speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
Dan zal de volgende stap misschien ineens zijn, een vermogensbelasting op het bezit van aandelen
bv bij een vermogen tot 10 000 euro betaal je 5% per jaar
vermogen tot 100 000 euro 1%
vermogens boven de 100 000 zijn vrijgesteld vanaf de eerste eurocent.
bv bij een vermogen tot 10 000 euro betaal je 5% per jaar
vermogen tot 100 000 euro 1%
vermogens boven de 100 000 zijn vrijgesteld vanaf de eerste eurocent.
Kunnen we dit gezever niet naar de kroeg verwijzen aub ?
Ik vind dat het fondsen en aandelen forum over kansen moet gaan , en niet over bovengaande.
Wanneer alles duidelijk is kunnen we pas echt oordelen en overleggen met elkaar hoe we er het beste mee om kunnen gaan.
Anders moeten we maar juridische stappen ondernemen.
ONRECHTVAARDIG
De dividenden van cooperatieven worden niet belast !
Ik vind dat het fondsen en aandelen forum over kansen moet gaan , en niet over bovengaande.
Wanneer alles duidelijk is kunnen we pas echt oordelen en overleggen met elkaar hoe we er het beste mee om kunnen gaan.
Anders moeten we maar juridische stappen ondernemen.
ONRECHTVAARDIG
-
pietpiraat
Helemaal akkoord verhuis naar een ander land als het daar beter is of koop huizen schilderijen of zo.
Ergens is het wel ironisch
zowat 80% beschouwt een buy&hold-portefeuille als ideaal
dan heb je daar toch geen last van?
zowat 80% beschouwt een buy&hold-portefeuille als ideaal
dan heb je daar toch geen last van?
uit de Standaard
Regering moet zich mogelijk nog eens over speculatietaks buigen.
De regering-Michel is het eens geraakt over de speculatietaks die ze wil invoeren, maar niet alle discussies zijn helemaal uitgeklaard.
...
...
Nieuwe discussie
Meteen bevat dit akkoord al opnieuw de kiem voor een nieuwe discussie. Want die lijst zal sowieso opnieuw op de regeringstafel komen om afgeklopt te worden. Daarnaast is niet iedereen binnen de regering ervan overtuigd dat een KB volstaat om die afgeleide producten aan de taks te onderwerpen. Het principe is nog altijd dat geen nieuwe belasting ingevoerd kan worden dan door een wet. Die uitbreiding regelen via KB zou dus ongrondwettelijk kunnen zijn. Daarvoor is het wachten op het advies van de Raad van State over het wetsontwerp dat nu geschreven wordt.
Maar de kans is groot dat de speculatietaks voor een derde rondje op de regeringstafel belandt.
Regering moet zich mogelijk nog eens over speculatietaks buigen.
De regering-Michel is het eens geraakt over de speculatietaks die ze wil invoeren, maar niet alle discussies zijn helemaal uitgeklaard.
...
...
Nieuwe discussie
Meteen bevat dit akkoord al opnieuw de kiem voor een nieuwe discussie. Want die lijst zal sowieso opnieuw op de regeringstafel komen om afgeklopt te worden. Daarnaast is niet iedereen binnen de regering ervan overtuigd dat een KB volstaat om die afgeleide producten aan de taks te onderwerpen. Het principe is nog altijd dat geen nieuwe belasting ingevoerd kan worden dan door een wet. Die uitbreiding regelen via KB zou dus ongrondwettelijk kunnen zijn. Daarvoor is het wachten op het advies van de Raad van State over het wetsontwerp dat nu geschreven wordt.
Maar de kans is groot dat de speculatietaks voor een derde rondje op de regeringstafel belandt.
Ik heb net het artikel gelezen en daar staat duidelijk in te lezen. Als je je rekening in het buitenland aangeeft loop je een GROTE kans gecontroleerd te worden (dixit een anonieme bron)!!! Er wordt verder ook letterlijk geschreven dat de buitenlandse broker Degiro zich niet gaat bezighouden met de invordering van de speculatietaks.last but not least zal de controle hierop zeer moeilijk en duur zijn... Voor een goede verstaander : RUN!!!
Dat is normaal dat de Giro zich niet gaat bezighouden met die speculatietaks, dat is hun taak niet en ze mogen het niet.
Denk ook dat de kans groot is als men een buitenlandse rekening aangeeft dat men dan extra wordt gecontroleerd
( overigens gegegevensuitwisseling komt er toch tussen de meeste landen )
Blijkbaar zou men volledige inzage in de b uitenlandse rekening moeten geven als de fiscus er naar vraagt
Denk ook dat de kans groot is als men een buitenlandse rekening aangeeft dat men dan extra wordt gecontroleerd
Blijkbaar zou men volledige inzage in de b uitenlandse rekening moeten geven als de fiscus er naar vraagt
- woodpecker
- Newbie

Deze regering is 1 grote dievenbende in die zin dat de grote vermogens buiten schot blijven en de gewone particuliere belegger zwaar geraakt wordt.
Het is Jan met de Pet die een optiebelegger en een beurspeculant is.
- woodpecker
- Newbie

Die perceptie willen ze wekken...paul schreef:Het is Jan met de Pet die een optiebelegger en een beurspeculant is.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
En dan? Laat ze maar controlerenpaul schreef:Dat is normaal dat de Giro zich niet gaat bezighouden met die speculatietaks, dat is hun taak niet en ze mogen het niet.
Gaan ze volgend jaar wel een nieuw vakje moeten maken voor roerende inkomsten belast aan 33%...
De irreële logica van de speculatie taks. Oordeel zelf in volgende twee (niet ondenkbare) situaties:
1. Ik koop voor $1000 US aandelen die ik minder dan 6 maanden later verkoop met 5% winst aan $1050. Helaas de dollar is ondertussen met 10% gezakt tov de Euro.
2. Ik koop voor $1000 US aandelen die in minder dan 6 maanden later verkoop met 5% verlies aan $950. Gelukkig is de dollar ondertussen met 10% gestegen tov de Euro.
In geval 1. betaal ik 33% speculatietaks, alhoewel in verlies heb geleden (in Euro).
In geval 2. betaal ik geen speculatietaks, alhoewel in winst maak (in Euro)
Hallo?
1. Ik koop voor $1000 US aandelen die ik minder dan 6 maanden later verkoop met 5% winst aan $1050. Helaas de dollar is ondertussen met 10% gezakt tov de Euro.
2. Ik koop voor $1000 US aandelen die in minder dan 6 maanden later verkoop met 5% verlies aan $950. Gelukkig is de dollar ondertussen met 10% gestegen tov de Euro.
In geval 1. betaal ik 33% speculatietaks, alhoewel in verlies heb geleden (in Euro).
In geval 2. betaal ik geen speculatietaks, alhoewel in winst maak (in Euro)
Hallo?
-
pietpiraat
Als de regels van spel duidelijk zijn beslis je toch zelf of je meespeelt ? Regels van de lotto zijn 50 pct voor staat 50 pct spelers. Ik doe niet mee On line p. Ong 3 pct voor aanbieder. Ik doe mmee zolang ik win Beurstaksen makelaarsloon enz... Allemaal gekend en binnenkort regels speculatie taks. Dan maak je je rekening en beslist of je mee doet. Dingen met terugwerkende kracht is wat anders.
Run? Waarom?insider schreef:Ik heb net het artikel gelezen en daar staat duidelijk in te lezen. Als je je rekening in het buitenland aangeeft loop je een GROTE kans gecontroleerd te worden (dixit een anonieme bron)!!! Er wordt verder ook letterlijk geschreven dat de buitenlandse broker Degiro zich niet gaat bezighouden met de invordering van de speculatietaks.last but not least zal de controle hierop zeer moeilijk en duur zijn... Voor een goede verstaander : RUN!!!
Je weet van te voren dat je achterdocht opwekt met je buitenlandse rekeningen, dus alles netjes aangeven is zeer belangrijk.
Mijn buitenlandse rekeningen mogen ze volledig controleren hoor. Laat ze maar lekker veel uren en geld daaraan verspillen. Heb altijd netjes alles aangegeven op m'n belastingbrief.
Op m'n Belgische rekeningen handelde ik ook veel, vond het niet zo'n ramp om die beurstaks te betalen.
Maar de invoering van dit gedrocht heeft me zo kwaad gemaakt, dat ik vanaf nu ga proberen alleen maar te handelen met m'n buitenlandse rekeningen (zonder onder die speculatietaks te vallen natuurlijk, dus pas verkopen na 6 maanden). Dan kunnen ze fluiten naar hun beurstaks.