Online winkelen bij AH
Re: Online winkelen bij AH
Wat ik wel ergerlijk vind, is dat de vlaming blijkbaar collectief het besef marktsegment niet begrijpt !
De AH mikt op service, mooie winkels, een ruim aanbod, vriendelijk personeel, veel en snelle kassa's. De prijzen zijn dus hoog. Iedere Nederlander weet, dat ze de 'prijzenslag' en " 's lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten' met een korreltje zout moeten nemen. Die gratis koffie, de zithoek en de mooie belichting moeten immers ergens van worden betaald.
Colruyt is een rampestampwinkel: alles moet er snel en goedkoop zijn. Daarom zou Colruyt ook de laagste prijzen moeten hebben.
En dan zijn er nog mensen verbaasd, dat de AH duurder dan de Colruyt is !
't Is wel te hopen zeker: waarom zou je anders nog naar zo'n Colruyt-ballentent gaan ?
Het is echter niet alleen van de klantenzijde, dat dat niet wordt begrepen, maar ook van de (vlaamse) personeelszijde.
Dat het koffie-apparaat kapot is kan gebeuren, maar geen 6 maaden !
De AH-karretjes zijn vaak vuilnisbakken op wielen.
Als een klant het zwijn heeft uitgehangen in een schap, dan laat het personeel dat maar zo liggen.
Lange rijen bij de kassa, terwijl er nog 10 kassa's open kunnen.
Dat kan dus niet !
Enfin... in vlaanderen dus wel, omdat ze het begrip 'marktsegment' totaal niet begrijpen.
Persoonlijk ben ik overigens een fan van de Jumbo. Die hebben 'marktsegment' ook niet begrepen: én goede service én lage prijzen.
Kijk, het begrip op die manier verkeerd begrijpen kan ik dan wel weer waarderen, natuurlijk.
De AH mikt op service, mooie winkels, een ruim aanbod, vriendelijk personeel, veel en snelle kassa's. De prijzen zijn dus hoog. Iedere Nederlander weet, dat ze de 'prijzenslag' en " 's lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten' met een korreltje zout moeten nemen. Die gratis koffie, de zithoek en de mooie belichting moeten immers ergens van worden betaald.
Colruyt is een rampestampwinkel: alles moet er snel en goedkoop zijn. Daarom zou Colruyt ook de laagste prijzen moeten hebben.
En dan zijn er nog mensen verbaasd, dat de AH duurder dan de Colruyt is !
't Is wel te hopen zeker: waarom zou je anders nog naar zo'n Colruyt-ballentent gaan ?
Het is echter niet alleen van de klantenzijde, dat dat niet wordt begrepen, maar ook van de (vlaamse) personeelszijde.
Dat het koffie-apparaat kapot is kan gebeuren, maar geen 6 maaden !
De AH-karretjes zijn vaak vuilnisbakken op wielen.
Als een klant het zwijn heeft uitgehangen in een schap, dan laat het personeel dat maar zo liggen.
Lange rijen bij de kassa, terwijl er nog 10 kassa's open kunnen.
Dat kan dus niet !
Enfin... in vlaanderen dus wel, omdat ze het begrip 'marktsegment' totaal niet begrijpen.
Persoonlijk ben ik overigens een fan van de Jumbo. Die hebben 'marktsegment' ook niet begrepen: én goede service én lage prijzen.
Kijk, het begrip op die manier verkeerd begrijpen kan ik dan wel weer waarderen, natuurlijk.
Ik heb ook ervaring met Albert Heijn (Lokeren, Hulst, Axel) en waar ik vaak teleurgesteld in ben zijn hun delicatessen (weet niet of dit een goede benaming is): zo van die verse aperitiefhapjes en versnaperingen en dergelijke: het ziet er altijd heel lekker uit, maar de smaak valt bij mij uiteindelijk dik tegen. Dat heb ik toch niet zo gauw bij onze Belgische supermarkten. Sommige van hun salad bowls vind ik wel lekker.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 17 juli 2015, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Uiteraard veranderen jobs en het is mij niet om de small talk met de kassierster te doen of om de "vooruitgang" tegen te gaan. Ik zal mij ook probleemloos aanpassen als er geen kassierster meer is, zal wel moeten overigens als ik tegen dan brood op de plank wil. Maar ik maak mij wel even de bedenking: in principe kunnen we meer en meer jobs door robotten, selfscannen of wat dan ook laten uitvoeren ... alleen hoe zullen we het merendeel van die mensen (of bij uitbreiding straks 9 miljard mensen) dan nog een job kunnen geven? Want het rijtje binnenkort te schrappen beroepen neemt toch wel steeds grotere proporties aan. Gewoon een reflectie op een zonnige dag en intussen draag ik mijn korreltje zand bij ter bescherming van haar job als kassierster.reteiP schreef: Jobs veranderen in de tijd door de evolutie van de wereld.
Alsof een job als kassier(ster) gemist zal worden wanneer deze niet meer bestaat, denk je echt dat dat jobs zijn die binnen 100 jaar op een ambachtenweekend getoond gaan worden?
@gpv1
Toen we nog in Gent woonden gingen we vaak net over de grens in Terneuzen winkelen.
Zoals je zegt: het ziet er allemaal enorm lekker uit bij de Nederlanders, maar is het vaak niet.
Mijn persoonlijke toppers: Zeeuws spek uit AH (eigenlijk +- heel de charcuterie-afdeling daar.
) en milano broodjes uit C1000. (tegenwoordig is C1000 wel Jumbo geworden denk ik) Kruimelvlaai uit AH is ook een aanrader. 
Toen we nog in Gent woonden gingen we vaak net over de grens in Terneuzen winkelen.
Zoals je zegt: het ziet er allemaal enorm lekker uit bij de Nederlanders, maar is het vaak niet.
Mijn persoonlijke toppers: Zeeuws spek uit AH (eigenlijk +- heel de charcuterie-afdeling daar.