Vanaf welk instapbedrag zijn ETF's rendabel?
TIP
-
Ghostwritertje
- Newbie

- Contacteer:
Re: Vanaf welk instapbedrag zijn ETF's rendabel?
De iShares Core MSCI World UCITS ETF (EUR) is kapitaliserend ja. Is beschikbaar bij MeDirect en ING. Weet je of deze bij Keytrade ook te verkrijgen is?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ik wacht nu ook aan de zijlijn om bij te storten, maar ja wanneer je er al in zit is dat wslk gemakkelijker dan wanneer je wilt starten en nog niets hebt aangekocht.
De naam van een ETF zegt niets over kapitalisatie/uitkerend, er bestaan van elke tracker verschillende versies.Maxwell35 schreef:Ik heb een heel simpele vraag: weet er nu iemand een ETF waar je met een substantieel, maar niet echt groot bedrag kan instappen die de moeite waard is als beginnende indexbelegger?
Ik bedoel van I shares alleen zijn er precies honderden als ik er mijn keuze selecteer op Keytrade...![]()
Ik dacht aan de iShares Core MSCI World UCITS ETF (EUR), waar je toch een ruime selectie aan wereldwijde aandelen mee capteert?
En is er een juist instapmoment op het jaar, vermits het dus niet de bedoeling is van periodiek bij te storten (wegens te duur, en ben van plan om even bij Keytrade te blijven)?
Alvast dank voor enige advies, appreciate it.
IWDA kopen op Amsterdam is inderdaad wat je wilt!
Het beste instapmoment is gisteren ipv morgen. Je kan het risico op een slecht instapmoment verminderen door op regelmatige momenten in te stappen met eenzelfde bedrag.
Interessant om die iShares Core Aggressive Allocation ETF AOA eens te zien, dat kende ik niet.JulusCesar schreef:Je wil goedkoop met 1 enkele ETF gaan beleggen ?
Zelf ben ik dan fan van deze 'dak etf' waarin verschillende andere ETF's zitten.
iShares Core Aggressive Allocation ETF AOA
Enig puntje van Technische" kritiek ; er is dividend uitkering op deze US tracker ; je betaald dus 2 keer RV op de 2% die je krijgt. De lopende kosten zijn misschien ietsje hoger (0,20%) dan andere goedkopere ETF die slechts maar één markt bestrijken.
Aggressive staat hier voor het 80% aandelen. Bestaat ook nog in andere smaken met meer obligaties.£
https://www.ishares.com/us/literature/p ... -en-us.pdf
Weinig beleggers ervaring ? Spaar tot je 2 tot 3 duizend euro kan beleggen en koop dan een gemengd fonds (zie mijn kapitaal) of een gemengde ETF De kosten vgl met de giro vallen dan eigenlijk wel mee ; die Nederlanders durven immers ook verborgen salami kosten aanrekenen. Een voorbeeld hiervan kan je hierboven lezen.
Maar die is zoals je zelf vermeldt dividend uitkerend dus om die reden vind ik het onverstandig als Belg. Ik begrijp niet waarom je ooit zou kiezen voor een uitkerende tracker, als je net dezelfde index ook kan tracken met een ETF die kapitaliserend is. Je hebt dus extra kosten zonder enig voordeel!
En je moet aankopen in USD ipv EUR, dus daar zit je mogelijks ook met wisselkoerskosten? Waarschijnlijk interessant voor een Amerikaan, maar als Belg zijn er betere oplossingen te vinden die die 2 nadelen niet hebben.
In 1 ETF beleggen hoeft niet echt een probleem te zijn, als die ETF maar voldoende gediversifieerd is
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Zijn er andere vb die kapitaliserend zijn of met IERs pasport ? en een spreiding hebben over verschillende investerings klasses ?