Nieuwe ramen
Nieuwe ramen
Het wordt eens tijd dat we thuis nieuwe ramen zetten. Zitten op een paar kamers (die amper gebruikt worden) nog steeds met enkel glas. Dubbele beglazing zou dus wel eens mogen...
Ik heb totaal geen idee waar beginnen. Iemand tips ? Goedkope bedrijven ? Eender wat, allemaal meer dan welkom
Ik heb totaal geen idee waar beginnen. Iemand tips ? Goedkope bedrijven ? Eender wat, allemaal meer dan welkom

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Re: Nieuwe ramen
Weet niet of je hout of aluminium ramen hebt, maar misschien kun je alleen dubbel glas plaatsen in het bestaande kader. Je moet dan enkel de glaslatten( smaller ) aanpassen.Dit zal je veel geld besparen,en geen breek, kap ,bezettings of schilderwerk.
Optie ;
Al eens gedacht aan geisoleerde electrische voorzetrolluiken in plaats van dubbel glas???
Optie ;
Al eens gedacht aan geisoleerde electrische voorzetrolluiken in plaats van dubbel glas???
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
We hebben momenteel houten ramen !
Nog nooit gehoord van geisoleerde electrische voorzetrolluiken
nu, we zijn wel van plan om het huis binnen een jaar of 5 te verkopen. Denk dat dubbel glas dan toch een grote meerwaarde is ?
Nog nooit gehoord van geisoleerde electrische voorzetrolluiken

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Wij hebben eind vorig jaar onze ramen laten vervangen door van pellicom (http://www.vanpellicom.be). We zijn er zeer tevreden over.
Bedankt voor de tip !
Ik dacht om gewoon een 5-tal offertes te vragen en dan de goedkoopste te nemen...
Ik dacht om gewoon een 5-tal offertes te vragen en dan de goedkoopste te nemen...
Je zal al blij mogen zijn als je de prijs van je geplaatste nieuwe ramen eruit krijgt, als je je huis zou verkopen.derocker schreef:We hebben momenteel houten ramen !
Nog nooit gehoord van geisoleerde electrische voorzetrolluikennu, we zijn wel van plan om het huis binnen een jaar of 5 te verkopen. Denk dat dubbel glas dan toch een grote meerwaarde is ?
Kopers vragen meestal ook via " wonen Vlaanderen " subsidies aan, als ze onder een bepaald inkomen zitten om verbouwingen allerhande te doen.
Subsidies moet ik inderdaad ook aan denken ja ! Bedankt.
ludo schreef:
Je zal al blij mogen zijn als je de prijs van je geplaatste nieuwe ramen eruit krijgt, als je je huis zou verkopen.
Kopers vragen meestal ook via " wonen Vlaanderen " subsidies aan, als ze onder een bepaald inkomen zitten om verbouwingen allerhande te doen.
Ben ik het dan weer niet mee eens.
- Je epc al sowieso gevoelig beter zijn en daar kijken kopers naar, los van het feit dat je zelf de komende 5j minder stookkosten zal hebben.
- Er zijn altijd mensen die niét graag verbouwen maar gewoon instapklaar willen kopen. Na 2 ontzettend zware verbouwingen ben ik ook zo eentje geworden.
Het EPC geeft een vertekend beeld,en is dus eigenlijk kwakzalverij..Isedase schreef:ludo schreef:
Je zal al blij mogen zijn als je de prijs van je geplaatste nieuwe ramen eruit krijgt, als je je huis zou verkopen.
Ben ik het dan weer niet mee eens.
- Je epc al sowieso gevoelig beter zijn en daar kijken kopers naar, los van het feit dat je zelf de komende 5j minder stookkosten zal hebben.
- Er zijn altijd mensen die niét graag verbouwen maar gewoon instapklaar willen kopen. Na 2 ontzettend zware verbouwingen ben ik ook zo eentje geworden.
Als je de winter bv. gaat doorbrengen in Spanje ofzo, of je bent veel uithuizig zal je verbruik merkelijk lager liggen, waardoor je wel een laag EPC hebt, maar het eigenlijk merkelijk hoger zou kunnen zijn.Het is op dat verbruik ( je gas faktuur ) dat je EPC zal bepaald worden.
Met alleen dubbele beglazing zal je verbruik niet echt heel veel betekenen, tegenwoordig heb je al drie dubbel geisoleerd glas met hoge UG waarde,maar af te raden in oudere woningen.
http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/ ... -isolatie/
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2558 ... at-bepaald
Het gaat ook over dubbel glas in kamers die we amper gebruiken, laat staan dat we zouden de verwarming opzetten ... enkel op de slaapkamer gebeurt dat weleens, maar dat zal ook maar 5X per jaar zijn, bij hele koude dagen. Normaal gezien hebben wij amper verwarming op eigenlijk, ik heb het niet snel koud.
Of ge nu een gans jaar of helemaal niet naar spanje gaat in de winter doet niks aan het EPC.Het EPC geeft een vertekend beeld,en is dus eigenlijk kwakzalverij..
Als je de winter bv. gaat doorbrengen in Spanje ofzo, of je bent veel uithuizig zal je verbruik merkelijk lager liggen, waardoor je wel een laag EPC hebt, maar het eigenlijk merkelijk hoger zou kunnen zijn.Het is op dat verbruik ( je gas faktuur ) dat je EPC zal bepaald worden.
Als ge inderdaad veel in spanje zit, dan zal dat te merken zijn in het verbruik. Maar niet aan uw EPC. Indien alles correct berekend wordt.
Iemand die het EPC bepaalt aan de hand van uw verbruik, doet zijn werk niet.
Als je dubbel glas gaat plaatsen in kamers die je amper gebruikt en omzeggens niet verwarmd,en je enkele duizenden euro gaat kosten zal dit aan je nutteloze EPC niet veel veranderen, en uiteraard gezien kamers niet verwarmd weinig nut hebben dubbel glas te plaatsen, tenzij je raamkozijn volledig rot is en vervangen moet worden natuurlijk..
Misschien kan je in je bestaand kader,( raamkozijn)als het niet rot is, alleen dubbel glas plaatsen, zal zoveel niet kosten, je moet dan enkel de glaslatten aanpassen.
Weet dat ze dat in een appartementsblok van 10 zo gedaan hebben.
Misschien kan je in je bestaand kader,( raamkozijn)als het niet rot is, alleen dubbel glas plaatsen, zal zoveel niet kosten, je moet dan enkel de glaslatten aanpassen.
Weet dat ze dat in een appartementsblok van 10 zo gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door ludo op 6 juli 2016, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet omdat de kamers zelf niet verwarmd worden, dat je er geen warmteverlies hebt.
De kamers zijn kouder, dus er zal wegens het grotere temperatuurverschil meer warmte van bv. de living eronder naar boven gaan en via de slaapkamerramen verloren gaan.
Ook in EPC wordt de volledige gebouwschil (buitenmuren, ramen, deuren, ...) bekeken, ongeacht de binnenindeling en waar er al dan niet verwarmd wordt.
De kamers zijn kouder, dus er zal wegens het grotere temperatuurverschil meer warmte van bv. de living eronder naar boven gaan en via de slaapkamerramen verloren gaan.
Ook in EPC wordt de volledige gebouwschil (buitenmuren, ramen, deuren, ...) bekeken, ongeacht de binnenindeling en waar er al dan niet verwarmd wordt.
Bij verkoop is een gunstig EPC een pluspunt. Het verschil in isolatie waarde is aanzienlijk, zo heeft enkel glas een U-waarde van 5,8 tov 1,2 voor HR++ glas. De kostprijs van het glas valt goed mee, HR++ kost ong. 80 euro/m², plaatsingskosten niet inbegrepen. Als de raamkozijnen ervoor geschikt zijn, is het plaatsen van dubbel glas een prima relatief kleine investering.
Kan ik op de één of andere manier nagaan of de raamkozijnen hiervoor al dan niet geschikt zijn ?
Bedankt voor de uitstekende hulp allemaal !
Bedankt voor de uitstekende hulp allemaal !