Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
Zelfde als Lowietje2. Die waarde van boven de 25. Dat is toch deze van vandaag ?
Dan heb ik een andere Morningstar dan jij. Bij mij staat er nog altijd 23,44. Maar drop the case.
Kga een trailing stop toepassen, ik wil de eventuele rush naar omhoog nu ook niet missen, wel wat marge laten voor de trailing stop want met zo'n volatiel fonds. Ik lees hier juist in dit artikel dat we binnen een paar jaar deftig veel geld kunnen rapen met goudmijnaandelen

Massaal bijkopen 
die 500.000 wil ik ook wel....
Is het nog interessant om te beginnen kopen ? Of ben ik hiervoor eigenlijk te laat ?
We hebben natuurlijk geen glazen bol maar ik denk dat er toch nog wel een rush inzit, ze zijn vandaag trouwens 2.9% naar beneden gegaan, niet verwonderlijk na die 7.47% stijging van gisteren
Hangt ervan af. Speculeer je op korte termijn of je koop je het op lange termijn?annetje schreef:Is het nog interessant om te beginnen kopen ? Of ben ik hiervoor eigenlijk te laat ?
Zelf ben ik ingestapt op lange termijn en zal ik dit jaar verdeeld nog bijkopen.
Natuurlijk afhankelijk van wat ge in gedachten hebt. Op korte termijn is er volgens mij nog een mooie 25% uit te halen als je nu instapt, zie je het op lange termijn dan kun je pakketje kopen en af en toe wat bijkopen, 't is een moeilijk geval, ik hoop zoals zovelen op nog meer stijging maar 100% zeker weet je nooit, alhoewel als je de artikels moet geloven 
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Bekijk ook eens Umicore onze Belgische ecologische bovengrondse mijn.
Een beetje beiden.
Het is nl. zo dat ik op aanraden van een kennis vorige zomer mijn kop zot heb als ten maken voor biotech. 'k Heb nog wel bijgekocht, maar waarschijnlijk te vroeg. Toen het plots heel hard omlaag ging, was ik met vakantie en had ik toch niets kunnen doen als ik het geweten had. En ondertussen blijft het maar dalen.
Aangezien ik ook al heel veel geld verloren heb met dakfondsen die ik me heb laten aansmeren (en hier moet ik een paar maanden voor gaan werken
), toen ik er nog niets van kende en een makkelijke prooi was voor de bank, ben ik eigenlijk op zoek naar iets wat wel wat winst kan genereren.
Dus eigenlijk in eerste instantie op korte termijn, om mijn verlies een beetje te minderen, maar als het de goede richting blijft uitgaan, ook op lange termijn.
Het is nl. zo dat ik op aanraden van een kennis vorige zomer mijn kop zot heb als ten maken voor biotech. 'k Heb nog wel bijgekocht, maar waarschijnlijk te vroeg. Toen het plots heel hard omlaag ging, was ik met vakantie en had ik toch niets kunnen doen als ik het geweten had. En ondertussen blijft het maar dalen.
Aangezien ik ook al heel veel geld verloren heb met dakfondsen die ik me heb laten aansmeren (en hier moet ik een paar maanden voor gaan werken
Dus eigenlijk in eerste instantie op korte termijn, om mijn verlies een beetje te minderen, maar als het de goede richting blijft uitgaan, ook op lange termijn.
tja ...
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Niemand heeft een glazenbol. Maar als ik je 1 tip mag meegeven. Investeer/Beleg enkel in producten/sectoren waar je zelf vertrouwen in hebt. Want als je op iemand vertrouwd kan je enkel maar ontgoocheld worden.
vb. mijn fondsenportefeuille haalt momenteel sinds 01/01/2016 een rendement van 0,54%(waarvan 0,05% uitgekeerd dividend) er zit een fonds in portefuille met +10,67% en evengoed eentje die -9,82% zit.
vb. mijn fondsenportefeuille haalt momenteel sinds 01/01/2016 een rendement van 0,54%(waarvan 0,05% uitgekeerd dividend) er zit een fonds in portefuille met +10,67% en evengoed eentje die -9,82% zit.
AngloGold Ashanti+ $ 7,32 (aankoopkoers) 80,53% (Winst)
Barrick Gold+ $ 7,00 (aankoopkoers) 103,04% (Winst)
Goldcorp Inc+ $ 11,95 (aankoopkoers) 36,32% (Winst)
Dit zijn alle 3aandelen die in het fonds verweven zitten.
Ik heb deze half december aangekocht en heb al een mooi winst, maar als je de HUI-index eens google't, dan kan je meteen zien dat dit pas een begin is.
Alle goudmijnaandelen waren de laatste 5 jaar met ongeveer 85% gezakt.
Dat wil zeggen dat ze ten opzichte van hun dieptepunt in november een potentieel hebben van 600% stijging
Niemand die zegt dat ze effectief ook 600% gaan stijgen , maar er is zeker nog winstmarge genoeg op.
Hetzelfde scenario speelt zich momenteel af in de grondstoffensector.
BGF mining is dit jaar al met 22% gestegen
Barrick Gold+ $ 7,00 (aankoopkoers) 103,04% (Winst)
Goldcorp Inc+ $ 11,95 (aankoopkoers) 36,32% (Winst)
Dit zijn alle 3aandelen die in het fonds verweven zitten.
Ik heb deze half december aangekocht en heb al een mooi winst, maar als je de HUI-index eens google't, dan kan je meteen zien dat dit pas een begin is.
Alle goudmijnaandelen waren de laatste 5 jaar met ongeveer 85% gezakt.
Dat wil zeggen dat ze ten opzichte van hun dieptepunt in november een potentieel hebben van 600% stijging
Niemand die zegt dat ze effectief ook 600% gaan stijgen , maar er is zeker nog winstmarge genoeg op.
Hetzelfde scenario speelt zich momenteel af in de grondstoffensector.
BGF mining is dit jaar al met 22% gestegen