niet in diskrediet brengen, het is inderdaad véél moeilijker dan vroeger (allez, toch volgens de overlevering, want empirisch kan ik daar niet over oordelen, hoe het huizenkopen in de 80s ging), en het is dubbele pech als ge alleenstaande zijt, want dan bekijken de banken u al meteen scheef
![]()
Trouwens, zie bijlage voor het orderborderel van SantheraHeb het meteen eens terug opgezocht. Meestal spaar ik dieje papierwinkel niet, maar dees was toch wel eentje om in te lijsten
Zie maar eens waar die nu op staan
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waarschijnlijk ben je een goede zelfbouwer... ik weet het nietGalactic schreef:Wat een kort door de bocht reactie zeg, normal lees ik vooral mee maar ik heb me special geregistreerd om hierop te antwoorden. Aub niet alle zelfbouwers over dezelfde kam scheren. Ik doe namelijk ook zeer veel zelf. Momenteel ruwbouw metselen. Ok ik doe minder (6-8 m²) dan de aannemer (14-18m²) maar die moet ik er wel 360 euro per dag voor betalen. En ik kan u garanderen dat mijn metselwerk kwalitatief beter is. Idem met afwerking, je hebt zelfbouwers die snel tevreden zijn, en zij die naar kwaliteit streven.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik voelde me niet aangevallen, wilde hoogstens wat nuancerenSpruitekop schreef:Waarschijnlijk ben je een goede zelfbouwer... ik weet het nietGalactic schreef:Wat een kort door de bocht reactie zeg, normal lees ik vooral mee maar ik heb me special geregistreerd om hierop te antwoorden. Aub niet alle zelfbouwers over dezelfde kam scheren. Ik doe namelijk ook zeer veel zelf. Momenteel ruwbouw metselen. Ok ik doe minder (6-8 m²) dan de aannemer (14-18m²) maar die moet ik er wel 360 euro per dag voor betalen. En ik kan u garanderen dat mijn metselwerk kwalitatief beter is. Idem met afwerking, je hebt zelfbouwers die snel tevreden zijn, en zij die naar kwaliteit streven.en ik wil je zeker niet schofferen. M'n excuses daarvoor, gelieve dit niet persoonlijk te nemen. Ik heb enkel gezegd: "Dat ik er ken ... "

-
- VIP member
- Contacteer:
Ik was onlangs in een nieuwbouw van een collega en blijkbaar zijn er nu allerhande ventilatieregels waardoor bouwers spleten in hun ramen moeten voorzien( hallo warmte- en geluidsisolatie?) en spleten in deuren (licht? geluid?).
Ikzelf ben er niet echt van op de hoogte, maar is het niet wat vreemd dat de overheid er van uitgaat dat het gepeupel onvoldoende zou ventileren in een nieuwbouw? Wat baat geluidsisolatie en warmteisolatie als je de bouwschil moet onderbreken met die ventilatieroosters?
En je zal maar pubers hebben die geconfronteerd worden met 1cm deurspleet onderaan hun deur. Leuk zal anders zijn.
Ikzelf ben er niet echt van op de hoogte, maar is het niet wat vreemd dat de overheid er van uitgaat dat het gepeupel onvoldoende zou ventileren in een nieuwbouw? Wat baat geluidsisolatie en warmteisolatie als je de bouwschil moet onderbreken met die ventilatieroosters?
En je zal maar pubers hebben die geconfronteerd worden met 1cm deurspleet onderaan hun deur. Leuk zal anders zijn.
Indien men voor ventilatiesysteem C kiest zal men inderdaad spleten hebben. Want het principe van C is dat je enkel lucht uit je woning trekt en dat de verse lucht binnenkomt via roosters in de buitenschil.Frisse Freddy schreef:Ik was onlangs in een nieuwbouw van een collega en blijkbaar zijn er nu allerhande ventilatieregels waardoor bouwers spleten in hun ramen moeten voorzien( hallo warmte- en geluidsisolatie?) en spleten in deuren (licht? geluid?).
Vroeger kwam dit systeem vaak voor omdat het goedkoop en eenvoudig te integreren is, maar nu ga je dat normaal niet meer zien toegepast worden omdat dit slecht scoort in de EPB software ivm een ventilatiesysteem type D.
Renson is de grote voorvechter van type C (zij hebben zelfs een C+ uitgevonden daarom) omdat zij natuurlijk in de eerste plaats verkopers zijn van raamroosters allerhande. Je hebt er dan ook die onzichtbaar zijn of met extra akoestische isolatie uitgerust zijn enz...
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash