Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Argenta en Internetbankieren

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
wimvandenbrande
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer wimvandenbrande
Verstuur privébericht

Argenta en Internetbankieren

• Citeer

Bericht door wimvandenbrande » 13 februari 2016, 20:45

Ik moet helaas mijn grote ontevredenheid vermelden mbt de beschikbaarheid van het internetbankieren bij Argenta en dat vooral vanaf 2016 en in het weekend.

Ik merk dat internetbankieren frequent niet beschikbaar is (bvb zaterdagsavonds) en ik vind het bovendien frustrerend en niet passend voor een professioneel geachte ICT organisatie dat er bvb geen melding is (op de website) dat een dienst niet beschikbaar is.

erg teleurgestelde klant,
Wim Van den Brande

Maxwell35
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Maxwell35
Verstuur privébericht

Re: Argenta en Internetbankieren

• Citeer

Bericht door Maxwell35 » 13 februari 2016, 21:29

Hey Wim,

Ik moet helaas dezelfde ervaring melden.. :(
Vooral laat in de avond, blijkt het inderdaad moeilijk om je in te loggen en vlot te navigeren in hun nieuwe interface. Allemaal heel amateuristisch. Als je dan belt naar de helpdesk dan sturen je ze in het rietje met de klassieke uitvluchten: zijn je cookies instellingen wel juist enzovoort... Eén ding vergeet men hierbij: een paar dagen geleden werkte het wel, met exact dezelfde internetinstellingen, en nu plots niet meer?
Voorts haastte men zich ook met de argumentatie: 'nee hoor, bij ons is alles in orde, anders zouden we daar veel meer meldingen van gekregen hebben..'. We zijn vast niet de enige, dus zouden er toch meer Argenta klanten eens de telefoon moeten nemen of een mailtje moeten sturen.
Ik koos aanvankelijk voor deze bank wegens zijn reputatie van een vrij 'cleane' bank te zijn, die geen gekke dingen uithaalt met je geld en ook heel transparant is qua kosten en doelstelling van de spaarbank, maar stilaan begin ik hun onderliggende kosten te ontdekken.. die mij niet echt tevreden stemmen eerlijk gezegd.
Enfin, misschien komt er verbetering, we mogen niet bitter worden, heb ik altijd geleerd, doch hou ik mijn rekeningen simpel.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Uajwjm
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Uajwjm » 14 februari 2016, 01:41

Iedereen die maar enigszins kàn weggaan bij argenta, is er ook effectief weg. Er zijn natuurlijk véél mensen die eraan vasthangen omwille van hun lening. Da's afzien en wakker liggen!
Klant zijn bij argenta geeft zo ongeveer hetzelfde gevoel als in een ernstige rechtszaak verwikkeld zijn als beschuldigde terwijl je onschuldig bent.

centiem
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer centiem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centiem » 14 februari 2016, 10:35

Uajwjm schreef:Iedereen die maar enigszins kàn weggaan bij argenta, is er ook effectief weg. Er zijn natuurlijk véél mensen die eraan vasthangen omwille van hun lening. Da's afzien en wakker liggen!
Klant zijn bij argenta geeft zo ongeveer hetzelfde gevoel als in een ernstige rechtszaak verwikkeld zijn als beschuldigde terwijl je onschuldig bent.
Wat een onzin.
Ik ben al jaren een heel tevreden klant van Argenta. Dit is de enige echte gratis bank (bijvoorbeeld ook als je met Maestro geld afhaalt buiten de eurozone). Ze worden jaar na jaar verkozen tot de beste bank. Hun pensioensparen is al jaren de beste op de markt. Degelijke rente ook, al zijn er voor spaarrekeningen zeker betere op de markt.
En bij mij werkt internetbankieren perfect!

Uajwjm
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Uajwjm » 14 februari 2016, 10:50

Al eens naar de koers van hun arpe pensioensparen gezien, de laatste drie maanden? FERM gezakt, juist zoals alle andere koersen, en daar zit geen beterschap in.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 14 februari 2016, 10:53

Het is vervelend dat een dienst niet beschikbaar is op het ogenblik dat je er gebruik van wenst te maken. Waarschijnlijk ligt het bankieren er 's zaterdagavonds uit voor onderhoud. Dat is bij KBC ook zo. Maar dan probeer je gewoon opnieuw 's zondags. Of je een bankverrichting op zaterdag of op zondag uitvoert maakt geen verschil. De verwerking gebeurt toch pas op maandag.

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 14 februari 2016, 10:55

Uajwjm, Maxwell35, wimvandenbrande. Eén en dezelfde persoon met verschillende aliassen. Teveel regenwater gedronken zeker? ;D

treenman
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer treenman
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door treenman » 14 februari 2016, 10:56

centiem schreef:
Uajwjm schreef:Iedereen die maar enigszins kàn weggaan bij argenta, is er ook effectief weg. Er zijn natuurlijk véél mensen die eraan vasthangen omwille van hun lening. Da's afzien en wakker liggen!
Wat een onzin.
Ik ben al jaren een heel tevreden klant van Argenta. Dit is de enige echte gratis bank (bijvoorbeeld ook als je met Maestro geld afhaalt buiten de eurozone). Ze worden jaar na jaar verkozen tot de beste bank. Hun pensioensparen is al jaren de beste op de markt. Degelijke rente ook, al zijn er voor spaarrekeningen zeker betere op de markt.
En bij mij werkt internetbankieren perfect!
Inderdaad!

Wat wel waar is dat de rentes op hun spaarboekjes ook sterk gekelderd is (daar zijn ze niet alleen mee natuurlijk). Daarom dat ik al wel een deel van m'n spaargeld heb versluisd naar BNP-Ster en nu maandelijks spaar bij ING-Tempo ipv op de e-spaarrekening van Argenta.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 14 februari 2016, 10:57

Sorry jongens, Ik sluit me aan bij de 'bashers'.Nog nooit zo slechte ervaringen gehad met een bank als bij Argenta. En dat zelfs nog VOOR er één rekening geopend was.
Wie het hele verhaal wil lezen moet maar eens kijken op de feedback over spaarrekeningen. Ik heb het verhaal hier al te veel verteld.
En mijn ongenoegen is stilaan gaan liggen omdat het in de verleden tijd ligt.

Maar mijn stelling is : zelfs al zou Argenta me ervoor betalen om klant te zijn.. dan zou ik nog altijd naar een andere bank gaan, zelfs als ik daar zelf moet voor betalen. In de praktijk is het zelfs zo. Argenta is gratis bij gebruik van de Maestro kaart buiten Europa en de anderen niet. Ik verkies nog altijd om bij een andere bank klant te zijn.

Voor mij de slechtste bank die ik ooit geprobeerd heb (is Argenta) en ondertussen ben ik toch al bij een bank of 10-12 klant of klant geweest. Een deel van die banken bestaan niet meer. Ik ben niet overal weggegaan uit ongenoegen. Ik vind mezelf ook niet chronisch misnoegd inzake banken, al vind ik het gevoel niet meer terug wat ik 25 jaar geleden bij een bank had.

@Maxwell : wat waren de verborgen kosten ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 februari 2016, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Coike

• Citeer

Bericht door Coike » 14 februari 2016, 11:16

Yaris schreef:Het is vervelend dat een dienst niet beschikbaar is op het ogenblik dat je er gebruik van wenst te maken. Waarschijnlijk ligt het bankieren er 's zaterdagavonds uit voor onderhoud. Dat is bij KBC ook zo. Maar dan probeer je gewoon opnieuw 's zondags. Of je een bankverrichting op zaterdag of op zondag uitvoert maakt geen verschil. De verwerking gebeurt toch pas op maandag.
Dat is bij AXA ook zo , die liggen 's zaterdags ook plat . Nu ben ik overgestapt naar Argenta , handig als je met Maestro kosteloos geld kunt afhalen in bv. Thailand , Vietnam of Cambodja . Alhoewel ik altijd genoeg cash geld mee neem , om ginds terplaatse aan de best mogelijke koers om te wisselen . Ben al sinds 4 jaren klant bij Argenta en nog geen problemen ondervonden , het personeel is steeds vriendelijk ....alles tiptop in orde gelijk ik dat wil .

Uajwjm
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Uajwjm » 14 februari 2016, 11:31

Ik ben klant bij keytrade en recordbank, even gratis als argenta, en geen gedoe. Naar thailand ga ik niet, maar moest dat eens het geval zijn dan zullen ze daar mijn gratis visa ook wel aanvaarden zeker? Die 5 euro afhaalkosten neem ik er dan wel bij.

centiem
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer centiem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centiem » 14 februari 2016, 11:47

Voor haelewyn: Ik weet dat je een Argenta-chip op je schouder hebt, maar je moet wel lezen wat ik geschreven heb.

De bewering dat iedereen die kan bij Agenta gaat lopen is inderdaad onzin. Ik zeg ook waarom het onzin is (als dat al nodig mocht zijn voor zulke beweringen...): Argenta is opnieuw verkozen tot beste bank van het jaar. Hier vind je de link http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 37921.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft weinig met smaken en kleuren te maken. Tenzij je natuurlijk beweert dat citroen niet zuur is.

Ik zeg trouwens ook niet dat die nieuwe leden liegen als ze zeggen dat ze problemen gehad hebben met internetbankieren. Waarom zou ik zoiets beweren?

Een tip voor je buitenlandse reizen zonder een Argenta maestro: kijk eens naar de Revolut-kaart.

wimvandenbrande
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer wimvandenbrande
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door wimvandenbrande » 14 februari 2016, 12:56

Aan Davy,
ik werk met één userid én met volledige naam en ter info, ik drink nog regenwater, noch vodka dus beter eens aan zelf-evaluatie doen. Advies is vooral goed bedoeld.
Ondertussen kan ik melden dat internetbankieren van Argenta beschikbaar is.
mvg,
Wim Van den Brande

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 14 februari 2016, 18:32

@ Centiem : Ik heb mijn opmerking aan jou over 'smaken en kleuren' waarover niet te twisten valt eruit gehaald.
Als je 't enkel over dat ene stuk hebt dat je ge-quote hebt begrijp ik je commentaar beter.

Inderdaad .. die chip die ik op mijn schouder heb (ik begrijp de uitdrukking niet compleet maar ik pas me aan) heeft een tegenzin van Argenta. Maar ik kan wel begrijpen dat anderen met een goed kantoor en die bv al 10 jaar klant zijn bij Argenta daar comfortabel zitten en tevreden klanten zijn.

De polls die de beste bank verkiezen of de beste werkgever of de auto van het jaar.. het is allemaal wat. Op wat baseren mensen zich ? Op hun ervaringen bij die ene bank waar ze al 10 jaar of langer klant zijn ? En hoe kunnen ze zeggen dat die ene bank beter is dan een andere ?
Het schijnt hier een resultaat te zijn van de website bankshopper.be - een concurrent van spaargids zeker ?
Hier zijn ze bv erg Keytrade- minded.. Het spijt me : ik lust beide banken niet.
De enige verkiezing 'beste bank' die ik zou geloven zou zijn als gebruikers van meerdere banken er de beste en slechte eigenschappen uithalen - een beetje een test zoals Test Aankoop die publiceert. Voor mij is de laatste jaren bv de gebruiksvriendelijkheid van de homebanking erg belangrijk maar ook hoe goed het personeel in het kantoor je verder helpt. Dat wordt dus een lokaal erg verschillende uitslag.. als dat je criterium is.
Voor iemand anders kan het heel belangrijk zijn dat je makkelijk, goedkoop en snel orders kan laten verwerken. Dat is voor mij bv niet van het minste belang. Nog een andere kan alleen met een bank werken als de zichtrekening gratis is of als ze 5 cent per verrichting geven. Mijn ouders zweerden vroeger bij KBC. Reden : ze kregen een gratis almanak van Druivelaar met nieuwjaar. Die hadden ze wel zelf al dik betaald.. maar soit.

Dank voor de tip over de Revolut - kaart. Ik had dat al eens bekeken maar ik moet het misschien nog eens opnieuw lezen..
Ik vraag me af of de koersen gunstig zijn en of er geen kost is als ik de app gebruik om te herladen... en of het herladen wel mogelijk is met een BE kaart.
Ik heb bv gezien dat vandaag de Revolutkaart 39.0 Thai baht geeft voor 1 euro terwijl ik op straat geld kan wisselen aan 40 baht of zeer dicht in de buurt. als ik per euro één baht minder ontvang, komt de kost in de buurt van deze van het gebruik van bv een kaart van Belfius of Bank van de Post. Indien iemand ervaringen heeft met het gebruik van deze kaart hoor ik het heel graag.
Misschien kunnen we daar eens een ander topic voor beginnen...

Silverfox
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Silverfox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Silverfox » 14 februari 2016, 19:51

De Fransen zouden zeggen "Des goûts et des couleurs on ne discute pas..."

Iedereen is verschillend gelukkig maar of het leven zou weer wat saaier zijn.
We mogen ons gelukkig prijzen dat we in bijna alles zoveel keuzes hebben.

Zelf ben ik een tevreden Argenta klant en Argenta is niet mijn enige bank.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy