Argenta en Internetbankieren
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 feb 2016
- Contacteer:
Argenta en Internetbankieren
Ik moet helaas mijn grote ontevredenheid vermelden mbt de beschikbaarheid van het internetbankieren bij Argenta en dat vooral vanaf 2016 en in het weekend.
Ik merk dat internetbankieren frequent niet beschikbaar is (bvb zaterdagsavonds) en ik vind het bovendien frustrerend en niet passend voor een professioneel geachte ICT organisatie dat er bvb geen melding is (op de website) dat een dienst niet beschikbaar is.
erg teleurgestelde klant,
Wim Van den Brande
Ik merk dat internetbankieren frequent niet beschikbaar is (bvb zaterdagsavonds) en ik vind het bovendien frustrerend en niet passend voor een professioneel geachte ICT organisatie dat er bvb geen melding is (op de website) dat een dienst niet beschikbaar is.
erg teleurgestelde klant,
Wim Van den Brande
Re: Argenta en Internetbankieren
Hey Wim,
Ik moet helaas dezelfde ervaring melden..
Vooral laat in de avond, blijkt het inderdaad moeilijk om je in te loggen en vlot te navigeren in hun nieuwe interface. Allemaal heel amateuristisch. Als je dan belt naar de helpdesk dan sturen je ze in het rietje met de klassieke uitvluchten: zijn je cookies instellingen wel juist enzovoort... Eén ding vergeet men hierbij: een paar dagen geleden werkte het wel, met exact dezelfde internetinstellingen, en nu plots niet meer?
Voorts haastte men zich ook met de argumentatie: 'nee hoor, bij ons is alles in orde, anders zouden we daar veel meer meldingen van gekregen hebben..'. We zijn vast niet de enige, dus zouden er toch meer Argenta klanten eens de telefoon moeten nemen of een mailtje moeten sturen.
Ik koos aanvankelijk voor deze bank wegens zijn reputatie van een vrij 'cleane' bank te zijn, die geen gekke dingen uithaalt met je geld en ook heel transparant is qua kosten en doelstelling van de spaarbank, maar stilaan begin ik hun onderliggende kosten te ontdekken.. die mij niet echt tevreden stemmen eerlijk gezegd.
Enfin, misschien komt er verbetering, we mogen niet bitter worden, heb ik altijd geleerd, doch hou ik mijn rekeningen simpel.
Ik moet helaas dezelfde ervaring melden..

Vooral laat in de avond, blijkt het inderdaad moeilijk om je in te loggen en vlot te navigeren in hun nieuwe interface. Allemaal heel amateuristisch. Als je dan belt naar de helpdesk dan sturen je ze in het rietje met de klassieke uitvluchten: zijn je cookies instellingen wel juist enzovoort... Eén ding vergeet men hierbij: een paar dagen geleden werkte het wel, met exact dezelfde internetinstellingen, en nu plots niet meer?
Voorts haastte men zich ook met de argumentatie: 'nee hoor, bij ons is alles in orde, anders zouden we daar veel meer meldingen van gekregen hebben..'. We zijn vast niet de enige, dus zouden er toch meer Argenta klanten eens de telefoon moeten nemen of een mailtje moeten sturen.
Ik koos aanvankelijk voor deze bank wegens zijn reputatie van een vrij 'cleane' bank te zijn, die geen gekke dingen uithaalt met je geld en ook heel transparant is qua kosten en doelstelling van de spaarbank, maar stilaan begin ik hun onderliggende kosten te ontdekken.. die mij niet echt tevreden stemmen eerlijk gezegd.
Enfin, misschien komt er verbetering, we mogen niet bitter worden, heb ik altijd geleerd, doch hou ik mijn rekeningen simpel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Argenta en Internetbankieren
Iedereen die maar enigszins kàn weggaan bij argenta, is er ook effectief weg. Er zijn natuurlijk véél mensen die eraan vasthangen omwille van hun lening. Da's afzien en wakker liggen!
Klant zijn bij argenta geeft zo ongeveer hetzelfde gevoel als in een ernstige rechtszaak verwikkeld zijn als beschuldigde terwijl je onschuldig bent.
Klant zijn bij argenta geeft zo ongeveer hetzelfde gevoel als in een ernstige rechtszaak verwikkeld zijn als beschuldigde terwijl je onschuldig bent.
Re: Argenta en Internetbankieren
Wat een onzin.Uajwjm schreef:Iedereen die maar enigszins kàn weggaan bij argenta, is er ook effectief weg. Er zijn natuurlijk véél mensen die eraan vasthangen omwille van hun lening. Da's afzien en wakker liggen!
Klant zijn bij argenta geeft zo ongeveer hetzelfde gevoel als in een ernstige rechtszaak verwikkeld zijn als beschuldigde terwijl je onschuldig bent.
Ik ben al jaren een heel tevreden klant van Argenta. Dit is de enige echte gratis bank (bijvoorbeeld ook als je met Maestro geld afhaalt buiten de eurozone). Ze worden jaar na jaar verkozen tot de beste bank. Hun pensioensparen is al jaren de beste op de markt. Degelijke rente ook, al zijn er voor spaarrekeningen zeker betere op de markt.
En bij mij werkt internetbankieren perfect!
Re: Argenta en Internetbankieren
Al eens naar de koers van hun arpe pensioensparen gezien, de laatste drie maanden? FERM gezakt, juist zoals alle andere koersen, en daar zit geen beterschap in.
Re: Argenta en Internetbankieren
Het is vervelend dat een dienst niet beschikbaar is op het ogenblik dat je er gebruik van wenst te maken. Waarschijnlijk ligt het bankieren er 's zaterdagavonds uit voor onderhoud. Dat is bij KBC ook zo. Maar dan probeer je gewoon opnieuw 's zondags. Of je een bankverrichting op zaterdag of op zondag uitvoert maakt geen verschil. De verwerking gebeurt toch pas op maandag.
Re: Argenta en Internetbankieren
Uajwjm, Maxwell35, wimvandenbrande. Eén en dezelfde persoon met verschillende aliassen. Teveel regenwater gedronken zeker? 

Re: Argenta en Internetbankieren
Inderdaad!centiem schreef:Wat een onzin.Uajwjm schreef:Iedereen die maar enigszins kàn weggaan bij argenta, is er ook effectief weg. Er zijn natuurlijk véél mensen die eraan vasthangen omwille van hun lening. Da's afzien en wakker liggen!
Klant zijn bij argenta geeft zo ongeveer hetzelfde gevoel als in een ernstige rechtszaak verwikkeld zijn als beschuldigde terwijl je onschuldig bent.
Ik ben al jaren een heel tevreden klant van Argenta. Dit is de enige echte gratis bank (bijvoorbeeld ook als je met Maestro geld afhaalt buiten de eurozone). Ze worden jaar na jaar verkozen tot de beste bank. Hun pensioensparen is al jaren de beste op de markt. Degelijke rente ook, al zijn er voor spaarrekeningen zeker betere op de markt.
En bij mij werkt internetbankieren perfect!
Wat wel waar is dat de rentes op hun spaarboekjes ook sterk gekelderd is (daar zijn ze niet alleen mee natuurlijk). Daarom dat ik al wel een deel van m'n spaargeld heb versluisd naar BNP-Ster en nu maandelijks spaar bij ING-Tempo ipv op de e-spaarrekening van Argenta.
Re: Argenta en Internetbankieren
Sorry jongens, Ik sluit me aan bij de 'bashers'.Nog nooit zo slechte ervaringen gehad met een bank als bij Argenta. En dat zelfs nog VOOR er één rekening geopend was.
Wie het hele verhaal wil lezen moet maar eens kijken op de feedback over spaarrekeningen. Ik heb het verhaal hier al te veel verteld.
En mijn ongenoegen is stilaan gaan liggen omdat het in de verleden tijd ligt.
Maar mijn stelling is : zelfs al zou Argenta me ervoor betalen om klant te zijn.. dan zou ik nog altijd naar een andere bank gaan, zelfs als ik daar zelf moet voor betalen. In de praktijk is het zelfs zo. Argenta is gratis bij gebruik van de Maestro kaart buiten Europa en de anderen niet. Ik verkies nog altijd om bij een andere bank klant te zijn.
Voor mij de slechtste bank die ik ooit geprobeerd heb (is Argenta) en ondertussen ben ik toch al bij een bank of 10-12 klant of klant geweest. Een deel van die banken bestaan niet meer. Ik ben niet overal weggegaan uit ongenoegen. Ik vind mezelf ook niet chronisch misnoegd inzake banken, al vind ik het gevoel niet meer terug wat ik 25 jaar geleden bij een bank had.
@Maxwell : wat waren de verborgen kosten ?
Wie het hele verhaal wil lezen moet maar eens kijken op de feedback over spaarrekeningen. Ik heb het verhaal hier al te veel verteld.
En mijn ongenoegen is stilaan gaan liggen omdat het in de verleden tijd ligt.
Maar mijn stelling is : zelfs al zou Argenta me ervoor betalen om klant te zijn.. dan zou ik nog altijd naar een andere bank gaan, zelfs als ik daar zelf moet voor betalen. In de praktijk is het zelfs zo. Argenta is gratis bij gebruik van de Maestro kaart buiten Europa en de anderen niet. Ik verkies nog altijd om bij een andere bank klant te zijn.
Voor mij de slechtste bank die ik ooit geprobeerd heb (is Argenta) en ondertussen ben ik toch al bij een bank of 10-12 klant of klant geweest. Een deel van die banken bestaan niet meer. Ik ben niet overal weggegaan uit ongenoegen. Ik vind mezelf ook niet chronisch misnoegd inzake banken, al vind ik het gevoel niet meer terug wat ik 25 jaar geleden bij een bank had.
@Maxwell : wat waren de verborgen kosten ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 februari 2016, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Argenta en Internetbankieren
Dat is bij AXA ook zo , die liggen 's zaterdags ook plat . Nu ben ik overgestapt naar Argenta , handig als je met Maestro kosteloos geld kunt afhalen in bv. Thailand , Vietnam of Cambodja . Alhoewel ik altijd genoeg cash geld mee neem , om ginds terplaatse aan de best mogelijke koers om te wisselen . Ben al sinds 4 jaren klant bij Argenta en nog geen problemen ondervonden , het personeel is steeds vriendelijk ....alles tiptop in orde gelijk ik dat wil .Yaris schreef:Het is vervelend dat een dienst niet beschikbaar is op het ogenblik dat je er gebruik van wenst te maken. Waarschijnlijk ligt het bankieren er 's zaterdagavonds uit voor onderhoud. Dat is bij KBC ook zo. Maar dan probeer je gewoon opnieuw 's zondags. Of je een bankverrichting op zaterdag of op zondag uitvoert maakt geen verschil. De verwerking gebeurt toch pas op maandag.
Re: Argenta en Internetbankieren
Ik ben klant bij keytrade en recordbank, even gratis als argenta, en geen gedoe. Naar thailand ga ik niet, maar moest dat eens het geval zijn dan zullen ze daar mijn gratis visa ook wel aanvaarden zeker? Die 5 euro afhaalkosten neem ik er dan wel bij.
Re: Argenta en Internetbankieren
Voor haelewyn: Ik weet dat je een Argenta-chip op je schouder hebt, maar je moet wel lezen wat ik geschreven heb.
De bewering dat iedereen die kan bij Agenta gaat lopen is inderdaad onzin. Ik zeg ook waarom het onzin is (als dat al nodig mocht zijn voor zulke beweringen...): Argenta is opnieuw verkozen tot beste bank van het jaar. Hier vind je de link http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 37921.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft weinig met smaken en kleuren te maken. Tenzij je natuurlijk beweert dat citroen niet zuur is.
Ik zeg trouwens ook niet dat die nieuwe leden liegen als ze zeggen dat ze problemen gehad hebben met internetbankieren. Waarom zou ik zoiets beweren?
Een tip voor je buitenlandse reizen zonder een Argenta maestro: kijk eens naar de Revolut-kaart.
De bewering dat iedereen die kan bij Agenta gaat lopen is inderdaad onzin. Ik zeg ook waarom het onzin is (als dat al nodig mocht zijn voor zulke beweringen...): Argenta is opnieuw verkozen tot beste bank van het jaar. Hier vind je de link http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 37921.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft weinig met smaken en kleuren te maken. Tenzij je natuurlijk beweert dat citroen niet zuur is.
Ik zeg trouwens ook niet dat die nieuwe leden liegen als ze zeggen dat ze problemen gehad hebben met internetbankieren. Waarom zou ik zoiets beweren?
Een tip voor je buitenlandse reizen zonder een Argenta maestro: kijk eens naar de Revolut-kaart.
-
- Newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 feb 2016
- Contacteer:
Re: Argenta en Internetbankieren
Aan Davy,
ik werk met één userid én met volledige naam en ter info, ik drink nog regenwater, noch vodka dus beter eens aan zelf-evaluatie doen. Advies is vooral goed bedoeld.
Ondertussen kan ik melden dat internetbankieren van Argenta beschikbaar is.
mvg,
Wim Van den Brande
ik werk met één userid én met volledige naam en ter info, ik drink nog regenwater, noch vodka dus beter eens aan zelf-evaluatie doen. Advies is vooral goed bedoeld.
Ondertussen kan ik melden dat internetbankieren van Argenta beschikbaar is.
mvg,
Wim Van den Brande
Re: Argenta en Internetbankieren
@ Centiem : Ik heb mijn opmerking aan jou over 'smaken en kleuren' waarover niet te twisten valt eruit gehaald.
Als je 't enkel over dat ene stuk hebt dat je ge-quote hebt begrijp ik je commentaar beter.
Inderdaad .. die chip die ik op mijn schouder heb (ik begrijp de uitdrukking niet compleet maar ik pas me aan) heeft een tegenzin van Argenta. Maar ik kan wel begrijpen dat anderen met een goed kantoor en die bv al 10 jaar klant zijn bij Argenta daar comfortabel zitten en tevreden klanten zijn.
De polls die de beste bank verkiezen of de beste werkgever of de auto van het jaar.. het is allemaal wat. Op wat baseren mensen zich ? Op hun ervaringen bij die ene bank waar ze al 10 jaar of langer klant zijn ? En hoe kunnen ze zeggen dat die ene bank beter is dan een andere ?
Het schijnt hier een resultaat te zijn van de website bankshopper.be - een concurrent van spaargids zeker ?
Hier zijn ze bv erg Keytrade- minded.. Het spijt me : ik lust beide banken niet.
De enige verkiezing 'beste bank' die ik zou geloven zou zijn als gebruikers van meerdere banken er de beste en slechte eigenschappen uithalen - een beetje een test zoals Test Aankoop die publiceert. Voor mij is de laatste jaren bv de gebruiksvriendelijkheid van de homebanking erg belangrijk maar ook hoe goed het personeel in het kantoor je verder helpt. Dat wordt dus een lokaal erg verschillende uitslag.. als dat je criterium is.
Voor iemand anders kan het heel belangrijk zijn dat je makkelijk, goedkoop en snel orders kan laten verwerken. Dat is voor mij bv niet van het minste belang. Nog een andere kan alleen met een bank werken als de zichtrekening gratis is of als ze 5 cent per verrichting geven. Mijn ouders zweerden vroeger bij KBC. Reden : ze kregen een gratis almanak van Druivelaar met nieuwjaar. Die hadden ze wel zelf al dik betaald.. maar soit.
Dank voor de tip over de Revolut - kaart. Ik had dat al eens bekeken maar ik moet het misschien nog eens opnieuw lezen..
Ik vraag me af of de koersen gunstig zijn en of er geen kost is als ik de app gebruik om te herladen... en of het herladen wel mogelijk is met een BE kaart.
Ik heb bv gezien dat vandaag de Revolutkaart 39.0 Thai baht geeft voor 1 euro terwijl ik op straat geld kan wisselen aan 40 baht of zeer dicht in de buurt. als ik per euro één baht minder ontvang, komt de kost in de buurt van deze van het gebruik van bv een kaart van Belfius of Bank van de Post. Indien iemand ervaringen heeft met het gebruik van deze kaart hoor ik het heel graag.
Misschien kunnen we daar eens een ander topic voor beginnen...
Als je 't enkel over dat ene stuk hebt dat je ge-quote hebt begrijp ik je commentaar beter.
Inderdaad .. die chip die ik op mijn schouder heb (ik begrijp de uitdrukking niet compleet maar ik pas me aan) heeft een tegenzin van Argenta. Maar ik kan wel begrijpen dat anderen met een goed kantoor en die bv al 10 jaar klant zijn bij Argenta daar comfortabel zitten en tevreden klanten zijn.
De polls die de beste bank verkiezen of de beste werkgever of de auto van het jaar.. het is allemaal wat. Op wat baseren mensen zich ? Op hun ervaringen bij die ene bank waar ze al 10 jaar of langer klant zijn ? En hoe kunnen ze zeggen dat die ene bank beter is dan een andere ?
Het schijnt hier een resultaat te zijn van de website bankshopper.be - een concurrent van spaargids zeker ?
Hier zijn ze bv erg Keytrade- minded.. Het spijt me : ik lust beide banken niet.
De enige verkiezing 'beste bank' die ik zou geloven zou zijn als gebruikers van meerdere banken er de beste en slechte eigenschappen uithalen - een beetje een test zoals Test Aankoop die publiceert. Voor mij is de laatste jaren bv de gebruiksvriendelijkheid van de homebanking erg belangrijk maar ook hoe goed het personeel in het kantoor je verder helpt. Dat wordt dus een lokaal erg verschillende uitslag.. als dat je criterium is.
Voor iemand anders kan het heel belangrijk zijn dat je makkelijk, goedkoop en snel orders kan laten verwerken. Dat is voor mij bv niet van het minste belang. Nog een andere kan alleen met een bank werken als de zichtrekening gratis is of als ze 5 cent per verrichting geven. Mijn ouders zweerden vroeger bij KBC. Reden : ze kregen een gratis almanak van Druivelaar met nieuwjaar. Die hadden ze wel zelf al dik betaald.. maar soit.
Dank voor de tip over de Revolut - kaart. Ik had dat al eens bekeken maar ik moet het misschien nog eens opnieuw lezen..
Ik vraag me af of de koersen gunstig zijn en of er geen kost is als ik de app gebruik om te herladen... en of het herladen wel mogelijk is met een BE kaart.
Ik heb bv gezien dat vandaag de Revolutkaart 39.0 Thai baht geeft voor 1 euro terwijl ik op straat geld kan wisselen aan 40 baht of zeer dicht in de buurt. als ik per euro één baht minder ontvang, komt de kost in de buurt van deze van het gebruik van bv een kaart van Belfius of Bank van de Post. Indien iemand ervaringen heeft met het gebruik van deze kaart hoor ik het heel graag.
Misschien kunnen we daar eens een ander topic voor beginnen...
Re: Argenta en Internetbankieren
De Fransen zouden zeggen "Des goûts et des couleurs on ne discute pas..."
Iedereen is verschillend gelukkig maar of het leven zou weer wat saaier zijn.
We mogen ons gelukkig prijzen dat we in bijna alles zoveel keuzes hebben.
Zelf ben ik een tevreden Argenta klant en Argenta is niet mijn enige bank.
Iedereen is verschillend gelukkig maar of het leven zou weer wat saaier zijn.
We mogen ons gelukkig prijzen dat we in bijna alles zoveel keuzes hebben.
Zelf ben ik een tevreden Argenta klant en Argenta is niet mijn enige bank.