Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ervaringen met Scarlet

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
416 berichten
  • Pagina 2 van 28
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 28
  • Volgende
Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 14 september 2015, 10:48

mab schreef: Bij mijn terugkomst in Vlaanderen (B) moet ik bijgevolg telkens opnieuw aansluitingskosten betalen.

Zijn er providers op de Belgische markt die je de mogelijkheid bieden om je abonnement jaarlijks tijdelijk stil te leggen?
Wat bedoel je met "telkens weer"? Wil je voor je verlof tijdelijk je abonnement stopzetten?
Misschien wel 'n idee, nooit geweten dat dit kon. Maar is het sop dan de kool waard, voor die paar weken?
Dus jij gaat 3 weken naar Spanje of zo, en vraagt aan Telenet om je diensten tijdelijk stop te zetten? Mag ik vragen hoe je dat concreet doet, want dat lijkt me dan wel interessant.
(Zou mij wel het probleem opleveren dat vaste telefonie moet blijven doorlopen want daar zit de alarmcentrale op gekoppeld, maar dat kan ik dan bekijken.)
Omhoog

mab
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door mab » 14 september 2015, 11:56

Sommige mensen blijven langer dan een paar weken in het buitenland.
Mijn echtgenote en ik zijn daar een voorbeeld van.
In ons geval gaat het dus eerder over 4 tot 6 maanden.

M.a.w. don't jump into conclusions without knowing the whole story.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 14 september 2015, 12:22

Oei,... 't Was maar een vraag, hoor. Daarom schreef ik "3 weken Spanje OF ZO".
Maar de essentie blijft, ik wist niet dat dit kon, en als het kan, is het interessant om de werkwijze te kennen.
Omhoog

mab
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door mab » 14 september 2015, 13:30

Fakkel,

Jij schijnt het probleem dat ik stelde, niet helemaal te begrijpen.

De vraag is dus: Zijn er internet/telefonie/tv -providers die diensten aanbieden met de mogelijkheid hun abonnement tijdelijk te onderbreken zonder terug aansluitingskosten te betalen?

Bij Scarlet, waar ik klant ben, bestaat die mogelijkheid niet.
Omhoog

Gebruikersavatar
karine
VIP member
VIP member
Berichten: 3973
Lid geworden op: 28 dec 2007
Contacteer:
Contacteer karine
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door karine » 15 september 2015, 23:17

Scarlet is zeker goed maar heeft net zoals Proximus één groot nadeel en dat is wanneer je meerdere tv's hebt.
Dan moet je voor elke tv een digi-box of digi-corder gaan aankopen en ik dacht dat je er max 2 kon aansluiten.
Hier hebben wij 4 tv's dus dat was geen optie.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4979
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 16 september 2015, 07:26

Ze zitten tegenwoordig bij Proximus aan 3 tv's.
Eentje tekort voor jou dus nog Karine :)
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4979
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 16 september 2015, 07:48

mab schreef:Sedert begin april '15 ben ik client bij Scarlet voor internet en telefonie, overigens geheel tot mijn genoegen.

Toch is er een niet onbelangrijk minpunt: Je abonnement tijdelijk stopzetten om dan weer te hernemen is niet mogelijk.
Bij mijn terugkomst in Vlaanderen (B) moet ik bijgevolg telkens opnieuw aansluitingskosten betalen.

Zijn er providers op de Belgische markt die je de mogelijkheid bieden om je abonnement jaarlijks tijdelijk stil te leggen?
Je gaat dat in de voorwaarden kunnen terugvinden onder 'schorsing' van het abonnement.
Ik heb het even nagekeken en voor TV Vlaanderen bijvoorbeeld is het niet mogelijk.
Je zou bij TV Vl wel kunnen terugschakelen naar het goedkoopste abonnement (11 euro ongeveer) en later eventueel je gewone abonnement terug nemen.
Schorsing wordt meestal alleen voorzien om te worden gebruikt door de provider zelf bij bv wanbetaling, maar niet op verzoek van de gebruiker.

Bij Proximus TV is het schorsen van de overeenkomst niet mogelijk.

Ik heb ook even de algemene voorwaarden van Telenet nagelezen en er staat niet in vermeld dat je het abonnement mag schorsen. Dus daar kan het ook niet.
Omhoog

mab
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door mab » 16 september 2015, 09:05

Hartelijk dank voor de relevante info, heer Haelewijn.

Toch nog even een randbemerking. Tot niet zo heel lang geleden was er hier een moderator (vaganzza)die spontaan door leden gevraagde info verstrekte in bijzonderheid indien andere forumgangers op de vraagstelling niet reageerden.
Ik heb deze moderator al in tijden niet meer gezien.
Was ist los?
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door Yaris » 16 september 2015, 09:57

Forummoeheid, Meiner Freund. Een zekere S., befaamd goudkever, is het hier ook al afgetrapt. Zelfs moderators zijn er niet immuun voor.
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 4965
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door reteiP » 16 september 2015, 10:30

Yaris schreef:Forummoeheid, Meiner Freund. Een zekere S., befaamd goudkever, is het hier ook al afgetrapt. Zelfs moderators zijn er niet immuun voor.
Contrarians zullen hier wel een bodem in zien van de goudprijs.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Omhoog

Ranter the 2nd
Full Member
Full Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 jul 2009
Contacteer:
Contacteer Ranter the 2nd
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door Ranter the 2nd » 16 september 2015, 14:21

haelewyn schreef:
mab schreef:Sedert begin april '15 ben ik client bij Scarlet voor internet en telefonie, overigens geheel tot mijn genoegen.

Toch is er een niet onbelangrijk minpunt: Je abonnement tijdelijk stopzetten om dan weer te hernemen is niet mogelijk.
Bij mijn terugkomst in Vlaanderen (B) moet ik bijgevolg telkens opnieuw aansluitingskosten betalen.

Zijn er providers op de Belgische markt die je de mogelijkheid bieden om je abonnement jaarlijks tijdelijk stil te leggen?
Je gaat dat in de voorwaarden kunnen terugvinden onder 'schorsing' van het abonnement.
Ik heb het even nagekeken en voor TV Vlaanderen bijvoorbeeld is het niet mogelijk.
Je zou bij TV Vl wel kunnen terugschakelen naar het goedkoopste abonnement (11 euro ongeveer) en later eventueel je gewone abonnement terug nemen.
Schorsing wordt meestal alleen voorzien om te worden gebruikt door de provider zelf bij bv wanbetaling, maar niet op verzoek van de gebruiker.

Bij Proximus TV is het schorsen van de overeenkomst niet mogelijk.

Ik heb ook even de algemene voorwaarden van Telenet nagelezen en er staat niet in vermeld dat je het abonnement mag schorsen. Dus daar kan het ook niet.
Mijn zus is Telenet-klant en haar abonnement is 6 maand (of 1 jaar?) bevroren, wegens een tijdelijke verhuis.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4979
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 16 september 2015, 19:27

Ranter schreef : ''Mijn zus is Telenet-klant en haar abonnement is 6 maand (of 1 jaar?) bevroren, wegens een tijdelijke verhuis.''

https://www2.telenet.be/content/dam/www ... p-2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
<<<< Algemene voorwaarden Telenet.


Je haalt een verhuis aan.
De omstandigheden waarin een klant verhuist en waarbij op het nieuwe adres geen kabeldistributie voorhanden of te plaatsen is kan een reden zijn voor verbreking van het contract. Niet-aansluitbaarheid die niet de klant zijn fout is..

TN kan bv wel aansluitkosten of eenmalige opstartkost kwijtschelden als ze voelen dat dat een (nieuwe) klant gaat over de streep trekken.
Dat TN een beetje soepel geweest is in het geval van de zus van Ranter is commercieel gezien logisch. Waarom zouden ze het haar moeilijk maken.. dan gaat ze vast ergens anders waar ze de eenmalige opstartkost ook kunnen kwijtschelden.

Of MAB er iets mee vooruit is durf ik betwijfelen. Ik was eerder in zijn geval maar dat hield voor mij geen echte verhuis in. Mijn adres bleef behouden en ik bleef op mijn adres in Belgie ingeschreven.

Nog een voorbeeld : Joske en Madeleine wonen alleen en zijn beide TN klant. Ze worden verliefd op elkaar (of 't is voor de centen) en gaan samenwonen in de flat van Madeleine. Ook in dit geval gaat TN toelaten dat Joske zijn abonnement beëindigt.

Voor verhuizers, hier is de clausule die zegt dat je mag opzeggen.

11.2. U kunt de Overeenkomst tijdens de minimumduur van de Overeenkomst te allen tijde onmiddellijk en kosteloos opzeggen bij voortdurende storingen of onderbrekingen (zie artikel 5.2. ) en bij wijzigingen zoals voorzien in artikel 17.1. en indien U verhuist naar niet aansluitbaar Telenet-gebied op voorwaarde dat U Telenet hiervan minstens één maand voor de verhuisdatum van op de hoogte brengt en Telenet een bewijs van verhuis bezorgt.

Maar we wijken af. Het ging over Scarlet ! O0
Omhoog

mab
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door mab » 16 september 2015, 23:22

Inderdaad, Haelewyn, verhuizen is in mijn geval niet van toepassing. Ondanks mijn jaarlijks terugkerend langdurig buitenlands verblijf, ben ik in België gedomicilieerd en verblijf ik er ook reëel.
Ook is het opzeggen bij Scarlet geen probleem; dat kan reeds na 6 maanden.
Misschien contacteer ik Scarlet wel eens en stel hen de vraag om uitzonderlijk af te wijken van hun reglementering.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4979
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 17 september 2015, 10:51

Ik dacht nog : heb je een vaste lijn in je pakket zitten ?
Als je opzegt en nadien weer aansluit, zou je waarschijnlijk een nieuw nummer moeten aanvragen.
En daar zit wel een knoopje.
Het aanhouden van een nummer kost geld. Aanvragen van een nieuw nummer ook.
Je kan dat stukje dan wel oplossen door je vaste lijn - nummer eerst over te dragen naar een VOIP provider. Daar kan je vaak je nummer aanhouden voor 10 euro per jaar.
Bij heraansluiting Scarlet kan je gewoon het duopack internet en TV nemen.

Gebruik je voor email het domein van je provider (bv xxxx@skynet.be) , dan kan hier ook een probleempje zitten. Bij Belgacom heb ik eens gemerkt dat mijn emailadres na 2 jaar nog altijd onderhouden werd op de achtergrond.
Ik was klant geworden bij EDPnet en ging nadien terug naar Belgacom.
Bleek dat ik mijn oude emailadres na 2 jaar gewoon kon terug hebben en dat ondertussen alle emails die nog waren toegekomen op dat adres nog leesbaar waren. Het adres werd dus nog ergens slapend actief gehouden al die tijd.
Eén van de adressen die ik doorgeschakeld had (forward) bleek die forward nog altijd te doen.
Maar er is ook een worst case scenario.. Dat je je emailadres zou kwijt raken en niet meer kunnen terug krijgen nadien.
Dat stukje kan je oplossen door een web-based email te gebruiken. Bv Gmail.
Maar daar was je zelf vast al op gekomen..
Omhoog

mab
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2015

Re: Ervaringen met Scarlet

  • Citeer

Bericht door mab » 17 september 2015, 13:45

Haelewyn,
Hartelijk dank voor het helpen meezoeken naar een mogelijke oplossing.
Maar idd, het probleem van behoud van een vast telefoonnummer is voor mij een non-issue. Alhoewel ik dit vast nummer wel gebruik (bij voorkeur gedurende de gratis uren), breng ik het niet in de openbaarheid. Diegenen die me moeten kunnen bereiken, kennen mijn gsm-nr dat ik al jaren aanhoud bij proximus. Meer moet dat niet zijn.
Ook mijn email-adres(sen) hou ik los van Scarlet.
Eigenlijk is het enige dat me echt interesseert, een degelijke internetverbinding en daaraan voldoet Scarlet momenteel meer dan behoorlijk.
Om tv te kijken, gebruik ik al jaren een binnenhuisantenne die een zeer degelijke ontvangst genereert. Uiteraard ben ik beperkt tot vrt-kanalen. Toch overweeg ik vanaf volgend jaar een andere oplossing te zoeken, inzonderheid omdat ik de laatste tijd mijn buik meer dan vol heb van hun eenzijdige poco- en bijwijlen op de rand van het leugenachtige berichtgeving.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

416 berichten
  • Pagina 2 van 28
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 28
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy