Baron de Ley
TIP
Re: Baron de Ley
"goed" of niet, dat is gewoon heel subjectief. Vraag aan 10 zogezegde wijnkenners om een wijn te analyseren en je krijgt tien verschillende antwoorden. Zelf vind ik de witte El Coto lekker, de rode minder, en de rosé nog niet geproefd.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Vandaag eens de rosé gekocht. Valt goed mee van smaak.
Was de enige fles El Coto rosé die er nog was in de Okay; van alle andere rosé-merken was er nog een hele voorraad. Lijkt wel populair (of moet msschn nog aangevuld worden).
Was de enige fles El Coto rosé die er nog was in de Okay; van alle andere rosé-merken was er nog een hele voorraad. Lijkt wel populair (of moet msschn nog aangevuld worden).
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Tikt vandaag, net als vrijdag, opnieuw de €108 aan. Spread is wel aan de hoge kant: (109) 103,95 - 107,50 (153) momenteel.
EDIT: En hup, we staan om half twaalf al een pak lager: €102
EDIT: En hup, we staan om half twaalf al een pak lager: €102
€111
+4,32%
Mooi zo.
+4,32%
Mooi zo.
-
anonymous9
Ik ben er ondertussen volledig uit si, beetje mijn cash vergroten. Vanavond ook een paar flessen van concurrerende wijnhuizen op tafel 
Het gaat snel met dit aandeel ! Stond op het punt om bij te kopen aan €92, uiteindelijk toch niet gedaan ... verdorie 
Aan welke koersen denken jullie te verkopen ? Persoonlijk zie ik het nog een stuk verder stijgen, ik denk nog niet aan verkopen.
Aan welke koersen denken jullie te verkopen ? Persoonlijk zie ik het nog een stuk verder stijgen, ik denk nog niet aan verkopen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
BDL blijft toch aantrekkelijk gewaardeerd, Polder. Waarom bouw je net dat aandeel af?
Risico blijft voor mij wel een dalend financieel resultaat. Lage rente zal uiteindelijk doorsijpelen en als je ziet hoeveel dat financieel resultaat bijdraagt tot het totale resultaat... Beter die hele obligatieportefeuille verkopen en uitkeren dan parttime hedgefund te spelen.
Risico blijft voor mij wel een dalend financieel resultaat. Lage rente zal uiteindelijk doorsijpelen en als je ziet hoeveel dat financieel resultaat bijdraagt tot het totale resultaat... Beter die hele obligatieportefeuille verkopen en uitkeren dan parttime hedgefund te spelen.
-
anonymous9
Ah, gewoon wat chipjes van de tafel nemen, Jens. Ik probeer een gecorrigeerde FCF yield van 7,25% te bekomen, en BdL heeft zijn diensten meer dan bewezen.
A propos, er kan wellicht nog wat goed nieuws aankomen, mijn bron binnen Rioja zegt dat de DOCa denkt erover na om de oogst van 2015 in Rioja het keurmerk 'excellent' mee te geven vergeleken met gewoon 'good' in de afgelopen 2 jaar. Het zou slechts de negende 'excellent' zijn in meer dan 50 jaar tijd!
A propos, er kan wellicht nog wat goed nieuws aankomen, mijn bron binnen Rioja zegt dat de DOCa denkt erover na om de oogst van 2015 in Rioja het keurmerk 'excellent' mee te geven vergeleken met gewoon 'good' in de afgelopen 2 jaar. Het zou slechts de negende 'excellent' zijn in meer dan 50 jaar tijd!
Ik vind ze nu al excellent
Vandaag opnieuw een serieuze range terwijl er slechts 150st zijn verhandeld. Orderboekje moet enorm dun zijn.
Range 103.25 - 110.40
Vandaag opnieuw een serieuze range terwijl er slechts 150st zijn verhandeld. Orderboekje moet enorm dun zijn.
Range 103.25 - 110.40
Koers keldert 7% op laag volume.
Zonder reden (behalve het laag volume) ? Dan ga ik denkelijk bijkopen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Geen nieuws idd. Jaarresultaten zijn pas eind februari.
Koers staat nu wel nog maar op -3,65%
Ask: 96,30
Verdommegpv1 schreef:Geen nieuws idd. Jaarresultaten zijn pas eind februari.
Misschien dat ik nog even afwacht. Met wat geluk zakt de koers nog verder door het lage volume. Ga denk ik een ordertje aan €90 leggen ... hoop doet leven.
Order gelegd voor bij te kopen als de koers naar €90,05 zou zakken. Met zulke intraday schommelingen weet je maar nooit.
Ik heb mijn order maar niet te laag gelegd. 94,1 vandaag uitgevoerd.
Had ze verkocht aan 104. Nu meer aandelen voor hetzelfde geld.
Had ze verkocht aan 104. Nu meer aandelen voor hetzelfde geld.