Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Wat bedoel je met "telkens weer"? Wil je voor je verlof tijdelijk je abonnement stopzetten?mab schreef: Bij mijn terugkomst in Vlaanderen (B) moet ik bijgevolg telkens opnieuw aansluitingskosten betalen.
Zijn er providers op de Belgische markt die je de mogelijkheid bieden om je abonnement jaarlijks tijdelijk stil te leggen?
Misschien wel 'n idee, nooit geweten dat dit kon. Maar is het sop dan de kool waard, voor die paar weken?
Dus jij gaat 3 weken naar Spanje of zo, en vraagt aan Telenet om je diensten tijdelijk stop te zetten? Mag ik vragen hoe je dat concreet doet, want dat lijkt me dan wel interessant.
(Zou mij wel het probleem opleveren dat vaste telefonie moet blijven doorlopen want daar zit de alarmcentrale op gekoppeld, maar dat kan ik dan bekijken.)
Sommige mensen blijven langer dan een paar weken in het buitenland.
Mijn echtgenote en ik zijn daar een voorbeeld van.
In ons geval gaat het dus eerder over 4 tot 6 maanden.
M.a.w. don't jump into conclusions without knowing the whole story.
Mijn echtgenote en ik zijn daar een voorbeeld van.
In ons geval gaat het dus eerder over 4 tot 6 maanden.
M.a.w. don't jump into conclusions without knowing the whole story.
Oei,... 't Was maar een vraag, hoor. Daarom schreef ik "3 weken Spanje OF ZO".
Maar de essentie blijft, ik wist niet dat dit kon, en als het kan, is het interessant om de werkwijze te kennen.
Maar de essentie blijft, ik wist niet dat dit kon, en als het kan, is het interessant om de werkwijze te kennen.
Fakkel,
Jij schijnt het probleem dat ik stelde, niet helemaal te begrijpen.
De vraag is dus: Zijn er internet/telefonie/tv -providers die diensten aanbieden met de mogelijkheid hun abonnement tijdelijk te onderbreken zonder terug aansluitingskosten te betalen?
Bij Scarlet, waar ik klant ben, bestaat die mogelijkheid niet.
Jij schijnt het probleem dat ik stelde, niet helemaal te begrijpen.
De vraag is dus: Zijn er internet/telefonie/tv -providers die diensten aanbieden met de mogelijkheid hun abonnement tijdelijk te onderbreken zonder terug aansluitingskosten te betalen?
Bij Scarlet, waar ik klant ben, bestaat die mogelijkheid niet.
Scarlet is zeker goed maar heeft net zoals Proximus één groot nadeel en dat is wanneer je meerdere tv's hebt.
Dan moet je voor elke tv een digi-box of digi-corder gaan aankopen en ik dacht dat je er max 2 kon aansluiten.
Hier hebben wij 4 tv's dus dat was geen optie.
Dan moet je voor elke tv een digi-box of digi-corder gaan aankopen en ik dacht dat je er max 2 kon aansluiten.
Hier hebben wij 4 tv's dus dat was geen optie.
Ze zitten tegenwoordig bij Proximus aan 3 tv's.
Eentje tekort voor jou dus nog Karine
Eentje tekort voor jou dus nog Karine

Je gaat dat in de voorwaarden kunnen terugvinden onder 'schorsing' van het abonnement.mab schreef:Sedert begin april '15 ben ik client bij Scarlet voor internet en telefonie, overigens geheel tot mijn genoegen.
Toch is er een niet onbelangrijk minpunt: Je abonnement tijdelijk stopzetten om dan weer te hernemen is niet mogelijk.
Bij mijn terugkomst in Vlaanderen (B) moet ik bijgevolg telkens opnieuw aansluitingskosten betalen.
Zijn er providers op de Belgische markt die je de mogelijkheid bieden om je abonnement jaarlijks tijdelijk stil te leggen?
Ik heb het even nagekeken en voor TV Vlaanderen bijvoorbeeld is het niet mogelijk.
Je zou bij TV Vl wel kunnen terugschakelen naar het goedkoopste abonnement (11 euro ongeveer) en later eventueel je gewone abonnement terug nemen.
Schorsing wordt meestal alleen voorzien om te worden gebruikt door de provider zelf bij bv wanbetaling, maar niet op verzoek van de gebruiker.
Bij Proximus TV is het schorsen van de overeenkomst niet mogelijk.
Ik heb ook even de algemene voorwaarden van Telenet nagelezen en er staat niet in vermeld dat je het abonnement mag schorsen. Dus daar kan het ook niet.
Hartelijk dank voor de relevante info, heer Haelewijn.
Toch nog even een randbemerking. Tot niet zo heel lang geleden was er hier een moderator (vaganzza)die spontaan door leden gevraagde info verstrekte in bijzonderheid indien andere forumgangers op de vraagstelling niet reageerden.
Ik heb deze moderator al in tijden niet meer gezien.
Was ist los?
Toch nog even een randbemerking. Tot niet zo heel lang geleden was er hier een moderator (vaganzza)die spontaan door leden gevraagde info verstrekte in bijzonderheid indien andere forumgangers op de vraagstelling niet reageerden.
Ik heb deze moderator al in tijden niet meer gezien.
Was ist los?
Forummoeheid, Meiner Freund. Een zekere S., befaamd goudkever, is het hier ook al afgetrapt. Zelfs moderators zijn er niet immuun voor.
Contrarians zullen hier wel een bodem in zien van de goudprijs.Yaris schreef:Forummoeheid, Meiner Freund. Een zekere S., befaamd goudkever, is het hier ook al afgetrapt. Zelfs moderators zijn er niet immuun voor.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn zus is Telenet-klant en haar abonnement is 6 maand (of 1 jaar?) bevroren, wegens een tijdelijke verhuis.haelewyn schreef:Je gaat dat in de voorwaarden kunnen terugvinden onder 'schorsing' van het abonnement.mab schreef:Sedert begin april '15 ben ik client bij Scarlet voor internet en telefonie, overigens geheel tot mijn genoegen.
Toch is er een niet onbelangrijk minpunt: Je abonnement tijdelijk stopzetten om dan weer te hernemen is niet mogelijk.
Bij mijn terugkomst in Vlaanderen (B) moet ik bijgevolg telkens opnieuw aansluitingskosten betalen.
Ik heb het even nagekeken en voor TV Vlaanderen bijvoorbeeld is het niet mogelijk.
Je zou bij TV Vl wel kunnen terugschakelen naar het goedkoopste abonnement (11 euro ongeveer) en later eventueel je gewone abonnement terug nemen.
Schorsing wordt meestal alleen voorzien om te worden gebruikt door de provider zelf bij bv wanbetaling, maar niet op verzoek van de gebruiker.
Bij Proximus TV is het schorsen van de overeenkomst niet mogelijk.
Ik heb ook even de algemene voorwaarden van Telenet nagelezen en er staat niet in vermeld dat je het abonnement mag schorsen. Dus daar kan het ook niet.
Ranter schreef : ''Mijn zus is Telenet-klant en haar abonnement is 6 maand (of 1 jaar?) bevroren, wegens een tijdelijke verhuis.''
https://www2.telenet.be/content/dam/www ... p-2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
<<<< Algemene voorwaarden Telenet.
Je haalt een verhuis aan.
De omstandigheden waarin een klant verhuist en waarbij op het nieuwe adres geen kabeldistributie voorhanden of te plaatsen is kan een reden zijn voor verbreking van het contract. Niet-aansluitbaarheid die niet de klant zijn fout is..
TN kan bv wel aansluitkosten of eenmalige opstartkost kwijtschelden als ze voelen dat dat een (nieuwe) klant gaat over de streep trekken.
Dat TN een beetje soepel geweest is in het geval van de zus van Ranter is commercieel gezien logisch. Waarom zouden ze het haar moeilijk maken.. dan gaat ze vast ergens anders waar ze de eenmalige opstartkost ook kunnen kwijtschelden.
Of MAB er iets mee vooruit is durf ik betwijfelen. Ik was eerder in zijn geval maar dat hield voor mij geen echte verhuis in. Mijn adres bleef behouden en ik bleef op mijn adres in Belgie ingeschreven.
Nog een voorbeeld : Joske en Madeleine wonen alleen en zijn beide TN klant. Ze worden verliefd op elkaar (of 't is voor de centen) en gaan samenwonen in de flat van Madeleine. Ook in dit geval gaat TN toelaten dat Joske zijn abonnement beëindigt.
Voor verhuizers, hier is de clausule die zegt dat je mag opzeggen.
11.2. U kunt de Overeenkomst tijdens de minimumduur van de Overeenkomst te allen tijde onmiddellijk en kosteloos opzeggen bij voortdurende storingen of onderbrekingen (zie artikel 5.2. ) en bij wijzigingen zoals voorzien in artikel 17.1. en indien U verhuist naar niet aansluitbaar Telenet-gebied op voorwaarde dat U Telenet hiervan minstens één maand voor de verhuisdatum van op de hoogte brengt en Telenet een bewijs van verhuis bezorgt.
Maar we wijken af. Het ging over Scarlet !
https://www2.telenet.be/content/dam/www ... p-2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
<<<< Algemene voorwaarden Telenet.
Je haalt een verhuis aan.
De omstandigheden waarin een klant verhuist en waarbij op het nieuwe adres geen kabeldistributie voorhanden of te plaatsen is kan een reden zijn voor verbreking van het contract. Niet-aansluitbaarheid die niet de klant zijn fout is..
TN kan bv wel aansluitkosten of eenmalige opstartkost kwijtschelden als ze voelen dat dat een (nieuwe) klant gaat over de streep trekken.
Dat TN een beetje soepel geweest is in het geval van de zus van Ranter is commercieel gezien logisch. Waarom zouden ze het haar moeilijk maken.. dan gaat ze vast ergens anders waar ze de eenmalige opstartkost ook kunnen kwijtschelden.
Of MAB er iets mee vooruit is durf ik betwijfelen. Ik was eerder in zijn geval maar dat hield voor mij geen echte verhuis in. Mijn adres bleef behouden en ik bleef op mijn adres in Belgie ingeschreven.
Nog een voorbeeld : Joske en Madeleine wonen alleen en zijn beide TN klant. Ze worden verliefd op elkaar (of 't is voor de centen) en gaan samenwonen in de flat van Madeleine. Ook in dit geval gaat TN toelaten dat Joske zijn abonnement beëindigt.
Voor verhuizers, hier is de clausule die zegt dat je mag opzeggen.
11.2. U kunt de Overeenkomst tijdens de minimumduur van de Overeenkomst te allen tijde onmiddellijk en kosteloos opzeggen bij voortdurende storingen of onderbrekingen (zie artikel 5.2. ) en bij wijzigingen zoals voorzien in artikel 17.1. en indien U verhuist naar niet aansluitbaar Telenet-gebied op voorwaarde dat U Telenet hiervan minstens één maand voor de verhuisdatum van op de hoogte brengt en Telenet een bewijs van verhuis bezorgt.
Maar we wijken af. Het ging over Scarlet !

Inderdaad, Haelewyn, verhuizen is in mijn geval niet van toepassing. Ondanks mijn jaarlijks terugkerend langdurig buitenlands verblijf, ben ik in België gedomicilieerd en verblijf ik er ook reëel.
Ook is het opzeggen bij Scarlet geen probleem; dat kan reeds na 6 maanden.
Misschien contacteer ik Scarlet wel eens en stel hen de vraag om uitzonderlijk af te wijken van hun reglementering.
Ook is het opzeggen bij Scarlet geen probleem; dat kan reeds na 6 maanden.
Misschien contacteer ik Scarlet wel eens en stel hen de vraag om uitzonderlijk af te wijken van hun reglementering.
Ik dacht nog : heb je een vaste lijn in je pakket zitten ?
Als je opzegt en nadien weer aansluit, zou je waarschijnlijk een nieuw nummer moeten aanvragen.
En daar zit wel een knoopje.
Het aanhouden van een nummer kost geld. Aanvragen van een nieuw nummer ook.
Je kan dat stukje dan wel oplossen door je vaste lijn - nummer eerst over te dragen naar een VOIP provider. Daar kan je vaak je nummer aanhouden voor 10 euro per jaar.
Bij heraansluiting Scarlet kan je gewoon het duopack internet en TV nemen.
Gebruik je voor email het domein van je provider (bv xxxx@skynet.be) , dan kan hier ook een probleempje zitten. Bij Belgacom heb ik eens gemerkt dat mijn emailadres na 2 jaar nog altijd onderhouden werd op de achtergrond.
Ik was klant geworden bij EDPnet en ging nadien terug naar Belgacom.
Bleek dat ik mijn oude emailadres na 2 jaar gewoon kon terug hebben en dat ondertussen alle emails die nog waren toegekomen op dat adres nog leesbaar waren. Het adres werd dus nog ergens slapend actief gehouden al die tijd.
Eén van de adressen die ik doorgeschakeld had (forward) bleek die forward nog altijd te doen.
Maar er is ook een worst case scenario.. Dat je je emailadres zou kwijt raken en niet meer kunnen terug krijgen nadien.
Dat stukje kan je oplossen door een web-based email te gebruiken. Bv Gmail.
Maar daar was je zelf vast al op gekomen..
Als je opzegt en nadien weer aansluit, zou je waarschijnlijk een nieuw nummer moeten aanvragen.
En daar zit wel een knoopje.
Het aanhouden van een nummer kost geld. Aanvragen van een nieuw nummer ook.
Je kan dat stukje dan wel oplossen door je vaste lijn - nummer eerst over te dragen naar een VOIP provider. Daar kan je vaak je nummer aanhouden voor 10 euro per jaar.
Bij heraansluiting Scarlet kan je gewoon het duopack internet en TV nemen.
Gebruik je voor email het domein van je provider (bv xxxx@skynet.be) , dan kan hier ook een probleempje zitten. Bij Belgacom heb ik eens gemerkt dat mijn emailadres na 2 jaar nog altijd onderhouden werd op de achtergrond.
Ik was klant geworden bij EDPnet en ging nadien terug naar Belgacom.
Bleek dat ik mijn oude emailadres na 2 jaar gewoon kon terug hebben en dat ondertussen alle emails die nog waren toegekomen op dat adres nog leesbaar waren. Het adres werd dus nog ergens slapend actief gehouden al die tijd.
Eén van de adressen die ik doorgeschakeld had (forward) bleek die forward nog altijd te doen.
Maar er is ook een worst case scenario.. Dat je je emailadres zou kwijt raken en niet meer kunnen terug krijgen nadien.
Dat stukje kan je oplossen door een web-based email te gebruiken. Bv Gmail.
Maar daar was je zelf vast al op gekomen..
Haelewyn,
Hartelijk dank voor het helpen meezoeken naar een mogelijke oplossing.
Maar idd, het probleem van behoud van een vast telefoonnummer is voor mij een non-issue. Alhoewel ik dit vast nummer wel gebruik (bij voorkeur gedurende de gratis uren), breng ik het niet in de openbaarheid. Diegenen die me moeten kunnen bereiken, kennen mijn gsm-nr dat ik al jaren aanhoud bij proximus. Meer moet dat niet zijn.
Ook mijn email-adres(sen) hou ik los van Scarlet.
Eigenlijk is het enige dat me echt interesseert, een degelijke internetverbinding en daaraan voldoet Scarlet momenteel meer dan behoorlijk.
Om tv te kijken, gebruik ik al jaren een binnenhuisantenne die een zeer degelijke ontvangst genereert. Uiteraard ben ik beperkt tot vrt-kanalen. Toch overweeg ik vanaf volgend jaar een andere oplossing te zoeken, inzonderheid omdat ik de laatste tijd mijn buik meer dan vol heb van hun eenzijdige poco- en bijwijlen op de rand van het leugenachtige berichtgeving.
Hartelijk dank voor het helpen meezoeken naar een mogelijke oplossing.
Maar idd, het probleem van behoud van een vast telefoonnummer is voor mij een non-issue. Alhoewel ik dit vast nummer wel gebruik (bij voorkeur gedurende de gratis uren), breng ik het niet in de openbaarheid. Diegenen die me moeten kunnen bereiken, kennen mijn gsm-nr dat ik al jaren aanhoud bij proximus. Meer moet dat niet zijn.
Ook mijn email-adres(sen) hou ik los van Scarlet.
Eigenlijk is het enige dat me echt interesseert, een degelijke internetverbinding en daaraan voldoet Scarlet momenteel meer dan behoorlijk.
Om tv te kijken, gebruik ik al jaren een binnenhuisantenne die een zeer degelijke ontvangst genereert. Uiteraard ben ik beperkt tot vrt-kanalen. Toch overweeg ik vanaf volgend jaar een andere oplossing te zoeken, inzonderheid omdat ik de laatste tijd mijn buik meer dan vol heb van hun eenzijdige poco- en bijwijlen op de rand van het leugenachtige berichtgeving.